Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2012, 16:43   #61
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hola, Kallikles, mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd.
Er moet vooral iets aan die werkgelegenheid gedaan worden. Zeker daar ik lees dat de jobs voor laag- en ongeschoolden met zienderogen afnemen.
Het is het beleid dat maatregelen moet nemen om de relance aanzienlijk te bevorderen. Helaas!
Akkoord. Het beleid moet arbeidsintensieve investeringen doen, b.v. in de bouw van installaties voor hernieuwbare energie. Ik ben zeker geen aanhanger van Van Rossem of van zijn partij, maar op dit punt had hij wel een goed plan klaar. Onze politici hebben er niet naar geluisterd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 16:46   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet akkoord. Die plannen moet je niet ontvouwen. Dat zou toch niemand snappen en de haaien zouden alles in het werk stellen om de zaak te dwarsbomen. Je moet handelen. Beginnen met ervoor te zorgen dat je baas in eigen huis bent en dat de dictatuur die al bewezen heeft niet te werken opgedoekt wordt.
De kiezer moet dus blindelings vertrouwen op partijen die geheime plannen (die op miraculeuze wijze alles zullen oplossen), angstvallig verborgen houden?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 augustus 2012 om 16:59.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 16:50   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Zeg dat het een grap is, Bokkie.
Oud 7 augustus 2012, 17:01   #64
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het volk heeft laten betijen - vrij van schuld zijn ze niet.

En als diegenen die door ons gekozen zijn en ons besturen crapuul zijn, dan kan dat alleen als wij een volk van crapuul zijn.
Als je enkel het crapuul op lijsten opkomt, waar je als basis geen barst aan te vertellen hebt, ben je dan nog crapuul?
De partij cenakels beslissen, niet de kiezer.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 17:11   #65
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De kiezer moet dus blindelings vertrouwen op partijen die geheime plannen (die op miraculeuze wijze alles zullen oplossen), angstvallig verborgen houden?

Wie zegt dat ik hier over een partij bezig ben, Jaak?
Wat wel zeker is, is het volgende. Van partijtjes als de jouwe kunnen we niets anders dan status quo, als het al niet achteruitgang is, verwachten. Dus daar moeten we al niet meer op rekenen, Jaak! Die heeft al jaren bewezen dat ze de slippendrager is van het huidige Belgische bestel. Het is eigenlijk de partij die het belgique �* papa symboliseert. Jij en je partijtje hebt dus niemand de les te lezen. Zeker niet mensen die dat boeltje willen zuiveren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 7 augustus 2012 om 17:12.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 17:14   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik hier over een partij bezig ben, Jaak?
Wat wel zeker is, is het volgende. Van partijtjes als de jouwe kunnen we niets anders dan status quo, als het al niet achteruitgang is, verwachten. Dus daar moeten we al niet meer op rekenen, Jaak! Die heeft al jaren bewezen dat ze de slippendrager is van het huidige Belgische bestel. Het is eigenlijk de partij die het belgique �* papa symboliseert. Jij en je partijtje hebt dus niemand de les te lezen. Zeker niet mensen die dat boeltje willen zuiveren.
Hetzelfde gebral 100x herhalen in al zijn varianten heeft geen effect op mij.
Oud 7 augustus 2012, 17:15   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als je enkel het crapuul op lijsten opkomt, waar je als basis geen barst aan te vertellen hebt, ben je dan nog crapuul?
De partij cenakels beslissen, niet de kiezer.
Laat ons wel wezen, het zit er gewoon ingebakken. Toen uitkwam dat de vakbond bepaalde sommen geld verloren was op de beurs, dan toonden ze mensen op het nieuws die hun geld kwijt waren. Die gingen binnen bij de bankdirecteur en wat later kwamen ze weer buiten, ze waren gerustgesteld, de staat ging hun dat geld wel even terugbetalen zo verklaarden ze.

Welnu, mensen die het normaal vinden dat zoiets uberhaupt al zou gebeuren, dat de gemeenschap op zou draaien voor hun verliezen op de beurs, die zijn niet alleen crapuul, die ook nog eens achterlijk crapuul.
Oud 7 augustus 2012, 17:16   #68
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Hetzelfde gebral 100x herhalen in al zijn varianten heeft geen effect op mij.
Daar maakt niemand zich illusies over, Jaak! Het is nochtans de pure waarheid. Zelfs blinden zien dat. Daarom dat jouw partijtje gedoemd is om te verdwijnen. Die partij zonder verhaal.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 7 augustus 2012 om 17:27.
Oud 7 augustus 2012, 17:25   #69
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons wel wezen, het zit er gewoon ingebakken. Toen uitkwam dat de vakbond bepaalde sommen geld verloren was op de beurs, dan toonden ze mensen op het nieuws die hun geld kwijt waren. Die gingen binnen bij de bankdirecteur en wat later kwamen ze weer buiten, ze waren gerustgesteld, de staat ging hun dat geld wel even terugbetalen zo verklaarden ze.

Welnu, mensen die het normaal vinden dat zoiets uberhaupt al zou gebeuren, dat de gemeenschap op zou draaien voor hun verliezen op de beurs, die zijn niet alleen crapuul, die ook nog eens achterlijk crapuul.
Het crapuul zijn die, die ander mensen ongestraft hun geld stelen en vergokken en dan mag jij 100 keer zeggen dat we allemaal crapuul zijn, mensen denken te stemmen op vertegenwoordigers van het volk, niet op vertegenwoordigers van de maffiosi van het grootkapitaal.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 18:13   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar maakt niemand zich illusies over, Jaak! Het is nochtans de pure waarheid. Zelfs blinden zien dat. Daarom dat jouw partijtje gedoemd is om te verdwijnen. Die partij zonder verhaal.
Ik zie gewoon een megalomane man van derde leeftijd, zonder verhaal noch partij.
Ik praat natuurlijk alleen maar in eigen naam.
Oud 7 augustus 2012, 18:16   #71
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik zie gewoon een megalomane man van derde leeftijd, zonder verhaal noch partij.
Ik praat natuurlijk alleen maar in eigen naam.
Loop eens langs bij de opticien, Jaak! Het is blijkbaar op jou jonge leeftijd al dringend nodig.

Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 18:19   #72
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik vermoed dat die arbeiders weten waar ze terecht kunnen.
Blijkbaar hebben ze allemaal geen grote anciënniteit, waardoor ze elders snel werk kunnen vinden.
Je zou wel zot moeten zijn die ontslagpremie niet te aanvaarden als je een paar dagen na je ontslag elders aan het werk kunt.
Wat heeft die ancienniteit daarmee te maken , die maakt de onstlagvergoeding alleen maar groter.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 18:40   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Loop eens langs bij de opticien, Jaak! Het is blijkbaar op jou jonge leeftijd al dringend nodig.
10/10 beide ogen, zonder correctie.
Dat was nu ook niet nodig om te zien dat uw politiek verhaal een lege doos is.
(In uw wereldje = een geheim plan!)
Oud 7 augustus 2012, 19:44   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is toch niet moeilijk. Economie is een evenwicht, wat moet je doen om een economie te doen veranderen . Gewoon spelen met evenwichten.

Hoe kun je ecologische investeringen stimuleren . Gewoon door bvb taksen op energie te verhogen voor verwarming van gebouwen. Dus een btw van 50 tot 100% kan dat realiseren.

Je kan ook de arbeid om ecologische werk te doen, goedkoper maken. Btw naar 0% en lasten op arbeid naar omlaag om het verschil in lasten op energie en arbeid dicht te rijden. Hoe zou je dat kunnen doen. Bvb zonnepaneelinstallateurs of isolatiebedrijvem of biogasbedrijf of recyclagebedrijf of gelijk welke technologie die energie besppart kunnen per werknemer gratis een dopper krijgen. Dopper krijgt een bonus van bvb 3 euro per uur of 450euro per maand versus zijn dopgeld. Dopgeld doe ke bvb met 300 euro zakken. Gezien er werk genoeg zal zijn kan het geen probleem zijn om iedereen minder te geven. Iedereen geraakt dus extra gemotiveerd om te werken en werken is altijd rendabel.

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 augustus 2012 om 19:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 19:50   #75
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
10/10 beide ogen, zonder correctie.
Dat was nu ook niet nodig om te zien dat uw politiek verhaal een lege doos is.
(In uw wereldje = een geheim plan!)
Politieke blindheid kan niet bij het leger ontdekt worden, Jaak!

Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 20:04   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Een andere manier zou kunnen zijn dat je alle btw op energie afschaft. Maar tegelijkterijd alle lasgen op arbeid om energie te sparen ook afschaft. Dus de twee afschaffen moet dat onevenwicht ook herstellen.

Theoretisch voorbeeld. Je verwarmt uw huis voor 1000 euro. En je doet een isolatie vooor 10.000 euro waarvan 2000 euro materiaal en 5000 euro arbeid

Scenario 1:
We verdubbelen energie naar 2000 euro
We halveren lasten op installatie van isolatie. Isoleren kost nog 7000
Besparing wordt 1000euro energie per jaar met investeringsrendement 14% per jaar.

Scenario 2
Energie zakt naar 800 euro met besparing 400 euro
Dus het rendement van investering is ook 10% of binnen de 10 jaar terugbetaald

Wat interessant is aan de redenering is dat een economoe zonder lasten bepaalde ecologische investeringen zou doen die elio di'poupo nu afgeschaft heeft door zijn geldhonger, zijn jaloeziebelid en zijn armenpopulisme.

Als hij geen risicos wil voor zijn begroting doet hij gewoon eerst de lasten op energie stijgenen tegelijkertijd de lasten vooor werklozen aanwerven zet hij op 400 euro bonus bovenop de dopgeld die nog altijd betaald wordt

De installatie kost zonder lasten 4000euro
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be