Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2004, 11:40   #61
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Frankrijk is naast België mijn lievelingsland. De mensen zouden ipv naar belachelijke locaties te trekken zoals de Dominicaanse Republiek, Lloret Del Mar, Ibiza, Tunesië..., eens beter Frankrijk bezoeken. Zo ken ik mensen die Toerisme gestudeerd hebben in Mechelen, en die een reis organiseerden naar Lloret Del Mar. De bus reed 's nachts, in één trek door Frankrijk. Die idioten zouden ze hun diploma stande pede moeten afnemen.

Het is het meest complete land dat ik ken. Qua zeeën heb je de Noordzee, de Middellandse Zee en de Atlantische Oceaan. Qua gebergtes de Alpen en de Pyreneën. Het klimaat is zeer gevarieerd. Evenals de cultuur en de bezienswaardigheden in het algemeen. De gastronomie is wereldberoemd. Er is bv niets leuker dan door Frankrijk reizen, en typische Franse hotels/restaurants bezoeken. In Frankrijk heb ik nog nooit slecht gegeten! Ook de wijnen zijn natuurlijk de moeite. Van de Bourgogne tot de Bordeaux, van de Champagne tot de Rosé.

In Frankrijk heeft men een aparte leefstijl. De mensen leven er graag. Ik ben al dikwijls in restaurants geweest waar er grote tafels bezet waren door brandweerlieden, postbodes, gendarmes, bouwvakkers... De mensen hebben er temperament, en zijn niet zo bekrompen als bij ons. Het chauvinisme moet je erbij nemen, al hebben ze daar misschien wel reden toe.

Het is ook een ideaal sportland. Je kan er skiën, windsurfen, surfen, raften, zwemmen, vissen............... teveel om op te noemen.

Frankrijk boeit mij reeds sinds ik zeer klein ben. Vivre comme Dieu en France is echt niet overdreven!
Oud 12 juli 2004, 11:48   #62
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Frankrijk is naast België mijn lievelingsland. De mensen zouden ipv naar belachelijke locaties te trekken zoals de Dominicaanse Republiek, Lloret Del Mar, Ibiza, Tunesië..., eens beter Frankrijk bezoeken. Zo ken ik mensen die Toerisme gestudeerd hebben in Mechelen, en die een reis organiseerden naar Lloret Del Mar. De bus reed 's nachts, in één trek door Frankrijk. Die idioten zouden ze hun diploma stande pede moeten afnemen.

Het is het meest complete land dat ik ken. Qua zeeën heb je de Noordzee, de Middellandse Zee en de Atlantische Oceaan. Qua gebergtes de Alpen en de Pyreneën. Het klimaat is zeer gevarieerd. Evenals de cultuur en de bezienswaardigheden in het algemeen. De gastronomie is wereldberoemd. Er is bv niets leuker dan door Frankrijk reizen, en typische Franse hotels/restaurants bezoeken. In Frankrijk heb ik nog nooit slecht gegeten! Ook de wijnen zijn natuurlijk de moeite. Van de Bourgogne tot de Bordeaux, van de Champagne tot de Rosé.

In Frankrijk heeft men een aparte leefstijl. De mensen leven er graag. Ik ben al dikwijls in restaurants geweest waar er grote tafels bezet waren door brandweerlieden, postbodes, gendarmes, bouwvakkers... De mensen hebben er temperament, en zijn niet zo bekrompen als bij ons. Het chauvinisme moet je erbij nemen, al hebben ze daar misschien wel reden toe.

Het is ook een ideaal sportland. Je kan er skiën, windsurfen, surfen, raften, zwemmen, vissen............... teveel om op te noemen.

Frankrijk boeit mij reeds sinds ik zeer klein ben. Vivre comme Dieu en France is echt niet overdreven!
100% akkoord met jou, Yann.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 11:52   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Yann, ik moet je gelijk geven. Ik zou eerder naar Frankrijk op reis gaan dan naar een Land zoals de Domunicaanse republiek ofzo.

Maar ook in België zijn de kleine prachtige hoekjes meestal miskend, gelukkig zo, anders werden het toeristenvallen zoals onze kust.

Waar doet Frankrijk me aan denken.
Rustige dorpjes overal verspreid, is dat nu noord of zuid Frankrijk.
Wijn en kaas.
Nouveau cuisine-waarbij ik als Bourgondische eter niet van moet hebben-
Het veel te drukke en te dure, en te omhooggevallen Parijs, dat denkt de Olympus te vervangen te hebben.

Als Land prachtig.Verscheidenheid troef.Maar vermijd de toeristenvallen of de Moslim enclaves.
Oud 12 juli 2004, 11:57   #64
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Maddox, in België zijn er natuurlijk nog veel onbekende plekjes. Ook ik constateer dit elk jaar.

Toeristenvallen vind je in elk land wel denk ik. Zo waren we eens met mijn klas uit het Middelbaar op Parijsreis. Iedereen dook daar 's middags meteen de Mac Donalds in.

Nadat ik met een paar vrienden een beetje verder gezocht had, vonden we een Frans restaurantje, niet toeristisch, waar we goeikoper en véél beter gegeten hadden dan die Mac Donalds brol!
Oud 12 juli 2004, 12:00   #65
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Citaat:
Frankrijk is naast België mijn lievelingsland
Fijn om weten.
Oud 12 juli 2004, 19:56   #66
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

8) Frankrijk ?? Dan denk ik vooral aan : de verrukkelijke Provence (met zijn pittoreske dorpjes �* la "marcel pagnol", de Côte d'Azur, heerlijke kazen, wijnen, jeux de boules..............schitterend land 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 20:31   #67
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maddox, in België zijn er natuurlijk nog veel onbekende plekjes. Ook ik constateer dit elk jaar.

Toeristenvallen vind je in elk land wel denk ik. Zo waren we eens met mijn klas uit het Middelbaar op Parijsreis. Iedereen dook daar 's middags meteen de Mac Donalds in.

Nadat ik met een paar vrienden een beetje verder gezocht had, vonden we een Frans restaurantje, niet toeristisch, waar we goeikoper en véél beter gegeten hadden dan die Mac Donalds brol!
ik lust ook geen mac donalds brol maar ik heb eerlijk gezegd in centrum parijs niets gevonden dat niet toeristisch en goedkoop was (al hebben we er zeker naar gezocht)
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 20:36   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Fijn om weten.
OK, bijna 100% akkoord met jou dan.
Oud 12 juli 2004, 20:56   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Fijn om weten.
Vier je 14 juli?
Oud 12 juli 2004, 20:59   #70
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fr-dso

Ik heb leert Nederlands enkel door internet en leest Nederlandse teksten en vertalend na dat. Ik ben geweest enkel een dag in Vlaanderen (Brugge), maar het was vele jaren voor.
dat vind ik toch vreemd.... ik bedoel welke fransman gaat dat achterlijke boerentaaltje beginnen te studeren, in de wetenschap dat hij er niks mee kan aanvangen tenzij op forums zitten om met die kennis te pronken?
Hoe komt gij aan nederlandstalige boeken als ge in Zuidfrankrijk woont? Welke boeken zoal? Ik begin zowaar te twijfelen aan je verhaal..
Ah, je geeft toe.............
Oud 12 juli 2004, 21:15   #71
Löwe
Vreemdeling

Standaard

Als ik aan Frankrijk denk, denk ik aan Frans brood en aan die lelijke mietjestaal.
Löwe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 21:40   #72
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot

dat vind ik toch vreemd.... ik bedoel welke fransman gaat dat achterlijke boerentaaltje beginnen te studeren, in de wetenschap dat hij er niks mee kan aanvangen tenzij op forums zitten om met die kennis te pronken?
Hoe komt gij aan nederlandstalige boeken als ge in Zuidfrankrijk woont? Welke boeken zoal? Ik begin zowaar te twijfelen aan je verhaal..
Ah, je geeft toe.............
pff khad het eerst diagonaal wat doorgelezen, maar algauw ziet ge dat het een stomme grap is.

trouwens: frankrijk doet mij denken aan pretensieuze mensen. Parijs is om te kotsen, maar Bretagne is zeker nog wel cava!!
Oud 12 juli 2004, 21:44   #73
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Hey Franskiljon,

Merci voor 1830.

Eén van de laagste reply die ik hier ooit gezien heb. Ge zou er trots op moeten zijn
Oud 12 juli 2004, 21:49   #74
Hingis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Frankrijk beschouw ik als mijn vaderland. Ik ben Franstalig en voel me helemaal niet verbonden met Vlaanderen en dat vanwege de communautaire problematiek, zelf als ik persoonlijk geen communautaire problemen voel.

Ik zal niet liegen en dat is een feit dat ik schaamte van België heb. Eerlijk gezegd ben ik meer op de hoogte over wat in Frankrijk en in het buitenland gebeurt dan over wat hier gebeurt. Nog gelukkig dat ik gisteravond op TV zapte, anders had ik totaal vergeten dat 11 juli de Vlaamse Feestdag was. Ja, ik leef hier, ja, ik woon en werk hier maar ik heb geen gevoel voor België. 11 juli vier ik niet (ik ben geen Vlaming), 21 juli vier ik ook niet. Voor mij zijn die dagen dagen zoals de anderen. Van hart voel ik me Fransman, zelfs als ik me meer Wereldburger of Europese Burger voel.
Waren alle Franstaligen/Walen maar zoals jij!
Tja maar da's een uitzondering... Spijtig hé ?
Oud 12 juli 2004, 21:55   #75
Hingis
Schepen

Standaard

Ik ben franstalig maar ik voel mij totaal niet verbonden aan Frankrijk. Frankrijk is een heel mooie land : 'k ben 2 keer in de Alpen geweest : Fantastisch gewoonweg. Maar Fransman ? Dit gevoel heb ik nooit gehad en zal die nooit hebben : Zo simpel is dat. België is m'n land, het land waar ik trots op ben. Fransmanen zijn in het algemeen vriendelijk mensen behalve in Parijs waar ik een hekel aan heb. Parijs is ongetwijfeld een heel mooie stad maar de "Parisiens" zijn veel te arrogant en denken dat ze " Le centre du monde " zijn.

Zie zo.
Oud 12 juli 2004, 23:39   #76
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

@fr-dso
het is goed, volgens mij, om te weten dat in Vlaanderen er mensen zijn, die vinden dat Vlaanderen bij Nederland hoort en Wallonië bij Frankrijk.
Het is best - indien mogelijk - dat grenzen van staten met taalgrenzen overeenkomen. Dit is de beste manier om met elkaar in vriendschap of goede nabuurschap te leven. (Brussel stelt wel een probleem.)
Alleszins dit is MIJN mening.
Oud 13 juli 2004, 01:34   #77
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Frankrijk heeft men een aparte leefstijl. De mensen leven er graag. Vivre comme Dieu en France is echt niet overdreven!
gaan ze hier in Vlaanderen misschien graag dood...????????
hier leven de mensen begot ook graag hoor......
misschien wel nog liever dan in frankrijk !!!!!

t'is een groot land frankrijk, maar hun achterbuurten zoals in t'noorden van hun land met al dat uitschot dat de grens komt oversteken om hier bij ons overvallen te plegen mogen ze gerust hebben zén en hun WC"s ook !
Oud 13 juli 2004, 06:29   #78
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Fijn om weten.
Vier je 14 juli?
aan beide heren: ik stel voor dat jullie beiden ervoor ijveren dat Wallonië deel zou uitmaken van Frankrijk. Zo is jullie lievelingsland korter bij - evtl kunnen jullie er gaan wonen. En hoeven WIJ Vlamingen niet langer de jaarlijkse rente van 10.000.000.000 euro 'af te dragen' ten bate van ... ja, van WAT eigenlijk?
Zo is iedereen tevree, mooi toch?
Oud 13 juli 2004, 12:42   #79
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
@fr-dso
het is goed, volgens mij, om te weten dat in Vlaanderen er mensen zijn, die vinden dat Vlaanderen bij Nederland hoort en Wallonië bij Frankrijk.
Het is best - indien mogelijk - dat grenzen van staten met taalgrenzen overeenkomen. Dit is de beste manier om met elkaar in vriendschap of goede nabuurschap te leven. (Brussel stelt wel een probleem.)
Alleszins dit is MIJN mening.
Ik heb juist gezegd dat Frankrijk mijn vaderland was. Natuurlijk ben ik niet tegen de aansluiting van Wallonië naar Frankrijk maar dat blijft jammer genoeg een utopie. Naar Frankrijk gaan wonen, zou me meer interesseren.
Oud 13 juli 2004, 18:34   #80
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik lees hier soms verwondering dat in de verre streken van La France er mensen zijn die .. Nederlands leren. Het gaat nog veel verder.. Als een japanner het ver wil brengen in de studie van de geschiedenis van zijn land doet hij er best aan om...Nederlands te leren. De Nederlanders die een kolonie hadden voor de Japanse kust lieten dat land talrijke geschriften na die de japanse geschiedenis beschrijven.
Regelmatig komen Nederlands-studerenden uit de ganse wereld bijeen.. anderstaligen die van de studie van het Nederlands hun beroep maken. Door de "linke boel" in Humo kwam ik op een forum terecht van studerende linguisten die zich verdiepen in de streektalen van de "Lowcountries" die
oa. verbanden bestuderen tussen Plattdüts en de andere
Nederlandse talen en het Fries enz...

Wat ik bedoel is : we moeten ons niet aan de grens wanen van een klein taalgebied dat ten allen prijze tegen "den vreemde" beschermd moet worden. Talrijk zijn de anderstaligen die de hoge waarde van onze taal onze cultuur kennen en op prijs stellen - de agressiviteit waarmee sommigen zich tegenover "de vreemde" opstellen is meestal onverdiend.

Behalve taal : op de "quai des belges" in Marseilles drinkt men uitstekende geuze

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be