![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De analogie met wat de wetenschap de laatste eeuwen aan het licht bracht is niet eens ver gezocht. Iedereen die uw theorie de grond inboort moet eigenlijk even kritisch staan tegenover 'bacterieën', 'virussen', 'atomen', 'electronen', 'protonen', 'neutronen', 'fotonen', 'quarks', en nog heel wat andere atomaire en subatomaire 'microdingetjes' die vaak even vreemd klinken voor de leek als jouw microwezentjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden ze toen ook al flink in de maling zijn genomen omdat ze het niet konden bewijzen? Nu, ik word wel in de maling genomen, maar je zal zien dat in de toekomst ook mijn theorie wordt bewezen, evenals de atoomtheorie van die Grieken nu pas is bewezen. Eerst komt de theorie en dan pas komt het feitelijke bewijs. Ook dat schijnen te mensen niet te weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Sluitende definities voor God? Hah!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het:
Het godsbegrip. Het godsidee van mijn atoomtheorie is niet die van het geloof, maar berust op filosofisch denken. God is daarin niet slechts één persoon, want hoe zou één persoon alles kunnen weten en absolute macht kunnen bezitten? Maar God is de eenheid of totaliteit van een oneindig aantal levende wezens, waaruit het heelal bestaat. God bestaat dus ook niet buiten het heelal, maar valt met het heelal samen. Maar daarmede bedoel ik niet zozeer het heelal uit levenloze dingen, maar voor zover deze uit levende wezens bestaat. ![]() Ik ben Jahweh..... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste deeltjes uit uw lijst zijn ofwel zichtbaar ofwel aangetoond. Sommigen zelfs in het middelbaar. (fotonen http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweespletenexperiment |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet wie of wat god is, maar het bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() "het"? Hoe kan je van iets bestaan afweten als je niet weet wat?
Laatst gewijzigd door Multipus : 15 augustus 2012 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grote uitdaging voor de toekomst der wetenschap. Maar wie een goed logisch verstand heeft kan nu al begrijpen dat het zo moet zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() God Jahweh schept de zon en de maan (van Michelangelo). De blote billen links doen me aan de maan denken. In de oude Bijbel is de schepping eenmalig, maar in de nieuwe bijbel is deze een eindeloze herhaling: de schepping geschiedt steeds weer opnieuw als een zichzelf herhalend begin van een eindeloze evolutie. Ook is God niet één persoon, maar een oneindige collectiviteit als zou je het wel in hemelse zin als één persoon voor kunnen stellen, dus zo dat God Jahweh HET microwezentje is of ook mijn eigen bescheiden persoontje, dus DE Mens, die later de macrokosmos gaat bouwen en daarna de macroreuzen, zelfs zo dat NU die herschepping in aller prilste aanvang aan al begint met de ruimtevaart en de ontdekking der atoomtheorie. Jahweh schept de wereld, maar het moge duidelijk zijn dat dit de microwezentjes hebben gedaan, dus harriechristus, die hen vertegenwoordigt naar de Geest en zaligheid en oneindige creativiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |