Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2012, 15:14   #61
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Waar zit die tegenwoordig eigenlijk? Al tijd niets meer van gehoord
Uitsmijter bij Moulin Rouge
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 15:15   #62
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
En ik moet de eerste Vlaming nog tegenkomen die op N-VA had willen stemmen maar nu van mening verandert omwille van de vingerwijzing naar Gantman-op-de-lijst.
Stel dat je die vindt, denk je dat die dan ineens terug naar SP.a, Open VLD of CD&V gaat gaan?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 15:16   #63
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Waar zit die tegenwoordig eigenlijk? Al tijd niets meer van gehoord
Mis je hem?
Oud 26 september 2012, 15:38   #64
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
we kunnen dus concluderen dat niemand voor het concept "geef iemand een tweede kans" is.
Een tweede kans geven is één ding, maar een wegens corruptie veroordeelde ex-politicus op de lijst zetten om de Joodse lobby te paaien en hem uitroepen tot modelburger is iets heel anders. Mocht dit bij een andere partij gebeurd zijn, je zou de Vlaams-nationalisten hier nogal tekeer zien gaan, maar ach, ik verschiet allang niet meer van de twee maten en gewichten die onze vrienden nationalisten hanteren.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 september 2012 om 15:39.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 15:40   #65
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Een tweede kans geven is één ding, maar een wegens corruptie veroordeelde ex-politicus op de lijst zetten om de Joodse lobby te paaien en hem uitroepen tot modelburger is iets heel anders. Mocht dit bij een andere partij gebeurd zijn, je zou de Vlaams-nationalisten hier nogal tekeer zien gaan, maar ach, ik verschiet allang niet meer van de twee maten en gewichten die onze vrienden nationalisten hanteren.
Oordeel je identiek over je traditionele vrienden? Of zijn dat weer uitzonderingen?
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 15:42   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind niet dat de N-VA heiliger dan de paus moet zijn.

iemand die zijn straf heeft uitgezeten, is een vrij man en mag verkiesbaar zijn.

hij heeft het recht om aanzien te worden als iemand die een tweede kans verdient.
Oud 26 september 2012, 15:43   #67
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Oordeel je identiek over je traditionele vrienden? Of zijn dat weer uitzonderingen?
Natuurlijk, ik ben in tegenstelling tot onze nationalistische vrienden consequent daarin.
Oud 26 september 2012, 15:45   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, ik ben in tegenstelling tot onze nationalistische vrienden consequent daarin.
ah, ik dan niet?
Oud 26 september 2012, 15:47   #69
Geert C

Standaard

Citaat:

iemand die zijn straf heeft uitgezeten, is een vrij man en mag verkiesbaar zijn.

hij heeft het recht om aanzien te worden als iemand die een tweede kans verdient.
Als mens ja, als politicus NOOIT.

Hij heeft al eens het hem door de kiezer geschonken vertrouwen diep beschaamd, waarom zou hij dan de kans moeten krijgen om dat nog eens te doen? Als zelfs een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot, wat zegt dat dan over onze vrienden Vlaams-nationalisten?
Oud 26 september 2012, 15:51   #70
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij heeft al eens het hem door de kiezer geschonken vertrouwen diep beschaamd, waarom zou hij dan de kans moeten krijgen om dat nog eens te doen? Als zelfs een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot, wat zegt dat dan over onze vrienden Vlaams-nationalisten?
elke politicus is voor mij een mens.
Oud 26 september 2012, 15:55   #71
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad, die man heeft zijn burgerrechten als ieder ander. De kiezer zal wel uitmaken of hij/zij voor hem kiest. Of wilt u een communistische dictatuur invoeren?
Oud 26 september 2012, 15:56   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het tegen "de joodse lobby" gaat dan is meneer C erbij...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 15:58   #73
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar heeft de ezel zich al een tweede keer gestoten ?
Dit kan men alleen maar zeggen moest Gantman opnieuw in de fout gaan.
Bovendien had het geval Gantman niets met zijn mandaat of gemeenschapsgelden te doen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 15:59   #74
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als het tegen "de joodse lobby" gaat dan is meneer C erbij...
Die indruk wordt gewekt, ja.
Laat de verdedigers nu net uit de nationalistische hoek komen....
Gek als men dan Heylen weer bezig hoort.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 15:59   #75
Geert C

Standaard

Citaat:
ah, ik dan niet?
Dat weet ik niet, maar de meeste Vlaams-nationalisten op dit forum zijn alleszins niet consequent. Bij de minste suggestie van corruptie door een politicus van één van de traditionele partijen schreeuwen ze om bloed, maar als het om een wegens corruptie veroordeelde oud-schepen gaat die op de "goeie" lijst gaat staan hebben ze ineens de mond vol over vergiffenis en tweede kansen. Sta me toe dat hypocriet te vinden.

Citaat:
elke politicus is voor mij een mens.
Wat een gekronkel.

Laat ons wel wezen, het gaat hier niet over één of andere jeugd- of pekelzonde hé, we spreken hier over een corrupte oud-schepen die veroordeeld werd voor zware fraude en witwaspraktijken gepleegd in de uitoefening van zijn ambt (hij kreeg, als schepen, miljoenen van een bedrijf zogezegd om andere politici te beïnvloeden). Zo iemand kan in mijn ogen nooit ofte nimmer nog enig politiek mandaat bekleden.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 september 2012 om 16:12.
Oud 26 september 2012, 16:02   #76
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat soort zaken ondergraaft de waarden in een democratie.
De waarde in een democratie is dat het volk aan de macht is. Hoe ondergraaft dit die waarde?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 16:02   #77
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, maar de meeste Vlaams-nationalisten op dit forum zijn alleszins niet consequent. Bij de minste suggestie van corruptie door een politicus van één van de traditionele partijen schreeuwen ze om bloed, maar als het gaat om een wegens corruptie veroordeelde oud-schepen gaat die op de "goeie" lijst gaat staan hebben ze ineens de mond vol over vergiffenis en tweede kansen. Sta me toe dat hypocriet te vinden.

Wat een gekronkel.

Laat ons wel wezen, het gaat hier niet over één of andere jeugd- of pekelzonde hé, we spreken hier over een corrupte oud-schepen die veroordeeld werd voor zware fraude en witwaspraktijken gepleegd in de uitoefening van zijn ambt.
Zo iemand kan in mijn ogen nooit ofte nimmer nog enig politiek mandaat bekleden.
Gaat u hier niet zwaar in de fout? En als dat toch zo moest zijn, dan was het een O-VLD-politicus die daar in de fout ging. Niet een N-VA-politicus.

Iedereen met burgerrechten kan opkomen. de kiezer heeft de keuze om hem zijn stem te gunnen of niet. Dat is democratie, mijn beste.

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 26 september 2012 om 16:04.
Oud 26 september 2012, 16:03   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
N-VA plaatst André Gantman, een veroordeelde witteboorden-crimineel, op de lijst.

BDW heeft "er alle vertrouwen in" , verklaart hij in Knack. Ik niet
Niet alleen is de NVA een partij van overlopers, maar ook een partij van en voor de sjoemelaars. Alle middelen goed om toch maar stemmen te halen.

En dat is dan de partij die 'anders' is dan de andere. Nou moe!

En zie nu eens hoe al die NVA-partijslaafjes zich in de onmogelijkste bochten wringen om dit goed te praten. Triestig, zeer triestig.

Laatst gewijzigd door system : 26 september 2012 om 16:05.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 16:06   #79
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, maar de meeste Vlaams-nationalisten op dit forum zijn alleszins niet consequent. Bij de minste suggestie van corruptie door een politicus van één van de traditionele partijen schreeuwen ze om bloed, maar als het gaat om een wegens corruptie veroordeelde oud-schepen gaat die op de "goeie" lijst gaat staan hebben ze ineens de mond vol over vergiffenis en tweede kansen. Sta me toe dat hypocriet te vinden.
Misschien, maar het is niet aan ons om onze corrupten zwaarder te beoordelen dan de andere partijen hun corrupten. Hij genoot nog geen bescherming van een politiek mandaat wat enigszins in z'n voordeel spreekt.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 16:06   #80
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Eén maar ? Op de lijsten van de concurrentie staan de lijsten vol.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be