Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 18 oktober 2012, 20:44   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Met dat soort praat scoorde Χρυσή Αυγή (Gouden Dageraad) in Griekenland ook heel goed. Al eens aan gedacht om er in Limburg een afdelingetje van op te richten? Populistische anti-politiek gebaseerd op haat en wraakgevoelens, het tekent je helemaal.
Nu bent u toch niet goed geplaatst om zulke ethische waarheden te verkondigen volgens mij. Was u vroeger geen adept van het Vlaams Belang?
system is offline  
Oud 18 oktober 2012, 21:21   #62
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mij altijd loyaal opgesteld, maar ik had er een raar gevoel bij. Als ook Open VLD er was bij geweest, had je kunnen zeggen dat het écht een Stadslijst was.
'T stad is van de traditionele partijen dan?

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 18 oktober 2012, 21:24   #63
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nu bent u toch niet goed geplaatst om zulke ethische waarheden te verkondigen volgens mij. Was u vroeger geen adept van het Vlaams Belang?
Nee jongen. Goed geprobeerd, maar er weer naast geschoten.
fonne is offline  
Oud 18 oktober 2012, 21:28   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee jongen. Goed geprobeerd, maar er weer naast geschoten.
Ik dacht van wel, maar ik kan me vergissen. Ik zal het eens opzoeken in de archieven van het forum als ik eens tijd heb.
system is offline  
Oud 18 oktober 2012, 21:58   #65
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dus als de SPA nu gewonnen had dan had NVA mee moeten doen met de SPA?
Helemaal niet. En de SP-A mag gerust zeggen van niet in een coalitie te willen met de N-VA. Of dat ze erover willen babbelen.

Allemaal prima, maar dat doen ze niet. In plaats daarvan hebben ze geopteerd om met een politiek spel de boel te laten vastlopen. "Te nemen of te laten", een breekpunt voor PJ dat ook Groen! mee in de coalitie zou komen om de burqua's terug te laten invoeren. Zonder dat Groen! (en waarschijnlijk CD&V zelfs) op de hoogte waren....

Vind jij dat constructieve politiek? Ik zou er haast om lachen, was het niet dat er hier wordt gespeeld met een van de belangrijkste steden van Vlaanderen als een politiek pion.

PJ heeft het recht om door de verwerkingsphases te gaan van zijn verkiezingsnederlaag, en de huidige zijnde woede/wraak..... maar niet ten koste van anderen.
Oud 18 oktober 2012, 22:05   #66
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Zonder dat Groen! (en waarschijnlijk CD&V zelfs) op de hoogte waren....
Zegt Groen uitroepteken althans. Ik zou rekening houden met een voorakkoord. Ik hoop wel dat men niet poogt de boel in Antwerpen te doen vastlopen om De wever als onbekwaam te pogen af te schilderen. Dat zou zeer slecht afstralen op de liefde die PJ en anderen voor de stad voelen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 oktober 2012 om 22:06.
Johan Bollen is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:34   #67
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zegt Groen uitroepteken althans. Ik zou rekening houden met een voorakkoord. Ik hoop wel dat men niet poogt de boel in Antwerpen te doen vastlopen om De wever als onbekwaam te pogen af te schilderen. Dat zou zeer slecht afstralen op de liefde die PJ en anderen voor de stad voelen.
Nochtans wijst alles wel op een blokkeringsstrategie van minstens PJ. Op zich snap ik wel dat veel coalitiekeuzes al met een oog op 2014 zijn maar er zijn toch grenzen van het fatsoen...
Gwyndion is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:44   #68
Vlanin
Banneling

Standaard

Vlanin is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:47   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Nochtans wijst alles wel op een blokkeringsstrategie van minstens PJ. Op zich snap ik wel dat veel coalitiekeuzes al met een oog op 2014 zijn maar er zijn toch grenzen van het fatsoen...
Jij gaat niet de grenzen van het fatsoen bepalen in Antwerpen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:51   #70
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een beetje minder arrogant, wil je?
Gwyndion is offline  
Oud 18 oktober 2012, 23:00   #71
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Het zal ook wel toeval zijn dat het terug afschaffen van het nota bene door PJ ingevoerde hoofddoekenverbod voor Groen! een breekpunt is om in een coalitie te stappen.

Ik geloof Almaci als ze zegt van niks te weten, die is véél te eerlijk om aan politiek te doen.

PJ probeert Dewever gewoon zoveel mogelijk te kloten.
't Stad is blijkbaar toch zo belangrijk niet...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 18 oktober 2012, 23:02   #72
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou toch eens op met al die onnozele hautaine posts. "Jij dit, jij dat"... who cares!
Intrigant!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 18 oktober 2012, 23:03   #73
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje minder arrogant, wil je?
Excuseer mijn choux. In Antwerpen zullen ze zelf wel hun grenzen van fatsoen vastleggen. Daar hebben ze jou niet voor nodig. No hard feelings.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 oktober 2012 om 23:03.
Oud 18 oktober 2012, 23:06   #74
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Excuseer mijn choux. In Antwerpen zullen ze zelf wel hun grenzen van fatsoen vastleggen. Daar hebben ze jou niet voor nodig. No hard feelings.
Daar draait het niet om, mij draait het om het simpele feit dat je, weeral, op de persoon speelt ipv op de inhoud van mijn post. Je probeert steeds, zonder veel succes, rond het simpel feit te dansen dat zelfs Almaci PJ's technieken niet waardeert.
Gwyndion is offline  
Oud 18 oktober 2012, 23:08   #75
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het zal ook wel toeval zijn dat het terug afschaffen van het nota bene door PJ ingevoerde hoofddoekenverbod voor Groen! een breekpunt is om in een coalitie te stappen.

Ik geloof Almaci als ze zegt van niks te weten, die is véél te eerlijk om aan politiek te doen.

PJ probeert Dewever gewoon zoveel mogelijk te kloten.
't Stad is blijkbaar toch zo belangrijk niet...
Het zal er bij Groen vooral om te doen zijn dat het BAM tracé wordt afgevoerd en ze meer bloemekes op straat krijgen. Verder willen ze de nieuwe Antwerpenaren gemakkelijker op het OCMW krijgen.

http://www.groenantwerpen2012.be/alg...worden-omgezet

Oud 18 oktober 2012, 23:10   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar draait het niet om, mij draait het om het simpele feit dat je, weeral, op de persoon speelt ipv op de inhoud van mijn post. Je probeert steeds, zonder veel succes, rond het simpel feit te dansen dat zelfs Almaci PJ's technieken niet waardeert.
Who cares ? Meyrem is uiteindelijk ook van Antwerpen en ze weet goed genoeg wat het wil zeggen als Patrick Janssens in zijn gat is gebeten door Bart De Wever. Het heeft bij haar iets langer geduurd voor dit doordrong maar het is ook een jong ding in de politiek. Ze blijkt efkens later toch slim genoeg om haar lijstje met eisen op tafel te smijten.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 oktober 2012 om 23:11.
Oud 18 oktober 2012, 23:13   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De voorakkoorden vallen in 't Scheld omdat de N-VA en het Vlaams Belang de meerderheid van de zetels hebben.

Oud 18 oktober 2012, 23:29   #78
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De voorakkoorden vallen in 't Scheld omdat de N-VA en het Vlaams Belang de meerderheid van de zetels hebben.
Moeilijk te geloven dat er met dat scenario geen rekening gehouden werd. Een voorakkoord hoeft niet noodzakelijkerwijze over coalities te gaan mijn inziens. En blijkbaar is een coalitie met het VB uitgesloten, of zou men BDW in die richting pogen te duwen om zijn partij nationaal te kunnen isoleren?

'T is te hopen dat de nationale politiek niet meespeelt in deze onderhandelingen, in het belang van de Antwerpenaren. Hoopt u dat ook?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 oktober 2012 om 23:31.
Johan Bollen is offline  
Oud 18 oktober 2012, 23:30   #79
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Who cares ? Meyrem is uiteindelijk ook van Antwerpen en ze weet goed genoeg wat het wil zeggen als Patrick Janssens in zijn gat is gebeten door Bart De Wever. Het heeft bij haar iets langer geduurd voor dit doordrong maar het is ook een jong ding in de politiek. Ze blijkt efkens later toch slim genoeg om haar lijstje met eisen op tafel te smijten.
Inderdaad, dat betekent dat PJ aan een verrottignsstrategie wil doen omdat hij BDW niet als burgemeester wil zien .
Gwyndion is offline  
Oud 19 oktober 2012, 02:06   #80
Vlanin
Banneling

Standaard

Vlanin is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be