Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 19 september 2012, 12:40   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk, wanneer iets u niet bevalt is het "naast de kwestie".

De Vlaams-Nationalistische partijen zijn gewoon een voortzetting van het reeds in de 19e eeuw ontstane Vlaams-nationalisme. Het collaboreren met Nazi-Duitsland door een deel van die Vlaamse beweging is een zeer zware fout geweest, zowel op ethisch-moreel, strategisch als tactisch vlak. Ethisch-moreel omdat het fascisme en het eraan verbonden blatant racisme gewoon voor elk beschaafd mens onaanvaardbaar is. Strategisch en tactisch omdat die Vlaamse beweging zich daardoor gedurende nagenoeg twee decennia na WO2 buiten spel heeft gezet tegenover de Belgicistische politiek.

Maar die episode, die nu reeds vier tot vijf generaties achter ons ligt, nog steeds gaan gebruiken om er de Vlaamse beweging mee te bekladden is niet alleen volstrekt oneerlijk, het is bovendien ook nog eens achterlijk en dom. Het Belgicisme maakt er zich alleen maar hatelijker door.
Volgens wijlen Hugo Schiltz is het juist niet voorbij. En hij kon het weten, want hij kwam uit zulk milieu zoals hij zelf zegt.

En men ziet ook dat het niet voorbij is. Heel de NVA-top zijn rechtse rakkers met banden met de rijke lui (diamantairs en dergelijke), patroons, (De Wever: VOKA is mijn baas!). Ze passen hun discours aan om de goegemeente wat te misleiden en zoveel mogelijk stemmen te winnen, maar uiteindelijk is er niet zoveel verschil tussen het VB en de NVA. En het beste bewijs hiervoor is dat er dan ook heel wat kiezers van het VB zich perfect kunnen vinden in de NVA. Zo simpel is het.

P.S.
Ik ben hier dus niet over begonnen. Maar ja, als men erover begint te zaniken, dan zeg ik het maar zoals het is.

Laatst gewijzigd door system : 19 september 2012 om 12:46.
system is offline  
Oud 19 september 2012, 12:46   #62
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Volgens wijlen Hugo Schiltz is het juist niet voorbij. En hij kon het weten, want hij kwam uit zulke milieu zoals hij zelf zegt.

En men ziet ook dat het niet voorbij is. Heel de NVA-top zijn rechtse rakkers met banden met de patroons (De Wever: VOKA is mijn baas!). Ze passen hun discours aan op de goegemeente wat te misleiden en zoveel mogelijk stemmen te winnen, maar uiteindelijk is is er niet zoveel verschil tussen het VB en de NVA. Vandaar ook dat heel veel kiezers van het VB zich ook kunnen vinden in de NVA. Zo simpel is het.

P.S.
Ik ben hier dus niet over begonnen. Maar ja, als men erover begint te zaniken, dan zeg ik het maar zoals het is.
Leg mij de link collaboratie WOII - N-VA-top - rechts - Voka eens uit. Waarom zou het ene uit het andere voortvloeien? Weer een redenering zo krom als Methusalem.

Bovendien claimt O-VLD de enige rechtse partij te zijn en zij zijn zelfs de vriendjes van het grootkapitaal. Dat hebben ze de laatste tijd weer uitvoerig bewezen.
Robrecht de Fries is offline  
Oud 19 september 2012, 12:48   #63
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens wijlen Hugo Schiltz is het juist niet voorbij. En hij kon het weten, want hij kwam uit zulk milieu zoals hij zelf zegt.
Olalala, O-VLD is dus besmet door 'dat milieu' volgens u? (Schiltz, Somers, Gabriëls, Q...)

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 19 september 2012 om 12:51.
Oud 19 september 2012, 12:48   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Leg mij de link collaboratie WOII - N-VA-top - rechts - Voka eens uit. Waarom zou het ene uit het andere voortvloeien? Weer een redenering zo krom als Methusalem.

Bovendien claimt O-VLD de enige rechtse partij te zijn en zij zijn zelfs de vriendjes van het grootkapitaal. Dat hebben ze de laatste tijd weer uitvoerig bewezen.
Lees eerst maar eens een grondig werk over de VLaams-natonalistische collaboratie. Dat stelt u in het vervolg niet meer zo'n domme vragen.

Laatst gewijzigd door system : 19 september 2012 om 12:49.
system is offline  
Oud 19 september 2012, 12:50   #65
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Lees eerst maar eens een grondig werk over de VLaams-natonalistische collaboratie. Dat stelt u in het vervolg niet meer zo'n domme vragen.
Blijven rond de pot draaien, misschien stopt hij dan met al die lastige vragen!
mkb is offline  
Oud 19 september 2012, 12:50   #66
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag u om mijn geest te verruimen, maar ik denk dat u er zich weer zelf in vastgereden hebt waardoor enige uitleg achterwege blijft.
Oud 19 september 2012, 12:59   #67
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Olalala, O-VLD is dus besmet door 'dat milieu' volgens u? (Schiltz, Somers, Gabriëls, Q...)
Is dat dezelfde komedie misschien als staan brullen :"N-VA verblokt!" terwijl diezelfde brullers (O-VLD) zelf een massa ex-VB'ers op de lijsten zetten en zelfs op de eerste plaats zoals in Liedekerke. Van hypocrisie gesproken. Niet voor niets dat dat patijke smelt als sneeuw voor de zon. De mensen hebben het gehuichel door.

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 19 september 2012 om 13:00.
Oud 19 september 2012, 15:03   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En men ziet ook dat het niet voorbij is. Heel de NVA-top zijn rechtse rakkers met banden met de rijke lui (diamantairs en dergelijke), patroons, (De Wever: VOKA is mijn baas!). Ze passen hun discours aan om de goegemeente wat te misleiden en zoveel mogelijk stemmen te winnen, maar uiteindelijk is er niet zoveel verschil tussen het VB en de NVA. En het beste bewijs hiervoor is dat er dan ook heel wat kiezers van het VB zich perfect kunnen vinden in de NVA. Zo simpel is het.

P.S.
Inderdaad voor u is het simpel. Laat dat nu net uw probleem zijn.
Oud 19 september 2012, 15:28   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad voor u is het simpel. Laat dat nu net uw probleem zijn.
Ik zie niet in waarom Hugo Schiltz luttele jaren voor zijn dood nog zou staan te liegen. Zulke dingen suggereren, is laag bij de grond. De man wist waarover hij praatte. Hij had het allemaal meegemaakt en herkende zijn oude 'soortgenoten' van verre. En deze zag hij nu blijkbaar terug opdoemen in de NVA. Zo begrijp ik het toch.

Laatst gewijzigd door system : 19 september 2012 om 15:39.
system is offline  
Oud 19 september 2012, 16:23   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom Hugo Schiltz luttele jaren voor zijn dood nog zou staan te liegen. Zulke dingen suggereren, is laag bij de grond. De man wist waarover hij praatte. Hij had het allemaal meegemaakt en herkende zijn oude 'soortgenoten' van verre. En deze zag hij nu blijkbaar terug opdoemen in de NVA. Zo begrijp ik het toch.
Schiltz had zich keurig laten inblikken door het Belgicisme. "WalloBrux" en "La Cour" hebben destijds een goede hersenmassage toegepast. Maar als het over "soortgenoten" gaat, we kennen uw "soortgenoten". Die zullen op de avond 14 oktober uit pure armoede en ontreddering hun amechtige voorzitter naar huis mogen sturen.

Oud 19 september 2012, 21:20   #71
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Schiltz had zich keurig laten inblikken door het Belgicisme. "WalloBrux" en "La Cour" hebben destijds een goede hersenmassage toegepast. Maar als het over "soortgenoten" gaat, we kennen uw "soortgenoten". Die zullen op de avond 14 oktober uit pure armoede en ontreddering hun amechtige voorzitter naar huis mogen sturen.

Dat is een zeer zwak argument. Hugo Schiltz was niet de man om zich door wie dan ook te laten inpakken.
system is offline  
Oud 19 september 2012, 21:22   #72
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een zeer zwak argument. Hugo Schiltz was niet de man om zich door wie dan ook te laten inpakken.
Schiltz heeft Belgische eieren voor zijn geld gekozen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be