Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2012, 23:44   #61
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Euthanasie wat meer promoten.
Euthanasie ? Hoe doe je dat ? Doe het eens voor ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 00:50   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
ge durft niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 00:58   #63
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Beetje kappen in de schandalig hoge pensioenen
Dat zou inderdaad al veel helpen .

Vandaag zeggen vele goed verdieners , ik heb veel afgedragen ik wil , "heb nodig" , een groot pensioen omdat je mijn levensstandaard niet naar beneden mag halen na mijn pensioenleeftijd .

Ik vind dat bull shit .

Als je zo intelegent bet geweest om veel te verdienen dan moet je maar van de ruimte die je over had om te sparen wat meer gebruik moeten maken om te sparen .

Bovendien , kost een brood voor iedereen even veel .

Waarom zijn er pensioenen nodig van 6 / 7 en 10.000 € / maand ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 01:04   #64
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik las dat er 20 / 25 jaar geleden een gemiddelde looptijd van ondegeveer 8.5 jaar was dat een gepensioeneerde trok voor hij / zij overleed . vandaag zou dat ongeveer 22.5 jaar zijn .

En dat nog met het zelfde stelsel , geen wonder dat de pensioenkas niet langer meer rond komt .

Wij 50 tigers beginnen de druk te voelen , dat de liedjes niet lang meer zullen duren .
Maar wat een bende profiteurs zijn er de laatste 15 jaar in pensioen gegaan , veel te vroeg en veel te hoog .

Sommigen gingen op de kap van de pensioenkas 6 maand op reis of kochten een mobilhome .

Best leuk , niets op tegen , van mij mag dat met je eigen middelen, als je er voor gewerkt hebt .
Maar niet op kosten van de gemeenschap als je aper 25 jaar gewerkt hebt . Of niet als je 20 jaar gewerkt hebt en 10 jaar werkloosuitkering hebt genoten .
Oud 9 oktober 2012, 01:05   #65
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik had toch een draad geopend .

Mag een mens meer vragen dan hij ooit gegeven heeft aan de staat .
Oud 9 oktober 2012, 01:07   #66
Klarekijk
Banneling

Standaard

Blijkbaar zou e pensioenkas ongeveer 65.000 € te kort schieten ten aanzien van zde geleverde bijdrage als mensen 20 jaar pensioen genieten . dat is toch gewoon onhaalbaar . en dat moeten we zelf durven onder ogen zien en een oplossing voor bedenken .
Oud 9 oktober 2012, 05:08   #67
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

De oplossing is heel eenvoudig, werken en bijdragen tot je sterft.
Moeten ze niets meer betalen en kunnen ze nog meer vergokken en weg graaien.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 09:29   #68
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dat zou inderdaad al veel helpen .

Vandaag zeggen vele goed verdieners , ik heb veel afgedragen ik wil , "heb nodig" , een groot pensioen omdat je mijn levensstandaard niet naar beneden mag halen na mijn pensioenleeftijd .

Ik vind dat bull shit .

Als je zo intelegent bet geweest om veel te verdienen dan moet je maar van de ruimte die je over had om te sparen wat meer gebruik moeten maken om te sparen .

Bovendien , kost een brood voor iedereen even veel .

Waarom zijn er pensioenen nodig van 6 / 7 en 10.000 € / maand ?
Ook al is dat vandaag de facto de situatie in BE: waarom zou je dan veel blijven afdragen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 09:51   #69
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ik vind het godgeklaagd dat mensen als Roland Duchâtelet (die deze problematiek reeds op wetenschappelijk wijze voorspelde 15 �* 20 jaar jaar geleden en hiertoe ook oplossingen voorstelde die hij trachtte te introduceren via Vivant) toendertijd nauwelijks gehoor kregen.

De waarheid moet blijkbaar eerst duidelijk worden voor ongeletterden vòòr het salonfähig wordt. Het zegt alles over onze politici en onze journalisten.
Nog maar enkele jaren geleden was er een uitgebreide studie. De conclusie van de studie was iets in de aard van 'ALS de groei hoog blijft EN er geen enkele tegenslag op ons af komt EN de werkloosheid en inflatie onder controle blijft EN ... DAN blijft de vergrijzing nipt betaalbaar. De conclusie van de politici: De vergrijzing blijft betaalbaar...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 11:03   #70
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik las dat er 20 / 25 jaar geleden een gemiddelde looptijd van ondegeveer 8.5 jaar was dat een gepensioeneerde trok voor hij / zij overleed . vandaag zou dat ongeveer 22.5 jaar zijn .

En dat nog met het zelfde stelsel , geen wonder dat de pensioenkas niet langer meer rond komt .

Wij 50 tigers beginnen de druk te voelen , dat de liedjes niet lang meer zullen duren .
Maar wat een bende profiteurs zijn er de laatste 15 jaar in pensioen gegaan , veel te vroeg en veel te hoog .

Sommigen gingen op de kap van de pensioenkas 6 maand op reis of kochten een mobilhome .

Best leuk , niets op tegen , van mij mag dat met je eigen middelen, als je er voor gewerkt hebt .
Maar niet op kosten van de gemeenschap als je aper 25 jaar gewerkt hebt . Of niet als je 20 jaar gewerkt hebt en 10 jaar werkloosuitkering hebt genoten .
Gaat ge nu onze eigen bevolking, die stuk voor stuk zelf hebben mee gebouwd aan het systeem en er aan hebben afgedragen, verwijten dat ze er gebruik van maken, terwijl er al decennia lang met massa's poen gesmeten werd naar heel de kuddes parasieten die hier zijn neergestreken als bende sprinkhanen die alles kaal vreten?

De pensioenkas werd, voor zover ik op de hoogte ben, vroeger ook al wel wat bijgepast uit andere potjes zoals dat van de kindervergoeding of zo. Maar ja, die zitten ook op de bodem hoor. 8 jong hier, stempelgeld of OCMW en dan nog een stel jong van broers die nog ginder in hun zandbak achtergebleven zijn maar die wel de zelfde naam dragen en hier opgegeven staan als hun eigen gebroed, en trekken maar, kassa kassa.
Oud 9 oktober 2012, 11:06   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nog maar enkele jaren geleden was er een uitgebreide studie. De conclusie van de studie was iets in de aard van 'ALS de groei hoog blijft EN er geen enkele tegenslag op ons af komt EN de werkloosheid en inflatie onder controle blijft EN ... DAN blijft de vergrijzing nipt betaalbaar. De conclusie van de politici: De vergrijzing blijft betaalbaar...
Als ze de vergrijzing niet hadden ingevoerd, dan was ze ook betaalbaar gebleven.
Oud 9 oktober 2012, 11:13   #72
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ook al is dat vandaag de facto de situatie in BE: waarom zou je dan veel blijven afdragen?
Voila, volledig mee akkoord. Of het systeem is functioneel, en dan mag het geen probleem zijn om verder gefinancierd te worden, of het is niet functioneel en dan moet ge er maar mee kappen en zeggen dat ieder voor zich zelf moet zorgen voor zijn pensioen. Ze doen toch niet liever dan alles te privatiseren.

Dat ze destijds met hun poten van de pensioenkas waren af gebleven en twintig �* dertig jaar geleden geluisterd hadden naar het VB in plaats van ze uit te lachen en te schelden, dan hadden ze nu niet in de stront gezeten.
Oud 9 oktober 2012, 11:13   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Je mag U komen aanbieden in de Tentoonstellingslaan.

Laatst gewijzigd door giserke : 9 oktober 2012 om 11:17.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 11:17   #74
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had toch een draad geopend .

Mag een mens meer vragen dan hij ooit gegeven heeft aan de staat .
Ja, want er zijn er ook die gans hun leven hebben afgedragen en die niet eens aan hun pensioen geraken. Dat is nu eenmaal zo met et een verzekeringssysteem hé. Gij verzekert u tegen brand. Wanneer uw kot de fik in gaat krijg je toch ook het verzekerde bedrag vergoed ook al heb je er nog geen honderdste van betaald.
Oud 9 oktober 2012, 11:23   #75
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zou e pensioenkas ongeveer 65.000 € te kort schieten ten aanzien van zde geleverde bijdrage als mensen 20 jaar pensioen genieten . dat is toch gewoon onhaalbaar . en dat moeten we zelf durven onder ogen zien en een oplossing voor bedenken .
Oplossing is toch simpel.

Pensioenkas is een verzekering zoals een andere. Als er te weinig middelen binnen komen ten overstaan van de uitgifte, wat staat er u dan te doen? De premie aanpassen natuurlijk. Maar een verzekering betaalt ook alleen maar uit aan verzekerde he, en niet aan de halve wereld die zijn handje komt open houden.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 oktober 2012 om 11:40.
Oud 9 oktober 2012, 11:30   #76
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ik vind het godgeklaagd dat mensen als Roland Duchâtelet (die deze problematiek reeds op wetenschappelijk wijze voorspelde 15 �* 20 jaar jaar geleden en hiertoe ook oplossingen voorstelde die hij trachtte te introduceren via Vivant) toendertijd nauwelijks gehoor kregen.

De waarheid moet blijkbaar eerst duidelijk worden voor ongeletterden vòòr het salonfähig wordt. Het zegt alles over onze politici en onze journalisten.
De vergrijzing en de gevolgen daarvan voor de houdbaarheid van de sociale zekerheid werden letterlijk al veertig jaar geleden voorspeld. Het is echt niet Duchâtelet die daar het eerst voor heeft gewaarschuwd.

Natuurlijk betekent dat niet dat men er iets aan heeft gedaan. Daar zou doortastend beleid voor nodig zijn en dat is in België onmogelijk.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 9 oktober 2012 om 11:33.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 12:05   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De oplossing is heel eenvoudig, werken en bijdragen tot je sterft.
Moeten ze niets meer betalen en kunnen ze nog meer vergokken en weg graaien.
Hoe is het mogelijk.
Niet meer bijdragen en wel geld krijgen en dan komen "ze" nog niet toe.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 12:08   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, want er zijn er ook die gans hun leven hebben afgedragen en die niet eens aan hun pensioen geraken. Dat is nu eenmaal zo met et een verzekeringssysteem hé. Gij verzekert u tegen brand. Wanneer uw kot de fik in gaat krijg je toch ook het verzekerde bedrag vergoed ook al heb je er nog geen honderdste van betaald.
Het verschil is natuurlijk dat ge niet verwacht/hoopt dat uw kot zal afbranden.
Oud 9 oktober 2012, 12:12   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Oplossing is toch simpel.

Pensioenkas is een verzekering zoals een andere. Als er te weinig middelen binnen komen ten overstaan van de uitgifte, wat staat er u dan te doen? De premie aanpassen natuurlijk. Maar een verzekering betaalt ook alleen maar uit aan verzekerde he, en niet aan de halve wereld die zijn handje komt open houden.
Idd.
Mijn pensioen staat in verhouding tot mijn bijdragen (hoogte loon en gewerkte jaren)
Waarom geeft men het ook aan wie niets bijgedragen heeft ?
Oud 9 oktober 2012, 12:15   #80
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Het pensioen staat wel in verhouding tot de bijdragen, maar er is voor de rest geen enkel rechtstreeks verband tussen. Jij hebt betaald voor de gepensioneerden van toen, en jouw pensioen wordt betaald door de huidige belastingbetalers. Als die laatste groep uitdunt komen de pensioenen in gevaar, ongeacht hoeveel men al dan niet heeft bijgedragen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be