Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2012, 17:05   #61
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Inderdaad. Het is logisch, begrijpelijk en volkomen normaal dat in het Midden-Oosten 100 onschuldige burgers opgeblazen zouden worden. Dat is het plan. Dat is zo. But when I say one little mayor will die then everyone loses their minds. Introduce a little anarchy. Upset the established order and everything becomes chaos.
Ik heb de indruk dat we naast elkaar aan het praten zijn.

Hetgeen ik "logisch, begrijpelijk en volkomen normaal" noem, is het feit dat men in het Westen weinig tot niet wakker ligt van 100 slachtoffers in het Midden-Oosten.

Het is evenwel niet volkomen normaal dat er 100 mensen sterven, maar de lauwe reactie van de gemiddelde westerling is normaal, logisch en begrijpelijk.

Daar zijn meerdere redenen voor, maar de belangrijkste is dat het Midden-Oosten voor bijna iedereen symbool staat voor een broeihaard van aanslepende burgeroorlogen, aanslagen, religieus fanatisme, dictaturen, stammenoorlogen, nepotisme, onderdrukking van ethnische of religieuze minderheden enz.

In die context zijn burgerslachtoffers een tragisch maar onvermijdelijk gevolg van conflicten die soms eeuwenoud zijn. Iemand die bijgevolg beweert dat hij ook maar één traan gelaten heeft om burgerslachtoffers in pakweg Libanon, is een leugenaar.

Een andere reden is de afstand. Catastrofes in verre landen met andere culturen raken ons nu éénmaal minder dan catastrofes in landen met gelijkaardige culturen.

Om terug te keren naar jouw uitspraak:

Citaat:
Het kan niemand schelen als er 100 mensen opgeblazen worden in het Midden-Oosten omdat we dat verwachten maar als er 12 mensen doodgeschoten worden in Amerika gaat iedereen door het lint.
Deze uitspraak is fout. Niemand gaat immers door het lint in Amerika (op de moordenaar na uiteraard).

Zie jij veel mensen door het lint gaan ? Ik zie vooral veel verdriet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 17:22   #62
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zie jij veel mensen door het lint gaan ? Ik zie vooral veel verdriet.
Ik zie vooral massahysterie en egocentrische empathie.

Kim De Gelder vermoordt oud vrouwtje in haar huis => niemand ligt daar wakker van want het is in hun huis niet.

Kim De Gelder kiest een kindercreche en maakt willekeurig slachtoffers ==> oei, openbare plaats, dat kon even goed mijn kind geweest zijn.

Joe van Holsbeek wordt in Brussel-centraal vermoord om zijn MP3-speler ==> openbare plaats, we konden allemaal het slachtoffer zijn, empathie is weer groot.

Junk wordt vermoord in volle spits in het station ==> Weinig empathie, moest maar niet aan de drugs gezeten hebben.

Man blaast zich tijdens een zondagsmarkt in Afghanistan op, 300 doden ==> liggen we niet wakker van, zijn we gewoon van Afghanistan.

Gek valt willekeurige bioscoopzaal aan en maakt willekeurig slachtoffer ==> we konden allemaal het slachtoffer zijn, empathie is weer groot.

Laatst gewijzigd door kameleon : 24 juli 2012 om 17:23.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 19:18   #63
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik zie vooral massahysterie en egocentrische empathie.

Kim De Gelder vermoordt oud vrouwtje in haar huis => niemand ligt daar wakker van want het is in hun huis niet.

Kim De Gelder kiest een kindercreche en maakt willekeurig slachtoffers ==> oei, openbare plaats, dat kon even goed mijn kind geweest zijn.

Joe van Holsbeek wordt in Brussel-centraal vermoord om zijn MP3-speler ==> openbare plaats, we konden allemaal het slachtoffer zijn, empathie is weer groot.

Junk wordt vermoord in volle spits in het station ==> Weinig empathie, moest maar niet aan de drugs gezeten hebben.

Man blaast zich tijdens een zondagsmarkt in Afghanistan op, 300 doden ==> liggen we niet wakker van, zijn we gewoon van Afghanistan.

Gek valt willekeurige bioscoopzaal aan en maakt willekeurig slachtoffer ==> we konden allemaal het slachtoffer zijn, empathie is weer groot.
Ik zie nergens, maar dan ook nergens, massahysterie. Ik heb de indruk dat je niet goed beseft wat massahysterie eigenlijk is.

En zoals ik reeds aangetoond heb, is de betrokkenheid bij gebeurtenissen waar je dichter bij staat veel groter dan ver van mijn bed gebeurtenissen.

Indien men morgen in jouw favoriete frituur 10 mensen vermoordt zul je daar vele jaren later nog over praten en aan denken. 1000 mensen die evenwel vermoord worden in Afghanistan ben je 5 minuten later al vergeten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 10:55   #64
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Wauw, kijk Marxmannetje de boel hier eens relativeren, stoere jonge hoor.

Box ouwe.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 11:07   #65
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

zie nu pas dat er hier ook een topic is hierrond, had hier iets over gepost in het andere topic, kpost her hier ook terug, rond het mogelijke motief:

Als we inderdaad De Ocupy-hoek bekijken, valt het wel op dat Bane (den slechterik in Batman) zeer evil wordt voorgesteld terwijl hij "gewoon" een soort klassestrijd begint tegen de Gotham elite, met de steun van de "common man". Het verhaal lijkt veel op het 99% verhaal van ocupy, maar dan met een sensatiegericht geweldscenario, waarbij de evil-side duidelijk naar Occupy geschoven wordt. Let ook op het feit dat Bane & "Bain & Company" eveneens wat symantiek delen. Bain & Company is het consultancy-bureau waar Mitt Romney vanaf de jaren 70 bij aangsloten is.

Al bij al zijn dat dus wel zeer veel elementen die een idealist kunnen triggeren:
a. Holmes ziet de Ocupy beweging gehypothekeerd door het beeld van Bane die zich ook met de 99% strijd bezig houdt.
b. Holmes ziet in Bane het voorbeeld om wapens op te nemen in het kader van de Ocupy beweging.
c. Holmes ziet zijn voorbeeld (strijder voor de 99%) gelinked aan Mitt Romney.

Er zullen nog wel mogelijke linken zijn, langs de andere kant durf ik ook wel te betwijfelen of Holmes volledig met de films bezig was. Hij verfde immers zijn haar oranje met de bedoeling (had ik zo begrepen) op de Joker te lijken, terwijl iedereen die de films gezien heeft weet dat the Joker groen haar heeft.

Om even de samenzwering eruit te halen. Het verhaal van Bane is afkomstig van een Batman strip uit 1993 (starfall Comics) en het filmen was al begonnen in mei 2011, een paar maanden voor de effectieve wall street-bezetting.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 16:10   #66
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wauw, kijk Marxmannetje de boel hier eens relativeren, stoere jonge hoor.

Box ouwe.
???
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 16:14   #67
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Er zullen nog wel mogelijke linken zijn, langs de andere kant durf ik ook wel te betwijfelen of Holmes volledig met de films bezig was. Hij verfde immers zijn haar oranje met de bedoeling (had ik zo begrepen) op de Joker te lijken, terwijl iedereen die de films gezien heeft weet dat the Joker groen haar heeft.
Hij zal dat afgekeken hebben van Kim de Gelder want die verfde zijn haren ook rood en die deed ook de Joker na volgens sommigen. Of ze zijn beiden kleurenblind.
Oud 26 juli 2012, 08:57   #68
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
???
Het was niet grappig bedoeld of zo, ik vind dat overdreven gerelativeer een beetje kinderachtig.

Het feit dat er in het middenoosten veel meer mensen dood gaan, en daar niemand hysterisch over doet. Wilt niet zeggen dat deze daad opeens niet meer erg is of zo.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 09:44   #69
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

we zullen weer allerlei onzin lezen over "de" redenen.
Terwijl wapens ginder gratis meegegeven worden als je voor 100$ bij de walmart shopt (bij wijze van spreken é), terwijl hun politici weinig anders doen dan oproepen tot geweld tegen elkaar en/of tegen hun eigen overheid en/of tegen buitenlanders.
En maar excuses zoeken om die kop in't zand te kunnen houden.....

Laatst gewijzigd door the_dude : 27 juli 2012 om 09:46.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2015, 02:07   #70
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/14456/Schie...an-moord.dhtml
Schutter bloedbad bioscoop schuldig aan moord ;
nu nog welke straf die zal krijgen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be