Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2012, 14:25   #61
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Ok, dat is waar.

Jammer genoeg heb ik moeite om mensen te leren kennen, dat duurt erg lang bij mij. Dus voor mij is dat niet echt een optie.

Ik denk wel dat je me gelijk kan geven dat de meesten hun vakanties vrij 'leeg' zijn.

Sociologie heeft hier niets mee te zien, ik snap niet dat je dit er de hele tijd bijsleurt.
De meeste vakanties zijn inderdaad vrij leeg, ik krijg dan ook veel commentaar van mensen als ik iets plan. "Wat is daar nu te zien? Het is daar ontoeristisch/arm/saai/ze weten niet dat het land bestaat/...".
Goed weer, niets doen en worden bediend door locale bevolking.

Gelukkig kan het inderdaad anders.

En zulke dingen zijn ideaal om te leren hoe om te gaan met mensen. Eerste keren is dat uit noodzaak, daarna went het. Zoals springen van de 5 meter in't zwembad.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 14:25   #62
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
En als het je kan plezieren: dit jaar ga ik allicht terug eens naar het buitenland.
Bergen-op-Zoom?

Grapje. Zelfs Nederland bezoeken is zeer interessant. Zelfs andere plekken in Vlaanderen kan dit zijn.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 14 juli 2012 om 14:26.
Oud 14 juli 2012, 14:27   #63
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Ik ben niet vaak op vakantie gegaan naar het buitenland, het kost nog altijd relatief veel geld.

2: Ik werk niet, zit nog op school.

3: Waarom is dit relevant?
1. Tja. Wat was je punt dan?

2. Eigenlijk wist ik dat. Maar je begrijpt wel wat ik wil zeggen, hoop ik.

3. Omdat je op twee weken tijd nu eenmaal geen cultuur leert kennen. Niet dat daar iets mis mee is, dat hoeft ook helemaal niet, maar zeg dan niet dat je ergens de cultuur gaat leren kennen als je voor je zuiptaferelen twee weken van decor verandert.
Oud 14 juli 2012, 14:31   #64
Восход-1
Banneling

Standaard

Je spreekt uit rancune, Polle. Je associeert het echt met "betekenisloos" en "zuiptaferelen".

Waarom is dat negativisme zo hard nodig? Je bereikt er echt niks mee, je gaat doodgaan binnen een halve eeuw en in plaats van ervaringen die je persoonlijkheid mee kleur hebben gegeven ga je dan enkel negativisme en je afzetten van iets gekend.

En trouwens, ook zuiptaferelen ergens kunnen bijdragen. Zuipen met locale bevolking kan interessante gesprekken en gebeurtenissen opleveren.
Oud 14 juli 2012, 14:31   #65
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Bergen-op-Zoom?
Baarle-Nassau.
Oud 14 juli 2012, 14:34   #66
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapje. Zelfs Nederland bezoeken is zeer interessant. Zelfs andere plekken in Vlaanderen kan dit zijn.
Denk ik ook. Sommigen kennen het buitenland beter dan het stuk van hun eigen land dat verder dan 20 km van hun woning ligt.

Citaat:
De meeste vakanties zijn inderdaad vrij leeg, ik krijg dan ook veel commentaar van mensen als ik iets plan. "Wat is daar nu te zien? Het is daar ontoeristisch/arm/saai/ze weten niet dat het land bestaat/...".
Voordeel.

Citaat:
En zulke dingen zijn ideaal om te leren hoe om te gaan met mensen. Eerste keren is dat uit noodzaak, daarna went het. Zoals springen van de 5 meter in't zwembad.
Ik twijfel nog altijd om ooit eens met Joker of zo op vakantie gaan. Ik weet nog altijd niet goed wat ik daarvan moet denken (al kan ik jouw visie erop al voorspellen).
Oud 14 juli 2012, 14:37   #67
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je spreekt uit rancune, Polle. Je associeert het echt met "betekenisloos" en "zuiptaferelen".

Waarom is dat negativisme zo hard nodig? Je bereikt er echt niks mee, je gaat doodgaan binnen een halve eeuw en in plaats van ervaringen die je persoonlijkheid mee kleur hebben gegeven ga je dan enkel negativisme en je afzetten van iets gekend.

En trouwens, ook zuiptaferelen ergens kunnen bijdragen. Zuipen met locale bevolking kan interessante gesprekken en gebeurtenissen opleveren.
Ik heb volstrekt niets tegen zuiptaferelen. Ik ben ook niet echt negativistisch: het enige dat ik zeg is dat de waarde van reizen overschat wordt. En dat het voor mij echt niet elk jaar naar het buitenland hoeft.

Ik heb wel een kater.
Oud 14 juli 2012, 14:40   #68
Восход-1
Banneling

Standaard

Ik ken mensen die met Joker op reis zijn geweest. Ze hadden er goede ervaringen aan overgehouden.

En weet je, je kunt ook zagen over het feit dat er mensen zijn die fastfood eten en dat men in 1 gerecht niet de volledige keuken van een land kan ontdekken, en daarom elke dag kauwen op rauwe knollen en raap, zonder variatie.

Of je kunt stoppen met je zorgen te maken over het consumerend plebs, en jezelf openstellen en een open, meer positieve attitude ontwikkelen. En niet eentje van "pfff, men moet er al jaren wonen en anders weet ik niet wat ik eraan heb", terwijl je 7 jaar geleden op bosklassen was en dus totaal niet weet waarover het gaat.

Je kunt ook zoeken op vrijwilligerswerk in het buitenland. Wordt ook georganiseerd. Als dat je een beter gevoel geeft dan gewoon een land verkennen, misschien is dat wel iets voor jou.
Oud 14 juli 2012, 14:42   #69
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb volstrekt niets tegen zuiptaferelen. Ik ben ook niet echt negativistisch: het enige dat ik zeg is dat de waarde van reizen overschat wordt. En dat het voor mij echt niet elk jaar naar het buitenland hoeft.

Ik heb wel een kater.
De waarde van reizen wordt enorm onderschat. Je bent recent niet op reis geweest, je spreekt uit een theorie die je als waarnemende partij hebt opgesteld.

Ik heb evenveel uit reizen geleerd als uit lezen, als het niet meer is. Men krijgt meer data om conclusies op te bouwen.
Oud 14 juli 2012, 14:43   #70
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken mensen die met Joker op reis zijn geweest. Ze hadden er goede ervaringen aan overgehouden.

En weet je, je kunt ook zagen over het feit dat er mensen zijn die fastfood eten en dat men in 1 gerecht niet de volledige keuken van een land kan ontdekken, en daarom elke dag kauwen op rauwe knollen en raap, zonder variatie.

Of je kunt stoppen met je zorgen te maken over het consumerend plebs, en jezelf openstellen en een open, meer positieve attitude ontwikkelen. En niet eentje van "pfff, men moet er al jaren wonen en anders weet ik niet wat ik eraan heb", terwijl je 7 jaar geleden op bosklassen was en dus totaal niet weet waarover het gaat.

Je kunt ook zoeken op vrijwilligerswerk in het buitenland. Wordt ook georganiseerd. Als dat je een beter gevoel geeft dan gewoon een land verkennen, misschien is dat wel iets voor jou.
Dat zou inderdaad meer iets voor mij zijn, maar dat is momenteel geen optie.

Voor het overige klink je behoorlijk aanmatigend, en hoef je niet te doen alsof je me door en door kent.

P.S.: ik ga niet naar Baarle-Nassau; de bestemming ligt gewoon nog niet vast.
Oud 14 juli 2012, 14:45   #71
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De waarde van reizen wordt enorm onderschat. Je bent recent niet op reis geweest, je spreekt uit een theorie die je als waarnemende partij hebt opgesteld.

Ik heb evenveel uit reizen geleerd als uit lezen, als het niet meer is. Men krijgt meer data om conclusies op te bouwen.
Dat geloof ik best.

Ik bedoelde: de waarde van decorverandering wordt overschat. Reizen op een manier die wel iets bijdraagt iets is anders.

Laatst gewijzigd door Pølle : 14 juli 2012 om 14:45.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 14:45   #72
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Ik ben nog maar net terug van Zuid Afrika.
Volgende maand naar Botswana.
In oktober naar Namibië.
Mijn droombestemming voor Afrika. Het zal helaas niet voor dit jaar zijn (vastgoed kopen kost veel). Maar in de toekomst wil ik Namibië zeker gezien hebben.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 14:47   #73
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat geloof ik best.

Ik bedoelde: de waarde van decorverandering wordt overschat. Reizen op een manier die wel iets bijdraagt iets is anders.
Ook dat laatste wordt zeker niet overschat. Sfeer, impressie, indruk, ... .
Oud 14 juli 2012, 15:11   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Tja. Wat was je punt dan?

2. Eigenlijk wist ik dat. Maar je begrijpt wel wat ik wil zeggen, hoop ik.

3. Omdat je op twee weken tijd nu eenmaal geen cultuur leert kennen. Niet dat daar iets mis mee is, dat hoeft ook helemaal niet, maar zeg dan niet dat je ergens de cultuur gaat leren kennen als je voor je zuiptaferelen twee weken van decor verandert.
1: Mijn punt is, dat vakantie niet enkel en alleen aan het strand bruin worden is.

Je kan veel interessante dingen opdoen, dat de meeste mensen dat dan niet doen is geen argument.

2: Ik begrijp wel wat je wilt zeggen, het slaat alleen nergens op.

3: Jij snapt er echt geen ene reet van.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 17:50   #75
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Reeds 1 week naar Italië geweest voor deelname aan het Festival Del Sole in Riccione.

Nog 2 weken Turkijë gepland einde augustus.
Bodrum om specifiek te zijn.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 01:03   #76
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Polle heeft gelijk, reizen is vaak vrij leeg, bij veel mensen. Bij heel wat van die mensen is hun hele leven vrij leeg, vaak. Of het is net zo oneindig vol, dat ze gewoon even moeten kunnen ontladen, en dat lukt nog altijd het beste op een plaats waar je niet gestoord kan worden door werkgever/klanten/buren/familie. In den vreemde, dus.
Ik zit gewoon heel erg graag in een trein, en zit constant naar buiten te kijken, of het nu een industriegebied is, een Haspengouwse boomgaard of een bergpas. En als ik een babbeltje kan doen met mijn toevallige reisgenoten, zoveel te beter. Natuurlijk gaat dat niet heel erg diep, maar welke gesprekken zijn dat wel? Zelfs met 'vrienden' gaat er altijd een heel stuk 'verloren' aan small talk. En dat is niet eens zo erg.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 09:14   #77
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Polle heeft gelijk, reizen is vaak vrij leeg, bij veel mensen. Bij heel wat van die mensen is hun hele leven vrij leeg, vaak. Of het is net zo oneindig vol, dat ze gewoon even moeten kunnen ontladen, en dat lukt nog altijd het beste op een plaats waar je niet gestoord kan worden door werkgever/klanten/buren/familie. In den vreemde, dus.
Ik zit gewoon heel erg graag in een trein, en zit constant naar buiten te kijken, of het nu een industriegebied is, een Haspengouwse boomgaard of een bergpas. En als ik een babbeltje kan doen met mijn toevallige reisgenoten, zoveel te beter. Natuurlijk gaat dat niet heel erg diep, maar welke gesprekken zijn dat wel? Zelfs met 'vrienden' gaat er altijd een heel stuk 'verloren' aan small talk. En dat is niet eens zo erg.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 13:27   #78
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Valt dat wat mee?
Ik heb een tijdje met het idee gespeeld om mountainbike-vakanties te organiseren in de VS maar heb die plannen nooit uitgewerkt omdat ik vreesde dat er wat veel 'papieren' beslommeringen bij zouden komen kijken.

Heb jij bv. een attest als reisorganisator? Of doe je het allemaal een beetje tussen zwart en grijs in?
Dat valt mee, en dat valt soms ook dik tegen.
De ene klant is de andere niet.

Wat papierwerk betreft; legaal gezien werk ik vanuit Cape Town en Mauritius. Geen haar aan mijn hoofd die eraan denkt HIER een zaak op te starten.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 13:28   #79
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hoe is het daar? Ik wou ook gaan deze zomer.
Hoe is het daar??

Waar? Zuid-Afrika is groot zenne.
Oud 15 juli 2012, 13:29   #80
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Voor de Spaanse koning ?
Ik ben anti-jacht. Tenzij canned hunting; dat verfoei ik, maar liever dat dan dat die rijke tisten in de wilde natuur gaan knallen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be