![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat doen handdoeken op de chauffage? Beurk.....dat vermenigvuldigt de bacteriën. (ja, ik ben een strenge..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Meer dan een week is het langste dat ik geteld heb. Ugh, en als je dan de tafel moet afkuisen ruik je dat nog aan je handen zelfs na zeepgebruik.
Citaat:
![]() Ik ben thuis ook de enige die de koelkast uitkuist... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Ik stel stelselmatig een stel belangrijke dingen uit. Dus ga ik morgen eens iets doen dat ik al het langst uitstel: gitaarspelen. Maar dat moet ik dan ook dagelijks doen, en dat is de reden waarom ik het uitstel. Maar nu ga ik er dus weer aan beginnen. Volgend jaar doe ik dan iets anders erbij wat ik al lang uitstel. Niet 1 ding per dag dus, maar 1 ding per jaar
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 september 2012 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burgemeester
|
![]() Deze draad gaat over "kleinigheden" hé eno2. Dingen die niet lang duren, maar toch een bijdrage leveren aan je levenskwaliteit.
Grote dingen zoals een taal leren of zoals je zegt gitaar spelen moet je op een andere manier plannen. Veel plezier met dat gitaarspelen overigens. Ge zult zien, eens je begonnen bent is het moeilijkste eraf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Burgemeester
|
![]() Taak 19: maandelijkse uitgaven
Weet je wel hoeveel en aan wat je zoal je geld uitgeeft per maand? Indien niet, dan neem je eer eens een blad papier bij (of excel) en schrijf je op waar je geld heen gaat: huur, water, gsm, electriciteit, abonnement hier abonnement daar. Laat de kleine bedragen eventjes achterwege. Focus op de grote uitgaven. Deze lijst met bedragen kan verhelderend werken. Hoeveel mensen beseffen pas iets als ze de naakte zijfers zwart op wit zien? Zijde wel goe bezig? Zeker in relatie tot je inkomsten. De volgende stap is elke uitgavenpost eens onder de loep te nemen. Is deze verzekering echt nodig? Kan ik niet veranderen van maatschappij? Heb ik dat abonnement wel nodig? Is er geen goedkopere energieleverancier, etc... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Burgemeester
|
![]() Dr. Phil komt nog niet tot aan mijn enkels wat betreft raad geven (op politics.be)
![]() Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 19 september 2012 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Burgemeester
|
![]() Taak 20: telefoonnummers
Voor de zoveelste keer: schrijf ze eens op. Of importeer ze naar je pc (ik weet nie of dat mogelijk is eigenlijk, iemand?) Er bestaan zelf speciale boekjes voor. Ja, je krijgt de meeste nummers terug nadat je je telefoon kwijtgespeeld hebt, of kapot raakt. Maar altijd gaan er één of meerdere verloren, omdat je bv. geen gemeenschappelijke vrienden hebt. Ten tweede: leer de belangrijste twee nummers van buiten. Vertrouw niet op je gsm. Ben je hem vergeten en je moet dringend je vrouw/man bellen... dikke pech. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 20 september 2012 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Burgemeester
|
![]() Taak 21: doneer
Vele blogs, organisaties en muzikanten kunnen een steuntje in de rug gebruiken. Op hun website staat er soms een doneer-button. Awel, gun die eens iets (ik had bijna geschreven "jon die iets" - zegt iemand dat hier op dit forum?). Zelf doneer ik af en toe iets, dat geeft me een goed gevoel. Ik weet, we betalen al veel voor tv - en radioprogramma´s waar we nooit naar kijken of luisteren... ![]() Zelf doneer ik elke maand ter waarde van 20 euro. Meestal verdeel ik dat in twee en krijgen twee podcasts elk 10 euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TAAK 21 BIS :
Kuis eens de bovenkant van uw keuken,-en kleerkasten af. Bij mij gaat dat heel simpel: ik leg daar -op maat gesneden- overschot van oud behangpapier op. Zo om de 2-3 maand neem ik dat eraf en leg er nieuw op. Resultaat: nooit stof. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij doet dus maar eens om de 2-3 maanden uw stof af?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NieuwNoors is een proper troeteltje ze
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() 't Stof blijt er maaaaaanden overal liggen en gij vindt ze een propere??? ![]() Maar allee, a ge daar binnenkomt moet ge eerst de restafval uit de gang sjotten om over de bergen oude flairs en lege pizzadozen in de living te geraken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar niets van gemerkt toen ik bij haar thuis was en ze heeft heel mooie lakens op haar bed.
|
![]() |
![]() |