Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2012, 11:28   #61
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Hoe groot is de West-Vlaamse opstand in het algemeen?

De nieuwe "meester" is inderdaad aangekomen...
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 18:20   #62
t-boneSteak
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik ben niet veel meer in Kortrijk, maar mijn ouders en familie wonen er nog.
De eerste reactie maandag waren ze geschrokken. (Lees, niet akkoord met de gang van zaken door de coup van de oppositie.)
Maar ik hoor nu toch via mijn ouders steeds meer andere geluiden, nu de emotie gaan liggen is en de ratio terugkeert in het dagelijks leven. 't is te zeggen kreten van opluchting dat de CD&V nu eens buiten spel wordt gezet.
Blijkbaar was de verstikkende arrogantie van die partij in Kortrijk groter dan ik dacht.
Ik kom wel vaak in Kortrijk, ik woon er (maar werk er niet dus misschien is mijn vriendenkring geen doorsnee zoals collega's dat kunnen zijn), maar ook de mensen die ik niet ken die wat verder aan de toog zitten zeggen dat "het geen kwaad kan dat het geld eens in andere zakken gaat", "de cvp overal te veel te zeggen had" etc. Echter wel zijn de meesten het erover eens dat van Quickenborne een arrogante narcist is die zichzelf opgedrongen heeft en iedereen belogen heeft (de winnaar is aan zet).

Had het een Wout Maddens of zo geweest had niemand er problemen van gemaakt.

Nu ik eraan terugdenk, met minder aandacht op tv had Q minder kans gehad om te liegen, en was het resultaat waarschijnlijk even goed. Sommige gingen niet op hem stemmen omdat hij minder in beeld was geweest, maar sommigen gingen dan wel weer op hem stemmen omdat ze z'n kop nog niet beu waren.

Feit blijft wel dat z'n gekonkelfoes en z'n pre-electoraal optreden tot resultaat had dat de cvp er voor het eerst in meer dan een eeuw uit ligt. Langs de andere kant is dat ook voor een stuk doordat nva groot genoeg is dat je deze keer met 3 voldoende zetels haalt.
t-boneSteak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be