Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2012, 23:07   #61
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Stuur een kaartje vanuit Namibië!
Ik heb gekozen voor een andere orizont. mocht ik noch zelf kiezen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 23:32   #62
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik heb gekozen voor een andere orizont. mocht ik noch zelf kiezen ?
Geen enkel probleem! Mag ik vragen naar waar en wanneer u vertrekt?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 23:54   #63
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen enkel probleem! Mag ik vragen naar waar en wanneer u vertrekt?
Ik ben al deels vertrokken .
Azië . basis Hong kong

Pendel Vietnam en Laos en Camboja en de Filipijnen .

Ok de filipijnen zijn maar 7107 Eilanden en ja zal er een stevige kluif aan hebben om me te bezoeken . Vanuit Manila 18uur , geen vliegtuig mogelijk , geen elektriciteit op het eiland . en geen auto's of vervoer .

Wortelke schrepen zal moeilijk gaan .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 01:47   #64
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben al deels vertrokken .
Azië . basis Hong kong

Pendel Vietnam en Laos en Camboja en de Filipijnen .

Ok de filipijnen zijn maar 7107 Eilanden en ja zal er een stevige kluif aan hebben om me te bezoeken . Vanuit Manila 18uur , geen vliegtuig mogelijk , geen elektriciteit op het eiland . en geen auto's of vervoer .

Wortelke schrepen zal moeilijk gaan .
In Hong Kong, Vietnam, Laos, Camboja en de 7107 Filipijnse eilanden heb je er toch geen last van de België een handvol mensen op vangt die in hun land van oorsprong vervolgd worden voor redens die in België geen reden tot vervolging zijn?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 06:10   #65
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Adopteren wordt meestal gedaan met kinderen die al geboren zijn, er komen dus geen kinderen bij. Er zijn trouwens bitter weinig landen die adoptie aan homokoppels toe staan, dus komen zelfs via adoptie door homokoppels zo goed als geen kinderen van buitenlandse afkomst binnen.

Holebi's hebben inderdaad familie, maar gezinshereniging bij asielzoekers die asiel hebben gekregen omdat ze vervolgd zijn omdat ze holebi zijn zou een primeur zijn. Gaat heel die familie beweren dat ze allemaal holebi zijn? Lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk.
Je hebt duidelijk geen notie van hoe asiel op basis van gezinshereniging werkt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 06:14   #66
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet wel iets meer doen dan gewoon zeggen dat je homo bent om asiel te krijgen. Bij mijn weten komt daar een psychologisch onderzoek bij te pas. Als een hetero uit zijn duim zou moeten vertellen hoe hij ontdekt heeft dat hij holebi is, hoe het is uitgelekt en hoe hij de vervolging ervaren heeft, dan zal hij nogal snel door de mand vallen (of hij zou zo'n goede acteur moeten zijn dat hij voor mijn part direct een Oscar verdient).
Daar komt helemaal geen psychologisch onderzoek aan te pas, waar blijf je het toch halen?

Bovendien moet je de vervolging helemaal niet ervaren voor je in aanmerking komt voor asiel. Het feit dat er in die landen vervolging van holebi is, is voldoende.

Paulus.
Oud 7 september 2012, 06:15   #67
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
10 miljoen Belgische mensen , waarvan er noch amper 4 miljoen werken , zijn niet sterk genoeg om 4 miljard arme mensen op te vangen .
DUS ////////// een klein beetje verantwoordelijkheids gevoel ten aanzien van Uw eigen samenleving en de maatschappij waarin U leeft zou niet ongepast zijn .
Volledig mee eens.

Paulus.
Oud 8 september 2012, 10:59   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je hebt duidelijk geen notie van hoe asiel op basis van gezinshereniging werkt.

Paulus.
U blijkbaar ook niet want asiel op basis van gezinshereniging bestaat helemaal niet.
Je kunt asiel aanvragen op basis van de conventie van Geneve of je kunt verblijf bekomen op basis van gezinsvorming of hereniging; dit combineren kan niet.
Wel kun je nadat je asiel kreeg, aan gezinshereniging doen, maar wanneer je asiel krijgt op basis van homoseksualiteit kun je nadien echt geen echtgenote en kinderen laten overkomen.
Daarmee zou je immers aangeven gelogen te hebben over je seksuele geaardheid.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 11:01   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar komt helemaal geen psychologisch onderzoek aan te pas, waar blijf je het toch halen?

Bovendien moet je de vervolging helemaal niet ervaren voor je in aanmerking komt voor asiel. Het feit dat er in die landen vervolging van holebi is, is voldoende.

Paulus.
Dat is niet waar. Je moet wel degelijk aantonen zelf met die vervolging te maken hebben gehad, en dan nog, wanneer het enkel om discriminatie gaat krijg je geen asiel op basis van seksuele geaardheid!
Oud 8 september 2012, 18:45   #70
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U blijkbaar ook niet want asiel op basis van gezinshereniging bestaat helemaal niet.
Je kunt asiel aanvragen op basis van de conventie van Geneve of je kunt verblijf bekomen op basis van gezinsvorming of hereniging; dit combineren kan niet.
Wel kun je nadat je asiel kreeg, aan gezinshereniging doen, maar wanneer je asiel krijgt op basis van homoseksualiteit kun je nadien echt geen echtgenote en kinderen laten overkomen.
Daarmee zou je immers aangeven gelogen te hebben over je seksuele geaardheid.
Dus homoseksuelen die getrouwd zijn met iemand van het andere geslacht en kinderen hebben, zijn in feite geen homosekuelen?

Ik zou de homoseksuelen in dergelijk geval, geen eten willen geven. Zoveel zijn het er maar.

Paulus.
Oud 8 september 2012, 22:53   #71
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus homoseksuelen die getrouwd zijn met iemand van het andere geslacht en kinderen hebben, zijn in feite geen homosekuelen?

Ik zou de homoseksuelen in dergelijk geval, geen eten willen geven. Zoveel zijn het er maar.

Paulus.
Daar ging het niet over, wel over de basis van een asielaanvraag omwille van seksuele geaardheid. Wanneer je dit hier verkrijgt, kun je moeilijk zeggen" en nu laat ik vrouw met kindjes overkomen" want er wordt vanuit gegaan dat je als homoseksueel onder sociale druk dat huwelijk met een vrouw hebt afgesloten, indien niet kun je lastig beweren homo te zijn.
Dat sommigen ooit toch als homoseksueel getrouwd zijn heeft niets met de discussie te maken, wel de basis van asielaanvraag omdat je als homo vervolgd wordt.
Oud 9 september 2012, 04:26   #72
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ging het niet over, wel over de basis van een asielaanvraag omwille van seksuele geaardheid. Wanneer je dit hier verkrijgt, kun je moeilijk zeggen" en nu laat ik vrouw met kindjes overkomen" want er wordt vanuit gegaan dat je als homoseksueel onder sociale druk dat huwelijk met een vrouw hebt afgesloten, indien niet kun je lastig beweren homo te zijn.
Dat sommigen ooit toch als homoseksueel getrouwd zijn heeft niets met de discussie te maken, wel de basis van asielaanvraag omdat je als homo vervolgd wordt.
Geachte heer / mevrouw.

Mijn naam is zaza zulu en ik ben homoseksueeel in Zuid-Afrika. Nu is het zo dat ik onmogelijk kan leven volgens mijn geaardheid, zonder vervolgd te worden. U weet vanuit uw eigen land België, dat tal van homoseksuelen trouwen met iemand van het andere geslacht onder de sociale druk van de gemeenschap. Gelukkig voor de homoseksuelen is uw land België deze achterlijke mentaliteit ontgroeid, en is ze nu zelfs voortrekker geworden voor homorechten, met de invoering van de adoptiewet voor alle geaardheden.

Ik mijn land Zuid-Afrika, zijn we nog niet zo ver. De sociale druk om te huwen met iemand van het andere geslacht is enorm, gezien de vervolging van homoseksuelen. Blij te zien dat de vervolging van homoseksuelen in Zuid-Afrika, in België als actualiteitsrubriek mag verschijnen op jullie nationale zender in het programma "Ter Zake" en ook op tal van internetfora.

Door deze dingen ben ik te weten gekomen, dat ik inderdaad recht zou hebben op politiek asiel in België, omwille van de vervolging in mijn land, van mensen met mijn geaardheid. Ik ben er van overtuigd, dat als je gedwongen wordt, om "vrijwillig" te huwen met iemand die niet bij je geaardheid past, om aan die vervolging te ontkomen, elk gezond mens begrijpt, dat de vervolging al erg moet zijn. Zoals te zien was op uw nationale zender worden mensen van mijn geaardheid, vaak gewoon zonder enige scrupules, wreedaardig vermoord.

Bij deze én omwille van mijn geaardheid, waarvoor ik vervolgd zou worden mocht men het weten, vraag ik asiel aan in België. Ik kies speciaal voor België, omdat België een voorbeeldland is van hoe men met homoseksuelen dient om te gaan. Het homohuwelijk en de mogelijkheid om als homokoppel te mogen adopteren, zijn daar uitingen van.

Hopelijk krijg ik de kans om mezelf te mogen zijn. De minimuumvoorwaarde om van "vrijheid" te kunnen spreken. Een mensenrecht voor uw overheid bevestigd, door ondertekening. Graag meer inlichtingen ook over de procedure die gevolgd dient te worden.

Alvast mijn dank terwijl ik uitzie naar uw antwoord.

zaza zulu.
Oud 9 september 2012, 11:58   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte heer / mevrouw.

Mijn naam is zaza zulu en ik ben homoseksueeel in Zuid-Afrika. Nu is het zo dat ik onmogelijk kan leven volgens mijn geaardheid, zonder vervolgd te worden. U weet vanuit uw eigen land België, dat tal van homoseksuelen trouwen met iemand van het andere geslacht onder de sociale druk van de gemeenschap. Gelukkig voor de homoseksuelen is uw land België deze achterlijke mentaliteit ontgroeid, en is ze nu zelfs voortrekker geworden voor homorechten, met de invoering van de adoptiewet voor alle geaardheden.

Ik mijn land Zuid-Afrika, zijn we nog niet zo ver. De sociale druk om te huwen met iemand van het andere geslacht is enorm, gezien de vervolging van homoseksuelen. Blij te zien dat de vervolging van homoseksuelen in Zuid-Afrika, in België als actualiteitsrubriek mag verschijnen op jullie nationale zender in het programma "Ter Zake" en ook op tal van internetfora.

Door deze dingen ben ik te weten gekomen, dat ik inderdaad recht zou hebben op politiek asiel in België, omwille van de vervolging in mijn land, van mensen met mijn geaardheid. Ik ben er van overtuigd, dat als je gedwongen wordt, om "vrijwillig" te huwen met iemand die niet bij je geaardheid past, om aan die vervolging te ontkomen, elk gezond mens begrijpt, dat de vervolging al erg moet zijn. Zoals te zien was op uw nationale zender worden mensen van mijn geaardheid, vaak gewoon zonder enige scrupules, wreedaardig vermoord.

Bij deze én omwille van mijn geaardheid, waarvoor ik vervolgd zou worden mocht men het weten, vraag ik asiel aan in België. Ik kies speciaal voor België, omdat België een voorbeeldland is van hoe men met homoseksuelen dient om te gaan. Het homohuwelijk en de mogelijkheid om als homokoppel te mogen adopteren, zijn daar uitingen van.

Hopelijk krijg ik de kans om mezelf te mogen zijn. De minimuumvoorwaarde om van "vrijheid" te kunnen spreken. Een mensenrecht voor uw overheid bevestigd, door ondertekening. Graag meer inlichtingen ook over de procedure die gevolgd dient te worden.

Alvast mijn dank terwijl ik uitzie naar uw antwoord.

zaza zulu.
En dan krijg je geen asiel. Er is prake van discriminatie maar uw Zaza heeft nergens aangetoond dat hij persoonlijkvervolgd werd met gevaar voor eigen leven, dus kan hem geen asiel verleend worden, zo eenvoudig gaat dat.

Ook een gedwongen huwelijk zal nooit als argument aanvaard worden omdat je leven niet in gevaar is wanneer je weigert, dus toont het voorbeeld vooral aan dat u toch niet zo goed begrijpt wie en waarom asiel verleend wordt.
Oud 9 september 2012, 12:45   #74
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan krijg je geen asiel. Er is prake van discriminatie maar uw Zaza heeft nergens aangetoond dat hij persoonlijkvervolgd werd met gevaar voor eigen leven, dus kan hem geen asiel verleend worden, zo eenvoudig gaat dat.

Ook een gedwongen huwelijk zal nooit als argument aanvaard worden omdat je leven niet in gevaar is wanneer je weigert, dus toont het voorbeeld vooral aan dat u toch niet zo goed begrijpt wie en waarom asiel verleend wordt.
Pardon?

Kijk alice. Ik heb je zeer graag en lees tal van je sterke posting en in al die jaren ben ik het vrijwel altijd met je eens geweest, mijn respect heb je al lang geleden gekregen, ... vooral wegens je altijd wederkerende redelijkheid trouwens ook al heb je meer dan overschot van gelijk. Je blijft altijd redelijk in de zin van 'zin voor rede'.

...

Maar nu?!

Het land waar het asiel wordt aangevraagd (lees: België) toont reportages via haar openbare omroep aan haar bevolking, dat homoseksuelen vervolgd worden in Zuid-Afrika,...

... maar de Zuid-Afrikaan die om die reden asiel aanvraagt, moet kunnen bewijzen dat hij vervolgt wordt omwille van zijn geaardheid?

Hoeveel doden moeten er dan wel vallen vooralleer het bewezen wordt geacht dat er inderdaad sprake is van vervolging?

Komaan zeg,...

Dat is zo'n beetje als vragen aan de Paus of hij wil bewijzen dat zijn uitspraken wel katholiek zijn, vind ik.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 september 2012 om 12:46.
Oud 9 september 2012, 13:49   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pardon?

Kijk alice. Ik heb je zeer graag en lees tal van je sterke posting en in al die jaren ben ik het vrijwel altijd met je eens geweest, mijn respect heb je al lang geleden gekregen, ... vooral wegens je altijd wederkerende redelijkheid trouwens ook al heb je meer dan overschot van gelijk. Je blijft altijd redelijk in de zin van 'zin voor rede'.

...

Maar nu?!

Het land waar het asiel wordt aangevraagd (lees: België) toont reportages via haar openbare omroep aan haar bevolking, dat homoseksuelen vervolgd worden in Zuid-Afrika,...

... maar de Zuid-Afrikaan die om die reden asiel aanvraagt, moet kunnen bewijzen dat hij vervolgt wordt omwille van zijn geaardheid?

Hoeveel doden moeten er dan wel vallen vooralleer het bewezen wordt geacht dat er inderdaad sprake is van vervolging?

Komaan zeg,...

Dat is zo'n beetje als vragen aan de Paus of hij wil bewijzen dat zijn uitspraken wel katholiek zijn, vind ik.

Paulus.
Inderdaad Paulus, zo gaat dat bij een asielaanvraag...je moet aantonen dat je persoonlijk vervolgd wordt met gevaar voor eigen leven, tenzij je komt uit een oorlogsgebied en dat is Zuid Afrika dus niet.
Ik heb persoonlijk een aantal aanvragen op basis van seksuele geaardheid mogen volgen, en weet dus dat wat ik zeg echt wel in praktijk zo gaat.
Oud 9 september 2012, 20:47   #76
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad Paulus, zo gaat dat bij een asielaanvraag...je moet aantonen dat je persoonlijk vervolgd wordt met gevaar voor eigen leven, tenzij je komt uit een oorlogsgebied en dat is Zuid Afrika dus niet.
Ik heb persoonlijk een aantal aanvragen op basis van seksuele geaardheid mogen volgen, en weet dus dat wat ik zeg echt wel in praktijk zo gaat.
Ok alice. Het is ongelooflijk, maar ik geloof je toch, omdat je voor mij altijd geloofwaardig bent gebleken door de jaren heen in tal van discussies.

Ik heb iets bijgeleerd. Bedankt.

Paulus.
Oud 9 september 2012, 20:50   #77
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok alice. Het is ongelooflijk, maar ik geloof je toch, omdat je voor mij altijd geloofwaardig bent gebleken door de jaren heen in tal van discussies.

Ik heb iets bijgeleerd. Bedankt.

Paulus.
Jij gaat niet even zelf opzoek naar bronnen of zo?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 20:53   #78
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij gaat niet even zelf opzoek naar bronnen of zo?
Bij alice is dat niet nodig. Dat weet ik zeker.

Paulus.
Oud 9 september 2012, 20:56   #79
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij alice is dat niet nodig. Dat weet ik zeker.

Paulus.
alice kan zich niet vergissen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 21:06   #80
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
alice kan zich niet vergissen?
Waar wil je naartoe jongen?

Als je alice ongeloofwaardig wil maken, ben je echt niet goed bezig hoor.

Weet je wat?

Zoek jij eens naar bronnen die alice's bewering zouden tegenspreken en kom dan eens terug.

Dan mag je een grote mond hebben.

Maar ik geloof haar op haar woord. Ik kan dat nog, iemand geloven.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be