Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2012, 10:21   #61
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
*deal with it*, vind ik een perfect logische reactie. Wat moet die dokter nu met het nieuws dat je grootvader is overleden, omdat hij hem niet doorverwees naar het ziekenhuis?

Daar kan hij toch helemaal niets mee?

Misschien dat ik gecondoleerd zou zeggen, maar daar achteraan zal ik wel de vraag stellen: Wat moet ik hiermee?
De volgende X als hij zoiets voorkrijgt wat beter opletten, zodat ie die stomme fouten niet meer maakt en mensen vroegtijdig de dood injaagt, d�*t moet ie er mee, daarvoor is ie tenslotte arts, om mensen te 'helpen', beter te maken, indien hij kan.
Beter opletten, beter onderzoeken, zo'n 'dokter' zou ik opjagen en achterna zitten tot ie geschorst werd, z'n beroep niet meer mocht uitoefenen, zijt maar zeker!

Wat loop jij hier eigenlijk steeds te trollen, of spreek je naar je verstand hebt?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:23   #62
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De volgende X als hij zoiets voorkrijgt wat beter opletten, zodat ie die stomme fouten niet meer maakt en mensen vroegtijdig de dood injaagt, d�*t moet ie er mee, daarvoor is ie tenslotte arts, om mensen te 'helpen', beter te maken, indien hij kan.
Beter opletten, beter onderzoeken, zo'n 'dokter' zou ik opjagen en achterna zitten tot ie geschorst werd, z'n beroep niet meer mocht uitoefenen, zijt maar zeker!

Wat loop jij hier eigenlijk steeds te trollen, of spreek je naar je verstand hebt?
Ik loop hier geen enkele keer te trollen, het is niet dat wanneer een mening je niet aanstaat. Dat diegene dan trolt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:26   #63
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik loop hier geen enkele keer te trollen, het is niet dat wanneer een mening je niet aanstaat. Dat diegene dan trolt.
Nee, zal nog niet.

'n Arts die 'n beroepsfout maakt zou 'met rust moeten gelaten worden', da's nogal 'n mening, daar zijn wetten voor, als je 't nog niet doorhad.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:27   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je loopt hier continu jong-cynisch te doen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:28   #65
Восход-1
Banneling

Standaard

Zo'n arts moet inderdaad uit zijn functie.

Heb gelijkaardige ervaringen. Spoedafdeling AZ Sint-Lucas Gent.

Ik heb toen heel veel moeite moeten doen om niet op het zich arts noemend kutwijf haar bek te slaan. Heb mij kalm gehouden omdat ik wist dat dit de situatie zou verergeren.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:32   #66
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
*deal with it*, vind ik een perfect logische reactie. Wat moet die dokter nu met het nieuws dat je grootvader is overleden, omdat hij hem niet doorverwees naar het ziekenhuis?

Daar kan hij toch helemaal niets mee?

Misschien dat ik gecondoleerd zou zeggen, maar daar achteraan zal ik wel de vraag stellen: Wat moet ik hiermee?
In het vervolg paraat staan voor zijn patiënten en niet nonchalant omgaan met de hartklachten van gepensioneerden die zijn hele leven hard en met pijn heeft gewerkt voor de maatschappij.

Mjah, wat boeit jou dat allemaal, het is toch je grootvader niet die gestorven is door iemand die zijn taak niet vervulde zoals het moest zijn.

En daarnaast kan ik ook bij elke reactie die iemand hier plaatst over een erge gebeurtenis dat hij heeft meegemaakt doodleuk en laconiek typen "deal with it". Maar dat doe ik niet, omdat ik wel beter weet dan dat.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:35   #67
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
In het vervolg paraat staan voor zijn patiënten en niet nonchalant omgaan met de hartklachten van gepensioneerden die zijn hele leven hard en met pijn heeft gewerkt voor de maatschappij.

Mjah, wat boeit jou dat allemaal, het is toch je grootvader niet die gestorven is door iemand die zijn taak niet vervulde zoals het moest zijn.

En daarnaast kan ik ook bij elke reactie die iemand hier plaatst over een erge gebeurtenis dat hij heeft meegemaakt doodleuk en laconiek typen "deal with it". Maar dat doe ik niet, omdat ik wel beter weet dan dat.
Ik zeg dan ook niet tegen jou *deal with it*, omdat ik zelf ook wel beter weet. Het is nooit leuk om iemand te verliezen die je dierbaar is. Ik zeg alleen dat de dokter er nu helemaal niets meer mee kan. En dat *deal with it* een harde maar logische reactie zou zijn.
Oud 11 juli 2012, 10:37   #68
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg dan ook niet tegen jou *deal with it*, omdat ik zelf ook wel beter weet. Het is nooit leuk om iemand te verliezen die je dierbaar is. Ik zeg alleen dat de dokter er nu helemaal niets meer mee kan. En dat *deal with it* een harde maar logische reactie zou zijn.
Hij is wel iets met die reactie. Namelijk: hij kan dan weten dat zijn manier van beroep uitoefenen niet goed is.
Oud 11 juli 2012, 10:38   #69
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Hij is wel iets met die reactie. Namelijk: hij kan dan weten dat zijn manier van beroep uitoefenen niet goed is.
De dokter is ook een mens.
Oud 11 juli 2012, 10:42   #70
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
De dokter is ook een mens.
Als hij het beroep van arts mentaal niet aankan moet hij het overlaten aan iemand die het wel kan.

Straks krijgen wij nog onhandelende brandweerlui die worden goedgepraat omdat angst van vuur menselijk is.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 11 juli 2012 om 10:43.
Oud 11 juli 2012, 10:44   #71
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij het beroep van arts mentaal niet aankan moet hij het overlaten aan iemand die het wel kan.

Straks krijgen wij nog brandweerlui die worden goedgepraat omdat angst van vuur menselijk is.
Dat is niet het punt, de grootvader van marx belde om half 2 snachts.

Die dokter werd dus naar alle waarschijnlijkheid wakker gebeld, je brein functioneert dan niet voldoende. Hij was moe, en dan is het menselijk als je dan kortaf reageert en lekker makkelijk doet.

Dat heeft niets te maken met het beroep niet aan kunnen, maar gewoonweg omdat hij moe was.
Oud 11 juli 2012, 10:46   #72
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet het punt, de grootvader van marx belde om half 2 snachts.

Die dokter werd dus naar alle waarschijnlijkheid wakker gebeld, je brein functioneert dan niet voldoende. Hij was moe, en dan is het menselijk als je dan kortaf reageert en lekker makkelijk doet.

Dat heeft niets te maken met het beroep niet aan kunnen, maar gewoonweg omdat hij moe was.
Dan moet hij geen dokter zijn. Dan moet hij het overlaten aan iemand wiens brein wel goed genoeg werkt bij het wakkergebeld worden.

Punt.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 11 juli 2012 om 10:47.
Oud 11 juli 2012, 10:48   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet hij geen dokter zijn. Dan moet hij het overlaten aan iemand wiens brein wel goed genoeg werkt bij het wakkergebeld worden.

Punt.
Dat is het makkelijkste om te zeggen, maar het ligt wel wat anders natuurlijk.
Oud 11 juli 2012, 10:48   #74
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Het ging hier toch om verschrikkelijke zaken die we ooit in ons leven meemaakten.
Iedereen die een stuk over de 60 is, weet wel één en ander te vertellen maar ik heb er echt geen behoefte aan om hier een lijstje droeve en/of shockerende gebeurtenissen neer te pennen. Eén zaak wil ik wel even vertellen omdat het eigenlijk tamelijk idioot was.
Het gebeurde de laatste avond van mijn verblijf in Israël, 1 oktober 2000.
Ik lag in bed, moe na het inpakken en een beetje gespannen omdat ik reeds om 2 uur zou moeten opstaan om de shuttle naar Tel Aviv te halen. Eindelijk doezelde ik weg om plots wakker te schrikken van een reeks harde knallen.
De volgende dag zou er een bruiloft zijn en de enige gedachte die door mijn hoofd schoot, was : “tiens, hier schieten ze ook bommekes af voor een huwelijk”.
Jawadde !
Ik bleef rustig in bed liggen en intussen was buiten een hevig gevecht bezig! Ik was op dat ogenblik in de meest gevaarlijke situatie van mijn leven.
Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat weten of niet weten een groot verschil maken als er iets gebeurt!
Oud 11 juli 2012, 10:54   #75
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het makkelijkste om te zeggen, maar het ligt wel wat anders natuurlijk.
Nee, dat hoort zo. Dit ging trouwens zelfs niet om een noodsituatie (en mensen kunnen wel degelijk in spoedafdelingen open wonden aanpakken en alsnog blijven functioneren) naar om een wakkerbellen. Dus, ik herhaal voor de tragen: geen noodsituatie.
De arts moest, altijd, overal, ook bij het wakkerworden, denken: ik ben arts, ik moet ALLES serieus nemen.
Oud 11 juli 2012, 11:21   #76
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat hoort zo. Dit ging trouwens zelfs niet om een noodsituatie (en mensen kunnen wel degelijk in spoedafdelingen open wonden aanpakken en alsnog blijven functioneren) naar om een wakkerbellen. Dus, ik herhaal voor de tragen: geen noodsituatie.
De arts moest, altijd, overal, ook bij het wakkerworden, denken: ik ben arts, ik moet ALLES serieus nemen.
Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen hoor. Jij ontmenselijkt de mens een beetje.
Oud 11 juli 2012, 12:28   #77
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen hoor. Jij ontmenselijkt de mens een beetje.
Jij bent gewoon aan het trollen. Er zijn mensen die meer dan dat kunnen. Ik heb al in ernstigere crisissen dan wakkergebeld worden door een bejaarde om 2 uur die zei dat hij hartklachten had goed gehandeld.
Er zijn mensen die dat voor hun werk doen. Mensen bij spoed, ambulanciers, politieagenten, brandweerlui.

Het worden opgebeld door een patient komt zelfs niet in de buurt van een crisissituatie. Men mag dan een beetje slaperigjes en moetjes zijn, dat is echt geen excuus. Een arts is tenslotte een arts, en niet gewoon iemand die voor zijn plezier telefoontjes opneemt. Een arts dient te weten dat elke klacht serieus moet worden genomen - dat dient in de arts ingebakken te zijn.
Deze arts moest niet onder artillerievuur na 36 uur niet te hebben geslapen darmen in iemands maag proppen (en er zijn artsen die dat aankunnen!), hij moest een telefoon oppakken, even wakkerworden, zichzelf een mep geven, en beginnen denken aan wat te doen. Als hij het op moment zelf niet wist, kon hij zeggen dat hij even ging nadenken tegen de bejaarde, en deze aan de lijn houden tot hij wakkerwerd.

Dat zijn standaardpraktijken die een arts niet -mag- vergeten want hij is -arts-. Iemand die deze dingen vergeet is geen arts. Ik vraag hier niks onmenselijk. Het iemand kwalijk nemen dat ie op de spoedafdeling een fout maakt wanneer je op lopende band halve kadavers binnenkrijgt (met vaak agressieve familieleden), tot daar toe.
Maar niet dit.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 11 juli 2012 om 12:28.
Oud 11 juli 2012, 12:30   #78
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent gewoon aan het trollen. Er zijn mensen die meer dan dat kunnen. Ik heb al in ernstigere crisissen dan wakkergebeld worden door een bejaarde om 2 uur die zei dat hij hartklachten had goed gehandeld.
Er zijn mensen die dat voor hun werk doen. Mensen bij spoed, ambulanciers, politieagenten, brandweerlui.

Het worden opgebeld door een patient komt zelfs niet in de buurt van een crisissituatie. Men mag dan een beetje slaperigjes en moetjes zijn, dat is echt geen excuus. Een arts is tenslotte een arts, en niet gewoon iemand die voor zijn plezier telefoontjes opneemt. Een arts dient te weten dat elke klacht serieus moet worden genomen - dat dient in de arts ingebakken te zijn.
Deze arts moest niet onder artillerievuur na 36 uur niet te hebben geslapen darmen in iemands maag proppen (en er zijn artsen die dat aankunnen!), hij moest een telefoon oppakken, even wakkerworden, zichzelf een mep geven, en beginnen denken aan wat te doen. Als hij het op moment zelf niet wist, kon hij zeggen dat hij even ging nadenken tegen de bejaarde, en deze aan de lijn houden tot hij wakkerwerd.

Dat zijn standaardpraktijken die een arts niet -mag- vergeten want hij is -arts-. Iemand die deze dingen vergeet is geen arts. Ik vraag hier niks onmenselijk. Het iemand kwalijk nemen dat ie op de spoedafdeling een fout maakt wanneer je op lopende band halve kadavers binnenkrijgt (met vaak agressieve familieleden), tot daar toe.
Maar niet dit.

Koetjes en Kalfjes ftw !
Oud 11 juli 2012, 12:44   #79
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Punt.
inderdaad. als je kiest voor het beroep van arts moet je ook klaar staan in NOODGEVALLEN, of dat nu om 2u ´s nachts is of niet.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 18:38   #80
perzie
Banneling

Standaard

forum.politics.be
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be