![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Minister-President
|
![]() aah zo
maar ik wil je tekst ook gerust herhalen hoor ! Maar dat verandert hoegenaamd NIETS aan de realiteit ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() mijn beste polly
als je denkt dat met de laatste post te claimen en gebruik te maken van je leuke cartoontjes iets aan de realiteit gaat veranderen , ga ik je rustig in de waan laten. FEIT IS dat het anti semitisme HELAAS ! , (maar dat geloof je toch nooit komende van mij ![]() reden daarvoor zijn zaken zoals : MEL GIBSON van anti semitisme beschuldigen omdat hij een film maakt..... [size=7]EN WIE WAS DAT WEER DIE HEM DAT VERWEET [/size]????? en daarmee voeding geeft aan datgene dat juist voorkomen moet worden ? net zoals de illusie voeden dat rosenberg een unicum is dat het enkel jajah is en niet dewinter die het palestijns conflict importeert of dat israel de palestijnen niet langzaam doodknijpt maar leuke cartoons hoor.... de real world is echter geen cartoontje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Het is de moeite niet meer om te herhalen hoor. De meesten hebben al begrepen wat Mia Doornaert schrijft. En een mel gibson gaan gebruiken laat zien hoe laag je kunt vallen. Bye now
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
tja, het zoveelste dat je niet kan ontkennen ![]() ![]() ![]() ![]() of wil je zover gaan om dat OOK te doen ![]() ![]() [size=7]alles wat maar enigzins kritisch is of negatief , tja antisemitisch of nazi he [/size] eveneens goedenavond ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij gaat gewoon door... en omdat niemand meer luistert moet hij nu koeieletters en smoelies gaan gebruiken...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Als jij schrijft dat de zon rond de aarde draait ga ik mij evenmin moe maken om dergelijke zever te ontkennen. De rest van het forum heeft nu volledig door dat je een serieus probleem had met die tekst van Mia Doornaert en er niets kon tegenin brengen, tenzij wat neveneffecten. En bij een topic "links en antisemitisme" er mel gibson bijroepen was wel het meest hilarische dat we hier konden lezen vanavond. Droom maar van de film van melleken ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() maar lief pollytje toch....
JIJ LUISTERT TOCH : ![]() ![]() maar je wil me toch zo graag in het jodenhatende kamp he ![]() straf dat je geen bewijzen vindt in mijn posts, integendeel !!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat betekent antisemitisme?
Volgens Van Dale is een antisemiet een jodenhater. En als we kijken naar semiet, dan staat er… afstammeling van Sem, oudste zoon van Noach: inz. Israëliet. In het meervoud als benaming voor het ras dat in hoofdzaak de Arabieren en Israëlieten omvat. Daar is dus een tegenspraak. Historisch is daar (kort samengevat) het volgende over te vertellen. Isodorus van Sevilla 6de eeuw n.C., beweerde in zijn Etymologia dat er maar 62 of 63 volkeren waren, die alle afstamden van de zonen van Noach, ttz. Sem, Cham en Japhet. Sem slaagde er nog in op 100-jarige leeftijd(!) zonen te verwekken: Arphaxad genoemd die later de stichter van de Caldeeërs zou worden, Heber de stamvader van de Ismaëlieten waarbij in 1 adem de afstammelingen van Sara (of Saracenen) worden vermeld. Opmerkelijk is, dan men in die periode nooit sprak over moslims. Met andere woorden, antisemitisme is geen ‘alleenrecht’ van de joden. Waar komt dan die uitdrukking vandaan? Sommige auteurs schrijven de uitvinding van het begrip ‘antisemitisme’ toe aan Bernard Lazare. Hiervoor verwijs ik naar zijn boek 'Antisémitisme', Bernard Lazare) Wat betekent antisemitisme volgens ‘politiek-correcte’ opvattingen? Het betekent problemen! Het is een aanvalssignaal. Het heeft geen enkele praktische betekenis, maar kan zeer algemeen toegepast worden op elke vorm van kritiek op Israël en het Jodendom. Het woord heeft geen welomlijnde betekenis. Een ‘antisemiet’ kan al dan niet Joden haten. Maar hij wordt wel gehaat door alle Joden. Diegene die iemand anders antisemitisme verwijt is zeker van zijn zaak, omdat de beschuldigde geen enkel mogelijkheid dit verwijt te weerleggen, gezien het algemeen karakter van de klacht. Juridisch gezien kan antisemitisme dan ook niet strafbaar gesteld worden, omwille van dit ‘algemeen’ karakter. Media (kranten, TV) puilen gewoonlijk uit van misleiding, omdat ze antizionisme gaan gelijkstellen met antisemitisme. Kritiek op Israël kan gerechtvaardigd maar hoeft daarom niet antizionistisch te zijn. Wel worden beide begrippen vlot door elkaar gebruikt om het 'grote gelijk' te halen. Welk soort antisemitisme wil Verhofstadt strafbaar stellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() over 'antisemitisme' is ook voor arabieren :
begin nu niet met die nepsemantiek, dat verhaaltje kennen we ook al langer en het vergoelijkt niets. We weten allemaal heel goed wat er met antisemitisme bedoeld wordt: geen arabierenhaat maar JUDEOPHOBIE zoals men het in het Frans zo goed uitdrukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Ja maar volgens mij wilde die gast door een soort van ethymologisch kronkeltje gaan bewijzen dat er geen enkel probleem is, dat joden niet bestaan en dat antisemitisme een illusie is.
Vandaar dus mijn reactie. Maar ja, men lees wel méér vreemde kronkels over dit onderwerp, sommige mensen hebben een obsessie blijkbaar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Met die gedachtenkronkels van u moet dat toch niet moeilijk zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Please! Please! Ik wil zo graag slim zijn zoals gij! [size=2](En alsjeblieft, sla me niet! Ik ben juist zo gelukkig dat ik in jullie midden mag vertoeven!)[/size] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |