Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2012, 08:34   #61
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Vrouwen slaan,
Correctie: extremistische vrouwen slaan. So what?

Citaat:
migranten in elkaar slaan,
Correctie: vreemdelingen wegjagen. Griekenland behoort toe aan de Grieken. So what?

Citaat:
journalisten bedreigen,
Correctie: dienaars van de vierde macht van het regime erop wijzen dat ze meelopers zijn die de bevolking voorliegen. So what?

Citaat:
de hitlergroet doen tegenover migranten,
Vreemdelingen groeten is zelfs zeer beleefd, so what?

Citaat:
dreigen zieke migranten uit ziekenhuizen met geweld te halen,
Griekse ziekenhuizen zijn er voor de Grieken, niet voor vreemdelingen. So what?

Citaat:
intimidatie tegen alles wie niet mee is met de partij,...
Dat is dan ook meteen de taak van echte oppositie in crisistijd. So what?

Citaat:
Ja, wat is het probleem eigenlijk?
De Griekse regering tiens, net als de EU.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 12:56   #62
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
In welke draad, dan?
Ik heb geen abo op die discussie, maar gezien jij dat wel hebt kan je zelf wel effe de moeite doen.

Citaat:
Niemand moet mij hierin helpen want het antwoord is duidelijk: niets (volgens jouw diepe overtuigen)?
Zoals ik reeds schreef kan ik het volledig mis hebben met mijn negatieve mening over de islam, aan jou dus om mij in al m'n simplistische redeneringen te overtuigen van het positieve aspect ervan.

Citaat:
Moet ik jou van iets anders doen overtuigen?
Als ik het doe, dan is je overtuiging alvast duidelijk: ik geraak niet uit mijn Gordiaanse semantiek.
Nee nee, gewoon antwoorden op dit simpele vraagje: "...wat goeds heeft de islam zoal gebracht of nog te brengen in Europa ?"

Voor een highlight intellectueel als jij, moet dat toch slechts een fluitje van een cent zijn.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 14:37   #63
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Porpo is een Mohammedaan. Vroeger noemden we die lieden in goed Nederlands muzelmannen, een aanduiding afkomstig uit het Frans waar ze nog steeds zo heten.
Die leer van Mohammed die ze volgen werd in oud-nederlands de Mahumetisterij genoemd.
Nu mogen die Mohammedanen denken dat ze niet de leer van Mohammed volgen maar de bevelen van een godheid (vroeger maangod?), maar buiten hunzelf gelooft niemand dat. Ze mogen zichzelf Islamieten noemen (Oeps, ook al fout moet Moslim zijn) maar waarom zouden buitenstaanders dat ook doen?
Moslim: iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan Allah.
En zit er in het gebruik van "Moslim' niet een element dat als je dat woord gebruikt je ook instemt met het bestaan van een zekere Allah?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 15:18   #64
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Porpo is een Mohammedaan. Vroeger noemden we die lieden in goed Nederlands muzelmannen, een aanduiding afkomstig uit het Frans waar ze nog steeds zo heten.
Die leer van Mohammed die ze volgen werd in oud-nederlands de Mahumetisterij genoemd.
Nu mogen die Mohammedanen denken dat ze niet de leer van Mohammed volgen maar de bevelen van een godheid (vroeger maangod?), maar buiten hunzelf gelooft niemand dat. Ze mogen zichzelf Islamieten noemen (Oeps, ook al fout moet Moslim zijn) maar waarom zouden buitenstaanders dat ook doen?
Moslim: iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan Allah.
En zit er in het gebruik van "Moslim' niet een element dat als je dat woord gebruikt je ook instemt met het bestaan van een zekere Allah?
Muzelman:
Muzelman kan verwijzen naar:

Een verouderd synoniem van moslim.
Een gevangene in een concentratiekamp die door de ontberingen geheel apathisch is geworden.

De gelijkenis is niet uit de lucht gegrepen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 15:40   #65
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://xryshaygh.com/

Ik zie dat de Gouden Dageraad op hun website niet de moeite neemt om andere talen te gebruiken,mogelijk interesseert wat anderen denken van hen,hen helemaal niet en wensen ze via dit medium niet eens hun standpunten internationaal uit te leggen..

leer eerst Grieks zeker?

best wel radikaal....

Laatst gewijzigd door kelt : 21 oktober 2012 om 15:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 15:40   #66
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
waar was toen die Griek werd vermoord omwille van zijn camera door een vreemdeling nergens te bespeuren he, waarschijnlijk vond je dat maar een fait divers nu betogen tegen een theaterstuk of een illegale zijn stand vernielen vind ik toch van een veel mindere orde
Jij bent de grootste hypocriet van gans dit forum. Me verschildende keren uitschelden voor "anti-semiet" zonder reden, en nu gaat meneer de wannabe-zionist het even opnemen voor neo-nazi's.

Laatst gewijzigd door Tamam : 21 oktober 2012 om 15:50.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 15:45   #67
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Correctie: extremistische vrouwen slaan. So what?

Correctie: vreemdelingen wegjagen. Griekenland behoort toe aan de Grieken. So what?

Correctie: dienaars van de vierde macht van het regime erop wijzen dat ze meelopers zijn die de bevolking voorliegen. So what?

Vreemdelingen groeten is zelfs zeer beleefd, so what?

Griekse ziekenhuizen zijn er voor de Grieken, niet voor vreemdelingen. So what?

Dat is dan ook meteen de taak van echte oppositie in crisistijd. So what?

De Griekse regering tiens, net als de EU.
Ga jij dan migranten en hun kinderen hier uit het ziekenhuis komen slaan als uw kaalhoofdige broeders hier aan de macht komen ?

en lol @ "extremistische vrouwen slaan" is OK. Als een neo-nazi het niet op kan tegen ene kommuniste met woorden, is het dus gerechtvaardigd om wat te beginnen slaan. "Gouden" Dageraad niveau .

Vreemdelingen beschimpen met een neo-nazi groet is gewoon dom, maar gebaar je gerust maar van de kromme of lach er maar mee.

Lach jij ook trouwens als je hoort over een doodgeslagen migranten in Rusland door neo-nazi's, dat voortkomt uit hetzelfde intimiderend gedrag? Want hey; Rusland aan de Russen.

En ondertussen de anti-imperialist durven uithangen, maar geen solidariteit tonen met de slachtoffers. Vb: hoeveel van de 5 miljoen gevluchte Irakezen eindigden in ons land op uiteindelijk? In ieder geval de medische hulp die ze nodig hebben zou jij belemmeren door ze uit ziekenhuizen willen zien geslaan.

Immigreer jij maar naar Orania ofzo man.

Slechte bal, jo.

Laatst gewijzigd door Tamam : 21 oktober 2012 om 15:54.
Oud 21 oktober 2012, 16:06   #68
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het even opnemen voor neo-nazi's.
superhyprocrietje zal ook eens iets zeggen ik neem het helemaal niet op voor deze neo nazi's ik vind het echter faits divers tov de echte problemen die de Grieken ondervinden namelijk allahtoonse criminaliteit zoals die pasgeworden vader die werd vermoord om zijn camera en waar jij selectief blind voor bent, jij bent steeds selectief blind bij alle allahtoonse crapuulzaken en dat is pas echt hypocriet...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 18:30   #69
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik heb geen abo op die discussie, maar gezien jij dat wel hebt kan je zelf wel effe de moeite doen.

Zoals ik reeds schreef kan ik het volledig mis hebben met mijn negatieve mening over de islam, aan jou dus om mij in al m'n simplistische redeneringen te overtuigen van het positieve aspect ervan.

Nee nee, gewoon antwoorden op dit simpele vraagje: "...wat goeds heeft de islam zoal gebracht of nog te brengen in Europa ?"

Voor een highlight intellectueel als jij, moet dat toch slechts een fluitje van een cent zijn.
Ik weet niet hoe het mogelijk kan zijn om een door jou beoordeelde discussie terug te vinden !!

Wat betreft jouw vraag en omdat je Europa vermeldt, moet je weten dat er honderden Europese onderzoekers en denkers zijn die positief, negatief en neutraal over (meer)waarde en bijdrage van de islam hebben geschreven. Je moet een beetje moeite doen, opzoeken, lezen en vergelijken.

En voor mij persoonlijk is het antwoord duidelijk maar ik ga eerst de vraag herformuleren.

Wat goeds heeft het goede zoal gebracht of nog te brengen in Europa?

Volgens jou is de islam een religie dus het antwoord is religieus.
Is er godsopenbaring, dan weten we wat goed is.
Is er geen, dan weten we dat niet.

Laatst gewijzigd door porpo : 21 oktober 2012 om 18:30.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 20:22   #70
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
superhyprocrietje zal ook eens iets zeggen ik neem het helemaal niet op voor deze neo nazi's ik vind het echter faits divers tov de echte problemen die de Grieken ondervinden namelijk allahtoonse criminaliteit zoals die pasgeworden vader die werd vermoord om zijn camera en waar jij selectief blind voor bent, jij bent steeds selectief blind bij alle allahtoonse crapuulzaken en dat is pas echt hypocriet...
Geweld van ontspoorde neo-nazi´s noem jij een "fait divers".

Maar hey, het zij geen moslims dus dit geweld gaan we minimaliseren of goed proberen te praten.

....En ondertussen staan zwaaien met de Israelische vlag. Prachtig
Oud 21 oktober 2012, 20:37   #71
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geweld van ontspoorde neo-nazi´s noem jij een "fait divers".
die dingen die jij opnoemt zoals dat ineenslagen van een ILEGAAL kraampje is idd een fait divers een moord daarintegen door een allahtoon is voor jou zeker VERRIJKING
ik moet kotsen van zo'n dubbele moraal...
Oud 21 oktober 2012, 20:38   #72
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....En ondertussen staan zwaaien met de Israelische vlag. Prachtig
stoort dat misschien ? wellicht een van je facistische trekjes
Oud 21 oktober 2012, 20:55   #73
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

ah! na een anti-semiet ben ik nu ook een fascist oppeens. klasse!
Oud 21 oktober 2012, 20:56   #74
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die dingen die jij opnoemt zoals dat ineenslagen van een ILEGAAL kraampje is idd een fait divers een moord daarintegen door een allahtoon is voor jou zeker VERRIJKING
ik moet kotsen van zo'n dubbele moraal...
ik noemde meer op en dat weet je ook wel. pogingen om wat er daar gebeurt te minimaliseren is nogal zielig.
Oud 21 oktober 2012, 21:02   #75
Today
Banneling

Standaard

Stel je eens niet zo aan, Tamam.
Today is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 21:11   #76
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah! na een anti-semiet ben ik nu ook een fascist oppeens. klasse!
het is OPEENS, iemand zijn vrijheid ontnemen van avator omdat dat je stoort is een vorm van fascisme...
Oud 21 oktober 2012, 21:16   #77
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik noemde meer op en dat weet je ook wel. pogingen om wat er daar gebeurt te minimaliseren is nogal zielig.
ja een betoging tegen een theater stuk en een gevecht tussen politieke tegenstanders echte gruweldaden
maar je hebt gelijk dit zijn superzware feiten die moord op die pas geworden Griekse vader is uiteraard maar een fait divers (allee als de dader(s) allahtonen zijn toch, niet?)
Oud 21 oktober 2012, 21:47   #78
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Gouden Dageraad is een neo-nazistische partij in Griekenland die teert op de crisis aldaar. Een parlementslid belaagde tijdens een TV debat twee vrouwlijke tegenstanders, kraampjes van migranten worden voor het oog van de politie en camera's vernielt, de voorzitter doet ongestoord de hitlergroet,..

Ze dreigen al een tijdje migranten ("invaders") uit ziekenhuizen met geweld te zetten.

En nu deze 'betoging' tegen een theaterstuk een paar dagen terug:

Racistische slogans roepen, stenen gooien, iemand van de partij die opgepakt werd "de-arresteren" (de militant werd opgepakt, in een combi gezet en werd door Gouden Dageraad leden uit de handen van de politie gerukt), bedreigen en intimideren..

Last week Golden Dawn MP Ilias Panagiotaros led a demonstration that closed down a performance of the Terence McNally play, Corpus Christi.

As police stood by, apparently oblivious, Mr Panagiotaros was filmed shouting racist and homophobic insults at the director of the play, and the actors cowering inside the Chyterio Theatre.

bron: BBC

Verslag:

https://www.youtube.com/watch?v=BB5CbMMHVBg
Hopelijk kunnen ze daar snel de macht in handen nemen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 21:49   #79
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het mogelijk kan zijn om een door jou beoordeelde discussie terug te vinden !!
Ok, never mind.

Citaat:
Wat betreft jouw vraag en omdat je Europa vermeldt, moet je weten dat er honderden Europese onderzoekers en denkers zijn die positief, negatief en neutraal over (meer)waarde en bijdrage van de islam hebben geschreven. Je moet een beetje moeite doen, opzoeken, lezen en vergelijken.
Wel, er zijn tonnen van kritische bijdragen geschreven door uitmuntende islamologen, mensen dus die de islamitische teksten en de handelingen die daaruit vloeien al heel hun leven bestudeerd hebben en deze mss beter kennen dan jij.
Uiteraard hebben die een westerse achtergrond, dus dat zal dan voor jou wsl wel een vooroordeel aka tekortkoming zijn.

Maar kom, voor een gezond oordeel van binnenuit, verwijs ik je graag naar mensen die de islam hebben ingelepeld gekregen vanaf hun eerste ademtocht en die ziekmakende zooi op latere leeftijd weer uitbraakten, toen ze over gezond verstand beschikten.
Derhalve zijn die imo dan ook het best geplaatst, om te oordelen over de mentale verteerbaarheid van de islam: http://www.exmoslim.org/

Citaat:
En voor mij persoonlijk is het antwoord duidelijk maar ik ga eerst de vraag herformuleren.

Wat goeds heeft het goede zoal gebracht of nog te brengen in Europa
Rondkijkend vraag ik het me nog steeds af, onderwijl geduldig wachtend op jouw verlossend antwoord daarop.

Citaat:
Volgens jou is de islam een religie dus het antwoord is religieus.
Fout, volgens mij eva is de islam een vorte veroveringsideologie, gebaseerd op dreiging, dwang en geweld tov iedereen die er kritisch of afwijzend tgo staat.
Een recent voorbeeldje over de 'verdraagzaamheid' uwer geloofsbroeders en dan nog wel van 'universitairen':

http://www.liveleak.com/view?i=2e4_1350733190

Zoals steeds een bende onverdraagzame sukkels dus, niet in staat tot het relativeren van de eigen frustraties of daar op deftige wijze mee om te gaan.
Koranisch geinspireerde bedreiging en geweld is jullie enige drijfveer om ongelovigen te onderdrukken of hen in hun eigen landen uit te vreten.

Citaat:
Is er godsopenbaring, dan weten we wat goed is.
Is er geen, dan weten we dat niet.
Bullshit, u kan dat niet weten, omdat u er niet bij was toen uw profeet zijn 'openbaring' aka hallucinaties ervaarde.
Derhalve steunt uw geloof op niets anders, dan wat een 7-de eeuwse warlord daarvan maakte, tussen de honderden andere 'profeten' in de loop der eeuwen.

Maw, u zit tot aan uw oren in het islamitische drijfzand, maar weigert de reddende stok van de niet-moslim aan te nemen.
Mij niet gelaten, beste mohammedaan, verzuip dan maar, inshallah.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 oktober 2012 om 21:51.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 21:50   #80
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Grieks parlementslid noemt migranten "untermenschen"

http://www.knack.be/nieuws/buitenlan...0195926045.htm

Eleni Zaroulia is getrouwd met Nikolaos Michaloliakos , voorman van de Gouden Dageraad

http://www.youtube.com/watch?v=9b-mC...layer_embedded
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be