Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2012, 19:39   #61
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Je moet toch naar iets uitkijken, hé.
Absoluut, ik kijk naar veel zaken uit. De saaie planeet Mars is daar echter niet één van.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 19:39   #62
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ja, zeker weten ? Om wat te doen, stof verzamelen ? Dat heb ik hier ook liggen. Rotsbrokken kan ik je trouwens ook bezorgen.

Men ging zogezegd en masse naar de Maan ook. Tot men inzag dat het nutteloos, geldverslindend, onpraktisch en eigenlijk ook heel saai was. Denken dat Mars anders zal uitdraaien is pure wishful thinking.
Ik weet niet of ge het nieuws volgt, maar de private industrie heeft ruimtevaart ontdekt. En daar zit big money in.

NASA laat nu al vracht lanceren met private lanceerbedrijven. En er zullen ook al plannen voor de maan op tafel liggen. De volgende mens op de maan zou evengoed geen vlag van de VS of China planten, maar die van Virgin Galactic.

En PS: er waren een paar honderd jaar geleden ook al genoeg mensen zoals u die claimden dat men van de aarde ging afvallen als men te ver vaarde. Jullie zijn relicten, best genegeerd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 19:39   #63
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut, ik kijk naar veel zaken uit. De saaie planeet Mars is daar echter niet één van.
Ieder zijn keus.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 19:40   #64
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
saai

Man, dat is een feest voor de gemiddelde wetenschapper mochten ze daar een paar dagen rondhossen. Een paradijs van informatie.
Oud 8 augustus 2012, 19:44   #65
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

je kunt elke dag om 1900 live naar de Nasa persconferentie kijken op hun website en dit heeft me al meer entertainment opgeleverd dan Holywood in het gehele afgelopen jaar.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 19:45   #66
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, zeker weten ? Om wat te doen, stof verzamelen ? Dat heb ik hier ook liggen. Rotsbrokken kan ik je trouwens ook bezorgen.

Men ging zogezegd en masse naar de Maan ook. Tot men inzag dat het nutteloos, geldverslindend, onpraktisch en eigenlijk ook heel saai was. Denken dat Mars anders zal uitdraaien is pure wishful thinking.
Als de zon zwelt
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 19:46   #67
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
saai

Man, dat is een feest voor de gemiddelde wetenschapper mochten ze daar een paar dagen rondhossen. Een paradijs van informatie.
Zeker weten !!!

Zelfs voor een one way ticket gaat het stormlopen.
Oud 8 augustus 2012, 19:46   #68
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Heb ik iets genegeerd ? Waar en wanneer ? Link graag.

2. Het handelt hier over het Curiosity-project, geen idee waarom je andere niet-gerelateerde zaken erbij sleurt.
Kom kom, Curiosity is maar een klein deel van een groter geheel. De ruimtevaart levert ons regelmatig interessante vooruitgang op. Nu gaan muggenziften over 1 specifieke missie is nogal kortzichtig. We kunnen anders evengoed beginnen neuten over de miljarden die ongetwijfeld al gekropen zijn in medisch onderzoek dat uiteindelijk niets oplevert.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 19:48   #69
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
saai

Het zou er nog aan mankeren. Het zou triestig zijn indien pakweg een astronoom of een geofysicus niet geïnteresseerd zouden zijn om Mars eens te verkennen.
Oud 8 augustus 2012, 19:48   #70
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De Aarde is onze eigenheid. Niet Mars.

En hou op met in slogans te praten. Ik ben evenveel voor wetenschappelijke vooruitgang als jij, en astronomie fascineert me mateloos.

Wil dat echter zeggen dat ik, zoals jij, mijn kritisch denken moet uitschakelen elke keer ik het woord "Nasa" of "Mars" hoor, en als een debiel moet beginnen applaudisseren ?
De geschiedenis leert ons dat mensen zoals u er altijd zullen zijn, maar dat ze best genegeerd worden.

"Waarom de oceaan oversteken ? Onze plek is hier, in Europa !"

"Waarom de zee ontdekken, wij hebben toch geen kieuwen ?"

"Waarom een vliegtuig ontwerpen, vliegen heeft toch geen nut ?"

Enz....

Ik weet nog goed uit mijn cursus geschiedenis dat er een man was die bij hoog en laag claimde, eind 19de eeuw, dat vliegen onmogelijk was voor de mensheid.

En begin 19de eeuw vlogen de gebroeders Wright.....
Oud 8 augustus 2012, 19:48   #71
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:

En hou op met in slogans te praten. Ik ben evenveel voor wetenschappelijke vooruitgang als jij, en astronomie fascineert me mateloos.

Wil dat echter zeggen dat ik, zoals jij, mijn kritisch denken moet uitschakelen elke keer ik het woord "Nasa" of "Mars" hoor, en als een debiel moet beginnen applaudisseren ?
Niet elke keer maar dit is toch wel netjes.
Ding analyseert ter plekke, 18? instrumenten, nucleaire batterij, ...
Oud 8 augustus 2012, 19:48   #72
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op een dag zal de mens Mars koloniseren. Dat is een zekerheid. Tenzij het van jou zou afhangen, maar dat is gelukkig niet het geval.
Oud 8 augustus 2012, 19:49   #73
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou er nog aan mankeren. Het zou triestig zijn indien pakweg een astronoom of een geofysicus niet geïnteresseerd zouden zijn om Mars eens te verkennen.
Omdat 90 % van de mensheid te dom is om te begrijpen wat er interessant en uitdagend is aan dat te doen, betekent niet dat de mensen die wel intelligent genoeg zijn dat niet moeten doen.....
Oud 8 augustus 2012, 19:50   #74
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan je een bron geven waaruit blijkt dat men het maanprogramma nutteloos en saai vond?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 19:51   #75
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik weet nog goed uit mijn cursus geschiedenis dat er een man was die bij hoog en laag claimde, eind 19de eeuw, dat vliegen onmogelijk was voor de mensheid.

En begin 19de eeuw vlogen de gebroeders Wright.....
Ook iets over gehoord "the idea men flying like a bird is frankly preposterous"

Zelfd de grote David Attenborough had een prof die tectonische beweging ridiculiseerde
Oud 8 augustus 2012, 19:51   #76
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Kom kom, Curiosity is maar een klein deel van een groter geheel. De ruimtevaart levert ons regelmatig interessante vooruitgang op. Nu gaan muggenziften over 1 specifieke missie is nogal kortzichtig. We kunnen anders evengoed beginnen neuten over de miljarden die ongetwijfeld al gekropen zijn in medisch onderzoek dat uiteindelijk niets oplevert.
Daar vergis je je in. De medische wereld kent - haast dagelijks - kleine en grote doorbraken, zowel op farmacologisch als heelkundig gebied.

Maar om de één of andere reden wordt dat amper opgemerkt en vindt men dat niet meer dan normaal.
Oud 8 augustus 2012, 19:52   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar vergis je je in. De medische wereld kent - haast dagelijks - kleine en grote doorbraken, zowel op farmacologisch als heelkundig gebied.

Maar om de één of andere reden wordt dat amper opgemerkt en vindt men dat niet meer dan normaal.
En maar goed ook. Als je weet wat voor astronomische bedragen daarin rond gaan. Tzou me verbazen mocht ruimtevaart aan de 1 % komt van bijvoorbeeld innovatie in gezondheidszorg....
Oud 8 augustus 2012, 19:53   #78
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Op een dag zal de mens Mars koloniseren. Dat is een zekerheid. Tenzij het van jou zou afhangen, maar dat is gelukkig niet het geval.
Koloniseren ? Nou, als je een vlag planten "koloniseren" noemt, kun je best wel eens gelijk hebben.

Of het veel verder dan dat zal gaan ? Ik betwijfel het sterk.
Oud 8 augustus 2012, 19:53   #79
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:

Verbeteringen zijn geen doorbraken.
Hoe denk je trouwens waar de technologie van die Da Vinci operatierobot vandaan komt?
Oud 8 augustus 2012, 19:54   #80
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Koloniseren ? Nou, als je een vlag planten "koloniseren" noemt, kun je best wel eens gelijk hebben.

Of het veel verder dan dat zal gaan ? Ik betwijfel het sterk.
bwah kijk naar de wetenschappelijke vooruitgang van de laatste 100 jaar en doe er nog een paar eeuwen bij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be