![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed weer, niets doen en worden bediend door locale bevolking. Gelukkig kan het inderdaad anders. En zulke dingen zijn ideaal om te leren hoe om te gaan met mensen. Eerste keren is dat uit noodzaak, daarna went het. Zoals springen van de 5 meter in't zwembad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Grapje. Zelfs Nederland bezoeken is zeer interessant. Zelfs andere plekken in Vlaanderen kan dit zijn. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 14 juli 2012 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Eigenlijk wist ik dat. Maar je begrijpt wel wat ik wil zeggen, hoop ik. 3. Omdat je op twee weken tijd nu eenmaal geen cultuur leert kennen. Niet dat daar iets mis mee is, dat hoeft ook helemaal niet, maar zeg dan niet dat je ergens de cultuur gaat leren kennen als je voor je zuiptaferelen twee weken van decor verandert.
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Je spreekt uit rancune, Polle. Je associeert het echt met "betekenisloos" en "zuiptaferelen".
Waarom is dat negativisme zo hard nodig? Je bereikt er echt niks mee, je gaat doodgaan binnen een halve eeuw en in plaats van ervaringen die je persoonlijkheid mee kleur hebben gegeven ga je dan enkel negativisme en je afzetten van iets gekend. En trouwens, ook zuiptaferelen ergens kunnen bijdragen. Zuipen met locale bevolking kan interessante gesprekken en gebeurtenissen opleveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#66 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik twijfel nog altijd om ooit eens met Joker of zo op vakantie gaan. Ik weet nog altijd niet goed wat ik daarvan moet denken (al kan ik jouw visie erop al voorspellen).
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb wel een kater.
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Ik ken mensen die met Joker op reis zijn geweest. Ze hadden er goede ervaringen aan overgehouden.
En weet je, je kunt ook zagen over het feit dat er mensen zijn die fastfood eten en dat men in 1 gerecht niet de volledige keuken van een land kan ontdekken, en daarom elke dag kauwen op rauwe knollen en raap, zonder variatie. Of je kunt stoppen met je zorgen te maken over het consumerend plebs, en jezelf openstellen en een open, meer positieve attitude ontwikkelen. En niet eentje van "pfff, men moet er al jaren wonen en anders weet ik niet wat ik eraan heb", terwijl je 7 jaar geleden op bosklassen was en dus totaal niet weet waarover het gaat. Je kunt ook zoeken op vrijwilligerswerk in het buitenland. Wordt ook georganiseerd. Als dat je een beter gevoel geeft dan gewoon een land verkennen, misschien is dat wel iets voor jou. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb evenveel uit reizen geleerd als uit lezen, als het niet meer is. Men krijgt meer data om conclusies op te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het overige klink je behoorlijk aanmatigend, en hoef je niet te doen alsof je me door en door kent. P.S.: ik ga niet naar Baarle-Nassau; de bestemming ligt gewoon nog niet vast.
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde: de waarde van decorverandering wordt overschat. Reizen op een manier die wel iets bijdraagt iets is anders.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 14 juli 2012 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn droombestemming voor Afrika. Het zal helaas niet voor dit jaar zijn (vastgoed kopen kost veel). Maar in de toekomst wil ik Namibië zeker gezien hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan veel interessante dingen opdoen, dat de meeste mensen dat dan niet doen is geen argument. 2: Ik begrijp wel wat je wilt zeggen, het slaat alleen nergens op. 3: Jij snapt er echt geen ene reet van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Reeds 1 week naar Italië geweest voor deelname aan het Festival Del Sole in Riccione.
Nog 2 weken Turkijë gepland einde augustus. Bodrum om specifiek te zijn.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Polle heeft gelijk, reizen is vaak vrij leeg, bij veel mensen. Bij heel wat van die mensen is hun hele leven vrij leeg, vaak. Of het is net zo oneindig vol, dat ze gewoon even moeten kunnen ontladen, en dat lukt nog altijd het beste op een plaats waar je niet gestoord kan worden door werkgever/klanten/buren/familie. In den vreemde, dus.
Ik zit gewoon heel erg graag in een trein, en zit constant naar buiten te kijken, of het nu een industriegebied is, een Haspengouwse boomgaard of een bergpas. En als ik een babbeltje kan doen met mijn toevallige reisgenoten, zoveel te beter. Natuurlijk gaat dat niet heel erg diep, maar welke gesprekken zijn dat wel? Zelfs met 'vrienden' gaat er altijd een heel stuk 'verloren' aan small talk. En dat is niet eens zo erg.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De ene klant is de andere niet. Wat papierwerk betreft; legaal gezien werk ik vanuit Cape Town en Mauritius. Geen haar aan mijn hoofd die eraan denkt HIER een zaak op te starten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |