![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter opletten, beter onderzoeken, zo'n 'dokter' zou ik opjagen en achterna zitten tot ie geschorst werd, z'n beroep niet meer mocht uitoefenen, zijt maar zeker! Wat loop jij hier eigenlijk steeds te trollen, of spreek je naar je verstand hebt?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'n Arts die 'n beroepsfout maakt zou 'met rust moeten gelaten worden', da's nogal 'n mening, daar zijn wetten voor, als je 't nog niet doorhad. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Zo'n arts moet inderdaad uit zijn functie.
Heb gelijkaardige ervaringen. Spoedafdeling AZ Sint-Lucas Gent. Ik heb toen heel veel moeite moeten doen om niet op het zich arts noemend kutwijf haar bek te slaan. Heb mij kalm gehouden omdat ik wist dat dit de situatie zou verergeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mjah, wat boeit jou dat allemaal, het is toch je grootvader niet die gestorven is door iemand die zijn taak niet vervulde zoals het moest zijn. En daarnaast kan ik ook bij elke reactie die iemand hier plaatst over een erge gebeurtenis dat hij heeft meegemaakt doodleuk en laconiek typen "deal with it". Maar dat doe ik niet, omdat ik wel beter weet dan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Als hij het beroep van arts mentaal niet aankan moet hij het overlaten aan iemand die het wel kan.
Straks krijgen wij nog onhandelende brandweerlui die worden goedgepraat omdat angst van vuur menselijk is. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 11 juli 2012 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die dokter werd dus naar alle waarschijnlijkheid wakker gebeld, je brein functioneert dan niet voldoende. Hij was moe, en dan is het menselijk als je dan kortaf reageert en lekker makkelijk doet. Dat heeft niets te maken met het beroep niet aan kunnen, maar gewoonweg omdat hij moe was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Punt. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 11 juli 2012 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging hier toch om verschrikkelijke zaken die we ooit in ons leven meemaakten.
Iedereen die een stuk over de 60 is, weet wel één en ander te vertellen maar ik heb er echt geen behoefte aan om hier een lijstje droeve en/of shockerende gebeurtenissen neer te pennen. Eén zaak wil ik wel even vertellen omdat het eigenlijk tamelijk idioot was. Het gebeurde de laatste avond van mijn verblijf in Israël, 1 oktober 2000. Ik lag in bed, moe na het inpakken en een beetje gespannen omdat ik reeds om 2 uur zou moeten opstaan om de shuttle naar Tel Aviv te halen. Eindelijk doezelde ik weg om plots wakker te schrikken van een reeks harde knallen. De volgende dag zou er een bruiloft zijn en de enige gedachte die door mijn hoofd schoot, was : “tiens, hier schieten ze ook bommekes af voor een huwelijk”. Jawadde ! Ik bleef rustig in bed liggen en intussen was buiten een hevig gevecht bezig! Ik was op dat ogenblik in de meest gevaarlijke situatie van mijn leven. Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat weten of niet weten een groot verschil maken als er iets gebeurt!
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De arts moest, altijd, overal, ook bij het wakkerworden, denken: ik ben arts, ik moet ALLES serieus nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die dat voor hun werk doen. Mensen bij spoed, ambulanciers, politieagenten, brandweerlui. Het worden opgebeld door een patient komt zelfs niet in de buurt van een crisissituatie. Men mag dan een beetje slaperigjes en moetjes zijn, dat is echt geen excuus. Een arts is tenslotte een arts, en niet gewoon iemand die voor zijn plezier telefoontjes opneemt. Een arts dient te weten dat elke klacht serieus moet worden genomen - dat dient in de arts ingebakken te zijn. Deze arts moest niet onder artillerievuur na 36 uur niet te hebben geslapen darmen in iemands maag proppen (en er zijn artsen die dat aankunnen!), hij moest een telefoon oppakken, even wakkerworden, zichzelf een mep geven, en beginnen denken aan wat te doen. Als hij het op moment zelf niet wist, kon hij zeggen dat hij even ging nadenken tegen de bejaarde, en deze aan de lijn houden tot hij wakkerwerd. Dat zijn standaardpraktijken die een arts niet -mag- vergeten want hij is -arts-. Iemand die deze dingen vergeet is geen arts. Ik vraag hier niks onmenselijk. Het iemand kwalijk nemen dat ie op de spoedafdeling een fout maakt wanneer je op lopende band halve kadavers binnenkrijgt (met vaak agressieve familieleden), tot daar toe. Maar niet dit. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 11 juli 2012 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Koetjes en Kalfjes ftw ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() inderdaad. als je kiest voor het beroep van arts moet je ook klaar staan in NOODGEVALLEN, of dat nu om 2u ´s nachts is of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() forum.politics.be
|
![]() |
![]() |