Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2012, 18:10   #61
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Over welk punt heb je het?
Dat van die gelijke wapens komt uit een quote bovenaan de pagina: http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=41
jouw punt, mening over deze zaak.
Je lijkt de achtergrond van de beslissing niet te kennen en ontkent zijn schuld?
Gelogeerde aap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 18:12   #62
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelogeerde aap Bekijk bericht
jouw punt, mening over deze zaak.
Je lijkt de achtergrond van de beslissing niet te kennen en ontkent zijn schuld?
Waar haal jij dat allemaal uit?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 18:16   #63
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal jij dat allemaal uit?
Hier uit ...
Citaat:
Welke resultaten en welke bewijzen?
Jaren en jaren dopingcontrole, in de tour en overal op de wereld, en nergens prijs.
Als men dan nu zegt dat Armstrong positief was moet men de volledige boel dopingcontroleurs en hun collega's op straat gooien. Dat doet men niet dus tja...
Dus, ken je het dossier of niet?
Oud 22 oktober 2012, 18:18   #64
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het spijt me, maar je onderschat enorm de effecten van doping.

Er is een reden waarom doping, ondanks de controles, boetes en schorsingen, toch zo ongelooflijk populair blijft in de wielerwereld.

Doping maakt immers van een slechte wielrenner een middelmatige, van een middelmatige een goeie en van een goeie een kampioen.
Deze stelling is zo correct. Ik heb eens een reportage gezien over het American Football, er kwam een wetenschapper aan bod die ongeveer het volgende stelde: zonder doping kom je er gewoon niet aan te pas. Zelfs een atleet die weinig traint, slecht eet, rookt en onregelmatig leeft is met doping beter dan iemand die wel alles correct doet maar geen doping gebruikt. In het wielrenner zal dit wel niet hetzelfde zijn maar het geeft je een beeld van wat doping kan.

Sommigen hier onderschatten het effect van doping echt wel hoor. Maar anderzijds is dat niet zo verwonderlijk als je hun andere beweringen hier leest.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 22 oktober 2012 om 18:18.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 18:19   #65
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier uit ...

Dus, ken je het dossier of niet?
U zal het beter kennen en me de duizenden positieve stalen onder de neus duwen zeker...
Of toch niet?
Oud 22 oktober 2012, 18:20   #66
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Deze stelling is zo correct. Ik heb eens een reportage gezien over het American Football, er kwam een wetenschapper aan bod die ongeveer het volgende stelde: zonder doping kom je er gewoon niet aan te pas. Zelfs een atleet die weinig traint, slecht eet, rookt en onregelmatig leeft is met doping beter dan iemand die wel alles correct doet maar geen doping gebruikt. In het wielrenner zal dit wel niet hetzelfde zijn maar het geeft je een beeld van wat doping kan.

Sommigen hier onderschatten het effect van doping echt wel hoor. Maar anderzijds is dat niet zo verwonderlijk als je hun andere beweringen hier leest.
Citaat:
I started taking anabolic steroids in 1969 and never stopped. It was addicting, mentally addicting. Now I'm sick, and I'm scared. Ninety percent of the athletes I know are on the stuff. We're not born to be 300 lbs or jump 30ft. But all the time I was taking steroids, I knew they were making me play better. I became very violent on the field and off it. I did things only crazy people do. Once a guy sideswiped my car and I beat the hell out of him. Now look at me. My hair's gone, I wobble when I walk and have to hold on to someone for support, and I have trouble remembering things. My last wish? That no one else ever dies this way."[7]
http://en.wikipedia.org/wiki/Steroid...rican_football
Oud 22 oktober 2012, 18:22   #67
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
U zal het beter kennen en me de duizenden positieve stalen onder de neus duwen zeker...
Of toch niet?
Omdat je het zo lief vraagt. Het rapport is openbaar gemaakt. Vandaar de beslissing. Hoezo u wist dat niet maar hebt wel een mening over de beslissing?
Citaat:
Achievements of USPS/Discovery Channel pro cycling team accomplished through the most sophisticated, professional and successful doping programme that sport has ever seen
Armstrong's career at the team was fuelled from start to finish by doping
More than a dozen former team-mates, friends and former team employees confirm a fraudulent course of conduct
Armstrong acted with the help of a small army of enablers, including doping doctors, drug smugglers and others within and outside the sport and his team
He had ultimate control over not only his own personal drug use but over the doping culture of the team
Team staff were good at predicting when testers would turn up and seemed to have inside information
Evidence is beyond strong and as strong as any case brought by Usada in its existence
http://www.bbc.co.uk/sport/0/cycling/19903716
Citaat:
Usada released a 1,000-page report earlier this month which included sworn testimony from 26 people, including 15 riders with knowledge of the US Postal Service Team and the doping activities of its members.

Laatst gewijzigd door Gelogeerde aap : 22 oktober 2012 om 18:22.
Oud 22 oktober 2012, 18:27   #68
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

http://www.bbc.com/sport/0/cycling/20008520
Oud 22 oktober 2012, 18:40   #69
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Of toch niet?
Een beetje de pose aannemen dat er geen bewijzen zijn zonder positieve testen... en dat nadat hij de ICU omgekocht heeft bij verdachte stalen, met grote schenkingen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 18:42   #70
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat je het zo lief vraagt. Het rapport is openbaar gemaakt. Vandaar de beslissing. Hoezo u wist dat niet maar hebt wel een mening over de beslissing?

http://www.bbc.co.uk/sport/0/cycling/19903716
Dus... Na al die jaren controles langs alle kanten geen spatje hard bewijsmateriaal...
Eerder zei ik al dat er controles moeten zijn, ECHTE CONTROLES...
Dus... Dat ook dat al, maar dan ook al wie ook maar ergens meegedaan heeft met wat ondertussen het grootste cover-upschandaal zou zijn sinds weet-ik-wat met zijn/haar klikken en klakken verbannen moet worden uit sport en medische wereld. Inclusief uiteraard elke dokter, verpleger of laborant die in de laatste 15 jaar meewerkte aan dopingcontroles want die deden hun job dan toch niet.

Ik zei ook al meermaals dat geen enkele renner de tour kan winnen op geuze en volkorenbrood, toch duidelijk dat ik dan ten volle besef dat doping in de sport (en zeker in het peleton) wijd verspreid is.
Ik kan mij dus best voorstellen (ik ben er zelfs zeker van) dat Armstrong iets genomen heeft, dat telt ook voor de rest die meereed.
En dat dat fout is, daar mag je staat op maken, maar 't is verdorie de plicht en de job van héél het antidopingcircus om daar iets tegen te doen, en niet na jaaaaren afkomen met dit soort verhaaltjes...

Ben ik daarom boos op Armstrong? Eigenlijk wel en ergens niet, ik neem het hem kwalijk dat hij dingen gebruikt, maar dat gevoel heb ik ook met andere sporters die gebruiken, boos ben ik eerder op héél dat antidopinggedoe dat één grandioos duur falen is...
Welke van de top tien van dit jaar in de tour was zuiver? Wie kan daar een antwoord op geven? Niemand, want het enige verschil met de anderen is het "gepakt worden", en net dat is die kerels hun taak, niet toch?

Wat me nog steeds (en ik kijk idd elk jaar naar de Tour, mooie beelden en 't is plezanter dan stomme voetbal) het meeste tegensteekt bij wielrennen en wat in een ronde als de Tour veel verschil maakt is de ploegenpolitiek tijdens de ritten...
Oud 22 oktober 2012, 18:42   #71
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een beetje de pose aannemen dat er geen bewijzen zijn zonder positieve testen... en dat nadat hij de ICU omgekocht heeft bij verdachte stalen, met grote schenkingen
Shhht, laat de man lezen.
Hij is bezig met het dossiertje te doorspitten.
Oud 22 oktober 2012, 18:44   #72
eno2
Banneling

Standaard

Alléz, van Manta mag Lance vrijuit gaan
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 18:45   #73
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef elk jaar een mooi bedrag aan de dierenbescherming, nochtans moet ik niets verbergen of zo hoor... Geen bewijs dus
Oud 22 oktober 2012, 18:45   #74
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Shhht, laat de man lezen.
Hij is bezig met het dossiertje te doorspitten.
Hij kent dat dossier wel hoor...
Oud 22 oktober 2012, 18:45   #75
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus... Na al die jaren controles langs alle kanten geen spatje hard bewijsmateriaal...
Kan u dit aantonen met quote uit het rapport?
Oud 22 oktober 2012, 18:46   #76
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alléz, van Manta mag Lance vrijuit gaan
Mogen andere renners vrijuit?
Oud 22 oktober 2012, 18:46   #77
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef elk jaar een mooi bedrag aan de dierenbescherming, nochtans moet ik niets verbergen of zo hoor... Geen bewijs dus
U wordt gecontroleerd op doping door de dierenbescherming?
Oud 22 oktober 2012, 18:47   #78
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan u dit aantonen met quote uit het rapport?
Een quote? Héél het rapport hangt aaneen van de quotes, ik vraag u een staaltje of zo...
Oud 22 oktober 2012, 18:48   #79
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wordt gecontroleerd op doping door de dierenbescherming?
Neen, ik deed een schenking, wat dus geen reden hoeft te zijn om iets te verbergen.
Oud 22 oktober 2012, 18:50   #80
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
Een quote? Héél het rapport hangt aaneen van de quotes, ik vraag u een staaltje of zo...
Ofwel lieg je, ofwel is je kennis van het Engels toereikend ofwel (vul zelf in)

Citaat:
The evidence also includes direct documentary evidence including financial payments, emails, scientific data and laboratory test results that further prove the use, possession and distribution of performance enhancing drugs by Lance Armstrong and confirm the disappointing truth about the deceptive activities of the USPS Team, a team that received tens of millions of American taxpayer dollars in funding.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be