![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Banneling
|
Ik ook niet.
Het OT zou een afrekening kunnen zijn met matrilineaire gemeenschappen die op een gezonde manier van en in de natuur leefden. God eist die natuur op, en kent de vrouw een ondergeschikte positie toe die niet min is. Het is een reactie op iets. Ik moet dat aspect nagaan in de Koran. Als die frontale ondergeschiktheid gemilderd is, dan zal ik niet verbaasd zijn. Het patriarchale is al geïnstalleerd, de vrouw is al gedenigreerd; het vuile werk is al gedaan. Misschien doet de Koran niets anders dan hier en daar nog wat puntjes op de i te zetten ivm de positie van de vrouw. Als ik begin te lezen verwacht ik me in elk geval niet aan een lofzang op de vrouw. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Vreemdeling
|
http://www.youtube.com/watch?v=lziFltTZdrs
De meerderhijd van Belgen en de Europeanen kennen niks over islam. Dat is de probleem. Om een goede opinie over islam te hebben, moet u de christelijken van het middeloosten luisteren. Deze kennen heel goed al de aspecten van islam. Père Boulad is een christelijke uit Egypt. We hebben veel van hem te leren. |
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De chronologische volgorde vind je hier. Als je dat boek in deze volgorde leest word je al veel duidelijk. De Mekkaanse verzen waren nog min of meer 'verzoenend' te noemen, na de hidjra naar Medina werd 't alsmaar brutaler, bloeddorstiger en oorlogszuchtiger.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anderzijds is de chronologische orde ook niet allesbepalend. Het is significatief dat de tekst uiteindelijk in de huidige volgorde is gecompileerd. Er zijn enorm veel heel waardevolle klassieke commentaren op de Koran, en er is ook enorm veel baanbrekend hedendaags onderzoek. Hieronder een link naar hedendaags Koranonderzoek: http://www.mehdi-azaiez.org/-HOME-
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb indrukken nodig (mijn indrukken) over het Gilgamesh-epos, de bijbel en de koran als klein onderdeel of als een rode lijn in een fictieve roman. Meer is het niet. Het lezen van de koran maakt deel uit van een voorbereiding voor een bepaalde optiek die niets te maken heeft met religie. Van de bijbel ga ik alleen het OT lezen, denk ik. |
|
|
|
|
|
|
#75 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Vind je het OT interessanter dan het NT?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#76 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik weet niet eens of de koran scheppingselementen bevat. Ik zal dat wel ontdekken. |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Jawel,Mo was de eerste officiële pedofiel.Van schepping gesproken. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die lieve kindervriend, zou hij een handpoppetje gebruikt hebben om haar eerst wat op te monteren, Mohammed de snoezepoes. |
|
|
|
|