![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Is Bart De Wever een Calimero ? | |||
Ja, heel veel. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 42,86% |
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, een beetje. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen. Hij is een supercalimero. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 57,14% |
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever is de enige politicus in heel de wereld die het label "Calimero" verdient (volgens sommigen)?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...30205_00457911
Ruzie rond 'gecensureerde' Bart De Wever op Brusselse boekenbeurs Bij uitgeverij Le Cri zijn ze het niet eens met die versie. “Ana Garcia wil gewoon vermijden dat Bart De Wever de ster is van de boekenbeurs. Dat is de reden waarom ze ons buitensluit”, zegt Christian Lutz van Le Cri. “Dit is gewoon censuur, een beperking van het recht op vrije meningsuiting”, aldus nog Lutz. Een verwijt dat bij Ana Garcia in het verkeerde keelgat is geschoten. “Ik ben het beu om mijn kostbare tijd te verliezen aan een Calimero die de procedures niet respecteert terwijl anderen die wel volgen.”
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het ook gelezen. Blijkbaar mag iedereen Bart De Wever gratuit beledigen �* volonté. Het is duidelijk dat hij gekraakt moet worden. Met welk recht?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk 'gratuit beledigen �* volonté' ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe geen moeite. Ik begin met jou geen oeverloze dovemansgesprekken meer. Ik stel alleen maar vast.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Zelfs de Anciaux bleit minder dan De Wever. En dat wil wat zeggen.
![]()
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/18/...-niet-spreken/
BDW: “Als ik Rutte zou willen zien, zal er op tijd een telefoontje komen van de liberale Open VLD: ‘Die man moet je niet ontvangen.’”
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...30218_00473976
Nederlandse minister reageert verbaasd op uitspraak De Wever ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...0250211726.htm
'Bart de Wever klaagt over gebrek aan belangstelling voor zijn persoon en voor Vlaanderen vanuit NL. Twee weken geleden had ik hem graag ontmoet, vlakbij Antwerpen in Brasschaat, maar toen had hij geen tijd. Want hij ontving diezelfde avond burgemeester Van Aartsen. Teveel NL belangstelling, misschien?' Zo reageerde de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) via zijn Facebookpagina op uitspraken van de Antwerpse burgemeester Bart De Wever die zich beklaagde over een gebrek aan belangstelling van Nederland voor Vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ever_vanackere
De N-VA-voorzitter ( Bart De Wever) bleef erbij dat zijn partij nooit op ontslag heeft aangedrongen maar slechts duidelijkheid vroeg over de hele situatie rond Belfius en het ACW. Hij hoopt dat de forse N-VA-aanval op het ACW geen onherstelbare breuk in het Vlaamse politieke landschap heeft veroorzaakt. "Dat was nooit de intentie, maar ik denk ook niet dat dit het geval is", meende hij.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit weekend verschijnt er een interview met Bart De Wever in De Tijd. Bart De Wever is er weer 100% calimero. Enkele citaten:
'Ik heb het gevoel dat het in 2014 'delivery time' is.' ... 'Zoals ik het nu zie, is 2014 een kantelmoment. Als we een sterk mandaat van de kiezer krijgen, dan moéten we het omzetten in resultaten. Zoniet wordt het heel moeilijk om nog aan politiek te doen.’ ... En mochten we in 2014 naar Elio II gaan, dan zou je wel eens in democratische apathie kunnen verzeilen: een situatie waarin de kiezer denkt dat ook de N-VA dit land niet kan veranderen en dat België altijd zal blijven vooruitgaan aan het tempo van de traagste. .. .. Zoals ik het nu zie, is 2014 dus een kantelmoment. En moeten we dan aan de macht komen? Als we een sterk mandaat van de kiezer krijgen, dan moéten we het omzetten in resultaten. Zoniet wordt het heel moeilijk om nog aan politiek te doen.’ .. 'Waar ik soms wakker van lig, is dat je de geschiedenis niet in de juiste plooi kunt leggen. Ik heb nu al een groot deel van mijn leven op een heel intensieve manier hier aan besteed. Dan zou het wel pech zijn om wanneer de 'delivery time’ aanbreekt, die ‘delivery’ te missen. Want je weet niet of er daarna nog zo’n moment komt.' http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...99163-3137.art Meneer Calimero heeft ons in 2010-2011 overgelaten aan Yves Leterme IIbis en Elio Di Rupo I. Laat ons hopen dat hij ons nu niet overlaat aan Elio Di Rupo II. Meneer Calimero stelt dat hij wakker ligt met pogingen op de geschiedenis in de 'juiste' plooi te krijgen. Naar eigen zeggen is dat iets dat niet kan maar toch is hij hier intensief mee bezig gedurende een groot deel van zijn leven. Kan iemand meneer Calimero Diets maken dat hij voor macht en dus het postje van premier moet gaan ! Dank U !
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.tijd.be/opinie/commentaar...399367-620.art
Meent De Wever echt wat hij zegt? De kernvraag is of de Vlaams-nationalistische partij echt bereid is een federale centrumrechtse regering te vormen die inzet op een economische ommezwaai. Ook al heeft de partij vooraf geen garanties over confederalisme. Die vraag wordt gesteld door Isabel Albers in een column in De Tijd.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Schepen
|
![]() Ben even naar de fietsenboer voor nieuwe remblokken.
![]() ![]() Ik vertrouw geen mensen die zichzelf in staat zien een grondwet naast zich neer te leggen.
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...ever_interview
Volgens De Wever doen de traditionele partijen er alles aan om hem en zijn partij zwart te maken. "Het was te vrezen dat die voortdurende aanvallen ooit eens zouden aanslaan. Iedereen moet kalm blijven." Hij weigert voorlopig in te gaan op voorstellen van onder meer N-VA-ondervoorzitter Ben Weyts om zich te outen als kandidaat-premier. "Ik blijf tot minstens 2018 burgemeester van Antwerpen. Ik ben niet beschikbaar. Ik heb eindelijk een vaste job, mijn moeder was nog zo content." De kleine partijtjes hebben er weer de schuld aan dat meneer Bart De Wever zich niet wil 'outen' als kandidaat-premier. Het zal volgens meneer Calimero ook wel de schuld zijn van iemand anders dat Ben Weyts ( N-VA) hem voordraagt om 's lands premier te worden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 oktober 2013 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...vlamingen_zien
Dat mensen meer vertrouwen hebben in Kris Peeters als minister-president is volgens De Wever ook logisch. "Het verbaast me niks. Hij is al minister-president. Bovendien is Kris een soort allemansvriend terwijl één derde van de Vlamingen tegen mij is. Dat komt door onze uitgesproken en expliciete ideeën". Bart De Wever als jankende Calimero.
![]() |
![]() |