![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En wat je verder zegt, klopt natuurlijk ook helemaal: splitsingen in een Belgische context dienen juist om er België mee te redden. Iets wat unitaristen maar niet kunnen - of willen - begrijpen. Een unitair België was reeds lang geleden definitief op de klippen gelopen. Laatst gewijzigd door SDG : 8 oktober 2012 om 12:10. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
4 manieren om de democratie te stoppen
1. Heb 2 aparte verkiezingen in 2 regio's 2. Heb machtslustige traditionele partijen, die alles doen om postjes en macht te behouden waar ze is 3. Heb de mogelijkheid om een regering zonder meerderheid per regio te maken 4. Heb een koning die naar eigen goeddunken mag beinvloeden wie er onderhandelt en wie niet En het enige dat dit artikel verwezenlijkt is om de inhoudloze stoel van Clint Eastwood, nog iets minder inhoudloos te laten lijken dan dit inhoudloos artikel ... Ik kan moeilijk geloven dat een krant met enig zelfrespect zo'n idioot artikel publiceert, wat is het volgende? Een artikel van K3 over de politieke betekenis van nummer 3? Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 8 oktober 2012 om 12:17. |
|
|
|
|
#63 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 oktober 2012 om 12:22. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Inderdaad. Ik ben ook niet verontwaardigd of wat dan ook, in feite mogen ze het zo gortig maken als ze maar willen, maar het zou beter zijn moesten meer Vlamingen dat onder ogen krijgen.
|
|
|
|
|
#65 |
|
Minister
|
België = la Belgique francophone. In hun visie hoeft het ene het andere dus niet uit te sluiten.
|
|
#66 |
|
Banneling
|
Ik kies voor de 5de manier: via de stembus.
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niet spitsvondig, niet grappig, niet origineel, voorspelbaar zelfs... Had van een "komiek" als Kroll gewoon meer verwacht. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Schepen
|
Cordon sanitaire.
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Minister
|
Citaat:
In beeldende humor zijn ze beter.
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 8 oktober 2012 om 13:18. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Zoiets denk ik ook. Het is gewoon heel typisch Franstalige humor. Die lichte, nogal goedkope vorm van ironie scoort niet bij de Vlamingen, die liever humor hebben die ofwel platter, ofwel spitsvondiger is (of allebei).
|
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#72 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook in de culturele sector is er nauwelijks uitwisseling tussen Vlaanderen en Wallonië, terwijl er wel veel uitwisseling is tussen Vlaanderen en Parijs b.v.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
#73 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En "le génie de la langue française" leent zich, i.t.t. wat je beweert, en dat moet ook een gematigd francofoob als ik erkennen, uitstekend tot verbale humor. Daarom wordt Frans ook "la langue de Voltaire" of "la langue de Molière" genoemd, twee meesters in het genre.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
#74 |
|
Banneling
|
Maar was dit stuk dan oorspronkelijk in het Frans geschreven ?
Ik betwijfel het, daar Kroll blijkbaar af en toe columns voor DS schrijft... |
|
|
|
|
#75 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er valt ook heel wat te zeggen over "Vlaamse" versus "Bataafse" humor. Heel anders, en geef mij dan toch maar de "Bataafse" humor...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(c) Le Kroll Dergelijke cartoons worden ook wel in Vlaanderen gesmaakt.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Europees Commissaris
|
Pierre Kroll is een zeveraar...
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Parlementslid
|
Optie 4 lijkt mij ideaal.
|
|
|
|
#79 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat wist jij natuurlijk ook, maar gezien je het weer niet kon laten om te trollen, moest Vlijmscherp noodgedwongen nog eens situeren over welk artikel SDG het had. Sommige nieuwelingen die nog niet vertrouwd zijn met jouw vuile manier van discussiëren, zouden immers nu écht denken dat SDG het over de gevangenisboot had. Daarom dus!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|