Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2012, 09:04   #61
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik pleit voor extra brede parkings voor dronken chauffeurs.

Ik ken, moet ik eerlijk toegeven op deze moment meer misbruiken van de kaart dan rechtmatig gebruiken. Zo ken ik een vrouw waarvan de man een kaart heeft maar quasi nooit rijdt, de vrouw maakt natuulijk wel gretig gebruik van de kaart. Of kleindochters die met de kaart van de bompa rondrijden.

Trouwens in vele gemeenten is men verplicht om ook te betalen op een gehandicaptenplaats (en terecht), grappige (nuja.. grappig.) is dat die parkeetmeter meestal in het midden van het parkingterrein staan, waardoor het dicht bij de deur parkeren contra-productief is. (kan men beter dicht bij de parkeermeter parkeren.)
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 09:25   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zijt gij zeker dat iemand die doof is, en alleen maar dat heeft als "ziekte", aan 80 procent komt ?

.
Ik ken één dove persoon en die heeft 80% vanaf geboorte.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 09:27   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Ik ken, moet ik eerlijk toegeven op deze moment meer misbruiken van de kaart dan rechtmatig gebruiken. Zo ken ik een vrouw waarvan de man een kaart heeft maar quasi nooit rijdt, de vrouw maakt natuulijk wel gretig gebruik van de kaart. Of kleindochters die met de kaart van de bompa rondrijden.
rondrijden met die kaart mag natuurlijk. Men mag enkel niet op de invalidenplaatsen staan als bompa er niet bij is.

Citaat:
Trouwens in vele gemeenten is men verplicht om ook te betalen op een gehandicaptenplaats (en terecht), grappige (nuja.. grappig.) is dat die parkeetmeter meestal in het midden van het parkingterrein staan, waardoor het dicht bij de deur parkeren contra-productief is. (kan men beter dicht bij de parkeermeter parkeren.)
dit is idd. ridicuul.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 31 juli 2012, 10:21   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Ongelofelijk.
Op ruimtelijke ordening zitten er toch bazen!
Wat zeg ik? Eindbazen!!!
Oud 31 juli 2012, 12:30   #65
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Elke dag 116 pv's voor parkeren op gehandicaptenplaats
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120730_003

kaart:
http://www.handicap.fgov.be/img/park...te_stat_nl.jpg
http://static2.hln.be/static/photo/2..._l_4715408.jpg

2008/10/29
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...omplexer.dhtml

http://web.archive.org/web/201007220...valide-agenten
http://www.google.com/imgres?num=10&...r:2,s:38,i:204
http://www.gratisrijbewijsonline.be/parkerenwet9.htm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door standaard.be
De parkeerkaart wordt toegekend aan wie een bepaalde graad van invaliditeit heeft of wie beperkingen in zijn fysieke mobiliteit kan aantonen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=9O29BT77
En ja, k heb zo' kaaart !!
maar:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door standaard.be
Een andere reden waarom er zo gretig aan oneigenlijk gebruik gedaan wordt, is dat de kaart gelinkt is aan de persoon, niet aan de wagen of de nummerplaat.
1) heb geeen auto
2) heb geeen rijbewijs (!!!! LOGISCH !!!!)
3) heb geeen vaste helpres !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:52   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en die drie symptomen verhinderen dat U meer dan honderd meter kan stappen?
Ik begrijp niet goed wat je met je subjectief criteria "honderd meter kunnen stappen" eigenlijk wil bewijzen?

Is iemand die maar 99 meter kan stappen gehandicapt en iemand die 100 meter kan stappen niet gehandicapt? Is het zo dat het werkt, is het dat dat het begrip "gehandicapten" bepaald?
Oud 31 juli 2012, 12:58   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed wat je met je subjectief criteria "honderd meter kunnen stappen" eigenlijk wil bewijzen?

Is iemand die maar 99 meter kan stappen gehandicapt en iemand die 100 meter kan stappen niet gehandicapt? Is het zo dat het werkt, is het dat dat het begrip "gehandicapten" bepaald?
Ik vind dat gehandicaptenplaatsen dienen om mensen met mobiliteitsproblemen te helpen. Ik zie echt niet in waarom iemand met een gebroken arm dichtbij de ingang moet kunnen parkeren. jij wel?

Uw drie ziektes of syndromen geven me dunkt toch geen mobiliteitsprobleem? waarom moet uw auto dan naast de ingang staan geparkeerd?

Oud 31 juli 2012, 13:02   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat gehandicaptenplaatsen dienen om mensen met mobiliteitsproblemen te helpen. Ik zie echt niet in waarom iemand met een gebroken arm dichtbij de ingang moet kunnen parkeren. jij wel?

Uw drie ziektes of syndromen geven me dunkt toch geen mobiliteitsprobleem? waarom moet uw auto dan naast de ingang staan geparkeerd?
Iemand die met een gebroken arm als gehandicapte geklasseerd wordt, dat is er inderdaad over. Ik betwijfel echter of de commissies die dit bepalen dat ook daadwerkelijk gedaan hebben.
Oud 31 juli 2012, 13:24   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die met een gebroken arm als gehandicapte geklasseerd wordt, dat is er inderdaad over. Ik betwijfel echter of de commissies die dit bepalen dat ook daadwerkelijk gedaan hebben.
ik bedoel: iemand met één arm allez! die is effektief invalide, maar heeft geen speciale parkeerplaats nodig (als hij al mag autorijden). Indien hij met een begeleider naar de winkel gaat, dan maakt het toch niet uit of iemand met die handicap 100 m moet stappen of niet?

Iemand met één been daarentegen heeft weldegelijk problemen met mobiliteit en die heeft m.i. het volste recht op zo'n dichtbijzijnde parking.

Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Als je de kaart nu vastmaakt aan de auto dan mogen mensen zonder auto niet dicht bij de ingang uitstappen?

Oud 31 juli 2012, 13:33   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik bedoel: iemand met één arm allez! die is effektief invalide, maar heeft geen speciale parkeerplaats nodig (als hij al mag autorijden). Indien hij met een begeleider naar de winkel gaat, dan maakt het toch niet uit of iemand met die handicap 100 m moet stappen of niet?

Iemand met één been daarentegen heeft weldegelijk problemen met mobiliteit en die heeft m.i. het volste recht op zo'n dichtbijzijnde parking.

Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Als je de kaart nu vastmaakt aan de auto dan mogen mensen zonder auto niet dicht bij de ingang uitstappen?
Ik kan alleen maar verder gaan op wat je schrijft, in dit geval schreef je "gebroken arm."

Ik ben goed, maar niet helderziend. Als autist heb ik al genoeg problemen om te begrijpen wat je wil zeggen zonder dat ik er nog moet beginnen naar te raden.
Oud 31 juli 2012, 14:53   #71
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen maar verder gaan op wat je schrijft, in dit geval schreef je "gebroken arm."

Ik ben goed, maar niet helderziend. Als autist heb ik al genoeg problemen om te begrijpen wat je wil zeggen zonder dat ik er nog moet beginnen naar te raden.
Je snapt blijkbaar wel goed wanneer je jou handicap moet gebruiken en wanneer niet.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 14:55   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je snapt blijkbaar wel goed wanneer je jou handicap moet gebruiken en wanneer niet.
Dat is de vloek van de Aspergers.
Oud 31 juli 2012, 14:57   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de vloek van de Aspergers.
Dat seizoen is wel al gedaan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 14:58   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat seizoen is wel al gedaan.
Hahahahah...
Oud 31 juli 2012, 15:00   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
had ik ook al in de gaten.... het scherm is geduldig nietwaar.

Oud 31 juli 2012, 15:06   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
had ik ook al in de gaten.... het scherm is geduldig nietwaar.
Maar, ik had toch helemaal geen handicap volgens u?
Oud 31 juli 2012, 15:11   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken één dove persoon en die heeft 80% vanaf geboorte.
En ik heb dit stukje gevonden met te googelen op ' percentage invaliditeit', in een word-document waarvan ik niet goed weet hoe de link er naartoe te geven:

Citaat:
De uitzondering op deze regel is de beoordelingswijze van het recht op het attest “fiscale voordelen op voertuigen”. Hiertoe wordt nagegaan of de persoon volledig blind is, een volledige verlamming of amputatie van beide bovenste ledematen vertoont of lijdt aan een blijvende invaliditeit van 50 %, rechtstreeks toe te schrijven aan de onderste ledematen. Alleen hier wordt louter medische schade in rekening gebracht. Speciaal daarvoor werd een barema opgesteld, verschenen in het Belgisch Staatsblad van 17/2/06, K.B. van 8/2/06.
Voor de rest: ik zal er niet kwaad om zijn als een dove eens een voordeeltje haalt. De zon mag ook schijnen voor een ander.
Maar als niet gehandicapte zo'n parkeerplaats innemen: ik blijf voorstander van een vette boete. En waarom niet: een weekendje rijverbod.

Noot: niet alleen moet een gehandicapte dichtbij sommige plaatsen kunnen parkeren; hij/zij moet ook een bredere plaats hebben om zijn deur volledig te kunnen openzwaaien en zijn rolstoel te kunnen plaatsen ... bla bla ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:12   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de oude De Croo ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:44   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat zijn drie verschillende dingen.

ik heb helemaal geen bewijs van uw aangehaalde syndromen.
de aangehaalde syndromen zijn niet van die aard dat men daar een parkeerkaart voor krijgt.

en ik heb verder geen idee of men met die aangehaalde syndromen een bepaald % invaliditeit kan inroepen.

Laatst gewijzigd door circe : 31 juli 2012 om 15:45.
Oud 31 juli 2012, 15:47   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ik heb dit stukje gevonden met te googelen op ' percentage invaliditeit', in een word-document waarvan ik niet goed weet hoe de link er naartoe te geven:

Voor de rest: ik zal er niet kwaad om zijn als een dove eens een voordeeltje haalt. De zon mag ook schijnen voor een ander.
Maar als niet gehandicapte zo'n parkeerplaats innemen: ik blijf voorstander van een vette boete. En waarom niet: een weekendje rijverbod.

Noot: niet alleen moet een gehandicapte dichtbij sommige plaatsen kunnen parkeren; hij/zij moet ook een bredere plaats hebben om zijn deur volledig te kunnen openzwaaien en zijn rolstoel te kunnen plaatsen ... bla bla ...

.
er is een groot verschil tussen een parkeerKAART voor invaliden en een fiscaal voordeel (minder of geen BTW) als men een auto koopt als invalide.

Laatst gewijzigd door circe : 31 juli 2012 om 15:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be