![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten andere zijn de fora niet bedoeld voor de gewone burger? Mandatarissen hebben spreekbuizen genoeg zoals de gemeenteraden, parlement, media, etc... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() kwoot henry:
Eno2 toont de decadentie van onze maatschappij. Iemand die écht in nood zit, kan niet op internet-fora zitten klagen. Man man man! _________________ Decadentie is fiscale amnestie geven aan naar het buitenland gevlucht zwart kapitaal en anderzijds minimumloners belasten voor honderduzend frank op vierhondervijftigduzend, zodat harde werkers in extreme gemarginaliseerde armoede blijven steken. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | ||||
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig heb je in de air charter in de VS een aantal jonge bedroom brokers. Jonge kereltjes die een paar klanten kennen en die die op eigen houtje schedulen bij maatschappijen a la Bluestar, Netjets, Flightoptions, en ook de kleinere mannen. Die mannen hebben niet meer als een adressenboekje en een GSM als investering. Dan hebben we nog aan de non-trading side honderden voorbeelden van zaken die bijna niets kosten om op te starten. Ik denk daarbij aan freelance werkjes opknappen voor bedrijven die het heel druk hebben, ik denk daarbij aan boekhouders die met een computer en een telefoon aan de slag kunnen (alle werkelozen op dit forum hebben een computer doh), ik denk daarbij aan een groot aandeel truckers in de VS die met een persoonlijke lening een semi aankochten en rondrijden op zelfstandige basis etc. Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet voor alle zelfstandige activiteiten enorme startkapitalen nodig zijn. Dat is een communistisch fabeltje dat naarmate dat het verteld werd door sommigen als waarheid werd aangenomen. Er zijn honderden voorbeelden die dat tegenspreken. Over break even moet ge mij niets vertellen, ik zit intussen al vier jaar te investeren in een team(pje) ingenieurs die avionics ontwikkelen zonder afgewerkt product, en met maar 1 klant, waarvan uiteraard geen revenue zal binnenkomen tot het product geleverd wordt. In mijn originele berekening had ik een break even van minder als een jaar. Ik betaal nu mijn leergeld voor een aantal problemen die niet geanticipeerd waren, zoals bvb. de kost van het pattenteren. Dat is dan de andere kant van het ondernemen, waarmee je beter wat wacht tot je het kan financieren met winst uit uw hoofdactiviteit waarop je anders toch getaxeerd wordt. Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of vind jij het logisch dat de respectievelijke leveranciers dan maar op hun kin moeten kloppen als je op een gegeven moment de rekeningen niet meer kan betalen. Dan wentelen we de schuldenberg maar op iemand anders af? Kom Tom, jij denkt er duidelijk anders, goed voor jou dan dat het gelukt is, zo te lezen ben je ook niet ongeschoold met enkel bandwerk-ervaring. Ik wens je heel veel succes met je zaak verder ben jij mijlenver van ongeschoolden verwijderd, ik had er dagdagelijks mee te maken in mijn vorige job, de kansen voor die mensen liggen echt niet voor 't rapen. 't Is ook niet altijd hun eigen dikke schuld. Dat vind ik al té gemakkelijk.
![]() |
![]() |
#68 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Ik sta tegenwoordig practisch elke zaterdag en zondag tussen de mechaniciens omdat ik er niet genoeg kan vinden die op zaterdag willen werken. Sta jij dichter bij de band? Ik werk er nog regelmatig aan voor het plezier.
![]() |
![]() |
#70 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk jij dat je onmiddellijk full-time bezig bent en direct uit de kosten? Citaat:
Citaat:
Mijn ouders waren zelfstandigen dus ik weet echt wel wat het inhoudt.
![]() |
![]() |
#71 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wij trachten die aan een job te helpen maar ondanks de opleidingen, ondanks de moeite die ze willen doen voor weinig geld is het verdomd hard en zwaar voor hen. Ik bewonder hun incasserings-en doorzettingsvermogen. Als het daar alleen aan lag zoals jij stelt, dan zou IK diegene zijn zonder job ![]()
![]() |
![]() |
#72 | |||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | ||||
|
![]() Citaat:
Eno 2 voor faillissement: Bezittingen: 10, Schulden: 100. Netto = -90 Eno 2 na faillissement: Bezittingen: 0, Schulden: 0. Netto = 0 Maw: 90 winst Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Ik moet nu even stoppen (meeting voor een uurtje of zo, waarna opnieuw een break, life's hard)
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Werkloosheidsuitkeringen zijn niet bedoeld om armen in leven te houden, daar hebben we het leefloon voor, of hetgeen cynisch het leefloon genoemd wordt.
Ze zijn is bedoeld als verzekering en er zijn ook bijdragen voor betaald, zoals ik bijna twintig jaar deed. Daarom hebben de de rijken en de bezitters hebben er evenveel recht op als de armen. Zo kon Dutroux acht huizen hebben en het eerste wat hij zei op het proces was: 'Ik ben een werkloze', een beetje zoals Kennedy zei: Ich bin ein Berliner. Het zou misschien beter zijn, niet alleen de uitkeringen, maar alle sociale hulp en alle belastingen - waarvan er nu nog een aantal forfaitair zijn- rechstreeks progressief te maken aan het inkomen en het bezit. Het sociale stelsel staat bol van de water-naar zee-dragerij, maar het zijn nu net de zwaksten die met de vinger gewezen worden als profiteurs. Het wordt tijd eens een vermogenkadaster in te voeren en de sociale uitkeringen in functie daarvan aan te passen, inplaats van nieuwe en oudearmen te achtervolgen en te stigmatiseren. De rancune, de jaloersheid, het ressentiment van de 'winners' lijkt me ziekelijk. Zelf heb ik er nooit last van gehad toen ik het goed had. Het sociale stelsel, hoe verbeterbaar ook, zorgt voor een goed ondernemingsklimaat, zodat ze hun winsten kunnen maximaliseren, zonder plafond, zoals het kapitalisme toelaat. .Liever guerilla en dead-squads? Bovendien heeft niet iedereen een koopmansziel. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als een faillissement alleen maar "niet rooskleurig" is, waarom bestaan er dan zoveel drama's? Ook allemaal zagemannen?
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ja je hebt gelijk hoor, voor die mensen is dé oplossing een vennootschapsvorm ![]() komen we terug aan : startkapitaal etc... de banken staan idd op een rij te wachten om geld ter beschikking te stellen. ![]() Nee Tomb, jouw visie gaat inderdaad voor heel veel mensen op, ik kan je daar in bijtreden - er zijn er echter, zeker in onze huidige economie, die NAAST de boot vallen zodra ze als +45 werkloos worden of reeds langdurig werkloos zijn op die leeftijd. Los van die eerste kategorie 45+ die gewoon geen kansen meer krijgen heb je de kansarmen, er ZIJN mensen die onze steun nodig hebben - als we dat sociale vangnet wegtrekken lost dat voor hen niets op. Integendeel, dan krijgen wij hier net zo'n groot percentage daklozen, zoals in uw dierbaar Amerika. Dat is tenslotte de schaduwzijde van dat doorgedreven liberalisme, voor diegenen die niet meekunnen TANT PIS.
![]() |
![]() |
#80 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |