Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2012, 10:38   #61
beestenboel
Burger

Standaard

De fout in de redenering is de veronderstelling dat er een manier is waarop ons huidige systeem kan blijven bestaan, terwijl er aan de andere kant van de wereld twee miljard mensen zitten die hetzelfde werk willen doen als wij voor een fractie van de prijs. Simpel, wij en de generaties na ons zullen onze verwachtingen naar levensstandaard serieus moeten temperen.
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 10:39   #62
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat de ene generatie een schuld zou hebben bij de andere generatie is even ridicuul als dat de mitochondrieën een schuld hebben bij de lysosomen.

De generaties bestaan dankzij elkaar, zoals de celorganellen dankzij elkaar bestaan.
Dat is al bijna uw meest domme en infantiele uitspraak die u hier op het forum heeft gedaan. Proficiat. Tijd dat je gaat werken dan zal je hopelijk wat verstandiger worden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 10:41   #63
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De twee grootste nationaliteitsgroepen die in 2009 om familiale redenen een eerste verblijfstitel kregen, waren Marokkanen – 7.972 vergunningen of 28 % van alle nieuw afgeleverde verblijfsvergunningen om familiale redenen – en Turken – 2.526 afgeleverde verblijfstitels (of 9 %). Zij worden gevolgd door nationaliteitsgroepen die niet in de visumgegevens voorkomen: in het lijstje van landen die om familiale redenen de meeste machtigingen tot verblijf kregen, staat Brazilië op plaats vier, de Verenigde Staten op plaats zeven en Japan op plaats acht. Onderdanen van de Democratische Republiek Congo, Algerije, India en Kameroen behoorden in 2008 al bij de top van de landen met het meeste aantal visa voor gezinshereniging. In 2009 staan ze nog altijd in de top tien van de belangrijkste nationaliteitsgroepen die een verblijfsvergunning om familiale redenen kregen (figuur 27).

Bron: studie CGKR

In welke richting ging de migratiestroom ook alweer, c2c?
Richting Afrika. Spaanse emigratie met 44% gestegen in de eerste helft van het jaar. Spanjaarden trekken massaal naar Afrika, Latijns-Amerika en elders.

http://www.google.com/#hl=en&safe=of...w=1600&bih=738

En dit is slechts het begin.

De toekomst ziet er zo uit:

-slimme Europeanen trekken naar Afrika, Latijns-Amerika en Azië om daar hoogwaardig werk te doen.
-slimme maar arme Afrikanen komen nog steeds naar Europa, om hier de pampers te verversen van de baby-geboomde ouders van die jonge Europeanen die vertrokken zijn.

Enfin, da's het scenario van Jean-Jacques Cassiman hé.

Die man had dat al in de jaren '2000 aangekondigd, en blijkt vandaag visionair geweest te zijn.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 10:43   #64
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Richting Afrika. Spaanse emigratie met 44% gestegen in de eerste helft van het jaar. Spanjaarden trekken massaal naar Afrika, Latijns-Amerika en elders.

http://www.google.com/#hl=en&safe=of...w=1600&bih=738

En dit is slechts het begin.

De toekomst ziet er zo uit:

-slimme Europeanen trekken naar Afrika, Latijns-Amerika en Azië om daar hoogwaardig werk te doen.
-slimme maar arme Afrikanen komen nog steeds naar Europa, om hier de pampers te verversen van de baby-geboomde ouders van die jonge Europeanen die vertrokken zijn.

Enfin, da's het scenario van Jean-Jacques Cassiman hé.

Die man had dat al in de jaren '2000 aangekondigd, en blijkt vandaag visionair geweest te zijn.
Ik dacht dat we het over Kongo hadden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 10:48   #65
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik dacht dat we het over Kongo hadden?
Nee, je vergist je van draad.

Hier hadden we het over de teloorgang van Europa, omdat de baby-boomers Europese jongeren alle kansen ontnemen. En dat die jongeren dus niks anders rest dan te emigreren - naar eender welk ander continent, zolang het maar niet Europa is.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 10:50   #66
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Nee, je vergist je van draad.

Hier hadden we het over de teloorgang van Europa, omdat de baby-boomers Europese jongeren alle kansen ontnemen. En dat die jongeren dus niks anders rest dan te emigreren - naar eender welk ander continent, zolang het maar niet Europa is.
Komt bij Jaak wel meer voor. Die is er vanuit zijn job op belust om Afrikaantjes te roosteren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 10:58   #67
Stingray
Banneling

Standaard

Het geld is op en niemand gaat nog royaal met pensioen gaan, niet de baby boomers, niet de gen-X en niet de daarop volgende generaties.

En degene die denkt dat een aziaat met een miniscuul inkomen beter af is, die weet ook niet waar hij over praat.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 10:58   #68
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
De fout in de redenering is de veronderstelling dat er een manier is waarop ons huidige systeem kan blijven bestaan, terwijl er aan de andere kant van de wereld twee miljard mensen zitten die hetzelfde werk willen doen als wij voor een fractie van de prijs. Simpel, wij en de generaties na ons zullen onze verwachtingen naar levensstandaard serieus moeten temperen.
Hier heeft u een goed punt. Maar het is niet enkel de burger die zal moeten inboeten. De overheid gaat moeten ontvetten, en dan heb ik het over alle overheden. Ook de Europese gemeenschap.
Oud 30 juli 2012, 10:59   #69
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het geld is op en niemand gaat nog royaal met pensioen gaan, niet de baby boomers, niet de gen-X en niet de daarop volgende generaties.

En degene die denkt dat een aziaat met een miniscuul inkomen beter af is, die weet ook niet waar hij over praat.
Die zal in ieder geval minder moeten inleveren.
Oud 30 juli 2012, 11:01   #70
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Hier heeft u een goed punt. Maar het is niet enkel de burger die zal moeten inboeten. De overheid gaat moeten ontvetten, en dan heb ik het over alle overheden. Ook de Europese gemeenschap.
Daar ben ik het helemaal mee eens, onze manier van leven gaat ingrijpend veranderen en dat zal weerslag hebben op alle niveau's.
Oud 30 juli 2012, 11:07   #71
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zal in ieder geval minder moeten inleveren.
Bent U misschien van mening dat jan met de pet waar ook in de wereld er beter van gaat worden? Ik alvast niet.
Oud 30 juli 2012, 11:21   #72
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Bent U misschien van mening dat jan met de pet waar ook in de wereld er beter van gaat worden? Ik alvast niet.
Uh nee, de neerwaartse spiraal waarin het globaal economisch systeem zit zal niemand sparen. Ik denk gewoon dat Europa het eerste grote slachtoffer zal zijn.
Oud 30 juli 2012, 11:23   #73
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Uh nee, de neerwaartse spiraal waarin het globaal economisch systeem zit zal niemand sparen. Ik denk gewoon dat Europa het eerste grote slachtoffer zal zijn.
X2 !
Oud 30 juli 2012, 12:02   #74
Vlanin
Banneling

Standaard

door een masochistische houding aan te nemen ; na de hoge belastingen namen ze er ook hoge energiefakturen bij
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 12:04   #75
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je rondloopt in Shanghai dan heb je de indruk van wel.
Oud 30 juli 2012, 12:34   #76
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Een huis kostte 10 jaar geleden de helft minder en mijn pree is zeker niet dubbel toegenomen. Nu gij !
Hierboven heeft een groot deel van de babyboomers zijn loon zien toenemen dankzij de inflatie tijdens de oliecrisis. De afbetaling van hun lening stelde reëel dus minder voor. Zoals mijn prof economie het zei:"Die generatie heeft zich rijk geïnflateerd"
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 13:42   #77
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Hierboven heeft een groot deel van de babyboomers zijn loon zien toenemen dankzij de inflatie tijdens de oliecrisis. De afbetaling van hun lening stelde reëel dus minder voor. Zoals mijn prof economie het zei:"Die generatie heeft zich rijk geïnflateerd"
En die prof economie voorspelde je toen niet dat er einde komt aan een economie die draait op schuld of is hij u dat vergeten te vertellen.
Vertelde hij je ook dat de werkelijk presterende en producerende lui altijd het minst betaald zijn geweest.
En dat de economie de wereld leegzuigt aan grondstoffen om nutteloze zaken te produceren?
Dat de vervuiling door die nutteloze zaken, waar jij om begon te janken, als je ze van je ouders niet kreeg en de gemakzucht die je nu nog steeds gebruikt om zaken te bedienen, omdat je te lui geworden bent om uit je zetel te komen, strikt noodzakelijk acht om een goed leven te hebben?
Kak eerst een uurtje op je eigen voor je op anderen begint te kakken.
Toch wens ik je nog veel genoegen met al die nutteloze zaken, die je denkt nog nodig te hebben en te produceren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 13:56   #78
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En die prof economie voorspelde je toen niet dat er einde komt aan een economie die draait op schuld of is hij u dat vergeten te vertellen.
Vertelde hij je ook dat de werkelijk presterende en producerende lui altijd het minst betaald zijn geweest.
En dat de economie de wereld leegzuigt aan grondstoffen om nutteloze zaken te produceren?
Dat de vervuiling door die nutteloze zaken, waar jij om begon te janken, als je ze van je ouders niet kreeg en de gemakzucht die je nu nog steeds gebruikt om zaken te bedienen, omdat je te lui geworden bent om uit je zetel te komen, strikt noodzakelijk acht om een goed leven te hebben?
Kak eerst een uurtje op je eigen voor je op anderen begint te kakken.
Toch wens ik je nog veel genoegen met al die nutteloze zaken, die je denkt nog nodig te hebben en te produceren.
Volgens mij ben jij een van de achterlijkste mensen waar ik ooit de eer gehad heb te mogen converseren. Uw 'pleidooi' is een onsamenhangend bijeenraapsel van feitjes en veronderstellingen dat ik lui ben.
Dat u een oude man bent is geen excuus om zo naast de kwestie te praten. Is het woord economie een soort rode lap voor u?
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Oud 30 juli 2012, 14:33   #79
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Moet wel een zeer rare prof geweest zijn. Want enkel diegenen met een lening hebben zich rijk geïnflateerd, diegenen met spaargeld (oudere generatie toen), heeft zich arm geïnflateerd.
Als je ziet wat voor magere pensioentje de geïnflateerd generatie heeft, twijfel ik nog meer aan zijn stelling.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 14:39   #80
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Moet wel een zeer rare prof geweest zijn. Want enkel diegenen met een lening hebben zich rijk geïnflateerd, diegenen met spaargeld (oudere generatie toen), heeft zich arm geïnflateerd.
Als je ziet wat voor magere pensioentje de geïnflateerd generatie heeft, twijfel ik nog meer aan zijn stelling.
Zijn stelling ging inderdaad over babyboomers die juist een huis gekocht hadden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be