Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2012, 14:00   #61
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is echt een dooddoener van jewelste.
Natuurlijk zijn er altijd jongeren geweest die teveel dronken, op brommers de buurt onveilig maakten, met mekaar in groep al eens op de vuist gingen.

Maar dat vormde geen ernstig maatschappelijk probleem of onveiligheidsgevoel in wijken, agressie keerde zich niet tegen burgers, tegen busschauffeurs, recratieparken werden niet tot oorlogsgebied herschapen en vrouwen werden niet om de haveklap met seksuele agressie geconfronteerd.

Ik vind het weerzinwekkend dat u met dit argument die problemen minimaliseert, mogelijk behoort u tot die groep van middenklasse die zelf buiten schot blijft van de problemen die nu door sommige groepen jongeren het openbare leven steeds meer verzieken.
Awèl, ik ga u moeten ontgoochelen... Die problemen zijn er al altijd geweest, behalve misschien op een andere manier. Vroeger waren er namelijk geen bussen (of toch weinig), waren de meisjes die verkracht werden niet echt au sérieux genomen (als zij al niet buitengesmeten werden), en waren er vrij weinig recreatieparken.

Ik herhaal mijn citaat: "De ce qui précède il résulte donc que la criminalité est dans une de ses plus mauvaises phases. Supprimer toutes ses causes, — rien ne serait d'ailleurs plus difficile que d'en donner une énumération complète, il suffit d'en connaître les principales, — ce serait vouloir renouveler le monde du jour au lendemain, puisqu'elles sont liées �* ceux des problèmes économiques, sociaux et moraux qui bouleversent l'époque contemporaine."

En van dezelfde auteur: "De ces chiffres ressort avant tout» la prédominance absolue de la criminalité violente et homicide des jeunes gens de seize �* vingt ans. Une autre tendance qu'on remarque chez les jeunes malfaiteurs est celle qui les pousse �* commettre des incendies. Cette précocité criminelle est plus visible encore en matière de vol ; c'est l�*, on le sait, un penchant qui est un des premiers �* se manifester ; il est d'ailleurs commun �* tous les âges, mais va s'affaiblissant �* mesure que le délinquant vieillit. "

Goede of slechte analyse?
Oud 2 september 2012, 14:03   #62
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en ik maar denken dat ze voortgingen op de camerabeelden waarbij duidelijk bleek dat het over twee noormannen met gehoornde helmen ging
Ik kan er niet aan doen dat niet iedereen met donker haar een Noord-Afrikaan is, hé. Of dacht jij van wel?
Oud 2 september 2012, 14:06   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik kan er niet aan doen dat niet iedereen met donker haar een Noord-Afrikaan is, hé. Of dacht jij van wel?
natuurlijk niet, er zijn ook blonde Noord-Afrikanen hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 14:13   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awèl, ik ga u moeten ontgoochelen... Die problemen zijn er al altijd geweest, behalve misschien op een andere manier. Vroeger waren er namelijk geen bussen (of toch weinig), waren de meisjes die verkracht werden niet echt au sérieux genomen (als zij al niet buitengesmeten werden), en waren er vrij weinig recreatieparken.
ha ja, en vroeger zaten de gevangenissen dus ook vol met "jongeren". en moesten er gevangenissen worden bijgebouwd. en werd ongeveer elk meisje verkracht door de kasteelheer voordat ze aan een man geraakte.

nu content?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 september 2012 om 14:13.
Oud 2 september 2012, 14:14   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
natuurlijk niet, er zijn ook blonde Noord-Afrikanen hoor.
Ik stel dus het volgende voor: voortaan moeten de media de haarkleur vermelden wanneer het over jongeren gaat:
- zwart haar is gelijk aan Noord-Afrikanen
- blond haar gelijk aan Belgen
- geen haar gelijk aan skin-heads
- lang haar gelijk aan meisjes (ik ga ervan uit dat metalheads geen criminaliteit plegen)

OK?
Oud 2 september 2012, 14:26   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel dus het volgende voor: voortaan moeten de media de haarkleur vermelden wanneer het over jongeren gaat:
- lang haar gelijk aan meisjes (ik ga ervan uit dat metalheads geen criminaliteit plegen)

OK?
maar neenk gij, zwart haar en getaande huidskleur dat zijn toch Polen? en die polen mag je stigmatizeren tegen de sterren op hoor, geen moslims, dus geen probleem met de yussef.

Laatst gewijzigd door circe : 2 september 2012 om 14:27.
Oud 2 september 2012, 14:27   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik herhaal mijn citaat: "De ce qui précède il résulte donc que la criminalité est dans une de ses plus mauvaises phases. Supprimer toutes ses causes, — rien ne serait d'ailleurs plus difficile que d'en donner une énumération complète, il suffit d'en connaître les principales, — ce serait vouloir renouveler le monde du jour au lendemain, puisqu'elles sont liées �* ceux des problèmes économiques, sociaux et moraux qui bouleversent l'époque contemporaine."

En van dezelfde auteur: "De ces chiffres ressort avant tout» la prédominance absolue de la criminalité violente et homicide des jeunes gens de seize �* vingt ans. Une autre tendance qu'on remarque chez les jeunes malfaiteurs est celle qui les pousse �* commettre des incendies. Cette précocité criminelle est plus visible encore en matière de vol ; c'est l�*, on le sait, un penchant qui est un des premiers �* se manifester ; il est d'ailleurs commun �* tous les âges, mais va s'affaiblissant �* mesure que le délinquant vieillit. "

Goede of slechte analyse?
Komaan zeg, ben je tweehonderd jaar oud of zo? Ik groeide op in Borgerhout, natuurlijk waren er bussen, evenveel dan nu, evengoed werden verkrachtingen ernstig genomen, u vertelt nu echt gewoon onzin.

Uw citaat? In aandachtswijken zitten evengoed autochtone Belgische gezinnen die het sociaal en economisch moeilijk hebben, toch zijn hun kinderen niet oververtegenwoordigd bij jongerencriminaliteit,culturele achtergrond is minstens een even belangrijke factor, omdat ook opvoeding daarmee samenhangt.
Dus nee, uw citaat is ongetwijfeld politiek correct maar ook niet meer dan dat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 14:28   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

OK?
Wilt u een ernstig debat? Want aan dit soort "statements" gaat niemand tijd verspillen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 14:32   #69
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is het simpel. Als ik de uitdrukking 'jongeren' lees, denk ik meteen aan bruintjes.
Dat is zo geconditioneerd. En in de meeste gevallen gewoon juist.
Dus zal men binnenkort een ander woord verzinnen.
Iemand enige ideeën ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 14:33   #70
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wilt u een ernstig debat? Want aan dit soort "statements" gaat niemand tijd verspillen.
Ik was met Circe bezig...
Oud 2 september 2012, 14:43   #71
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, ben je tweehonderd jaar oud of zo? Ik groeide op in Borgerhout, natuurlijk waren er bussen, evenveel dan nu, evengoed werden verkrachtingen ernstig genomen, u vertelt nu echt gewoon onzin.

Uw citaat? In aandachtswijken zitten evengoed autochtone Belgische gezinnen die het sociaal en economisch moeilijk hebben, toch zijn hun kinderen niet oververtegenwoordigd bij jongerencriminaliteit,culturele achtergrond is minstens een even belangrijke factor, omdat ook opvoeding daarmee samenhangt.
Dus nee, uw citaat is ongetwijfeld politiek correct maar ook niet meer dan dat.
Mijn citaten dateren van 1911, nogal logisch dus dat er niet van "allochtonen" wordt gesproken.
Voor het overige zij zijn vrij actueel, neen?
Oud 2 september 2012, 14:43   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Eigenlijk is het simpel. Als ik de uitdrukking 'jongeren' lees, denk ik meteen aan bruintjes.
Dat is zo geconditioneerd. En in de meeste gevallen gewoon juist.
Dus zal men binnenkort een ander woord verzinnen.
Iemand enige ideeën ?
uitschot?

Oud 2 september 2012, 14:46   #73
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uitschot?
Goeie mogelijkheid. En niet verwijzend naar een bepaald soort jongere.

Maar het resultaat zal hetzelfde zijn, vermoed ik.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 15:36   #74
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier is trouwens de officiële "richtlijn":

5. EXTREEM RECHTS EN RACISME KRITISCH INKADEREN

Aanbevolen wordt duidelijk te maken van wie de betreffende uitspraken of standpunten afkomstig zijn en in welk verband ze dienen geplaatst. Waakzaamheid is ook hier geboden voor het stelselmatige desinformeren vanwege extreem-rechtse groeperingen. Een stapje verder is racistische uitspraken aan te vullen met tegengestelde opvattingen. Lezersbrieven met racistische inhoud kunnen ook niet zonder meer gepubliceerd worden.

Bron: http://www.presse-justice.be/documen...ocument_id=136
Zijn ALLE alllochtonenb links ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 2 september 2012 om 15:36.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 17:18   #75
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Zijn ALLE allochtonen links ??
Neen. Sommigen zijn ook averechts

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 18:38   #76
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen. Sommigen zijn ook averechts

Paulus.

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2012, 10:52   #77
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen een probleem erkennen, en de échte oorzaken ervan te onderzoeken om ze op te lossen, en een probleem uitvergroten om een bepaalde agenda in te vullen en "oplossingen" voor andere problemen te proberen op te dringen. En daarbij zeg ik ook dat het probleem waarschijnlijk nooit opgelost zal geraken.

Een citaat: "De ce qui précède il résulte donc que la criminalité est dans une de ses plus mauvaises phases. Supprimer toutes ses causes, — rien ne serait d'ailleurs plus difficile que d'en donner une énumération complète, il suffit d'en connaître les principales, — ce serait vouloir renouveler le monde du jour au lendemain, puisqu'elles sont liées �* ceux des problèmes économiques, sociaux et moraux qui bouleversent l'époque contemporaine."

Bron?
Ik dacht dat men bij een citaat toch wel zou vermelden wie de auteur is!
Oud 3 september 2012, 11:16   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

nieuwe benoemingen voor "jongeren"

- kanaille
- uitschot
- tuig van de rochel (ipv tuig van de richel, dat zijn die van ons).

Citaat:
2336. Vee (of tuig) van de richel,
d.w.z. kanaille, vee van Laban, een troep deugnieten, gespuis. Onder de richel moet men hier verstaan ‘een smal bankje in den engelenbak van den vroegeren Amsterdamschen schouwburg achter tegen den schuinen want van de kap aangebracht. Men kon daar zoowat zitten, maar niets zien van 't geen op het tooneel gebeurde; daarom moesten zij, die daar plaatsen hadden, gedurende de voorstelling staan, of leunen op de ruggen van de menschen, vóór hen. Naar dat publiek wordt thans nog het minste soort menschen ‘'t vee van de richel’ genoemd (V. Maurik, Jong. 149, noot). Vgl. Harrebomée II, 220: Het is volk van de rigchel;
http://www.dbnl.org/tekst/stoe002ned...01_01_2442.php

"vee van de richel" zullen we natuurlijk enkel nog voor eigen richelvolk mogen gebruiken.

Laatst gewijzigd door circe : 3 september 2012 om 11:19.
Oud 3 september 2012, 12:18   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
probleem is dan weer dat binnen de échte Finnen gaan komen reclameren wegens het bezoedelen van hun naam.

Ook leuk is het artikel op de site van het inquisitie centrum:

http://www.diversiteit.be/index.php?..._detail&id=826

een blik op het vonnis leert ons dat het gaat over:

Het woord allochtonen mag men daarentegen niet gebruiken, dat is blijkbaar strafbaar:

http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=708

Je mag dus nooit zeggen dat "allochtonen het gedaan hebben". Ik vraag me dus wel af of je mag zeggen dat "autochtonen het gedaan hebben". Zou dat laatste ook strafbaar zijn?

Citaat:
Correctionele rechtbank Dendermonde, 2 april 2012
Aangezien ze voor die rechtbank moesten verschijnen wil dat dus zeggen dat ze meerderjarig zijn .
Hoe lang blijf je hier eigenlijk ''jongere''?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2012, 12:20   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Een zéér terechte opmerking die ik jaren geleden ook al maakte toen men, de politiek-correcte liberale hoeders van het failliete systeem, de publieke opinie begon te bestoken met deze nieuwe term. "Allochtonen" voldeed niet meer in plaats van migranten / vreemdelingen omdat het nog steeds de nadruk legde op het aspect vreemde afkomst. En dus nam men "jongeren", ten koste van de jongeren bij ons eigen volk die mee op 1 hoop werden en worden gegooid met dat vreemd crapuul.
En daarmee stigmatiseert men alle jongeren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be