Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2012, 22:28   #61
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik wou dat ik een euro kreeg voor elke lezing die in België in het Engels gehouden wordt.
Zal ik mogelijk toch wel mijn jaarlijkse bier-rekening mee kunnen betalen.
U heeft een punt, maar meestal is dit dan voor een bepaald publiek in een vakgebied, niet openbaar en geen bedreiging voor de samenleving.
Maar die euro gun ik u!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 16:47   #62
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Is dit een voorbeeld van integratie?
Moeten we allen daarheen?

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...-Brussel.dhtml

http://www.exhibitions.be/nl/beursdetail.asp?id=6301
Moslim Fair in Brussel
Welkom op de islamitische Fair in Brussel, de tweede moslim beurs in Europa na Parijs. Veel authentieke, originele en innovatieve.
Een vergadering cultuur, winkelen en feestelijk. 200 exposanten, congressen, feesten en spelletjes voor kinderen.
De eerste editie zal worden gehouden in Tour & Taxis, een mythische plaats in het hart van de Belgische hoofdstad gevuld met geschiedenis en charme.
Thurn en Taxis, vrijdag 28 september tot en met maandag de 1 oktober 2012.

praktische informatie
Data en openingstijden
- Vrijdag de 28 september 2012: van 14u tot 22u
- Zaterdag de 29 september 2012: van 10u tot 22u
- Zondag van de 30 september 2012: van 10u tot 22u
- Maandag de 01 oktober 2012: van 10u tot 20u adres Tour & Taxis - Havenlaan 86C - 1000 Brussel Website: www.tour-taxis.com

eerlijk
De islamitische concept van de Fair
Opgericht in Parijs voor bijna 30 jaar streven wij naar:

• Plaats de moslim-beurs in Brussel als een belangrijke gebeurtenis in het hart van de Europese hoofdstad.
• Initiëren, ondersteunen en consolideren van de Europese moslim tweede evenement rekenen op de reputatie van onze Veel Parijs dat straalt in decennia.
• Demonstreer de diversiteit van de islamitische instelling in al zijn vormen en aspecten.
• Verbeteren van de authenticiteit originaliteit en innovatie van de productie moslim.
• verbazen bezoekers die zullen genieten van de vele evenementen, conferenties en feesten van de beurs.
Datum: van 28-09-2012 tot 01-10-2012

In welk shockerend Nederlands is dit neergeklatst?
Oud 30 september 2012, 16:55   #63
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het grappige is wel dat ze zelf vinden dat ze geen doorlichting nodig hebben, dat het over "gematigde" moslims gaat, maar dat er ook "alle" strekkingen vertegenwoordigd zijn.... salafisten zijn helemaal niet extreem...

Mistspuiterij tot sublieme kunst verheven.

Zie: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1439130

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...mbeurs_milquet

-------------------

als er daar ineens uit eigen beweging 20.000 tot 30.000 mensen naartoe komen, mogen we dan aub ineens stoppen met telkens hopen extra geld te investeren in evenementen om moslims toch maar proberen mee te betrekken?

Ze WILLEN niet! ze willen enkel hun eigen apartheidskledij, apartheidseten, apartheidsreizen en apartheidsgetto's.

Dit is wel een zeer terechte opmerking.

Als je dan beseft dat er enkele weken geleden honderden de straten zelfs in België hebben pogen af te breken, omdat hun hadith-versjes verfilmd zijn geweest. Versjes waarvan ze blijkbaar toch zelf verwacht hadden dat ze minder extreem waren of waarvan de wereld niet mocht weten dat ze zo extreem waren. *?*

En er een week nadien enkele Antwerpenaren gaan betogen, tegen racisme ...

Only in Belgium.

Ik vraag me dan af of er geen mensen zijn die hopeloos bezigheidstherapie zoeken, vasthoudend aan een idealistisch beeld dat alle voeling met de realiteit compleet verloren heeft. Hoe gek kan het anders zijn?
Betogen tegen racisme (door "wit" dus) terwijl "zwart" iets ervoren als het de kans kreeg een kernbom op "wit" zou hebben gegooid, omdat "wit" zijn mening had geuit. Een kernwaarde van het westen.
Al waren de meest westerse prominenten daar blijkbaar plots niet meer zo voor te vinden??

(Ik gebruik deze kleurwoorden maar even, hoe moet een mens het nog noemen? Al gaat het natuurlijk gewoon over Islamieten vs de rest... De maker van de film was een Christen uit het midden oosten...)
Oud 30 september 2012, 18:21   #64
Nesha
Burger

Nesha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[...]Pleit voor een Europese islam

Volgens moslimintellectueel Tariq Ramadam, die de voorbije week in de kranten ook controversieel werd genoemd, is sjeik Al-Bachir een vertegenwoordiger van de middelste weg. Ramadan hekelde de ‘doofheid’ van de media tegenover wat echt gezegd wordt. ‘De onwetendheid van journalisten wekt vandaag verdeeldheid op.’ Hij veroordeelde de extremen en pleitte voor een Europese islam.

Al-Bachir pleitte wél voor een hervorming van de Belgische maatschappij. ‘Er is geen sprake van die te islamiseren, maar van de maatschappij rechtvaardiger te maken.’

Waar sjeik Al-Bachir zich voorstander toonde van een wet tegen godslastering is Tariq Ramadan geen voorstander van zo’n wettelijk verbod en pleit hij voor de vrijheid van meningsuiting. Hij vindt een morele veroordeling bij dergelijke gevallen belangrijker.

Na alle controverse rond de moslimbeurs waren agenten in burger talrijk aanwezig, maar die hebben niet moeten optreden.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...20929_00316489

Wat wil ie nog meer?
Oud 30 september 2012, 18:28   #65
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Europese islam?

of

Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 22:05   #66
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat me irriteert aan die beurs is dat ze kennelijk geen Nederlandstalige website heeft.

Voor de rest: leef en laat leven.
Oud 30 september 2012, 22:19   #67
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paki4ever Bekijk bericht
Ben je niets gewoon ofzo? Elke mens heeft zo z'n interesses en daarom zijn er verschillende soorten beurzen: over auto's, koken, vakantie, erotiek, ...

Ik begrijp niet dat je een apart probleem met deze beurs kan hebben.
Niemand houd je tegen om je eigen beurs op te richten.
De dag dat de evolutietheorie op school verboden wordt en vervangen door allahgedoe ga jij er ook niet van wakker liggen. Ze mogen tot in uw badkamer een varken komen kelen en je gaat het vermoedelijk ook nog plezant vinden.
Mag ik het recht hebben het niet plezant te vinden?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 07:51   #68
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Om de doodsimpele reden dat u zich in Belgie bevind en Arabisch geen landstaal is en terecht wil worden nagegaan, dat geen gedachtengoed wat opzet tegen de samenleving hier, op een beurs verspreid wordt.
Bovendien spreken Berbers, de meerderheid van Marokkanen hier, geen Arabisch.
Sprekers moeten zich maar kunnen uitdrukken in het Nederlands of Frans, aan religieuze fanatici is echt geen nood.
Ik heb effekes nagecheckt en heb moeten vaststellen dat in ons land nog zoiets bestaat als de taalvrijheid. Als zij dus een spreekbeurt in het Arabisch willen organiseren, dan is dat hun goed recht.

Noch jij, noch ik, noch de overheid heeft zich daarin te moeien.
Oud 1 oktober 2012, 07:56   #69
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paki4ever Bekijk bericht
Ben je niets gewoon ofzo? Elke mens heeft zo z'n interesses en daarom zijn er verschillende soorten beurzen: over auto's, koken, vakantie, erotiek, ...

Ik begrijp niet dat je een apart probleem met deze beurs kan hebben.
Niemand houd je tegen om je eigen beurs op te richten.
Het is een beurs die indruist tegen onze grondwet. En ze verkopen niet eens vibrators.
Was er ook een stand van het OCMW?
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 11:52   #70
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In middels bericht de pers over het gebeuren:
Citaat:
Omstreden Saoedische sjeik haalt uit naar Sharia4Belgium
Moslimintellectueel Tariq Ramadan verdedigde tijdens het debat de Saoedische sjeik Issam Al-Bachir, die zich op zijn beurt verrassend keerde tegen Sharia4Belgium. [...]
Zo haalde de sjeik op het debat ook uit naar Sharia4Belgium. Volgens hem verpest de groepering het leven voor alle moslims die hier vreedzaam willen wonen.[...]
Al-Bachir pleitte wél voor een hervorming van de Belgische maatschappij. ‘Er is geen sprake van die te islamiseren, maar van de maatschappij rechtvaardiger te maken.’
http://www.standaard.be/artikel/deta...20929_00316489
Ik kan mij niet indenken dat een Wahabiet zoals die sjeik is, een rechtvaardige maatschappij mogelijk acht zonder dat Allah's wetten gelden.
Verder pleitte Tariq Ramadam van de Ikhwan voor een EU-Islam en verwijt hij journalisten onwetendheid. In het laatste kan ik mee gaan: de kennis over de multikul (=Islam?) bij journalisten is bedroevend.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 14:19   #71
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nesha Bekijk bericht
Op korte termijn een wet tegen godslastering, uiteraard enkel ter bescherming van de islam.(Het CGKR werkt hier bij voorbaat al aan mee)
Op middellange termijn onderwerping aan de islam.
Op lange termijn streven naar een moslim-only regio door systematisch verjagen van onaangepasten.
Het kapot slaan van huizen en tempels van Boeddhisten in Bangladesh moet dan ook in dergelijk denkkader gezien worden, een zogezegd beledigende foto moet enkel dienen als dekmantel.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 15:22   #72
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Mensen geboren na 1980 weten dit misschien niet, maar de Islam was niet altijd de grote religie in Iran.

Een paar foto's van Iran in de jaren '70: http://www.pagef30.com/2009/04/iran-...evolution.html

En deze foto:

Zou net zo goed 1970's Amerika moeten zijn.

Iran vandaag:

Wie hier denkt dat als de Islam hier een grote aanwezigheid bereikt, dat allemaal wel niet zo erg zal zijn? Dat de Sharia aangepast kan worden en dat we over alles als beschaafde mensen zullen kunnen praten?

Dan bent u goed gek.
Vertrouwt u er op dat de moslims de waarheid vertellen als ze beweren dat er zoiets bestaat als "gematigde" islam? Lees dit eventjes: http://www.muslimfact.com/bm/terror-...-and-bri.shtml

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 16:13   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb effekes nagecheckt en heb moeten vaststellen dat in ons land nog zoiets bestaat als de taalvrijheid. Als zij dus een spreekbeurt in het Arabisch willen organiseren, dan is dat hun goed recht.

Noch jij, noch ik, noch de overheid heeft zich daarin te moeien.
Volgens de media was het een voorwaarde, om op de beurs geen lezingen te houden in het Berbers of Arabisch, en terecht lijkt me dit, vooral omdat de meerderheid van moslims helemaal geen Arabisch spreekt.
Taalvrijheid? Dacht het niet, voor steden en gemeentes zijn er wel degelijk regels in welke taal communicatie dient te gebeuren.

En het lijkt me ook het goed recht van een land na te gaan dat op hun grondgebied niet wordt aangezet tot haat tegenover de samenleving.
Dus ben ik het niet met je eens, goed dat Arabisch niet mocht voor lezingen.
Oud 1 oktober 2012, 17:47   #74
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens de media was het een voorwaarde, om op de beurs geen lezingen te houden in het Berbers of Arabisch, en terecht lijkt me dit, vooral omdat de meerderheid van moslims helemaal geen Arabisch spreekt.
Als het om een afspraak gaat, geen probleem. Dat Moslims geen Arabisch niet kennen, is mijn probleem niet, maar die van de organisatoren.

Citaat:
Taalvrijheid? Dacht het niet, voor steden en gemeentes zijn er wel degelijk regels in welke taal communicatie dient te gebeuren.
Voor de administratieve documenten en de officiële gesprekken, uiteraard. Lezingen vallen daar hoegenaamd niet onder.

Citaat:
En het lijkt me ook het goed recht van een land na te gaan dat op hun grondgebied niet wordt aangezet tot haat tegenover de samenleving.
Uiteraard, hoewel ik dacht dat je voorstandster zou zijn van absolute vrijheid van meningsuiting...
Maar soit, het land had dus het recht om te controleren wat er gezegd zou worden, en indien nodig tussenkomen.
Voorafgaand iets gaan verbieden daarentegen neigt nogal naar censuur, niet?

Citaat:
Dus ben ik het niet met je eens, goed dat Arabisch niet mocht voor lezingen.
Ik herhaal: als het afgesproken was, is er geen vuiltje aan. Anders heb ik serieuze bedenkingen.
Oud 2 oktober 2012, 12:13   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het om een afspraak gaat, geen probleem. Dat Moslims geen Arabisch niet kennen, is mijn probleem niet, maar die van de organisatoren.

Voor de administratieve documenten en de officiële gesprekken, uiteraard. Lezingen vallen daar hoegenaamd niet onder.

Uiteraard, hoewel ik dacht dat je voorstandster zou zijn van absolute vrijheid van meningsuiting...
Maar soit, het land had dus het recht om te controleren wat er gezegd zou worden, en indien nodig tussenkomen.

Ik herhaal: als het afgesproken was, is er geen vuiltje aan. Anders heb ik serieuze bedenkingen.
Ik vind inderdaad dat er grote vrijheid van meningen mag zijn, maar aanzetten tot afkeer en haat tegenover deze samenleving, en daar dan vaak ook nog religie voor gebruiken kan niet, vandaar dat er geen lezingen mochten in het Arabisch.
Ik vind dat in moskees ook veel beter één van beide landstalen verplicht zou worden, zo kan tenminste worden nagegaan of wat gezegd wordt niet in strijd is met onze wetgevingen.
Hoog tijd voor imams van eigen bodem met hier gegeven opleidingen!
Oud 2 oktober 2012, 13:10   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanzetten tot haat of oproepen tot geweld valt nooit onder de noemer "vrijheid van meningsuiting".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 13:33   #77
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

ah ja, moslims mogen geen beurzen houden, dat is enkel voorbehouden aan 'blanken' ?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 14:12   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ah ja, moslims mogen geen beurzen houden, dat is enkel voorbehouden aan 'blanken' ?
Welke kleur hebben moslims volgens jou? Groen met streepkes?

Natuurlijk mogen ze een beurs houden, net zoals katholieken een katholieke beurs mogen houden met een variatie aan hosties enzo.

Maar nu we weten dat ze wèl met 20.000 hun achterwerk kunnen lichten, weten we ook dat we ze niet speciaal moeten subsidieren om ergens naartoe te gaan.
Dat is dan ook leuk meegenomen.

Gisteren op de jaarmarkt in ons dorp geweest. Weer niks groene mensen met streepkes gezien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 14:35   #79
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

eroticabeurs - getuigen van jehova beurs (verbazend hoeveel volk dat is -
scientologybeurs (nee : die zijn eerder geheim) Extreem-rechts concert (ook al heel geheim, alhoewel lawaaierig) - Esperanto congressen (plezant)...

Freedom of choice ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 15:25   #80
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Aanzetten tot haat of oproepen tot geweld valt nooit onder de noemer "vrijheid van meningsuiting".
Allemaal goed en wel, maar hoe zet je nu een en ander concreet om in een sluitende regelgeving die voor iedereen en alles geldig is.
Hoe ga je mensen bij wie elk vermogen tot zelfreflectie ontbeert overtuigen de lat gelijk te leggen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be