Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2004, 07:00   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
de kinderen van tegenwoordig zijn rotbedorven en overbeschermd.
van tijd een goei plets tegen hunder smikkel, anders worden het mietjes.
Een onderzoek heeft uitgewezen, dat brutale opvoedingen niet veel goeds voortbrengen.
Een onderzoek in Antwerpen wees uit dat allochtone kinderen het meest met bruut geweld in contact kwamen. Dat ging van slagen tot moorden.

Zegt dat genoeg?

Het moet geen goei mot tegen hunne smiekel zijn, maar ge moogt ook niet het recht ontnemen van een corigerende tik te geven.

Het moet natuurlijk het allerlaatste zijn wat ge als ouder doet, maar de dreiging moet wel reël blijven.

Een kernwapen waarvan ge zelf zegt het nooit af te zullen schieten heeft geen enkel effect.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 07:06   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
gij zegt daar zoiets, ...
Ik weet in ieder geval dat mijne kleine geen GSM krijgt voor zijn eerste communie...

En dat zal niet makkelijk zijn: de sociale druk tegenwoordig is wreed hoog. Dat zie je zelfs aan de ouders

Ik heb zelf geen gasten, daarvoor ben ik zelf te egoïstisch, (die van mijn schoonbroer kunnen er dan maar goe mee zijn... )

Maar ik ben ook ferm tegen het feit da ze ne GSM hebben voor hun 12 jaar, ne playstation 2 ne video, ne gameboy, ne computer, nog ne computer van papa, en god weet wat nog allemaal moeten hebben.

Ne PC, da is educatief, daar kunnen ze nog iet mee leren, maar hebde zo al ies ne spellekesconsole verslaafden bezig gezien, ? ... en ne GSM voor ne min 12 jarigen, (zelf voor ne min 16 jarigen ... ) allé nu daar betaalde u als ouder toch blauw aan !

brrrrrrrrr...
Oud 7 juli 2004, 07:10   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik weet in ieder geval dat mijne kleine geen GSM krijgt voor zijn eerste communie...

En dat zal niet makkelijk zijn: de sociale druk tegenwoordig is wreed hoog. Dat zie je zelfs aan de ouders
Vóór zijn eerste communie?

Maar vanaf het middelbaar heeft het wel nut. Ze zijn dikwijls lang en ver onderweg en als er iets gebeurt, kunnen ze altijd bellen. (Als hun kaart weeral niet op is aan al die stomme berichtjes dat ze naar elkaar sturen. )
Allé Vicky, ! ?

Wij hebben 't middelbaar en 't hoger onderwijs met success afgelegd zonder ne Cell Phone, 't is al nie genoeg da ze er slaaf van worden als ze werken.

Als wij ne platten band hadden, of gelijk wa konden we ons plan trekken !

Zo leerde uw manneke staan, nie met naar mama te bellen en te vragen of ze effekes 't handje kan komen vasthouden.

"de mietjesmaatschappij dus... "
Oud 7 juli 2004, 07:28   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja, en dan?
En dan? Hoe bedoel je?

Je ziet de laatste jaren toch meer en meer maatregelen op de samenleving afstormen die dienen "ter bevordering van het geluk van het kind". Waarbij ze dan meestal niets vragen een kinderen zelf, maar waar de volwassenen het altijd zoveel beter denken te weten.

Het is voor mij in ieder geval duidelijk dat ik op het einde heb gezeten van een generatie die nog min of meer "streng" werd opgevoed, of laten we zeggen "op een traditionele manier" werd opgevoed. Tegenwoordig is er in veel gevallen überhaupt van opvoeding geen sprake meer. Vraagt u maar eens aan eender welke onderwijzer in de lagere school hoe ouders vandaag de dag reageren wanneer hun kind (terecht) straf heeft gekregen...

Ook het "slaan is verboden" adagio dat u hierboven aanhaalt is duidelijk van het goede teveel. Het is nogal normaal dat een ouder zijn kind niet bont en blauw mag meppen. De wetten die er vandaag de dag zijn, zijn dan ook behoorlijk voldoende om zulke zaken doeltreffend te straffen. Maar neen, dat is blijkbaar toch niet genoeg voor de uit verveling ontstane actiegroepjes van dezer dagen: neen, ouders die hun kinderen een tik verkopen, die moeten gestraft worden ! Voor de rechtbank gedaagd ! Liefst nog een paar zweepslagen erbovenop ! Dank u wel, meneer de wetgever: het effect van zulke zaken op kinderen is daarbij waarschijnlijk zeer weloverwogen... Ouders hebben het altijd maar moeilijker en moeilijker om op te boksen tegen 1) de rol van de samenleving (imago, reclame, ... zijn belangrijker dan ooit), 2) hun steeds mondiger kinderen, 3) de aartsmoeilijke opdracht om een dubbele carrière te combineren met opvoedende taken. En in plaats dat de overheid hen daarbij helpt en bijstaat, neen, diezelfde overheid verkiest liever nog wat meer regeltjes en reglementen uit te vaardigen.

Ik heb daar maar één woord voor: zielig. En dat vind ik ook van de mensen die van zulke idiote wetten hun levensdoel maken.
Ge hebt gelijk, ik kom ook nog uit een broederschool, ook nog op het laatste nippertje, de discipline was al serieus verzwakt, maar 't was toch nog iet of wa. Slecht ingvulde agenda's maakten daar regelmatig kennis met de zwaartekracht, en ge kunt een spons nie alleen uitnijpen boven nen emmer... en gelooft mij ne samsonite overleeft een val van de 3' verdieping niet, ik heb hem opengesmakt op de grond zien liggen... (die gast had wa op de zenuwen gewerkt van ne leeraar, ... )

(Meteen was het heel wa rustiger tijdens de muziekles... )
Oud 7 juli 2004, 07:32   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
Je moest eens weten hoeveel kinderen er psychologisch mishandeld worden, het zou zinvoller zijn om daar een oplossing voor te zoeken.
Groot gelijk. Vroeger heb ik tussendoor ook een tik(je) op m'n achterste gekregen van mijn ouders, en ik kan niet zeggen dat het blijvende schade heeft aangericht of dat het mishandeling was; integendeel zelfs, ik vind dat ik een goede, open opvoeding heb gehad en dat dit licht fysiek 'geweld' daar geen afbreuk aandeed. Als ik daarentegen was gestraft met opsluiting of met negeren, om maar iets te noemen, zou de relatie met mijn ouders nu wellicht een pak slechter zijn.
Of ik het zelf over mijn hart zou krijgen om mijn (eventuele) kinderen te slaan, weet ik niet, maar zolang het om occasionele lichte tikken gaat , heb ik alleszins geen principiële bezwaren.
Vwoilla, ... met negeren en kleineren maakte een psychologisch wrak van uwe kleinen op een paar maanden tijd... om het nog goe te krijgen, ... als ge het nog goekrijgt tenminste.
Oud 7 juli 2004, 07:33   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
Citaat:
en op school wordt ook al geen discipline meer toegepast!
Niet akkoord. Soms heb ik de indruk dat er daar alleen nog discipline wordt toegepast.
Weet je wat er heden ten dage gebeurt als een kind op school een straf mee krijgt?
De volgende dag een brief van 'Mijn kind hoeft de straf niet te maken, want...'
Tof, zenne. Het gezag van de school ondermijnd, kindje voelt dat als het liegt het toch z'n zin krijgt, leerkrachten zeggen op bepaald moment foert.
Ik geef zelden of nooit straf. Het moet echt iets heel ergs zijn voordat ik een straf meegeef naar huis.
Maar toen ik, als kind, thuis kwam met straf, moest ik het niet gaan uitleggen. Neen, dan mocht ik het voor mijn ouders nog eens dubbel maken.
Dan kreeg die kleine van mij meteen straf verdubbeling, een paar punten minder en die ouders nen brief, van als ge vindt dat uwe kleine mijn straf nie moet maken , dan komde hem maar halen uit mijn les.
Oud 7 juli 2004, 07:47   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Moet er dan een uitzonderingsregel voorzien worden voor kinderen met een bus traangas die een straatverbod negeren?
Ok, verander het dan maar in: "Alleen Blokkers mogen hun vrouwen en kinderen afranselen." Dat strookt beter met hun Eigen Volk Eerst demagogie.
onozelaar
Oud 7 juli 2004, 09:17   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Dit is echt wel de geinigste site die ik al ooit gezien heb, !

dat wordt nog uren lees plezier, !
Oud 7 juli 2004, 09:18   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
TomB, die kende ik al. Niet dat die kompleet van de pot gerukte kwispel iets met mij te maken heeft. Toch hebben zijn teksten ergens iets waarvan je denkt. "overdreven, maar toch"

Nu is mijn vraag nog steeds. "wat mag dan wel, en in welke omstandigheden?"

wel zoals ze in de site zeggen :

Beat the hell out of them !
Oud 7 juli 2004, 16:16   #70
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Persoonlijk ben ik tegen elke vorm van geweld, maar kinderen meppen zou zeker bij wet moeten verboden worden.
Het kan niet dat als een volwassene een andere volwassene een dreun verkoopt dat hij voor de rechter moet verschijnen, maar thuis naar hartelust en ongestraft zijn of haar kinderen mag afmotten.

Dit verscheen in Elsevier (dagelijks bericht)

Billenkoek

Britten mogen hun kinderen slaan. Onzin, er zijn betere straffen dan een mep

Door Liesbeth Wytzes
Mogen kinderen nu wel of niet worden geslagen? Het houdt veel ouders bezig. Volgens deskundigen wordt in Nederland een op de vijf kinderen herhaaldelijk geslagen. In Zweden, Duitsland, Denemarken en Noorwegen is het slaan van kinderen bij wet verboden, en ook in Nederland gaan stemmen op om dat te doen. Minister Piet Hein Donner van Justitie (CDA) vindt dat duidelijk moet zijn wat ouders wel en niet mogen. Wat hem betreft horen lijfstraffen daar niet bij.

Daar denken ze in Engeland heel anders over. Kenmerkte dat land zich al door hardhandig optreden tegen kinderen (lees de boeken van Dickens maar), inmiddels mogen ouders nog steeds slaan, al is het een 'zacht tikje' geworden. Als er maar geen zichtbare schade of psychisch trauma ontstaat. Alsof dat laatste meteen duidelijk is. Het slaan helemaal verbieden, gaat de Britten kennelijk te ver: daar hechten ze erg aan de pedagogische tik.

Kinderen kunnen hun ouders het bloed onder de nagels vandaan treiteren. Maar het getuigt niet bepaald van zelfbeheersing en volwassenheid om je geduld zo te verliezen dat je een mep geeft.
Er zijn heel veel andere straffen denkbaar die misschien wel een beter resultaat geven en tot minder ouderlijke wroeging leiden. Want kinderen, hoe vervelend ook, zijn klein en afhankelijk. Die sla je dus niet.
Toch is het een feit dat de studenten op Britse privé scholen, waar ze regelmatig een paar meppen krijgen, een grote maatschappelijke en kennisgebonden opvoeding krijgen en...er niks aan overhouden meer zelfs..die studenten staan op latere leeftijd aan de top van de samenleving.
Oud 7 juli 2004, 16:28   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Toch is het een feit dat de studenten op Britse privé scholen, waar ze regelmatig een paar meppen krijgen, een grote maatschappelijke en kennisgebonden opvoeding krijgen en...er niks aan overhouden meer zelfs..die studenten staan op latere leeftijd aan de top van de samenleving.
Dit is het beste argument tegen meppen verkopen dat ik ooit hoorde.
Ik beklaag die Engelse afgeroste mensen.
Een ongelukkige jeugd vol mishandeling en dan in het latere leven bovendien aan de top!

Erger kan niet.

Als hoge boom veel wind vangen, constant in de kijker lopen, geldzorgen (ook veel geld is problematisch) het ongezonde leven van de jet-set, ...........
Oud 7 juli 2004, 16:35   #72
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja, en dan?
En dan? Hoe bedoel je?

Je ziet de laatste jaren toch meer en meer maatregelen op de samenleving afstormen die dienen "ter bevordering van het geluk van het kind". Waarbij ze dan meestal niets vragen een kinderen zelf, maar waar de volwassenen het altijd zoveel beter denken te weten.

Het is voor mij in ieder geval duidelijk dat ik op het einde heb gezeten van een generatie die nog min of meer "streng" werd opgevoed, of laten we zeggen "op een traditionele manier" werd opgevoed. Tegenwoordig is er in veel gevallen überhaupt van opvoeding geen sprake meer. Vraagt u maar eens aan eender welke onderwijzer in de lagere school hoe ouders vandaag de dag reageren wanneer hun kind (terecht) straf heeft gekregen...

Ook het "slaan is verboden" adagio dat u hierboven aanhaalt is duidelijk van het goede teveel. Het is nogal normaal dat een ouder zijn kind niet bont en blauw mag meppen. De wetten die er vandaag de dag zijn, zijn dan ook behoorlijk voldoende om zulke zaken doeltreffend te straffen. Maar neen, dat is blijkbaar toch niet genoeg voor de uit verveling ontstane actiegroepjes van dezer dagen: neen, ouders die hun kinderen een tik verkopen, die moeten gestraft worden ! Voor de rechtbank gedaagd ! Liefst nog een paar zweepslagen erbovenop ! Dank u wel, meneer de wetgever: het effect van zulke zaken op kinderen is daarbij waarschijnlijk zeer weloverwogen... Ouders hebben het altijd maar moeilijker en moeilijker om op te boksen tegen 1) de rol van de samenleving (imago, reclame, ... zijn belangrijker dan ooit), 2) hun steeds mondiger kinderen, 3) de aartsmoeilijke opdracht om een dubbele carrière te combineren met opvoedende taken. En in plaats dat de overheid hen daarbij helpt en bijstaat, neen, diezelfde overheid verkiest liever nog wat meer regeltjes en reglementen uit te vaardigen.

Ik heb daar maar één woord voor: zielig. En dat vind ik ook van de mensen die van zulke idiote wetten hun levensdoel maken.
Hier sluit ik me volledig bij aan!

Kinderen bont en blauw slaan is inderdaad uit den boze. Maar als mijne kleine het echt uithangt, en rede niet meer helpt, dan zou het kunnen gebeuren dat hij een tik op zijn kakhol krijgt.

Trouwens, niet elk kind is hetzelfde.
Wat een nachtmerrie moet het zijn om met een ettertje opgescheept te zitten, dat je om de 3 seconden letterlijk tegen de schenen komt schoppen.
Mijn vader wist daar wel weg mee, maar ik denk dat hij de dag van vandaag in "de doos" zou steken als die nieuwe wet blahblah... nochtans ben ik geen crimineel geworden ofzo...

Volgende wet: wie haar of zijn stem verheft tegen een kind krijgt een proces aan haar of zijn been. We willen toch geen getraumatiseerde kinderen hé...

Daarna zal misschien de wet tegen het terechtwijzen van kinderen erdoor worden gejaagd.
Een vermanend vingertje levert je algauw een ritje naar de gevangenis op, zonder langs start te gaan.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 16:46   #73
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nochtans ben ik geen crimineel
Je bent toch een blokker?
Oud 7 juli 2004, 16:48   #74
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
nochtans ben ik geen crimineel
Je bent toch een blokker?

Pas maar op, of ik stuur den Anton op jou af, hoef je geen schurfterige honden meer af te knallen in de storm van de eeuw!
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 19:44   #75
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Dit is het beste argument tegen meppen verkopen dat ik ooit hoorde.
Ik beklaag die Engelse afgeroste mensen.
Een ongelukkige jeugd vol mishandeling en dan in het latere leven bovendien aan de top!

Erger kan niet.

Als hoge boom veel wind vangen, constant in de kijker lopen, geldzorgen (ook veel geld is problematisch) het ongezonde leven van de jet-set, ...........
Ik beklaag ons 'opvoedingssysteem' waar de ouderen worden afgerost door de kinderen, waar de kinderen géén ballen respect meer opbrengen voor ouderen, waar ouderen in een 'tehuis' worden gestopt waar ze kunnen verrotten op kosten van de ocmw...en dan maar klagen dat ze nog wat aan het ocmw moeten bijbetalen...of dat ze teveel belastingen betalen...hunnen BMW moeten ze toch afbetalen maar hun ouders???? weg ermee naar de vergeetputten van den ocmw!!!
Oud 7 juli 2004, 22:08   #76
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beklaag ons 'opvoedingssysteem' waar de ouderen worden afgerost door de kinderen,
Slechte ervaringen mee?
Waarom hebt gij uw kinderen dat dan geleerd

Serieus:
Als het zóver komt, dan is er wettige zelfverdediging in 't spel.
Dan spreken we niet meer van 'uw kind slaan' als uw reactie wat uit de hand loopt.

Citaat:
waar de kinderen géén ballen respect meer opbrengen voor ouderen,
Respect verdient ge niet met kletsen te delen.
Daar zzait ge enkel terreur, angst, dwingelandij mee.
Respect dwingt ge op heel andere wijze af.

Ouders verdienen trouwens geen a priori respect.
Vooral niet zij die zo machteloos zijn dat ze naar fysiek geweld dienen te grijpen.

Citaat:
waar ouderen in een 'tehuis' worden gestopt waar ze kunnen verrotten op kosten van de ocmw...en dan maar klagen dat ze nog wat aan het ocmw moeten bijbetalen...of dat ze teveel belastingen betalen...hunnen BMW moeten ze toch afbetalen maar hun ouders???? weg ermee naar de vergeetputten van den ocmw!!!
Eens ze u tegen uw goesting naar het OCMW duwen kan je ze nog een ferme toek voor hun kanus verkopen.
Dat is misschien het geschikte moment.

Trouwens, waarom schildert ge hier het OCMW en tehuizen af als een soort voorgeborchte der hel?
Uw ex-partijgenoten klagen dat asielzoekers van diezelfde instanties en in dezelfde gebouwen een luxeleven genieten.......
Oud 7 juli 2004, 22:35   #77
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Vergis ik mij als ik vermoed dat SS geen kinderen heeft?

Hoe leg je aan een 4 jarige peuter uit dat hij/zij niet op de buitenste vensterbank mag gaan staan, als het venster zich op het 5de verdiep bevindt?

Neen, ouders verdienen geen respect, schoolmeesters ook niet, politie ook niet. Enfin, laat uw kindjes maar oversteken als het licht rood is, laat ze links rijden op de straat of spoken op de autosnelweg.
Neen, ouders verdienen geen respect. Gezag is nutteloos. Leve de vrijheid!

Vergis ik mij als ik vermoed dat SS iet of wat verkeerd zit?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 23:32   #78
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Ik beklaag ons 'opvoedingssysteem' waar de ouderen worden afgerost door de kinderen,
Slechte ervaringen mee?
Waarom hebt gij uw kinderen dat dan geleerd

Serieus:
Als het zóver komt, dan is er wettige zelfverdediging in 't spel.
Dan spreken we niet meer van 'uw kind slaan' als uw reactie wat uit de hand loopt.

Citaat:
waar de kinderen géén ballen respect meer opbrengen voor ouderen,
Respect verdient ge niet met kletsen te delen.
Daar zzait ge enkel terreur, angst, dwingelandij mee.
Respect dwingt ge op heel andere wijze af.

Ouders verdienen trouwens geen a priori respect.
Vooral niet zij die zo machteloos zijn dat ze naar fysiek geweld dienen te grijpen.

Citaat:
waar ouderen in een 'tehuis' worden gestopt waar ze kunnen verrotten op kosten van de ocmw...en dan maar klagen dat ze nog wat aan het ocmw moeten bijbetalen...of dat ze teveel belastingen betalen...hunnen BMW moeten ze toch afbetalen maar hun ouders???? weg ermee naar de vergeetputten van den ocmw!!!
Eens ze u tegen uw goesting naar het OCMW duwen kan je ze nog een ferme toek voor hun kanus verkopen.
Dat is misschien het geschikte moment.

Trouwens, waarom schildert ge hier het OCMW en tehuizen af als een soort voorgeborchte der hel?
Uw ex-partijgenoten klagen dat asielzoekers van diezelfde instanties en in dezelfde gebouwen een luxeleven genieten.......
Ik zorg er wel voor voor dat ik nooit of te nimmer in een ocmw, of welk 'rusthuis' dan ook zal terechtkomen.
En neen, ik had prachtige ouders, veel te vroeg gestorven, nooit heeft een van hen hun hand moeten opheffen...ik was/ben dan ook nen hel brave he
Het is toch een feit dat geweld op ouders..en ouderen toeneemt en neen, niet bij de vreemdelingen maar wel bij ons eigen volk.
Hoe graag je uw kinderen ook ziet..spaar de roede niet (vrij naar een oud Vlaams spreekwoord) .
Oud 7 juli 2004, 23:36   #79
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Ik heb wel regelmatig een pak rammel gekregen van mijn vader, en ik zal het wel dikwijls verdiend hebben. Het heeft me wel koppiger en harder gemaakt, dus ergens was het wel goed voor. Dat maakt dat ik het zolang op de bruine Blok-forums kan uithouden denk ik.

En voor de goede orde: ik heb mijn vader nooit mijn moeder zien slaan, en bij mijn weten heeft hij dat ook nooit gedaan. Daar zal ik hem eeuwig dankbaar voor blijven, want voor kinderen is dat een verschrikkelijke ervaring.
Oud 7 juli 2004, 23:40   #80
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Vergis ik mij als ik vermoed dat SS geen kinderen heeft?
Schromelijk.

Citaat:
Hoe leg je aan een 4 jarige peuter uit dat hij/zij niet op de buitenste vensterbank mag gaan staan, als het venster zich op het 5de verdiep bevindt?
Grappig: ik werd precies met dat feit live geconfronteerd

Wat doet een driftkikker in dat geval? Schreeuwend ernaartoevliegen, en als hij 'chance' heeft de kleine eens goed afrossen eens hij de grond aan de binnenkant van de kamer raakt.

Wat doet een mens die niet gewelddadig is (SS)?
Uitwendig kalmpjes vragen: "Geef eens een handje aan vader......"

Wie loopt het minste risico op intensief schoonmaakwerk van het trottoir?

Citaat:
Neen, ouders verdienen geen respect, schoolmeesters ook niet, politie ook niet. Enfin, laat uw kindjes maar oversteken als het licht rood is, laat ze links rijden op de straat of spoken op de autosnelweg.
Je verwart hier respect voor personen met gehoorzaamheid aan soms levensnoodzakelijke regeltjes

Citaat:
Neen, ouders verdienen geen respect. Gezag is nutteloos. Leve de vrijheid!
Think twice.......
Heb jij zomaar blind a priori respect voor om het even wie?
De grootste kloefkapper of zemeltrees kan ouder worden.
Dutroux is ook vader.

Citaat:
Vergis ik mij als ik vermoed dat SS iet of wat verkeerd zit?
Jouw ironische conclusie, gebaseerd op een fout uitgangspunt, getuigt niet niet dadelijk van veel respect voor Supe®staaf (41 jaar ouder-ervaring in beide richtingen)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be