Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2012, 09:21   #61
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik ben absoluut niet racistisch als het op sexe en huidskleur aankomt, wel integendeel. Wel betreft godsdiensten, daarin ben ik even racistisch als de godsdienstigen zelf.
U bent in andere woorden geen haar beter dan die gelovigen. Proficiat.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 20 juli 2012 om 09:21.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 09:23   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben absoluut niet racistisch als het op sexe en huidskleur aankomt, wel integendeel. Wel betreft godsdiensten, daarin ben ik even racistisch als de godsdienstigen zelf.
een ideologie is geen ras.
Kritiek op een ideologie kan dus nooit racistisch zijn.

Tenzij men "nazifobie" ook als racisme wenst te beschouwen ---- "maar er waren toch ook 'gematigde' nazi's" hoor ik hier in feite nooit.

(sorry voor het godwinpuntje, maar blijkbaar is het voor vele poco linkiewinkies de enige manier om hun foutieve gedachtengang duidelijk te maken).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 juli 2012 om 09:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 09:26   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

De zuurtegraad gaat nu ineens wel heel snel omhoog.
De verplichte nummertjes worden afgehaspeld..
Elke dag opnieuw...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 juli 2012 om 09:27.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 09:27   #64
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een ideologie is geen ras.
Kritiek op een ideologie kan dus nooit racistisch zijn.

Tenzij men "nazifobie" ook als racisme wenst te beschouwen ---- "maar er waren toch ook 'gematigde' nazi's" hoor ik hier in feite nooit.

(sorry voor het godwinpuntje, maar blijkbaar is het voor vele poco linkiewinkies de enige manier om hun foutieve gedachtengang duidelijk te maken).
In België vreemd genoeg wel, dit zit in dezelfde categorie als huidskleur, afkomst en sexuele voorkeur. Ik kan daar gedeeltelijk wel mee akkoord gaan omdat die godsdiensten elkaar niet kunnen uitstaan, nu nog racisme op atheïsten en wetenschappers en we zijn compleet.

Laatst gewijzigd door BonBon : 20 juli 2012 om 09:30.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 09:30   #65
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
U bent in andere woorden geen haar beter dan die gelovigen. Proficiat.
Ik ben blijkbaar slechter, voor hen wordt dat gezien als normaal, maar ik ben een racist. dat vind ik niet juist en daardoor radicaliseer ik blijkbaar, vroeger was ik veel gematigder, bijna geitewollesokken.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 09:40   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik klaag over de selectieve verontwaardiging, het onderverdelen in categoriën van slachtoffers, van grote nieuwswaarde (moslims!! homo's!!!) naar banaal (blank... moeder van een kind...)
Raar dat ge ook homogeweld aan moslims linkt.
In de berichtgeving vind ik nergens iets over moslims, het gaat over geweld tegen homo’s.
Citaat:
Blij te lezen dat we van een gezinsruzie toch al geëvolueerd zijn naar een gezinsdrama...
Van waar het woord "gezin" komt is mij ook een raadsel of beschouw jij je ex-partners als deel van het gezin?
Ja een gezinsdrama is nu eenmaal meestal het gevolg van ruzie binnen het gezin.
En een ex partner beschouw ik inderdaad als een ex gezinslid.
Een uitgestelde gezinsruzie dus.
Mooie poging trouwens om een discussie te laten verzanden met woordspelletjes.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 09:41   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Het Centrum veroordeelt deze daad van extreem geweld met mogelijk homofoob karakter. Het is onaanvaardbaar dat iemand aangevallen wordt omwille van zijn/haar seksuele geaardheid', zegt het CGKR in een persbericht.

'Het Centrum zal er dan ook op toezien dat homofobie als motief voor dit geweld als verzwarende omstandigheid in rekening gebracht wordt en overweegt om zich burgerlijke partij te stellen.'
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120719_191

wat gebeurt er nu als toch blijkt dat het slachtoffer in feite niet echt homo is. Krijgen de daders dan strafvermindering?

Citaat:
Het is onaanvaardbaar dat iemand aangevallen wordt omwille van zijn/haar seksuele geaardheid'
ik zou denken dat het onaanvaardbaar is dat iemand sowieso aangevallen wordt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 juli 2012, 09:44   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De door u zo geliefde Thor�* is anders ook niet zo lief voor homo's.

(Leviticus 20,13) :
'En als een man seksuele relaties met een man onderhoudt, hebben zij beiden een gruwel begaan, en zij zijn schuldig en zullen ter dood gebracht worden.'

En de kans zit er dik in dat, vooraleer ze ter dood werden gebracht, deze homo's in het Oude Israel het een en het ander dienden te ondergaan.
Mocht u over het Judaïsme wat meer weten, dan zou u beseffen dat u er wat al te losjes over heen gaat. Inderdaad in Leviticus wordt homofilie veroordeeld als fout gedrag. Maar de schriftelijke Torah is van bij de aanvang steeds vergezeld geweest van een Mondelinge Torah ofte Halakha die bedoeld was als richtlijn voor het toepassen van de mitzvoth die uit de Torah worden afgeleid. Zo is bijvoorbeeld het principe van "oog voor oog, tand voor tand" nooit letterlijk toegepast geweest, maar altijd vervangen door een vonnis waarin schadevergoeding werd voorzien. En zo is het met héél veel zaken uit de Torah. Die Mondelinge Torah is reeds zowat 1760 jaar ook schriftelijk sedert rabbi Judah HaNaso ze in de Misjna heeft laten vastleggen rond 250 n.C., wat in de daaropvolgende eeuwen aanleiding gaf tot een enorme massa commentaren (Gemara.
Oud 20 juli 2012, 09:45   #69
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Raar dat ge ook homogeweld aan moslims linkt.
In de berichtgeving vind ik nergens iets over moslims, het gaat over geweld tegen homo’s.
Nee, dat doet hij niet. Hij bedoeld dat artikels over homo's of moslims meer aandacht krijgen dan de andere dingen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 09:46   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De zuurtegraad gaat nu ineens wel heel snel omhoog.
De verplichte nummertjes worden afgehaspeld..
Elke dag opnieuw...
Over wat heb je het nu eigenlijk? Concreet: op wat precies alludeer je?
Oud 20 juli 2012, 09:49   #71
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Over wat heb je het nu eigenlijk? Concreet: op wat precies alludeer je?
Over de graanprijs op de internationale markten.
Oud 20 juli 2012, 09:54   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht u over het Judaïsme wat meer weten, dan zou u beseffen dat u er wat al te losjes over heen gaat. Inderdaad in Leviticus wordt homofilie veroordeeld als fout gedrag. Maar de schriftelijke Torah is van bij de aanvang steeds vergezeld geweest van een Mondelinge Torah ofte Halakha die bedoeld was als richtlijn voor het toepassen van de mitzvoth die uit de Torah worden afgeleid. Zo is bijvoorbeeld het principe van "oog voor oog, tand voor tand" nooit letterlijk toegepast geweest, maar altijd vervangen door een vonnis waarin schadevergoeding werd voorzien. En zo is het met héél veel zaken uit de Torah. Die Mondelinge Torah is reeds zowat 1760 jaar ook schriftelijk sedert rabbi Judah HaNaso ze in de Misjna heeft laten vastleggen rond 250 n.C., wat in de daaropvolgende eeuwen aanleiding gaf tot een enorme massa commentaren (Gemara.
Ja maar ja, zo kan men alles uitleggen. Feit blijft dat de Thor�*, het heilig boek der Joden, Dè Wet(!!), de homosexualiteit streng veroordeelt en homo's straft met de dood. Zo staat het in de Joodse religieuze wet.

En wat uw voorbeeld van de schadevergoeding betreft, die vlieger gaat hier niet op. Ik zie trouwens niet in hoe men een schadevergoeding zou kunnen betalen voor het feit dat 2 homo's met mekaar naar bed zouden zijn geweest. Dus uw verhaal klopt niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juli 2012 om 09:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 10:03   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar ja, zo kan men alles uitleggen. Feit blijft dat de Thor�*, het heilig boek der Joden, Dè Wet(!!), de homosexualiteit streng veroordeelt en homo's straft met de dood. Zo staat het in de Joodse religieuze wet.

En wat uw voorbeeld van de schadevergoeding betreft, die vlieger gaat hier niet op. Ik zie trouwens niet in hoe men een schadevergoeding zou kunnen betalen voor het feit dat 2 homo's met mekaar naar bed zouden zijn geweest. Dus uw verhaal klopt niet.
Je nadert de kern van de 3 woestijngodsdiensten.
Oud 20 juli 2012, 10:12   #74
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je nadert de kern van de 3 woestijngodsdiensten.
Ik vrees het ook.
Oud 20 juli 2012, 10:18   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je poogt me nu te pakken op het voorbeeld dat ik gegeven heb. Met dat voorbeeld heb ik doodgewoon willen aantonen dat de toepassing van de mitzvoth die uit de Torah voortvloeien altijd op een zeer humane wijze is gebeurd. Meer niet. Ik heb nog nergens gelezen dat in het Judaïsme wordt voorzien dat homofielen het lot moeten ondergaan dat voor hen voorzien is in de Islam en in Iran bijvoorbeeld wordt toegepast.

Het Judaïsme in de praktijk veroordeelt niet de homosexuelen zelf, en homosexuele gevoelens worden evenmin veroordeeld. Wat wél wordt afgekeurd zijn de homosexuele daden. Heterosexualiteit wordt in het Judaïsme aangemoedigd, omdat het heterosexuele aanleiding geeft tot de voortplanting. Maar vergis u niet ...Het Judaïsme zegt al evenmin dat het de plicht is om zoveel mogelijk kinderen voort te brengen. Meer nog, in de halakha-commentaren wordt uitdrukkelijk verklaard dat het de plicht van de man is om in te gaan op de sexuele verlangens van zijn vrouw, óók als die niet bedoeld zijn voor het verwekken van kinderen.
Oud 20 juli 2012, 10:30   #76
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Jonges Jonges jonges toch...die domme Vlamingen leren het nu eens nooit of te nooit of te nooit hé....

Snappen jullie nu echt niet dat er hier een gouden opportuniteit wordt geschapen door de linkiewinkies om die achterlijke ideologie die de Islam is eens een hak te zetten?

Tot nu toe was elke uit de hand gelopen discussie of akeffietje waar een Islamnazi was bij betrokken een geval van racisme.
This, boy's and girls, was undisputed.

Vandaag kan het gemiddelde westerse slachtoffer van islamnazisme eindelijk een vuist maken.
Telkens als een islamnazi uithaalt naar een Westerling verklaart die laatste zich toch homo of op zijn minst holebi...en verklaart (kijk islamnazi's: wij leren snel van jullie hoor) dat de discussie over homofilie ging...tjonge tjonge...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 juli 2012 om 10:31.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 10:30   #77
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat weten we wel omdat de informatie in de krant staat.
met foto van de daders erbij en al...
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 10:45   #78
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je poogt me nu te pakken op het voorbeeld dat ik gegeven heb. Met dat voorbeeld heb ik doodgewoon willen aantonen dat de toepassing van de mitzvoth die uit de Torah voortvloeien altijd op een zeer humane wijze is gebeurd. Meer niet. Ik heb nog nergens gelezen dat in het Judaïsme wordt voorzien dat homofielen het lot moeten ondergaan dat voor hen voorzien is in de Islam en in Iran bijvoorbeeld wordt toegepast.

Het Judaïsme in de praktijk veroordeelt niet de homosexuelen zelf, en homosexuele gevoelens worden evenmin veroordeeld. Wat wél wordt afgekeurd zijn de homosexuele daden. Heterosexualiteit wordt in het Judaïsme aangemoedigd, omdat het heterosexuele aanleiding geeft tot de voortplanting. Maar vergis u niet ...Het Judaïsme zegt al evenmin dat het de plicht is om zoveel mogelijk kinderen voort te brengen. Meer nog, in de halakha-commentaren wordt uitdrukkelijk verklaard dat het de plicht van de man is om in te gaan op de sexuele verlangens van zijn vrouw, óók als die niet bedoeld zijn voor het verwekken van kinderen.
De zo typische drogredenering van gelovigen zoals christenen en joden:
"Onze godsdienst veroordeelt niet de homosexuele gevoelens maar wèl de homosexuele daden".

Maar mens toch.

In de islam zijn ze minder hypocriet, daar hangen ze de homo's op of slaan ze hen in mekaar. En ze zijn minder hypocriet omdat de islam een achterlijke godsdienst is gebleven die in de vroege middeleeuwen is blijven hangen.

Bij de joden en de christenen verzinnen ze allerlei uitleggingen om de kool en de geit te sparen en dus zeggen ze nu: "homofiele gevoelens mag wel (ook al zien we dat helemaal niet graag), maar homosexuele daden zijn streng te veroordelen." Maar vroeger deden ze maar net hetzelfde als de islam, te weten: homo's stenigen, ophangen en op de brandstapel verbranden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juli 2012 om 10:57.
Oud 20 juli 2012, 10:48   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Jonges Jonges jonges toch...die domme Vlamingen leren het nu eens nooit of te nooit of te nooit hé....

Snappen jullie nu echt niet dat er hier een gouden opportuniteit wordt geschapen door de linkiewinkies om die achterlijke ideologie die de Islam is eens een hak te zetten?

Tot nu toe was elke uit de hand gelopen discussie of akeffietje waar een Islamnazi was bij betrokken een geval van racisme.
This, boy's and girls, was undisputed.

Vandaag kan het gemiddelde westerse slachtoffer van islamnazisme eindelijk een vuist maken.
Telkens als een islamnazi uithaalt naar een Westerling verklaart die laatste zich toch homo of op zijn minst holebi...en verklaart (kijk islamnazi's: wij leren snel van jullie hoor) dat de discussie over homofilie ging...tjonge tjonge...
haaaa! daar had ik nog niet aan gedacht.

Telkens ze nu naar mij of mijn dochter "hoer" roepen, kunnen we dus klacht neerleggen met vermelding dat we alledrie in feite lesbisch zijn?
Dit opent perspectieven, zeker als er schadevergoeding wordt uitgekeerd;

Oud 20 juli 2012, 10:54   #80
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
... je kunt de achterlijkheid van elk land makkelijk meten aan hun vervolging van homo's en/of bestraffing van homo-geweld. Een goeie graadmeter.
Ik zie niet in hoe je de achterlijkheid van een land (met uitzondering van de moslim landen want die zijn IMHO allemaal achterlijk) kunt meten aan hun vervolging van homo's en/of bestraffing van homo-geweld. Vroeger was het vele malen erger in het Westen en mochten die mensen straffeloos "janet" genoemd worden. Nu krijgt ge heel het CGKR en andere instanties op uw kop. Was de maatschappij dan vroeger achterlijker volgens U ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be