Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2012, 20:36   #61
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Als man vraag ik me soms wel eens af, hoeveel van mijn soortgenoten er het even goed van zouden hebben afgebracht in de geschiedenis, zonder een vrouw aan hun zijde.
In de dagelijks bekogeling van mediatieke berichten, bedenk ik ook wel eens of er ooit daadwerkelijk ergens een oorlog of misdaad zou plaatsvinden, mochten vrouwen aan het roer staan.
Ik ken nl geen enkele moeder die haar zonen zo bereidwillig naar het slagveld stuurt als vaders dat kunnen...

Door hun ingeboren intelligentie en hartsvolle mededogen houden vrouwen heel de geschiedenis door het licht aan in deze wereld en dragen bij wat er écht toe doet, in de door mannelijke hufters geschapen duisternis.

Btw, ook aan de politieke analyses van Gwylan kunnen de meeste Homers hier een scherp puntje zuigen, evenals haar heldere taalgebruik dat voorzien is van een welhaast poëtische inslag, gelardeerd met een zachte humoristische noot en aldus getuigend van een stralende intelligentie.

Alors, Vive les Femmes!!
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 20:38   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Inmiddels heb ik de weddenschap met mijn man gewonnen : ik zei dat dergelijk berichtje op het “Belgisch forum” in een minimum van tijd tot minstens 50 posts zou leiden ; hij beweerde dat er geen mens zou reageren.
U schreef er wel de helft zelf van.
Geef hem dus zijn geld maar terug.
Het is al erg genoeg.
Die rotzak van een Flynn
Citaat:
Weerlegt u nu maar rustig verder, heren. Ik heb nog een pak paperassenwerk te doen tegen morgenvroeg. Doei.
Succ6.
Oud 15 juli 2012, 20:48   #63
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als man vraag ik me soms wel eens af, hoeveel van mijn soortgenoten er het even goed van zouden hebben afgebracht in de geschiedenis, zonder een vrouw aan hun zijde.
In de dagelijks bekogeling van mediatieke berichten, bedenk ik ook wel eens of er ooit daadwerkelijk ergens een oorlog of misdaad zou plaatsvinden, mochten vrouwen aan het roer staan.
Je hebt anders wel een idealistische visie omtrent vrouwen. Veel vrouwelijke heersers waren nochtans even grote monsters dan hun mannelijke equivalenten.

Mijn persoonlijke theorie is dat vanaf een bepaald niveau van macht, het verschil tussen mannen en vrouwen verdwijnt en beiden onmenselijk kunnen optreden.

Citaat:
Btw, ook aan de politieke analyses van Gwylan kunnen de meeste Homers hier een scherp puntje zuigen, evenals haar heldere taalgebruik dat voorzien is van een welhaast poëtische inslag, gelardeerd met een zachte humoristische noot en aldus getuigend van een stralende intelligentie.
Ja dat heb ik gemerkt, vooral wanneer bleek dat ze basisbegrippen zoals IQ en multitasken niet eens goed begreep.

Citaat:
Ik ken nl geen enkele moeder die haar zonen zo bereidwillig naar het slagveld stuurt als vaders dat kunnen...
En ken je veel vaders die hun zonen bereidwillig naar het slagveld sturen ? Ik alvast niet, en ik zet er mijn leven op jij ook niet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 20:56   #64
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door hun ingeboren intelligentie en hartsvolle mededogen houden vrouwen heel de geschiedenis door het licht aan in deze wereld en dragen bij wat er écht toe doet, in de door mannelijke hufters geschapen duisternis.

Alors, Vive les Femmes!!
Allez, nog eventjes tussendoor : dank voor uw erg vriendelijke lofbetuiging, mijnheer Diego Raga. Ik wil er evenwel graag van uitgaan dat wij hier en elders allen te weinig van het “gemiddelde” afwijken om enig specifiek lof te verdienen. We doen ons best om een beetje nuttig te zijn voor de samenleving : dat vind ik heel wat belangrijker dan de vraag wie of wat “per gemiddeld” intelligenter, slimmer, sterker, groter, rijker, of wat dan ook is.

Tot slot, voor wat mij betreft : ikzelf geloof niet zo in de al te ruime extrapolatie van het resultaat van een al bij al beperkt wetenschappelijk onderzoek, en al zeker als het gaat om weinig precies te meten zaken als intelligentie en dergelijke.

Wat evenwel niets afdoet aan mijn volkomen terechte stelling inzake het neuspeuteren : mannen peuteren internationaal gezien in véél grotere mate in de neus dan vrouwen. Wie het daar niet mee eens is krijgt lik op stuk (morgen of zo, als ik er de tijd voor vind).
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 21:12   #65
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Vrouwen intelligenter ? Ik geloof dat.En snap hoe meer hoe beter hoe het komt dat dit land naar de vaantjes is.Freya VDB die de wortel van 25 niet weet.
Moet daar triest gesteld zijn met de mannelijke regeerders.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 21:27   #66
Komerad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik zie wel massa's vrouwen op hoge hakken stappen, goed wetend dat dit onpraktisch en vooral zeer ongezond is (knieartrose, lordose, hamertenen, verzwikte enkels enz.).
Daar hebben wij geen last van. Het is trouwens wel goed voor de bekkenbodemspieren en daar kunnen wij wel deugd van hebben
Komerad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 21:36   #67
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Komerad Bekijk bericht
En welke wereldse ontdekkingen hebben vrouwen gedaan? Ooit al afgevraagd waarom waarom er wel automatische grasmachines maar geen automatische stofafdoeners zijn? seaMannen zien een probleem en pakken dat aan.
Vrouwen... die blijven erover zeuren.
Straks gaan ze nog zeggen dat ze veel intelligenter zijn, maar zich moedwillig dom gedragen. Ja, zo kunnen ze nog een tijdje doorgaan. Wat wel een feit is, is dat mannen zich gewoon dom en idioot gedragen t.o.v. vrouwen. Vrouwen profiteren daarvan en ja dan wil in dat in sommigen hun ogen zeggen dat ze slimmer zijn omdat ze beter kunnen manipuleren.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 21:42   #68
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inmiddels heb ik de weddenschap met mijn man gewonnen : ik zei dat dergelijk berichtje op het “Belgisch forum” in een minimum van tijd tot minstens 50 posts zou leiden ; hij beweerde dat er geen mens zou reageren.

Weerlegt u nu maar rustig verder, heren. Ik heb nog een pak paperassenwerk te doen tegen morgenvroeg. Doei.
U man bedoelde dat een gemiddelde intelligent persoon op zo'n post niet reageert. Ik kan hem geen ongelijk geven alleen heeft hij geen rekening gehouden met het feit dat het hier om een "Belgisch forum" betreft. Het summum van absoluut tijdverlies en daarmede hebt U het bewijs geleverd van onintelligent gedrag.
p.s. ik mag hier vrij posten want de wetenschap heeft ons toch al als domme kloten gebrandmerkt. U daarentegen heeft die vrijheid niet wilt U uw reputatie hoog houden.
Oud 15 juli 2012, 21:45   #69
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het flauw dat mannen en vrouwen steeds apart hoeven "beoordeeld" te worden. Wij zijn toch allemaal mensen? Da's allemaal flauwe zever als zou de man dit en de vrouw dat.....
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 22:00   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Et alors ? Wij hebben tenminste geen schrik in den donkeren. Of dacht u dat mannen het vuur uitgevonden hebben om ons een plezier te doen ?
Je n'ai pas peur dans le noir.

Afin, ales het een vrouw is toch niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 22:23   #71
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij nu eventjes af hoe bijvoorbeeld de islamisten het nieuws zullen slikken...
Ik denk dat die het daar helemaal mee eens zijn.
Oud 15 juli 2012, 22:34   #72
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Het vorige was natuurlijk een beetje de draak steken.

Anderzijds vraag ik me dit af: als jullie nu blijkbaar toch zo slim zijn, hoe komt het dan dat jullie je zo laten doen door al die moslimmannen. Zoals onnozele hoofddoeken draken, bourka's, je laten afkloppen binnen het huisgezin door de moslimman, enz.. want dit is nog maar het tipje van de ijsberg van al de vernederingen die jullie in de islamcultuur moeten dulden.

Welke man zou zich dat allemaal laten welgevallen ?

Conclusie ?

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 15 juli 2012 om 22:37.
Oud 15 juli 2012, 22:43   #73
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je hebt anders wel een idealistische visie omtrent vrouwen. Veel vrouwelijke heersers waren nochtans even grote monsters dan hun mannelijke equivalenten.
Dat waren uitzonderingen, niet de regel.
Goede mannelijke heersers waren (en zijn) dan ook een uitzondering in de geschiedenis.
Citaat:
Mijn persoonlijke theorie is dat vanaf een bepaald niveau van macht, het verschil tussen mannen en vrouwen verdwijnt en beiden onmenselijk kunnen optreden.
Idd, echte macht is een krachtig werktuig en dient derhalve slechts bediend te worden door mentaal evenwichtige mensen, mensen die de kwaliteit van het levende kennen en waarderen, zoals vrouwen dat meestal kunnen.

Trouwens, geef machtige mannen een portie van het vrouwelijke hormoon ‘oxytocine’ en de wereld zal er vredevoller van worden:

http://www.faqt.nl/recent/neusspray-...heel-gevoelig/
Citaat:
Ja dat heb ik gemerkt, vooral wanneer bleek dat ze basisbegrippen zoals IQ en multitasken niet eens goed begreep.
Mss begreep jij niets van haar reply, wie weet ?
Soit, in de perioden dat mijn vrouw beviel van onze dochters, heeft ze mij een staaltje multi-tasken in ’t kwadraat laten zien, die ik daarvoor en daarna in zelfs mijn wildste projecten nooit voor elkaar kreeg wegens organisatorische beperkingen en ik moest dan nog weinig rekening houden met het eigen eet- en slaappatroon van onze pasgeborenen, dat sowieso een ratjetoe betekent op je eigen agenda.
Chapeau, intelligente madam, mijn vrouw.

Citaat:
En ken je veel vaders die hun zonen bereidwillig naar het slagveld sturen ? Ik alvast niet, en ik zet er mijn leven op jij ook niet.
Het zijn nochtans steeds de (leidende) mannen die elkaar de oorlog verklaren en dus hun eigen zonen en/of die van andere mannen richting slagveld sturen.

Mannen baren dan ook niet…
Oud 15 juli 2012, 22:53   #74
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht

Welke man zou zich dat allemaal laten welgevallen ?
Geen één!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Conclusie ?
Het is een typisch mannen rapport.
Is het vrouwtjes gevleid?
Ja,
Goed zo.
En nu naar de keuken, is het eten nog niet klaar.
Potverdrie...
Oud 15 juli 2012, 22:53   #75
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Allez, nog eventjes tussendoor : dank voor uw erg vriendelijke lofbetuiging, mijnheer Diego Raga.
The pleasure was all mine.
Citaat:
Ik wil er evenwel graag van uitgaan dat wij hier en elders allen te weinig van het “gemiddelde” afwijken om enig specifiek lof te verdienen.
Bescheidenheid is niet overal een passende houding.

Verwijder de "gemiddelde" vrouw uit de geschiedenis en de geschiedenis bestaat niet meer.
Idemdito voor het "gemiddelde" gezin.
Mannen vergeten dat nogal eens.
Citaat:
We doen ons best om een beetje nuttig te zijn voor de samenleving : dat vind ik heel wat belangrijker dan de vraag wie of wat “per gemiddeld” intelligenter, slimmer, sterker, groter, rijker, of wat dan ook is.
Uiteraard, niet iedereen die persé intelligenter, slimmer, sterker, groter, rijker, of wat dan ook is, is daarmee ook nuttig voor de samenleving.
Meestal voor zichzelf, dat wel.

Citaat:
Tot slot, voor wat mij betreft : ikzelf geloof niet zo in de al te ruime extrapolatie van het resultaat van een al bij al beperkt wetenschappelijk onderzoek, en al zeker als het gaat om weinig precies te meten zaken als intelligentie en dergelijke.
Akkoord, niet-exacte wetenschappen dienen dan ook met de nodige kritiek benaderd te worden, maar mocht het onderzoek het tegendeel aangetoond hebben, dan zouden er nog geen dozijn reacties op deze draad gekomen zijn wegens de ‘bevestiging’ ervan voor de Homers onder ons.
Nu echter…

Citaat:
Wat evenwel niets afdoet aan mijn volkomen terechte stelling inzake het neuspeuteren : mannen peuteren internationaal gezien in véél grotere mate in de neus dan vrouwen. Wie het daar niet mee eens is krijgt lik op stuk (morgen of zo, als ik er de tijd voor vind).
U bevestigd hiermee mijn ervaring in deze, ik neuspeuter ook meer dan mijn vrouw en dochters dat doen en zie dat in het algemeen, werk, verkeer enz, ook meer mannen dat doen dan vrouwen.

Echter, om u de niet onprettige gewaarwording van een stevig bolletje te matsen (zonder vieze vingers te krijgen) alvast niet te onthouden, wil ik er graag op wijzen dat hetzelfde fysieke effect kan worden nagebootst, door enkele afgekoelde rijstkorrels tussen duim en wijsvinger tot een bolletje van gewenst formaat te rollen.
De textuur en de viscositeit van dit alternatief, kan op het gevoel af in geen enkel geval worden onderscheiden van het échte neuswerk.

Een netter alternatief is moeilijk te vinden, graag gedaan.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 15 juli 2012 om 23:02.
Oud 15 juli 2012, 22:59   #76
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrouwen zijn intelligenter dan mannen. Wij dames wisten dat al lang, maar nu weet u ook waarom wij hier en elders altijd gelijk hebben, heren :

http://www.rtbf.be/info/societe/deta...-qi?id=7805158
Als U intelegentie afmeet op geslepener dan zal je met je stelling ver komen ja .

Een vrouw is altijd op mannen aan het argumenteren dat mannen meer open moeten zijn . maar zelfs zijn ze zo gesloten als wat , en zijn ze nouwelijks te doorgronden . dat noemen vrouwen dan weer dat mannen hen niet begrijpen omdat ze de vrouwen hun intuities en gedachten niet kunnen lezen .

dat is dus pure onzin .

Als je voldoende " persoon " bent ( ik wou "man" bewust niet gebruiken ) dan noem je de dingen gewoon zoals ze zijn , recht uit .

En dat doen vrouwen niet . rond de pot draaien en versieren . Is dat intelegenter ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 23:08   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Toch nog even een klein eerbetoon aan alle intelligente vrouwen.

Hoeveel eieren gaan er in een dozijn?

Deze vrouwen proberen mannen te begrijpen:

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 juli 2012 om 23:15.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 23:32   #78
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt. Het is eigenlijk een extensie van het fenomeen "de sacoche". Mannen sleuren nu eenmaal niet graag nutteloze rommel mee.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 23:32   #79
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Toch nog even een klein eerbetoon aan alle intelligente vrouwen.
Hoeveel eieren gaan er in een dozijn?
Dit is ook goed. De lengte van de eifeltoren varieert volgens verschillende van deze superintelligente vrouwen van 27m tot 2,5km Op 1:45 zegt een kandidate zelfs dat 25km gelijk is aan 2500m !!! Op 1:57 is hij 27m hoog. Op 2:26 :hoe hoog is een wolkenkrabber > 2,5km !

http://www.youtube.com/watch?v=7C4xb...eature=related

En wat gedacht van dit .. 1:38 "de Verenigde Staten is toch de hoofdstad van iets ?"

http://www.youtube.com/watch?v=CIBUa...endscreen&NR=1

3:50 Iedereen die in het bos wandelt zijn indianen

http://www.youtube.com/watch?v=4sway...eature=related

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 16 juli 2012 om 00:02.
Oud 16 juli 2012, 05:38   #80
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat waren uitzonderingen, niet de regel.
Goede mannelijke heersers waren (en zijn) dan ook een uitzondering in de geschiedenis.
Het feit dat er vroeger minder vrouwelijke heersers - en dus minder vrouwelijke tirannen - waren dan mannelijke heersers, heeft niets te maken met een soort keuze, maar is gewoon te wijten dat het vroeger, nog meer dan nu, een pure mannenmaatschappij was.

De vrouwen die toch de macht konden grijpen, gingen evengoed over lijken als de mannen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be