Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2012, 18:33   #61
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wat is uw interpretatie van haar tweetje dan?
Ik doe niet aan vrije interpretatie en lees gewoon wat er staat: "Met zoveel Afrikanen in Athene, eten de Westnijlmuskieten nu zoals thuis".
Oud 3 augustus 2012, 18:42   #62
Klein Licht
Minister-President

Standaard

En welke boodschap denkt u dat ze wou overmaken toen ze die verzameling letters intypte?

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 3 augustus 2012 om 18:43.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 18:44   #63
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
En welke boodschap denkt u dat ze wou overmaken toen ze die verzameling letters intypte?
De boodschap "Met zoveel Afrikanen in Athene, eten de Westnijlmuskieten nu zoals thuis", me dunkt.
Oud 3 augustus 2012, 19:06   #64
Klein Licht
Minister-President

Standaard

En gelooft u niet dat ze met deze tweet eigenlijk haar gevoel kenbaar wou maken dat er naar haar gevoel te veel afrikanen in Athene zitten?

Dan voert u deze discussie volgens mij niet ter goeder trouw.
Oud 3 augustus 2012, 19:19   #65
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
En gelooft u niet dat ze met deze tweet eigenlijk haar gevoel kenbaar wou maken dat er naar haar gevoel te veel afrikanen in Athene zitten?

Natuurlijk wil ze dat kenbaar maken. Er zitten immers ook teveel Afrikanen (interessant dat jij dat met een kleine letter schrijft overigens) in Athene, en bij uitbreiding in Griekenland en de rest van Europa. En ze wil tevens kenbaar maken dat er in het kielzog van al die migranten allerlei vieze tropische ziektes opduiken die voorheen in onze contreien niet of nauwelijks aanwezig waren. Één van de vele kwalijke bijgevolgen van de opgedrongen multicul.

Maar dat alles is nog wel heel iets anders dan wat jij ervan probeerde te maken, namelijk dat zij gezegd zou hebben dat negers in Griekenland muggen uit Afrika aantrekken.
Oud 3 augustus 2012, 19:31   #66
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Maar dat alles is nog wel heel iets anders dan wat jij ervan probeerde te maken, namelijk dat zij gezegd zou hebben dat negers in Griekenland muggen uit Afrika aantrekken.
Citaat:
En ze wil tevens kenbaar maken dat er in het kielzog van al die migranten allerlei vieze tropische ziektes opduiken die voorheen in onze contreien niet of nauwelijks aanwezig waren.
Volgens mij was mijn beschuldiging tov Mitgard, dat diens stelling dat 'ze wou zeggen dat ze geen voorstander is van de 'multicul'' een stevig eufemisme is van het feit dat ze eigenlijk gezegd heeft dat ze geen afrikanen wil in haar thuisland, dus gerechtvaardigd.
Oud 3 augustus 2012, 19:57   #67
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens mij was mijn beschuldiging tov Mitgard, dat diens stelling dat 'ze wou zeggen dat ze geen voorstander is van de 'multicul'' een stevig eufemisme is van het feit dat ze eigenlijk gezegd heeft dat ze geen afrikanen wil in haar thuisland, dus gerechtvaardigd.
Ten eerste was dat jouw oorspronkelijke stelling helemaal niet (het woord eufenisme o.i.d. kwam daar niet eens in voor), want die luidde:
Citaat:
Toch zielig hoe platte racisten zichzelf altijd moeten voorliegen.

Deze hete stoot zei: "Al die negers in griekenland trekken muggen aan uit Afrika"

U maakt daarvan: "Ik hou niet van multiculturaliteit"

Zieligen tist.
En ten tweede verdraaide je de woorden van die Griekse athlete zodat het wat beter bij jouw beschuldiging van "platte racisten" zou passen.

En dan durf jij een paar berichten terug zelf ook nog eens af te komen met "Dan voert u deze discussie volgens mij niet ter goeder trouw".

Wie de schoen past, trekke hem aan, Klein Licht.
Oud 3 augustus 2012, 23:59   #68
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit lijkt mij duidelijk. En ? is dat verboden, zo een mening ? Want ik deel die namelijk.
Met al die Afrikanen in Brussel , gaan de westnijlmuskieten binnenkort zeker ook afkomen ?
Gelukkig doe ik niet mee aan de Olympische Spelen, anders lag ik nu ook al buiten zie !
Ze zijn toch streng hé ? Te streng.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 00:07   #69
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De boodschap "Met zoveel Afrikanen in Athene, eten de Westnijlmuskieten nu zoals thuis", me dunkt.
De klimaatverandering zorgt voor extreme droogte, onrust en hongersnood in neger-gebied, zoadat die afzakken naar Europa. Deze zelfde klimaatverandering zorgt ervoor dat ook muskieten, en andere smerige insecten, naar Zuid Europa migreren, en met hen de ziektes die zij veroorzaken. Ziektes, die de negers al eeuwen lang kwellen, en dewelke zij in hun genen meedragen.
Niet de negers, maar de klimaatverandering , zijn verantwoordelijk dat ziektes zoals paludisme in Europa opduiken, maar de negers en de ziektes reizen wel samen. Dat is een eenvoudige , nuchtere constatie die niets met racisme te maken heeft.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 02:01   #70
Creed
Banneling

Standaard

[quote=Macchiavelli;6258535]Ik doe niet aan vrije interpretatie en lees gewoon wat er staat"

--> After all that does require brains...
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 11:15   #71
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
--> After all that does require brains...
Waarmee je zelf mooi aangeeft in het geheel niet door enige vorm van een werkende grijze massa gehinderd te worden.
Oud 4 augustus 2012, 12:23   #72
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Transfers, da's gewoon hét probleem bij voetbal. Het gaat meer om geld dan om de sport.
Rauw kapitalisme dus. En dus worden er gastarbeiders binnengehaald want goedkoper in vergelijking met investeren in plaatselijke jeugd.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 12:28   #73
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Vergeet niet dat die blonde Griekenland komt vertegenwoordigen op de Olympische Spelen...
Op de OS zou niet aan politiek mogen gedaan worden, en zouden alle atleten welkom mogen/moeten zijn, waarbij enkel beoordeeld wordt op basis van sportprestaties in plaats van op afkomst, mening of uiterlijk.

Citaat:
als ze neonazi´s hun twitter berichtjes post en racistische grappen maakt moet ze de gevolgen maar dragen.
Tot daar de vrije meningsuiting.

Citaat:
Het gaat hem niet enkel over sport op dit soort evenementen.
Blijkbaar niet, geldgewin is weer net iets belangrijker.

Citaat:
En Jo, voetbal is geld... los van uw politieke mening gezien, zou je ook wel kunnen inzien dat het hem draait rond transfers en topspelers aan de haak slaan.
Heb ik dan anders beweerd?

Citaat:
Niets houdt u trouwens tegen een NSA voetbalploegje te beginnen zonder migranten.
1. Ik spreek niet in naam van N-SA.
2. N-SA is een politieke organisatie, geen sportvereniging. Verder dan vrienschappelijke sportdeelnames in een groter politiek kader hoeft het dus niet te gaan.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 4 augustus 2012 om 12:29.
Oud 4 augustus 2012, 22:01   #74
Creed
Banneling

Standaard

Het is gewoon een ander voorbeeld van al het extreem politiek gezwijm in europa. Extremisme zonder testosteron. Een hoop europese extreem verwijfde joekels.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 19:49   #75
Klein Licht
Minister-President

Standaard

*dubbel

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 6 augustus 2012 om 19:57.
Oud 6 augustus 2012, 19:55   #76
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ten eerste was dat jouw oorspronkelijke stelling helemaal niet (het woord eufenisme o.i.d. kwam daar niet eens in voor), want die luidde:

"Deze hete stoot zei: "Al die negers in griekenland trekken muggen aan uit Afrika""
Citaat:
En ten tweede verdraaide je de woorden van die Griekse athlete zodat het wat beter bij jouw beschuldiging van "platte racisten" zou passen.
U zei zélf dat ze hiermee bedoelde
Citaat:
Er zitten immers ook teveel Afrikanen in Athene, en bij uitbreiding in Griekenland en de rest van Europa. En ze wil tevens kenbaar maken dat er in het kielzog van al die migranten allerlei vieze tropische ziektes opduiken die voorheen in onze contreien niet of nauwelijks aanwezig waren.
Mijn stelling, ook al was ze geschreven met een andere verzameling letters, blijft volgens mij dus mooi overeind. Dat u blijkbaar als enige argument aanhoudt dat ik haar tekst niet letterlijk heb overgenomen om te illustreren wat ze zei, sja, als u zelf gelukkig bent met zo'n argumentatie...

Zo kan u ook, excusez-le-voorbeeld, pedofielen gaan verdedigen die tweeten dat 'er deze zomer toch wel heel veel mooie kindjes zijn die allemaal een goede vriend verdienen'. Als u dan als argument gaat gebruiken dat die pedofiel toch niets verkeerds gezegd heeft, dan is mijn conclusie dezelfde: Zielig.
Oud 6 augustus 2012, 20:00   #77
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Op de OS zou niet aan politiek mogen gedaan worden

Ah voila, en de athleten die denken daar aan politiek te moeten doen, die vliegen naar huis.
Oud 6 augustus 2012, 20:52   #78
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
U zei zélf dat ze hiermee bedoelde

Mijn stelling, ook al was ze geschreven met een andere verzameling letters, blijft volgens mij dus mooi overeind. Dat u blijkbaar als enige argument aanhoudt dat ik haar tekst niet letterlijk heb overgenomen om te illustreren wat ze zei, sja, als u zelf gelukkig bent met zo'n argumentatie...
Jij had het over platte racisten, en uit niets blijkt dat haar oorspronkelijke uitspraak racistisch was, laat staan van plat racisme getuigde. Zoek eerst eens op wat "racisme" betekent vooraleer je met dat soort grote woorden gaat strooien.
Jouw stelling stort dus als een kaartenhuis in volle storm in elkaar.

Citaat:
Zo kan u ook, excusez-le-voorbeeld, pedofielen gaan verdedigen die tweeten dat 'er deze zomer toch wel heel veel mooie kindjes zijn die allemaal een goede vriend verdienen'. Als u dan als argument gaat gebruiken dat die pedofiel toch niets verkeerds gezegd heeft, dan is mijn conclusie dezelfde: Zielig.
Ik verdedig dan ook niemand. Ik tikte je enkel op de vingers omdat jij de oorspronkelijke uitspraak van die athlete wel heel erg verdraaide.
Oud 6 augustus 2012, 20:55   #79
-Jo-
Banneling

Standaard

Steunactie voor de Duitse sportster Nadja Drygalla!
Oud 6 augustus 2012, 20:58   #80
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ah voila, en de athleten die denken daar aan politiek te moeten doen, die vliegen naar huis.
Het IOC heeft geen bal te zeggen over wat athleten in hun vrije tijd eventueel doen en uitspreken. Het IOC heeft zich niet met het privéleven van athleten te moeien.

Het zou wellicht iets anders geweest zijn als die Griekse athlete zoiets tegen een tegenstander direct voor, tijdens of meteen na de wedstrijd gezegd zou hebben, maar dit gaat dus over een tweet in haar eigen vrije tijd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be