Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2012, 21:28   #61
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb als kind een trauma opgelopen met schotelvodden. Dat komt door mijn oma. Dat was een hele lieve vrouw MAAR: die kuiste steeds na de maaltijd mijn mond af met haar schotelvod. Bweik! Als klein kind vond ik dat al ontzettend vies. Ik heb daar een soort fobie aan overgehouden of noem het hoe je wilt: bij mij thuis wordt een schotelvod slechts 1 dag gebruikt en dan vliegt ze de was in. Kookwas: 90°. En na de was vind ik die dingen NOG vuil....
Dat plan ik te doen als ik uit het huis trek. Hier ligt die schotelvod altijd erg lang, en ik vind het zo vies. Hetzelfde met handdoeken om te chauffage.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 21:34   #62
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dat plan ik te doen als ik uit het huis trek. Hier ligt die schotelvod altijd erg lang, en ik vind het zo vies. Hetzelfde met handdoeken om te chauffage.
Wat is "erg lang"?
En wat doen handdoeken op de chauffage? Beurk.....dat vermenigvuldigt de bacteriën.
(ja, ik ben een strenge.....)
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 21:39   #63
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is "erg lang"?
Meer dan een week is het langste dat ik geteld heb. Ugh, en als je dan de tafel moet afkuisen ruik je dat nog aan je handen zelfs na zeepgebruik.
Citaat:
En wat doen handdoeken op de chauffage? Beurk.....dat vermenigvuldigt de bacteriën.
(ja, ik ben een strenge.....)
"Ze hangen daar handig."

Ik ben thuis ook de enige die de koelkast uitkuist...
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 22:22   #64
eno2
Banneling

Standaard

Ik stel stelselmatig een stel belangrijke dingen uit. Dus ga ik morgen eens iets doen dat ik al het langst uitstel: gitaarspelen. Maar dat moet ik dan ook dagelijks doen, en dat is de reden waarom ik het uitstel. Maar nu ga ik er dus weer aan beginnen. Volgend jaar doe ik dan iets anders erbij wat ik al lang uitstel. Niet 1 ding per dag dus, maar 1 ding per jaar

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 september 2012 om 22:25.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 06:57   #65
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Deze draad gaat over "kleinigheden" hé eno2. Dingen die niet lang duren, maar toch een bijdrage leveren aan je levenskwaliteit.

Grote dingen zoals een taal leren of zoals je zegt gitaar spelen moet je op een andere manier plannen. Veel plezier met dat gitaarspelen overigens. Ge zult zien, eens je begonnen bent is het moeilijkste eraf.
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 07:04   #66
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Taak 19: maandelijkse uitgaven

Weet je wel hoeveel en aan wat je zoal je geld uitgeeft per maand? Indien niet, dan neem je eer eens een blad papier bij (of excel) en schrijf je op waar je geld heen gaat: huur, water, gsm, electriciteit, abonnement hier abonnement daar. Laat de kleine bedragen eventjes achterwege. Focus op de grote uitgaven. Deze lijst met bedragen kan verhelderend werken. Hoeveel mensen beseffen pas iets als ze de naakte zijfers zwart op wit zien? Zijde wel goe bezig? Zeker in relatie tot je inkomsten.

De volgende stap is elke uitgavenpost eens onder de loep te nemen. Is deze verzekering echt nodig? Kan ik niet veranderen van maatschappij? Heb ik dat abonnement wel nodig? Is er geen goedkopere energieleverancier, etc...
Oud 19 september 2012, 15:13   #67
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus Bekijk bericht
Taak 19: maandelijkse uitgaven

Weet je wel hoeveel en aan wat je zoal je geld uitgeeft per maand? Indien niet, dan neem je eer eens een blad papier bij (of excel) en schrijf je op waar je geld heen gaat: huur, water, gsm, electriciteit, abonnement hier abonnement daar. Laat de kleine bedragen eventjes achterwege. Focus op de grote uitgaven. Deze lijst met bedragen kan verhelderend werken. Hoeveel mensen beseffen pas iets als ze de naakte zijfers zwart op wit zien? Zijde wel goe bezig? Zeker in relatie tot je inkomsten.

De volgende stap is elke uitgavenpost eens onder de loep te nemen. Is deze verzekering echt nodig? Kan ik niet veranderen van maatschappij? Heb ik dat abonnement wel nodig? Is er geen goedkopere energieleverancier, etc...
Dr Phil????
Oud 19 september 2012, 20:48   #68
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Dr. Phil komt nog niet tot aan mijn enkels wat betreft raad geven (op politics.be)

Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 19 september 2012 om 20:48.
Oud 20 september 2012, 15:51   #69
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Taak 20: telefoonnummers

Voor de zoveelste keer: schrijf ze eens op. Of importeer ze naar je pc (ik weet nie of dat mogelijk is eigenlijk, iemand?) Er bestaan zelf speciale boekjes voor. Ja, je krijgt de meeste nummers terug nadat je je telefoon kwijtgespeeld hebt, of kapot raakt. Maar altijd gaan er één of meerdere verloren, omdat je bv. geen gemeenschappelijke vrienden hebt.

Ten tweede: leer de belangrijste twee nummers van buiten. Vertrouw niet op je gsm. Ben je hem vergeten en je moet dringend je vrouw/man bellen... dikke pech.
Oud 20 september 2012, 15:54   #70
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Taak 20: telefoonnummers

Voor de zoveelste keer: schrijf ze eens op. Of importeer ze naar je pc (ik weet nie of dat mogelijk is eigenlijk, iemand?) Er bestaan zelf speciale boekjes voor. Ja, je krijgt de meeste nummers terug nadat je je telefoon kwijtgespeeld hebt, of kapot raakt. Maar altijd gaan er één of meerdere verloren, omdat je bv. geen gemeenschappelijke vrienden hebt.

Ten tweede: leer de belangrijste twee nummers van buiten. Vertrouw niet op je gsm. Ben je hem vergeten en je moet dringend je vrouw/man bellen... dikke pech.
Bij pech moogt ge mij altijd bellen: 0498 31 22 57.
Oud 20 september 2012, 18:32   #71
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Bij pech moogt ge mij altijd bellen: 0498 31 22 57.
Dit is toch je echt telnr. niet? Doe dat daar af!

Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 20 september 2012 om 18:33.
Oud 20 september 2012, 18:47   #72
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is toch je echt telnr. niet? Doe dat daar af!
Ma nee gij!
Oud 21 september 2012, 18:18   #73
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Taak 21: doneer

Vele blogs, organisaties en muzikanten kunnen een steuntje in de rug gebruiken. Op hun website staat er soms een doneer-button. Awel, gun die eens iets (ik had bijna geschreven "jon die iets" - zegt iemand dat hier op dit forum?). Zelf doneer ik af en toe iets, dat geeft me een goed gevoel. Ik weet, we betalen al veel voor tv - en radioprogramma´s waar we nooit naar kijken of luisteren... Maar eens 10 euro geven aan een website die je al jaren leesgenot verschaft kan geen kwaad denk ik zo. Kortom: hang de gierige pinne nie uit vandaag en GEEF!

Zelf doneer ik elke maand ter waarde van 20 euro. Meestal verdeel ik dat in twee en krijgen twee podcasts elk 10 euro.
Oud 21 september 2012, 19:22   #74
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vele blogs, organisaties en muzikanten kunnen een steuntje in de rug gebruiken. Op hun website staat er soms een doneer-button. Awel, gun die eens iets (ik had bijna geschreven "jon die iets" - zegt iemand dat hier op dit forum?). Zelf doneer ik af en toe iets, dat geeft me een goed gevoel. Ik weet, we betalen al veel voor tv - en radioprogramma´s waar we nooit naar kijken of luisteren... Maar eens 10 euro geven aan een website die je al jaren leesgenot verschaft kan geen kwaad denk ik zo. Kortom: hang de gierige pinne nie uit vandaag en GEEF!

Zelf doneer ik elke maand ter waarde van 20 euro. Meestal verdeel ik dat in twee en krijgen twee podcasts elk 10 euro.
Als ge wilt: ik stuur je graag per PB mijn bankrekeningnummer op. Ben al blij met 10-20 euro/maand hoor! Natuurlijk mag een groter bedrag ook. Ik zal geen bezwaar maken. Erewoord.
Oud 21 september 2012, 19:27   #75
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

TAAK 21 BIS :

Kuis eens de bovenkant van uw keuken,-en kleerkasten af.
Bij mij gaat dat heel simpel: ik leg daar -op maat gesneden- overschot van oud behangpapier op. Zo om de 2-3 maand neem ik dat eraf en leg er nieuw op. Resultaat: nooit stof.
Oud 21 september 2012, 19:33   #76
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
TAAK 21 BIS :

Kuis eens de bovenkant van uw keuken,-en kleerkasten af.
Bij mij gaat dat heel simpel: ik leg daar -op maat gesneden- overschot van oud behangpapier op. Zo om de 2-3 maand neem ik dat eraf en leg er nieuw op. Resultaat: nooit stof.
Gij doet dus maar eens om de 2-3 maanden uw stof af?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 21:05   #77
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Gij doet dus maar eens om de 2-3 maanden uw stof af?
NieuwNoors is een proper troeteltje ze
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 21:06   #78
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nooit.
Oud 21 september 2012, 21:10   #79
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
NieuwNoors is een proper troeteltje ze

't Stof blijt er maaaaaanden overal liggen en gij vindt ze een propere???

Maar allee, a ge daar binnenkomt moet ge eerst de restafval uit de gang sjotten om over de bergen oude flairs en lege pizzadozen in de living te geraken...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 21:13   #80
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

't Stof blijt er maaaaaanden overal liggen en gij vindt ze een propere???

Maar allee, a ge daar binnenkomt moet ge eerst de restafval uit de gang sjotten om over de bergen oude flairs en lege pizzadozen in de living te geraken...
Ik heb daar niets van gemerkt toen ik bij haar thuis was en ze heeft heel mooie lakens op haar bed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be