Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2004, 19:55   #61
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
je gelooft dat toch niet?
Tuurlijk niet... ze hebben ook eens geprobeerd met hun gele lappen een match van de nationale ploeg 'op te fleuren'... viel dat ff tegen!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 19:59   #62
Vossie
Vreemdeling

Standaard

Ik kom uit een dorpje in de buurt van Rotterdam maar ben toch echt Ajax-supporter. Dit omdat mijn vader ook een voorkeur heeft voor Ajax en door het simpele feit dat Ajax veel prijzen won toen ik nog jong was. Toen ik 8 jaar oud was won Ajax bijv. de Champions League. Zulke gebeurtenissen zorgen toch voor een nieuwe stroom aan jonge fans. Volgend jaar heb ik voor het eerst een seizoenkaart. Ik vind het dus onzin dat je een club uit je buurt moet supporteren. De club moet je wel aanspreken. En dat doet Ajax mij. Ze spelen aanvallend en attractief voetbal. Anders dus dan het werk en schop voetbal van de havenarbeiders uit Rotterdam...
Vossie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 20:25   #63
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vossie
Ik kom uit een dorpje in de buurt van Rotterdam maar ben toch echt Ajax-supporter. Dit omdat mijn vader ook een voorkeur heeft voor Ajax en door het simpele feit dat Ajax veel prijzen won toen ik nog jong was. Toen ik 8 jaar oud was won Ajax bijv. de Champions League. Zulke gebeurtenissen zorgen toch voor een nieuwe stroom aan jonge fans. Volgend jaar heb ik voor het eerst een seizoenkaart. Ik vind het dus onzin dat je een club uit je buurt moet supporteren. De club moet je wel aanspreken. En dat doet Ajax mij. Ze spelen aanvallend en attractief voetbal. Anders dus dan het werk en schop voetbal van de havenarbeiders uit Rotterdam...
Je geeft het perfecte voorbeeld van een successupporter, zonder het misschien te beseffen.
"...Ajax veel prijzen won toen ik jong was"
Daarom heb ik oneindig veel respect voor supporters als die van Standard die al jaren wachten op succes, maar toch blijven komen.
Red_Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 21:21   #64
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Tuurlijk niet... ze hebben ook eens geprobeerd met hun gele lappen een match van de nationale ploeg 'op te fleuren'... viel dat ff tegen!!

dorpsidioten blijven best in het dorp
Oud 30 juli 2004, 21:23   #65
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog
"Pas op, ik wil hier niet zeggen dat elke Anderlecht- of Brugge-fan een successupporter is, maar bij die ploegen ligt dat getal toch aanzienlijk hoger dan bij bvb Standard..."

Dat stond in mijn vorige post...
mja
ik weet het niet - ik denk eigenlijk van niet
ik denk dat men makkelijker van vrouw verandert dan van favoriete voetbalploeg
Oud 30 juli 2004, 21:33   #66
Red_Dog
Schepen

Standaard

Daar zou je nog verbaasd van kunnen te komen staan.
Zoals ik eerder zei: de enqûete van de GvA gaf aan dat 1/3 of 1/4 (weet het niet meer) van de ondervraagden zei dat hij/zij nu voor Anderlecht of Brugge was, maar zonder problemen zou overschakelen naar een ANtwerpse topploeg.

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 30 juli 2004 om 21:33.
Oud 31 juli 2004, 11:53   #67
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus bij definitie kan een succesvol team geen trouwe supporters hebben?
Jawel, maar waarom rijden zoveel mensen 100km voor club en niet voor cercle? Omdat sommige mensen die geen band hebben met een club er wel mee geasocieerd willen worden omdat het een succesrijke club is en enkel daarom. bruhe en anderlecht hebben ook sups zoals elke andere ploeg maar er zijn veel meeloperkes die enkel supporter geworden zijn omdat het een club veel wint en veel titels heeft. Ik heb oneindig veel meer respect voor een sup die zijn ploeg blijft steunen in slechte tijden en die niet voor een gemakkelijke oplossing kiezen. Moest iedereen hetzelfde redeneren als die 'fans' van club en rsca dan bestonden er maar twee ploegen meer. Ik kan het onmogelijk begrijpen dat een Gentenaar of een Antwerpenaar niet voor zijn ploeg van zijn stad kan zijn en zelfs twee maal per seizoen hoopt dat de ploeg van zijn stad of streek de boot ingaat tegen een ploeg waarvan hij geen enkele voeling mee heeft en er enkel om het succes voor gekozen heeft.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 12:10   #68
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zou je nog verbaasd van kunnen te komen staan.
Zoals ik eerder zei: de enqûete van de GvA gaf aan dat 1/3 of 1/4 (weet het niet meer) van de ondervraagden zei dat hij/zij nu voor Anderlecht of Brugge was, maar zonder problemen zou overschakelen naar een ANtwerpse topploeg.
serieus? die antwerpenaren toch!

ik kom uit west-vlaanderen waar de meerderheid voor bruhhe is
ik woonde ook vlakbij waregem, dat zoals je wel weet ooit milan ging uitschakelen
echter, de enige ploeg die ik ooit kon en kan steunen is anderlecht

volgens mij zijn er veel zulke supporters (bij elke club)
toen anderlecht zo diep zakte enkele jaren terug waren de fans zelfs trouwer dan ooit

Laatst gewijzigd door gm10 : 31 juli 2004 om 12:10.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 12:26   #69
Red_Dog
Schepen

Standaard

Ja, omdat ze uitzicht hadden op verbetering, zeg dat maar eens tegen een Antwerp-fan: "Ge moet altijd naar uw ploeg blijven kijken"
Oud 31 juli 2004, 12:33   #70
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, omdat ze uitzicht hadden op verbetering, zeg dat maar eens tegen een Antwerp-fan: "Ge moet altijd naar uw ploeg blijven kijken"
germinal ?

misschien heb je gedeeltelijk gelijk

Laatst gewijzigd door gm10 : 31 juli 2004 om 12:34.
Oud 31 juli 2004, 12:46   #71
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en nu moet je me excuseren!

ik ga naar Upton Park alwaar West Ham United Belgie's glorie partij geeft
zie hoe ver ik reis voor Anderlecht

Laatst gewijzigd door gm10 : 31 juli 2004 om 12:46.
Oud 31 juli 2004, 15:50   #72
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Stef Leeuwenhart schreef :

Citaat:
In engeland bestaat dat niet, het stadion van Man city is bijna net als grote broer united voor het hele seizoen uitverkocht.
Ik meen dat je naar de engelse Manu-fobie verwijst waarover ik schreef.

Je vergist je enigszins :

- in een engels café kan perfect op de éne TV Manu-Bruges uitgezonden worden en op de andere Lens-Arsenal. Beide engelse supporterteams juigen telkens Bruges of Lens verder afgeslecht worden;
- wanneer de volgende zondag b.v. Arsenal-Manu voor de beker wordt uitgezonden, ga dan als Manu supporter maar bij 'je kliek' staan'; oorlog ....
- een City supporter vertelde me eens dat hij ook wanneer Manu tegen een buitenlandse ploeg speelt, hoopt dat de stadsrivaal verliest. Maar dat is bij ons niet anders;
- uitverkocht ! Ik heb een engelse vriend die Manu al 46 jaar volgt, en tijdens deze periode is hij er in geslaagd ze al twéémaal LIVE aan het werk te zien;
- uitverkocht ! Er wordt te veel aan lonen uitbetaald, tot 70% van de inkomsten. Everton (Rooney) zit met een schuld van £ 40 miljoen; van de 96 berooepsploegen hebben er 32 financiële problemen.

Je blundert wanneer je zegt : "je moet voor een ploeg uit de eigen stad supporteren". Zonder verdere uitleg.
Oud 31 juli 2004, 15:56   #73
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

gm10 schreef :

Citaat:
nog ene die het niet snapt
anderlecht en brugge ontvangen 2-wekelijks massa's mensen die 100km of meer aflegden (walen en vlamingen)

dit gezegd zijnde blijft Anderlecht de allerbeste natuurlijk
Allez les mauves ...

Zonder verdere commentaar.
Oud 1 augustus 2004, 16:31   #74
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Als je in Antwerpen of in Gent woont ga je toch niet voor bruhe of anderlecht supporteren? Een club vertegenwoordigt een stad of streek, het doet erniet toe hoe goed ze het doen. Overlopen naar succesrijke clubs enkel maar om een 'winnaar' te zijn is triestig. Als je als antwerpenaar op de meir loopt met een truitje van club of sporting dan maak je je belachelijk, niet interesant. Een sup van den Antwerp of den beerschot gaat niet zeggen "wauw diene gast heeft kampioen gespeeld." het zal eerder zijn van "kijk daar nen faker" en eens goed lachen.
Wat vertel jij hier ongeloofelijk dikke bullshit !!! Gewoonweg belachelijk !!!

Waarom zou je niet voor RSCA of FCB mogen supporteren als je in Antwerpen of Gent woont ??? De grote (zoniet alle) Belgische ploegen hebben supporters in alle delen van ons land. Wees er maar zeker van dat er in Brussel en Brugge ook mensen wonen die voor Den Antwerp of Den Beerschot supporteren ! (Die twee zijn trouwens tegenwoordig 1 ploeg geworden : Germinal Beerschot Antwerpen !)

Waar je woont heeft totaal niks te maken met je voorkeur voor deze of gene club ! Iedereen - waar hij of zij ook woont - heeft toch het recht om te supporteren voor wij hij of zij wil zeker ? Of mogen enkel de mensen van Gistel voor Johan Musseeuw supporteren ?
Oud 1 augustus 2004, 18:25   #75
Vossie
Vreemdeling

Standaard

Antwerp en Beerschot zijn niet 1 ploeg geworden. FC Antwerp bestaat nog gewoon naast Germinal Beerschot, de club die is voortgekomen uit de fusie van Beerschot en Germinal Ekeren ofzo... moet ik je dat vertellen als NL-er zijnde, hahaha. Naja Ajax heeft er natuurlijk voor gezorgd dat ze gefuseerd zijn, en die club is mijn passie.
Oud 1 augustus 2004, 18:27   #76
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerp en Beerschot zijn niet 1 ploeg geworden. FC Antwerp bestaat nog gewoon naast Germinal Beerschot, de club die is voortgekomen uit de fusie van Beerschot en Germinal Ekeren ofzo... moet ik je dat vertellen als NL-er zijnde, hahaha. Naja Ajax heeft er natuurlijk voor gezorgd dat ze gefuseerd zijn, en die club is mijn passie.
hoe was de reactie in a'dam toen brugge hen wegspeelde? (nb ik ben enkel anderlecht-fan)
Oud 1 augustus 2004, 18:29   #77
Vossie
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je geeft het perfecte voorbeeld van een successupporter, zonder het misschien te beseffen.
"...Ajax veel prijzen won toen ik jong was"
Daarom heb ik oneindig veel respect voor supporters als die van Standard die al jaren wachten op succes, maar toch blijven komen.
Nee, jij snapt het dus totaal niet.
Prijzen maken indruk en zorgen ervoor dat er supporters bijkomen. De club met de meeste prijzen en beste spelers heeft een groter stadion en meer supporters zo zit het in elkaar. Ajax maakte toen veel indruk op mij, nog steeds. Feyenoord heeft nooit echt indruk op mij gemaakt.
Mijn definitie van een successupporter is: 'Komen kijken als het goed gaat en wegblijven als het slecht gaat.'
Ik sta nu pas aan het begin van mij supportercarriere zeg maar. Ben nu 17 jaar oud en heb komend seizoen voor het eerst een seizoenskaart. Als ik nou over 2 jaar me kaart opzeg als het klote gaat, dan ben ik een successupporter geweest.
En het is inderdaag heel knap als je trouw kan blijven aan een club die er geen reet van bakt....

Het is trouwens ook niet zo, dat alle clubs een soortgelijk aantal supporters zou hebben als er geen successupporters zouden zijn. Je hebt altijd te maken met grootte van een stad, de uitstraling van een club en ook behaalde prijzen spelen een rol. Zonder dat iemand dan een successupporter is.
Want waarom heeft Feyenoord in Rotterdam een stadion met 50.000 fans en Sparta in Rotterdam een stadion met 10.000 fans. Dat komt enkelt door uitstraling en prijzen.

Laatst gewijzigd door Vossie : 1 augustus 2004 om 18:41.
Oud 1 augustus 2004, 18:38   #78
Vossie
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
hoe was de reactie in a'dam toen brugge hen wegspeelde? (nb ik ben enkel anderlecht-fan)
Wegspeelde? Ajax heeft Brugge weggespeeld in Amsterdam, 2-0 weet je...
In Brugge was het schaatsen zonder ijzertjes... doe daar nog een tactische blunder van Koeman bij: Van der Vaart, Sneijder en De Jong op 1 middenveld. Die 3 jongens zijn heel getalenteerd en aardig op weg, maar ze zijn allen rond de 1.75m. Als Brugge dan zoals gewoonlijk lekker op de lange bal gaat spelen met hun lange en sterke spelers, is het goed mogelijk dat je verliest als het niet mogelijk is om normaal voetbal te spelen.

De reactie in Amsterdam was simpel. Het lag aan het veld en aan Ajax zelf. Brugge heeft niet echt geimponeerd. Het is heel leuk voor de Brugge-sups dat ze gewonnen hebben van de grote rivaal uit Nederland, maar als Brugge voortaan een normaal veld kan presenteren, zal het nooit meer gebeuren.

Ik als Nederland heb trouwens wel iets met Anderlecht. De band tussen de sups van Ajax en Anderlecht is ook wel redelijk OK, in tegenstelling tot die van Brugge en Luik.... Zijn beide de succesvolste clubs van hun land, laten jonge talenten spelen en gaan voor de aanval. Dat spreekt me wel aan.
Oud 1 augustus 2004, 18:40   #79
Lordrazer
Vreemdeling

Lordrazer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lordrazer
Standaard

Tja die successupporters... Kheb daar zo ook mijn eigen idee over.
Supporter worden voor een ploeg omdat die prijzen halen en altijd meespelen om kampioen te worden. Je ploeg uitfluiten als ze 1 match slecht spelen maar toch nog eerste staan, geen sjaaltje dragen als het wat minder gaat maar er dan wel eentje dragen als het super gaat... Zo heb je VELE supporters bij RSCA, FCB, Standard, ... .
Als je eens een paar matchen gaat kijken zie je het verschil goed. Ikzelf ga elke week (uit en thuis) naar Sporting Lokeren gaan kijken, maar ik blijf mijn ploeg steunen ook als het minder gaat, ik blijf mijn sjaal dragen en ben daar even fier op als het goed of slecht gaat, ik fluit mijn ploeg niet uit (enkel als ze geen inzet tonen, dat is het minste dat je kan tonen als het niet goed gaat). Ik heb enorm veel respect voor supporters van ploegen uit tweede klasse, voor supporters van ploegen zoals Lokeren, STVV, Westerlo, ... . Het is niet altijd makkelijk om op te komen voor je eigen ploeg, velen geven negatieve reacties of lachen eens. Maar dat zijn dan de successupporters, hun ploeg speelt altijd goed en behaalt vele prijzen. Het is makkelijker om successupporter te zijn.
Hierover gaat de topic wel niet, maar ik wou toch even reageren omdat mij dit wel intereseert
Oud 1 augustus 2004, 18:54   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wegspeelde? Ajax heeft Brugge weggespeeld in Amsterdam, 2-0 weet je...
In Brugge was het schaatsen zonder ijzertjes... doe daar nog een tactische blunder van Koeman bij: Van der Vaart, Sneijder en De Jong op 1 middenveld. Die 3 jongens zijn heel getalenteerd en aardig op weg, maar ze zijn allen rond de 1.75m. Als Brugge dan zoals gewoonlijk lekker op de lange bal gaat spelen met hun lange en sterke spelers, is het goed mogelijk dat je verliest als het niet mogelijk is om normaal voetbal te spelen.

De reactie in Amsterdam was simpel. Het lag aan het veld en aan Ajax zelf. Brugge heeft niet echt geimponeerd. Het is heel leuk voor de Brugge-sups dat ze gewonnen hebben van de grote rivaal uit Nederland, maar als Brugge voortaan een normaal veld kan presenteren, zal het nooit meer gebeuren.

Ik als Nederland heb trouwens wel iets met Anderlecht. De band tussen de sups van Ajax en Anderlecht is ook wel redelijk OK, in tegenstelling tot die van Brugge en Luik.... Zijn beide de succesvolste clubs van hun land, laten jonge talenten spelen en gaan voor de aanval. Dat spreekt me wel aan.

persoonlijk vond ik brugge veel sterker dan ajax, dat al bij al niet veel progressie maakte tov het jaar ervoor en in brugge gewoon te kort kwam
maar brugge is een erg sterke thuisploeg, die ook dortmund en milan klopte, dus dat is geen schande

persoonlijk heb ik wel iets met psv, maar da's wellicht het nilis-effect
maar ajax is wellicht het leukst om naar te kijken

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be