Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2012, 16:02   #61
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben vooral benieuwd of de organisatie tot hetzelfde besluit zou gekomen zijn mocht die vrouw op de lijst van de sp.a gestaan hebben, de partij van meneer de burgemeester.
Ik was vooral verbaasd door uw eerlijkheid - dat ge niet de linkse partijlijn volgde, en dat bovendien tegen uw eigenbelang in deed. Dat soort gedrag is tegenwoordig bijna ongezien bij Belgicisten...

Mag ook gezegd worden hé...
Oud 25 juli 2012, 16:03   #62
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Een zangeres die gevraagd wordt te zingen voert haar beroep uit, en doet niet aan politiek.
En dan? Je gaat toch niet beweren dat de organisatie verplicht is een podium te bieden aan elke zangeres die zich aanmeldt?

Citaat:
We zien dit tijdens de gentse feesten en andere festivals.

ahhum Chokri
Tja, deze vereniging voert een ander beleid. Niets mis mee.

Citaat:
Hoe gaan die mensen dan hun brood verdienen als ze nergens meer welkom zijn omdat ze toevallig naast hun werk als zangers ook nog lijsttrekkers zijn?
"Nergens" is veel gezegd hé, het gaat hier om één gastoptreden in de gemeente waar ze kandideert.

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 juli 2012 om 16:06.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 16:14   #63
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ik was vooral verbaasd door uw eerlijkheid - dat ge niet de linkse partijlijn volgde, en dat bovendien tegen uw eigenbelang in deed. Dat soort gedrag is tegenwoordig bijna ongezien bij Belgicisten...

Mag ook gezegd worden hé...
Ik ben nochtans altijd eerlijk geweest hoor. Ik stem links puur uit eigenbelang, ik ben conservatief ingesteld. Als moslim zie ik geen partij die voor mij opkomt. Voor de rest kunnen die partijen mn kloten kussen met de sp.a op kop.

Noem me aub nooit geen Belgicist.
Oud 25 juli 2012, 16:17   #64
suqar_7loe

Standaard

@giserke: ik deel uw mening! Jij hebt het begrepen, jongen
Oud 25 juli 2012, 16:19   #65
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben nochtans altijd eerlijk geweest hoor. Ik stem links puur uit eigenbelang, ik ben conservatief ingesteld. Als moslim zie ik geen partij die voor mij opkomt. Voor de rest kunnen die partijen mn kloten kussen met de sp.a op kop.

En op een ander moment noemt U zich Vlaming, en heb je het er moeilijk mee als ik je aanspreek met "jouw soort"..

Ik hoop dat iedereen dit goed leest.

Laatst gewijzigd door F.B. : 25 juli 2012 om 16:19.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 16:23   #66
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
En op een ander moment noemt U zich Vlaming, en heb je het er moeilijk mee als ik je aanspreek met "jouw soort"..

Kom je nou weer lullen en wat trollen, ja? Noem me hoe je wilt, kerel maar blijf ontopic.
Oud 25 juli 2012, 16:24   #67
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:

Een conservatieve niet-xenofobe partij zou je stem krijgen?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 16:25   #68
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En dan? Je gaat toch niet beweren dat de organisatie verplicht is een podium te bieden aan elke zangeres die zich aanmeldt?
Tuurlijk niet - wel aan zangeressen die ze zelf gevraagd hebben, en het was bovendien niet de organisatie maar het gemeentebestuur die dat besliste. Komaan - vindt gij dat echt aanvaardbaar dat de burgemeester ervoor zorgt dat mensen die ze niet moeten hebben van podia in hun gemeente kunnen weren? Echt?

Citaat:
Tja, deze vereniging voert een ander beleid. Niets mis mee.
Elke vereniging mag zijn eigen beleid voeren, zelfs die van partijhoeren a la Chokri en Schuermans - maar dat het gemeenteraad en burgemeester beslissen wie mag optreden obv van hun politieke sympatieen? Dat is pure SA-fascisme...

Citaat:
"Nergens" is veel gezegd hé, het gaat hier om één gastoptreden in de gemeente waar ze kandideert.
Het gaat hier om vooral om machtsmisbruik. De burgemesteer beeft in zijn schoenen, en gaat dus zijn politieke tegenstander op ongeoorloofde manier tegen het lijf, en als een vereniging die daar niets mee te maken heeft daardoor een nadeel ondervindt - too bad. Pfff. Sommige mensen hebben blijkbaar echt geen principes buiten 'ik moet mijn gelijk halen'... Osama, Hitler, die burgemeester - gij ook?
Oud 25 juli 2012, 16:25   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht

Ze is haar carrière hier begonnen als supertrol, en nu, na verloop van tijd en het verbannen van haar kompanen, valt ze stilletjes uit haar rol.
Oud 25 juli 2012, 16:28   #70
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Tuurlijk niet - wel aan zangeressen die ze zelf gevraagd hebben, en het was bovendien niet de organisatie maar het gemeentebestuur die dat besliste. Komaan - vindt gij dat echt aanvaardbaar dat de burgemeester ervoor zorgt dat mensen die ze niet moeten hebben van podia in hun gemeente kunnen weren? Echt?

Elke vereniging mag zijn eigen beleid voeren, zelfs die van partijhoeren a la Chokri en Schuermans - maar dat het gemeenteraad en burgemeester beslissen wie mag optreden obv van hun politieke sympatieen? Dat is pure SA-fascisme...

Het gaat hier om vooral om machtsmisbruik. De burgemesteer beeft in zijn schoenen, en gaat dus zijn politieke tegenstander op ongeoorloofde manier tegen het lijf, en als een vereniging die daar niets mee te maken heeft daardoor een nadeel ondervindt - too bad. Pfff. Sommige mensen hebben blijkbaar echt geen principes buiten 'ik moet mijn gelijk halen'... Osama, Hitler, die burgemeester - gij ook?
Van waar kwam de term "Entartete Kunst" weer vandaan, waar de machthebbers bepaalden wat artistiek kon en wat niet?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 16:29   #71
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Een conservatieve niet-xenofobe partij zou je stem krijgen?
Dat zou best wel kunnen.
Oud 25 juli 2012, 16:29   #72
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe gaan die mensen dan hun brood verdienen als ze nergens meer welkom zijn omdat ze toevallig naast hun werk als zangers ook nog lijsttrekkers zijn?
Door bijvoorbeeld overal te gaan vragen of ze gratis mogen optreden, bij alle evenementen behalve in die gemeente waar ze op komen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 16:30   #73
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben nochtans altijd eerlijk geweest hoor. Ik stem links puur uit eigenbelang,
Bon dat dacht ik ook - en dat getuigt van een zekere gebrek aan principes, politieke principes bedoel ik dan wel - daarom dat het mij verbaasde dat ge nu anders reageerde.

Citaat:
ik ben conservatief ingesteld. Als moslim zie ik geen partij die voor mij opkomt.
Alle moslims zijn conservatief - zelfs brave 'liberale' moslims als gij. Nu geen haar op mijn lijf die eraan twijfelt dat ge Islamitische principes hebt - maar dat is eerder een slechte zaak; zeker voor de niet moslims.

Citaat:
Voor de rest kunnen die partijen mn kloten kussen met de sp.a op kop.
Tja...

Citaat:
Ok, maar anti-Vlaming leek me te sterk...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 25 juli 2012 om 16:32.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 16:32   #74
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zou best wel kunnen.
De N-VA heet u welkom lol... en als dat niet naar uw zin is kunt ge de Onvoorwaardelijke-snelbelg-VLD moeilijk xenofoob noemen...
Oud 25 juli 2012, 16:33   #75
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben vooral benieuwd of de organisatie tot hetzelfde besluit zou gekomen zijn mocht die vrouw op de lijst van de sp.a gestaan hebben, de partij van meneer de burgemeester.
Hoe zou dat zitten met de agenda van, zeg maar, een Marijn Devalck. Moeten bijv. TV-programma's waar hij optreedt in Brakel uit de ether gehaald worden ?
En stopt die ook met zingen en podiumkunsten tijdens de sperperiode ?
Oud 25 juli 2012, 16:34   #76
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Van waar kwam de term "Entartete Kunst" weer vandaan, waar de machthebbers bepaalden wat artistiek kon en wat niet?
Komaan hé, zowel organisatie als stadsbestuur bevestigen dat de organisatie zelf die beslissing heeft genomen. Je kan het met die beslissing eens zijn of niet, maar je kan toch niet betwisten dat een feestvereniging het volste recht heeft geen lokale lijsttrekkers te programmeren als zij vrezen (terecht of onterecht) dat daardoor hun politieke neutraliteit in het gedrang komt?

Het zijn jullie die daar een aanval op de N-VA van maken. Een normale reactie van een artiest die niet geprogrammeerd wordt door een vereniging omdat hij tevens lijsttrekker is zou iets zijn in de trant van "oké, daar heb ik begrip voor", maar N-VA vindt het nodig om meteen verongelijkte (en foutieve) persberichten de wereld in te sturen.
Oud 25 juli 2012, 16:39   #77
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Komaan hé, zowel organisatie als stadsbestuur bevestigen dat de organisatie zelf die beslissing heeft genomen. Je kan het met die beslissing eens zijn of niet, maar je kan toch niet betwisten dat een feestvereniging het volste recht heeft geen lokale lijsttrekkers te programmeren als zij vrezen (terecht of onterecht) dat daardoor hun politieke neutraliteit in het gedrang komt?

Het zijn jullie die daar een aanval op de N-VA van maken. Een normale reactie van een artiest die niet geprogrammeerd wordt door een vereniging omdat hij tevens lijsttrekker is zou iets zijn in de trant van "oké, daar heb ik begrip voor", maar N-VA vindt het nodig om meteen verongelijkte (en foutieve) persberichten de wereld in te sturen.
Ook toevallig! http://forum.politics.be/showthread.php?t=173991
Nog zo een geval van broodroof.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 16:40   #78
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hoe zou dat zitten met de agenda van, zeg maar, een Marijn Devalck. Moeten bijv. TV-programma's waar hij optreedt in Brakel uit de ether gehaald worden ?
En stopt die ook met zingen en podiumkunsten tijdens de sperperiode ?
Vraag is, wanneer denk je dat die gaat beginnen met zingen?
Oud 25 juli 2012, 16:43   #79
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Waar wou die dan gaan zingen?
Oud 25 juli 2012, 16:44   #80
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dat is totaal iets anders hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be