Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2012, 15:45   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
En als er geen hoop is?
Er is nooit hoop dan. U zal vroeg of laat wel eens sterven.

Neen, wat U eigenlijk bedoeld, de dokters hebben op't moment geen oplossing, misschien wat tijd rekken, maar daar houdt het op.

Als dat tijd rekken met een goede levenskwaliteit kan , dan is het een optie. Maar als het een kwestie is van kotsmisselijk van dag tot dag te kruipen, al dan niet platgespoten met zware pijnstillers in een roes zodanig zelfs denken teveel moeite is, dan is er natuurlijk de keuze.
Oud 27 augustus 2012, 15:52   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is de Belgische eed.
Da's meer de eed van Hypocrietis dus.

Volgens een andere bron is het toch anders .

Citaat:
"Op het ogenblik dat ik opgenomen word onder de beoefenaars van het medisch beroep, verbind ik mij plechtig mijn leven te wijden aan de dienst van de mens.
Ik zal mijn leraars en meesters de achting en dankbaarheid betonen die hun verschuldigd zijn.
Ik zal mijn beroep nauwgezet en waardig uitoefenen.
Ik zal de gezondheid van mijn patiënt als mijn voornaamste bekommernis beschouwen.
Ik zal het geheim eerbiedigen van al wie zich aan mijn zorgen toevertrouwt.
Ik zal tot het uiterste de eer en de edele tradities van het medisch beroep hooghouden.
Ik zal mijn collega's als mijn broeders beschouwen.
Ik zal niet gedogen dat mijn houding tegenover mijn patiënt beïnvloed wordt door beschouwingen van godsdienst, nationaliteit, ras, partij of sociale stand.
Ik zal het menselijk leven van bevruchting af eerbiedigen.
Zelfs onder bedreiging, zal ik mijn medische kennis niet aanwenden in strijd met de wetten der menselijkheid.
Dit verklaar ik plechtig, vrijwillig en op mijn woord van eer."
Oud 27 augustus 2012, 15:59   #63
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

http://www.ordomedic.be/nl/orde/artseneed/

De mijne is wel degelijk de juiste.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 15:59   #64
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's meer de eed van Hypocrietis dus.

Volgens een andere bron is het toch anders .
Deze zou trouwens abortus onmogelijk maken.

-H. Marcuse
Oud 27 augustus 2012, 16:02   #65
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
theeft nog lang geduurd...
… voordat een farma-luitenant de belangen van zijn broodheren kwam verdedigen…
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 16:04   #66
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als er geen hoop is?
Wie bepaalt dat ?
De dokter mss, die een materialistisch-dualistische visie heeft op het lichaam en die geen rekening houdt met het nocebo-effect en de mogelijke opwekking van het zelfgenezingsvermogen van elke patiënt ?

Imo is er altijd hoop, hoe klein ook.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 16:07   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.ordomedic.be/nl/orde/artseneed/

De mijne is wel degelijk de juiste.
Zelfde website, maar de eed door mij opgegeven is van 1994.
Sorry. Als niet arts is het niet mijn dagelijkse gewoonte die site te bezoeken.

En dan nog is het een groffe verkrachting van de orginele. Niet dat ik het daar mee eens was, maar da's een heel ander verhaal.
Oud 27 augustus 2012, 16:07   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze zou trouwens abortus onmogelijk maken.
Correct. So?
Oud 27 augustus 2012, 16:22   #69
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Verslaving komt niet uit een aanvaardbaar verhaal, het is aangeboren.

Baby's en peuters manifesteren hun verslavingsgedrag nog niet omdat de simpele reden dat er nog geen triggers zijn, weerstand tegen verslaving is onmogelijk, net zoals weerstand tegen ros haar onmogelijk is.

Ik ben blij dat je ondertussen doorhebt dat het weinig tot niets met opvoeding te maken heeft.

Wie gezegend is met zin voor verantwoordelijkheid en geen last heeft van toxicomanie kiest inderdaad om er van af te blijven...
De verslaafde ondergaat, hij/zij kiest niet.

Het verwondert me nog altijd dat er mensen zijn die denken dat de junk graag junk is, hij heeft er "immers toch zelf voor gekozen"...
Ik geloof dus nieks van dat je als junk geboren ben of met een zwak tot .

Mogelijk kiest hij er zelf niet voor maar mag het een zwak zijn om geen tweede keer aan te komen .

Ik neem aan dat voor de waaghalzen , één keer proberen nog zou kunnen , maar een verslaving is niet aangevat van één keer te proberen .

Dus je aangeboren theorie geloof ik geen bal van
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 16:22   #70
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Correct. So?
Ik wou gewoon aantonen dat die niet compatibel zou zijn met de huidige wetgeving.

-H. Marcuse
Oud 27 augustus 2012, 16:31   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wou gewoon aantonen dat die niet compatibel zou zijn met de huidige wetgeving.
Omdat de wetgeving abortus toelaat onder zeer bepaalde omstandigheden "moeten" artsen die toch niet uitvoeren.

Wel een groot verschil. Als de orde der geneesheren haar eed niet had aangepast, dan was het vrij simpel. Dan waren er artsen die tegen hun eed ingingen. Net hetzelfde voor euthanasie.
Oud 27 augustus 2012, 16:51   #72
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Verslaving komt niet uit een aanvaardbaar verhaal, het is aangeboren.

"...
Als verslaving aangeboren is , dan wordt het hoog tijd dat de natuur zijn werk eens gaat doen . en wat natuurlijke selectie gaat doorvoeren .

De mens is trouwens het enige levend wezen op aarde , en in het bijzonder het Blanke ras , dat meent voor alles een oplossing te hebben en meer en meer met de zwakkere onder ons , tegen wil en natuur , persee wil verder kweken .

ALs die zelfverklaarde blanke men daarentegen met een hond gaat kweken , OEI OEI OEI dan moet het plots een zuiver ras zijn .

ALs een bio / lanbouwingenieur aan een kweekproject werkt voor melkkoeien oei oei oei , enkel voorkweken met de beste onder hen omwille van eigen idiologie , materialisme en productiedrang . melk geven in dit geval .
Of de andere koe voor het beste vlees.
Of het paard voor de beste spring of loopprestatie's
De ene kip voor het beste ei , de andere kip voor het beste vlees , met zelfs inzake de legkip de niets ontziende selectie dat 50 % gedood wordt ( levend in een vuilzak worden gegooit waaar ze stikken op elkaar )met name de haantjes .
Voor het varken dan weer de beste kweek met de meeste biggen en de beste vleesproductie .

EN DAN !!!!! Hebben we plots geen spiegel meer om naar ons zelf te kijken .

en moeten ook twee ouder met een zware handicap kindjes kunnen krijgen .

En de mensen met zware erfelijke ziekten moeten er op los kunnen kweken .

en NU gaat U er nog een lap bovenop geven , Verslaafden hebben we niet maar ook niets te verwijten of zelfs niet even ter verantwoording te roepen !

Het is aangeboren , en ook zij moeten rustig nog meer verslaafden kunnen kweken .

SORRY , het mensdom ?

Dan mag van mij de natuurlijke selectie effe harder toeslaan om wat te zuiveren . sorrie , dat wordt zelfs hoog tijd .
Oud 27 augustus 2012, 17:32   #73
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat de wetgeving abortus toelaat onder zeer bepaalde omstandigheden "moeten" artsen die toch niet uitvoeren.

Wel een groot verschil. Als de orde der geneesheren haar eed niet had aangepast, dan was het vrij simpel. Dan waren er artsen die tegen hun eed ingingen. Net hetzelfde voor euthanasie.
Zou jij abortus toelaten of aanbevelen om te voorkomen dat er baby's geboren worden met erfelijke aandoeningen ?
Oud 27 augustus 2012, 17:33   #74
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Zou jij abortus toelaten of aanbevelen om te voorkomen dat er baby's geboren worden met erfelijke aandoeningen ?
Zou jij dat doen?

-H. Marcuse
Oud 27 augustus 2012, 17:45   #75
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou jij dat doen?
Laat ons zeggen dat ik niet geplaatst ben om voor andere mensen te beslissen .

Ik ben een man en zal dus nooit voor mijzelf of over mijn eigen zwangerschap kunnen beslissen , Maar stel dat ik een vrouw was en ik zou een kindje dragen met een afwijking dan zou ik dat zeker doen .

En mocht ik arts zijn dan zou ik indien ik het kan bespreken zeer sterk aanzetten om er over na te denken ,

NIET ... om het te doen , en niet dwingen , maar zeker zeer sterk aanzetten om er over na te denken .

De morele grens bewandelen wie in deze mensheid , wel en niet mag kweken ( om het oneerbiedig te zeggen) is geweldig delicaat .

maar ons verantwoordelijkheidsgevoel naar de globale toekomst van de mens en een gezond verstandig wezen( veredeld diersoort ) te worden , is heel ver zoek .
Oud 27 augustus 2012, 17:51   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit wordt al veel gedaan in de praktijk, doordat er taboe over heerst is dit niet zo geweten. Men kan van veel erfelijke aandoeningen pas zeker zijn dat ze zich voordoen als de foetus ver genoeg ontwikkeld is.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 17:51   #77
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou jij dat doen?
Laat mij over duidelijk zijn . elke levende mens moet respect en de beste zorg krijgen .

Of het financiële plaatje door de gemeenschap MOET gedragen worden van mensen die roekelloos en onverantwoord met hun gezondheid spelen .

Daar denk ik toch even de roekelozen ter orde en verantwoordelijkheid te moeten roepen .

Mensen met erfelijke aandoeningen en hoge risico's om nakomelingen met de zelfde miserie te laten begaan , daar is ook wel wat adviserend / voorkomend /ontredend werk aan de winkel .

Ten slotte wat er niet is , moeten we dan ook niet in moeilijke discuties onderdompelen , voorkomen is beter dan genezen .
Oud 27 augustus 2012, 17:55   #78
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dit wordt al veel gedaan in de praktijk, doordat er taboe over heerst is dit niet zo geweten. Men kan van veel erfelijke aandoeningen pas zeker zijn dat ze zich voordoen als de foetus ver genoeg ontwikkeld is.
Die moeilijkheidsgraat en dat inschattingsvermogen neem ik bewust aan .

Maar er zijn ook nog vele volkeren waar baby's met een handicap , zelfs na de geboorte ,vrij stilzwijgend niet verder ontwikkelen of .... overleiden op welke wijze het ook moge zijn .
Oud 27 augustus 2012, 17:57   #79
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe zit dat eigenlijk in de islamitische wereld ?
daar wordt ook niet veel over gezegt , maar ik zie betrekkelijk weinig kinderen met een handicap .
Oud 27 augustus 2012, 18:15   #80
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die moeilijkheidsgraat en dat inschattingsvermogen neem ik bewust aan .

Maar er zijn ook nog vele volkeren waar baby's met een handicap , zelfs na de geboorte ,vrij stilzwijgend niet verder ontwikkelen of .... overleiden op welke wijze het ook moge zijn .
De medische vooruitgang heeft er voor gezorgd dat ze zéér veel kunnen vaststellen over de gezondheid en gebreken van de foetus.

De moeilijkheid is dat het nooit een exacte wetenschap is en dat dezelfde medische vooruitgang er voor zorgt dat ze vlak bij ( of zelfs voor) kunnen opereren zonder exact te kunnen informeren over de levenskwaliteit.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be