Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2012, 20:40   #61
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Meer, nog rijkere drugbarons!
Meer agenten, meer gevangenissen = meer overheidsuitgaven!
Meer drugdoden!
Meer ouders die nergens terecht kunnen!

Meer van de oude recepten die al decennia hopen geld en jonge levens verslinden.

Stemt allen N-VA!
Vraag dat maar eens aan mensen die door gebruikers bestolen worden, die last hebben van drugstrafiek in de buurt.
Stem O-VLD voor nog meer overlast (niet alleen van De Gucht, De Croo en co)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 juli 2012 om 20:44.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 20:43   #62
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Meer van de oude recepten die al decennia hopen geld en jonge levens verslinden.
VLD zit 13 jaar onafgebroken in de regering
Ps/Spa 35 met een onderbreking van 6 jaar toen Verhofstadt ertussen

Gij hebt echt van nuldebotten besef hè gast?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 juli 2012 om 20:49.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 20:48   #63
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Neen, ik heb iets tegen geld-verspilling. Ik rook/slik wat ik wil, daar helpt de War on Drugs heus niets aan (vandaar dat het verspilling is). Jaagt hoogstens de prijs wat de hoogte in, wat dealers ten goede komt en meer criminaliteit creëert onder armere verslaafden.

Overigens, wat jij ook persoonlijk van de War on Drugs vindt, de cijfers liegen niet. Puur gefaal. Het punt was dus dat een Vlaamse regering wel degelijk geld zou verkwisten, aan bewezen clusterfucks dan nog wel.
Kijk, Christophe, wat jij met je leven doet, is niemands zaak totdat je anderen hun leven daarmee bemoeilijkt. Je vrijheid gaat tot waar ze die van anderen in de weg staat.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 10 juli 2012, 20:49   #64
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Kijk toch eens verder dan je neus lang is.

Indien ik vind dat die onafhankelijke Vlaamse overheid niet correct omspringt met mijn geld, kan ik die overheid -d.m.v. de verkiezingen- afstraffen.

Indien hetzelfde gebeurt bij de Belgische overheid, kan ik dat als Vlaming maar zeer beperkt (lees: niet). Immers, die andere democratie (la fédération Wallonie-Bruxelles) stemt namelijk helemaal anders en kan partijen die ik wil afstraffen in het zadel houden! Zoals eigenlijk al decennia gebeurt: Vlaanderen stemt centrum-rechts en we zitten altijd met een centrum-linkse (PS) regering. De huidige "Belgische" regering heeft zelfs geen meerderheid in Vlaanderen!!

DAT is het wezenlijke verschil tussen het Vlaamse en Belgische niveau: op het Vlaamse niveau heb ik invloed, op het Belgische quasi niet omdat er met een andere democratie rekening moet worden gehouden.
Dat is zo'n beetje de redenering van confederalisten in de VS. Die willen ook een conservatieve staat en denken dat dat magischerwijze goed gaat uitdraaien als alle bevoegdheden naar een ander, slecht nominaal lager, organisatienieau worden overgedragen. Ik vrees dat het even matig gaat werken. U maakt de denkfout dat stemmen, op de één of andere manier, werkt omdat het de overheid pijn zou doen. Doet het niet. Het doet hoogstens wat partijen pijn. De machtstructuur blijft onveranderd. Moest je met stemmen echt iets willen veranderen, dan moet je al de bevoegdheden naar gemeenteniveau ofzo overhevelen en in opstand komen als ze niet doen wat je zegt.

Indien Uw Vlaamse droom uitkomt, dan zit je nog met een democratie, en als daar opeens meer mensen links stemmen en zich bijvoorbeeld in het oosten van het land bevinden, dan kan je klagen dat die andere democratie (Limburg en Antwerpen) jouw tegenwerken. Dat heb je met een democratie.

Nu, op één punt, wat je niet met zoveel woorden zegt, maar wel lijkt te impliceren, heb je wel gelijk. België bestaat uit 2 democratieën, waarvan de stem, ondanks verschillend bevolkingsaantal, gelijk is. in principe is België als geheel dus geen democratie, want een Waalse stem heeft meer inspraak als een Vlaamse.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 10 juli 2012 om 20:56.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 21:00   #65
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Kijk, Christophe, wat jij met je leven doet, is niemands zaak totdat je anderen hun leven daarmee bemoeilijkt. Je vrijheid gaat tot waar ze die van anderen in de weg staat.
Natuurlijk, maar daar ging het niet over he. Het gaat over geld verspillen als regering.

De cijfers en geschiedenis tonen duidelijk dat de War on Drugs een enorme verspilling van geld is. En toch kijken sommige partijen er zich blind op als de nieuwe morele kruisvaart, ongeacht de kosten en de empirische vaststelling dat het verspilling is.

Dus, een Vlaamse regering zou wel degelijk een hoop geld kunnen verkwisten. Op dezelfde manier als de Belgische overigens (met de vingers in de oren voor de bewijzen van het gefaal: lalalala, ik hoor je toch niet).
Oud 10 juli 2012, 21:03   #66
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een reportage van 'Koppen' van vorig jaar toont dat het Vlaamse gevoel bij de jongeren stijgt.

De reportage van Koppen.

Het is een kwestie van tijd voor dat ons land onafhankelijk is en wij verlost zijn van de Walen, de PS en de dure familie van Laeken.
Tekenend is het laatste stukje met dat NSV-meisje: ze denkt bij Vlaanderen aan haar taal (en laat dat in Brussel wel even anders zijn), en ze wil vechten tegen wie haar geboorteland wil vernietigen. Wie dat dan wel is? Met de mondhoeken een beetje verontschuldigend: "de Belgen"...

Feit is dat veel Vlaams-nationalisten (de anderen ook hoor, maar laat ons on topic blijven) leven in clichés die zo lachwekkend zijn dat het zielig wordt als ze er zich over opwinden. En dat terwijl Vlaams-nationalisme van vandaag bij velen gewoon een vlucht is uit de staat België omdat ze door het federalisme denken niet meer de dominantie te kunnen overnemen in deze staat, een terugplooien op zichzelf omdat men de eigen politici niet meer kan vertrouwen die hun moeten vertegenwoordigen aan de onderhandelingstafel. Ik herinner mij na de verkiezingen van 2010 én de sterke houding van BDW dat veel Vlaams-nationalisten weer een sprankeltje hoop kregen op Vlaamse dominantie en verklaarden dat België niet hoefde te verdwijnen, niet vanuit een liefde voor de koekendozenromantiek, maar als bestaande staat waar men toch zijn goesting kan doen. Die hoop is nu vervlogen, maar ze was voor mij het signaal dat separatisme een vlucht is uit de eigen zwakte.

Of de problemen dan zoveel beter aangepakt zullen worden in dat onafhankelijke Vlaanderen door al die zwakke, laffe, onbekwame politici en het "klootjesvolk" dat op hen stemt? Dan leek een vlucht naar de sterke politici van Nederland voor heel België mij een betere keuze, maar na de dood van Fortuyn en het verzieken van de Nederlande politiek door zwakke en wansmakelijke figuren als Balkenende en Wilders, heb ik hier ook mijn twijfels bij.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 21:12   #67
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Tekenend is het laatste stukje met dat NSV-meisje: ze denkt bij Vlaanderen aan haar taal (en laat dat in Brussel wel even anders zijn), en ze wil vechten tegen wie haar geboorteland wil vernietigen. Wie dat dan wel is? Met de mondhoeken een beetje verontschuldigend: "de Belgen"...

Feit is dat veel Vlaams-nationalisten (de anderen ook hoor, maar laat ons on topic blijven) leven in clichés die zo lachwekkend zijn dat het zielig wordt als ze er zich over opwinden. En dat terwijl Vlaams-nationalisme van vandaag bij velen gewoon een vlucht is uit de staat België omdat ze door het federalisme denken niet meer de dominantie te kunnen overnemen in deze staat, een terugplooien op zichzelf omdat men de eigen politici niet meer kan vertrouwen die hun moeten vertegenwoordigen aan de onderhandelingstafel. Ik herinner mij na de verkiezingen van 2010 én de sterke houding van BDW dat veel Vlaams-nationalisten weer een sprankeltje hoop kregen op Vlaamse dominantie en verklaarden dat België niet hoefde te verdwijnen, niet vanuit een liefde voor de koekendozenromantiek, maar als bestaande staat waar men toch zijn goesting kan doen. Die hoop is nu vervlogen, maar ze was voor mij het signaal dat separatisme een vlucht is uit de eigen zwakte.

Of de problemen dan zoveel beter aangepakt zullen worden in dat onafhankelijke Vlaanderen door al die zwakke, laffe, onbekwame politici en het "klootjesvolk" dat op hen stemt? Dan leek een vlucht naar de sterke politici van Nederland voor heel België mij een betere keuze, maar na de dood van Fortuyn en het verzieken van de Nederlande politiek door zwakke en wansmakelijke figuren als Balkenende en Wilders, heb ik hier ook mijn twijfels bij.
Een zwaluw maakt de lente niet. Of een waarschijnlijk niet toevallig uitgekozen persoon staat niet voor het geheel. Wat zei je weer over clichés?

Citaat:
Oud 10 juli 2012, 21:25   #68
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Een reportage van 'Koppen' van vorig jaar toont dat het Vlaamse gevoel bij de jongeren stijgt.

De reportage van Koppen.

Het is een kwestie van tijd voor dat ons land onafhankelijk is en wij verlost zijn van de Walen, de PS en de dure familie van Laeken.
Inderdaad. De jeugd ontdekt Vlaanderen weer! Naast vendelzwaaien, liedjes zingen, trommels roffelen en gezellig samen anti-Belgische leuzen roepen zijn er nog zovele dingen die deze koene jongeren nog moeten 'herontdekken' : behendig met den goedendag zwieren, op klompen dansen, (blonde) vlechtjes knopen, (naakt) in de Demer springen, fakkeltochten door nachtelijk Brugge etc...

Tja wat heb ik eigenlijk een triestige jeugd gehad : wij moesten het stellen met Grunge-muziek, (rock)cafés waar Marihuana getolereerd werd, mega-discotheken met snoeiharde techno en dito sexy (paal)danseressen, afterclubs die om 7h00 pas hun deuren openden....Goh wat ik ervoor zou geven om nu met deze koene jongens en meisjes van TAK, VNJ en NSV met bonzend hart en zweethanden deze mooie liederen samen met een hoop bejaarden ten gehore te brengen
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 21:27   #69
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Inderdaad. De jeugd ontdekt Vlaanderen weer! Naast vendelzwaaien, liedjes zingen, trommels roffelen en gezellig samen anti-Belgische leuzen roepen zijn er nog zovele dingen die deze koene jongeren nog moeten 'herontdekken' : behendig met den goedendag zwieren, op klompen dansen, (blonde) vlechtjes knopen, (naakt) in de Demer springen, fakkeltochten door nachtelijk Brugge etc...

Tja wat heb ik eigenlijk een triestige jeugd gehad : wij moesten het stellen met Grunge-muziek, (rock)cafés waar Marihuana getolereerd werd, mega-discotheken met snoeiharde techno en dito sexy (paal)danseressen, afterclubs die om 7h00 pas hun deuren openden....Goh wat ik ervoor zou geven om nu met deze koene jongens en meisjes van TAK, VNJ en NSV met bonzend hart en zweethanden deze mooie liederen samen met een hoop bejaarden ten gehore te brengen
Wauw wat een melancholie......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 21:30   #70
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer, nog rijkere drugbarons!
Meer agenten, meer gevangenissen = meer overheidsuitgaven!
Meer drugdoden!
Meer ouders die nergens terecht kunnen!

Stemt allen N-VA!
Wordt het niet eens tijd dat GIJ eens ne dikke groene opsteekt.....ge wordt daar meteen een stukske kalmer van hoor!
Oud 10 juli 2012, 21:30   #71
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Sarcasme-Prijs van de dag, die was zalig gewoon, Illuminatus.
Oud 10 juli 2012, 21:31   #72
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wauw wat een melancholie......
VLAENDRN DEN LEEUW EN VOOR OUTER EN HEERD
Oud 10 juli 2012, 21:31   #73
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wordt het niet eens tijd dat GIJ eens ne dikke groene opsteekt.....ge wordt daar meteen een stukske kalmer van hoor!
Ne Pétard ?
Oud 10 juli 2012, 21:33   #74
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
VLAENDRN DEN LEEUW EN VOOR OUTER EN HEERD
Best stoer, Ill. En nu terug je mand in (bij Rikske).

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 juli 2012 om 21:33.
Oud 10 juli 2012, 21:35   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Best stoer, Ill. En nu terug je mand in (bij Rikske).
Bent u jaloers ?
Nen echte vlaming afgetroefd door een halve waal die blijkt een woorden goochelaar te zijn ?

Ach, misschien krijgt hij wel een uitnodiging in de bus om op de N-VA lijst te komen staan.
Oud 10 juli 2012, 21:37   #76
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw info is belegen.
Op een jaar tijd verandert er heel wat.
Even dus een kleine update:
Vlaamse tieners voelen zich bovenal Belg
De gemiddelde Vlaamse veertienjarige ontleent zijn identiteit in de eerste plaats aan zijn land. Daarna komt zijn gemeente en dan pas Vlaanderen of zijn provincie.
Oud 10 juli 2012, 21:37   #77
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bent u jaloers ?
Nen echte vlaming afgetroefd door een halve waal die blijkt een woorden goochelaar te zijn ?

Ach, misschien krijgt hij wel een uitnodiging in de bus om op de N-VA lijst te komen staan.
Hahhahaha, afgetroefd? Wie? Wat? Waar? Wanneer?

Jouw leven is één grote illusie, Rikske!

Goed dat je het niet beseft!

Citaat:
Oud 10 juli 2012, 21:38   #78
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Uw info is belegen.
Op een jaar tijd verandert er heel wat.
Even dus een kleine update:
Vlaamse tieners voelen zich bovenal Belg
De gemiddelde Vlaamse veertienjarige ontleent zijn identiteit in de eerste plaats aan zijn land. Daarna komt zijn gemeente en dan pas Vlaanderen of zijn provincie.
Staaf je loopt een halve dag zijnde minstens 12 uur achter!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 juli 2012 om 21:38.
Oud 10 juli 2012, 21:39   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staaf je loopt een halve dag zijnde minstens 12 uur achter!
Dat is dus nog steeds 364 dagen voor op Antoon...
Oud 10 juli 2012, 22:54   #80
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zwaluw maakt de lente niet. Of een waarschijnlijk niet toevallig uitgekozen persoon staat niet voor het geheel. Wat zei je weer over clichés?
Kijk maar de andere kant op, dat is gemakkelijker.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be