Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2012, 09:27   #61
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Amaai. Hier zijn er ook van die clubs, maar dat heeft nu eens niks met moslima's te maken hoor. Mijn vrouw is een tijdje naar zo een club geweest, en ze vond zich daar ook beter op haar gemak, ipv die andere club waar we allebei gingen, en waar het bijna karikaturaal was: enerzijds wat macho spierballen gewichtshefferkes in ontbloot bovenlijf en anderzijds wat pin-ups op een trainerfietske in strak fluo pakje .
En dan maar flirten tegen de sterren op. Niks op tegen natuurlijk, maar ik kan goed begrijpen dat een vrouw die gewoon wat lichaamsbeweging wil doen zich wat raar voelt in zo een milieu. Waarom niet, he.
Er zijn ook kappers voor enkel vrouwen.
Indien die macho's & pin-ups andere mensen effectief beginnen lastig te vallen, moeten ze die individuen maar buitengooien. Om dan ineens de toegang te verbieden aan alle mannen is een brug te ver.
Als een discotheek problemen heeft met opdringerige allochtonen en de vrouwelijke bezoekers storen zich daaraan, kan ze toch ook niet de toegang ontzeggen aan alle allochtonen.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 09:29   #62
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik zou graag een verbod hebben voor mannen in winkelstraten.
Dan moeten we niet meer mee kleedjes kiezen en taxichauffeur spelen.
Het zou veel tijd uitsparen : mannen wachten gemiddeld 26 uren per jaar voor de paskamers terwijl hun partner kleding past.

http://www.nu.nl/man/2797536/mannen-...-paskamer.html
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:42   #63
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Indien die macho's & pin-ups andere mensen effectief beginnen lastig te vallen, moeten ze die individuen maar buitengooien. Om dan ineens de toegang te verbieden aan alle mannen is een brug te ver.
Als een discotheek problemen heeft met opdringerige allochtonen en de vrouwelijke bezoekers storen zich daaraan, kan ze toch ook niet de toegang ontzeggen aan alle allochtonen.
Klopt en je hebt gelijk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 18:27   #64
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou veel tijd uitsparen : mannen wachten gemiddeld 26 uren per jaar voor de paskamers terwijl hun partner kleding past.

http://www.nu.nl/man/2797536/mannen-...-paskamer.html
Zet uw vrouw af in de stad, en spreek af met haar in een café, waar je op haar wacht.
Aan de toog wachten is veel minder vervelend.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 18:28   #65
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom niet eigenlijk hé ?...
Oud 31 oktober 2012, 18:49   #66
Doa
Banneling

Standaard

mijn vriendin sport in een zaal van een kleine school in de buurt, van die zumba toestanden enzo en ik ben blij dat da ook female only is.
vroeger ging ze naar de fyzix en er waren daar venten die constant aant gapen waren en achter haar liepen
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 19:40   #67
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik zou graag een verbod hebben voor mannen in winkelstraten.
Dan moeten we niet meer mee kleedjes kiezen.
En dan brengen ze de verkleerde kledij voor ons mee ??!!

Vrouw: "Schat , ik heb u een kostuum & plastron meegebracht !!"
Man: "Oh shit , zegt da't nie woar is , eeeej ??
Ik had oe nog gezeej da'k geire da rooi t-shirt meej 666 er op wou !!
En gij brengt da dan meej in de plek ??
Kutmiljaar , da's elke keer wa meej aaw !!
Ge kunt naa meteen dene stront terugbrenge !!"
Vrouw: "Ik winkel , ik beslis !!"
Man: "Awel , ik hem net beslote da gij de'r uit vliegt , onnozele trut !!
'k 'em genoeg van aaw strontkuren !!
'k gon zelf veurtoan wel winkelen , dan he'k teminste altij wa'IK wil" !!
Vrouw: " wèèèèèèèèèèiiiii , wat heb ik nu weer gedaan ??"
Man: "niks" !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 31 oktober 2012 om 19:54.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 22:17   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Het zwembad is voor iedereen. Zelfs voor naaktzwemmers, en burkini-adepten.
Want maken wij niet allen deel uit van één groot gezin in feite ( de mensheid ) ?
Als er een regeling kan uitgewerkt worden waarbij er enkel en alleen voor naaktzwemmers tijd wordt voorzien, waarom niet?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 22:20   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vandaar dat je geen allochtonen kunt discrimineren wanneer je een dancing beheert, evenmin moeten er fitnessclubs zijn die mannen weren.
Dat is evengoed discriminatie en dus fout.
Relevante criteria om mannen te weren bestaan niet, wanneer het gaat over fitness.
Ik zie niet in waarin discriminatie nu eigenlijk schuilt in het voorzien van bepaalde uren voor vrouwen alleen (of mannen alleen). U meent dat er geen relevante criteria bestaan, maar dat is slechts uw mening. Er kunnen gerust andere meningen naar voorgeschoven worden.
Oud 31 oktober 2012, 22:21   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Het onderscheid tussen tijdelijk en permanent is het enige dat het verschil kan maken tussen discriminerend en niet discriminerend.

Gij *zegt* gewoon dat het volgens u geen steek houdt. In werkelijkheid wilt ge het gewoon niet erkennen, omdat ge mij dan niet langer als de duivel kunt afschilderen.
Mag ik van u dan vernemen waar in de wet dat onderscheid wordt gemaakt?
Oud 31 oktober 2012, 22:35   #71
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Anders dan openbare zwembaden hoeft een fitnessruimte, een discotheek of een kroeg zich niet te gedragen als één of andere instelling van liefdadigheid. Dat wil zeggen: de eigenaar is vrij om te beslissen wie hij of zij toelaat tot zijn of haar zaak. Uiteraard: hoe minder volk er wordt toegelaten, hoe minder potentiële klanten.

Als een fitnesszaak enkel vrouwen wil toelaten - wat ook de reden daarvoor is, al is het orthodox salafisme - dan is dat volledig voor de rekening van die fitnesszaak. Indien de zaken uiteindelijk goed draaien, betekent dat enkel maar dat de eigenaar een goed onderbouwd businessplan had.

In mijn bedrijf geldt een zero-alcoholpolitiek. Dat wil zeggen dat, wanneer er met zakenrelaties uit eten gegaan wordt of partners uitgenodigd worden voor vergaderingen, het occasionele wijntje, biertje of dégustiefje uit den boze zijn. Bij overtreding komen er sancties. Indien ik per sé wil drinken tijdens de werkuren, ga ik dus beter ergens anders werken. Voor klanten geldt net hetzelfde principe: als je niet welkom bent, ga je toch elders?

Elk instrument dat deze vrijheid beknot, heeft het niet goed begrepen met volwassen worden. Leef en laat leven.
Oud 31 oktober 2012, 23:47   #72
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie niet in waarin discriminatie nu eigenlijk schuilt in het voorzien van bepaalde uren voor vrouwen alleen (of mannen alleen). U meent dat er geen relevante criteria bestaan, maar dat is slechts uw mening. Er kunnen gerust andere meningen naar voorgeschoven worden.
Eigenlijk ben ik voor voledige vrijheid omtrent die dingen : zolang het geen openbare instituten zijn, die gesubsidieerd worden door de staat, zou elkeen mogen toelaten en weigeren wie hij wil in zijn café, dancing, restaurant, fitnessclub, bedrijf enz enz.
Noem het discriminatie, noem het racisme, noem het zoals je wil, maar in naam van wie en wat moet een privé zaak mensen toelaten die hij daar liever niet wil zien, of dit nu over blanken of kleurlingen, mannen of vrouwen, homo's of hetero's gaat...Waarom mag men niet iets oprichten waarin alleen gelijkgestemden binnen mogen ?
Oud 1 november 2012, 00:10   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over een fitness, enkel voor vrouwen.
Niet over uren voor bepaalde doelgroepen.
Welke relevante criteria zijn er dan volgens u?
Oud 1 november 2012, 00:14   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over een fitness, enkel voor vrouwen.
Niet over uren voor bepaalde doelgroepen.
Welke relevante criteria zijn er dan volgens u?
Jawel, de doelgroep is vrouwen. Ik zie geen enkel element dat discriminerend is.
Oud 1 november 2012, 00:23   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, de doelgroep is vrouwen. Ik zie geen enkel element dat discriminerend is.
Wanneer een fitness mannen weigert, is dat discriminatie, heeft u nu nog een argument?
Oud 1 november 2012, 00:28   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer een fitness mannen weigert, is dat discriminatie, heeft u nu nog een argument?
Neen, dat is geen discriminatie. Als we als Gezinsbond niet-leden de toegang tot het zwembad ontzeggen, is dat het ook niet.
Oud 1 november 2012, 09:47   #77
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is in geen enkel opzicht "discriminatie".
Oud 1 november 2012, 09:58   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is geen discriminatie. Als we als Gezinsbond niet-leden de toegang tot het zwembad ontzeggen, is dat het ook niet.
de gezinsbond weigert niet-leden op basis van het feit dat ze geen lid zijn.

Op welke basis worden mannen geweigerd?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 10:01   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Anders dan openbare zwembaden hoeft een fitnessruimte, een discotheek of een kroeg zich niet te gedragen als één of andere instelling van liefdadigheid. Dat wil zeggen: de eigenaar is vrij om te beslissen wie hij of zij toelaat tot zijn of haar zaak. Uiteraard: hoe minder volk er wordt toegelaten, hoe minder potentiële klanten.

Als een fitnesszaak enkel vrouwen wil toelaten - wat ook de reden daarvoor is, al is het orthodox salafisme - dan is dat volledig voor de rekening van die fitnesszaak. Indien de zaken uiteindelijk goed draaien, betekent dat enkel maar dat de eigenaar een goed onderbouwd businessplan had.

In mijn bedrijf geldt een zero-alcoholpolitiek. Dat wil zeggen dat, wanneer er met zakenrelaties uit eten gegaan wordt of partners uitgenodigd worden voor vergaderingen, het occasionele wijntje, biertje of dégustiefje uit den boze zijn. Bij overtreding komen er sancties. Indien ik per sé wil drinken tijdens de werkuren, ga ik dus beter ergens anders werken. Voor klanten geldt net hetzelfde principe: als je niet welkom bent, ga je toch elders?

Elk instrument dat deze vrijheid beknot, heeft het niet goed begrepen met volwassen worden. Leef en laat leven.
Ik neem aan dat U dit principe ook in cafés of discotheken wil toegepast zien: wie geweigerd wordt moet maar elders gaan.
In dat geval kan ik je bijtreden. Het probleem is echter dat dit laatste verboTen ist, in feite is alles verboTen als men niet-autochtone bewoners ergens wil buitenhouden.

Natuurlijk gaat die bevolking mee in uw non-alcoholic etentje, zouden ze ook meegaan als er verondersteld wordt dat iedereen een glaasje champagne meedrinkt? of zouden ze dan willen dat de (halal) regels worden toegepast?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 10:02   #80
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de gezinsbond weigert niet-leden op basis van het feit dat ze geen lid zijn.

Op welke basis worden mannen geweigerd?
Waarom zou een eigenaar moeten verantwoorden wie hij of zij weigert?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be