![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ja een gedeelte van mijn voorouders woonde in gebied dat nu tot Wallonië behoort. Laatst gewijzigd door pajoske : 7 november 2012 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() Grappig, zit er iets in dat water? Er zijn immers mensen hier die beweren dat mensen aan weerszijde van de Schelde niets maar dan ook NIETS met elkaar gemeen hebben. En nu blijkt water ineens een bindende factor te zijn?
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 7 november 2012 om 23:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
net als "lees eens een boek". ![]() als je iets wilt zeggen doe je dat zelf maar. Anders gaat je betoog aan mij verloren.
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Ik heb hierboven de uitleg uit wikipedia gequoted. En dat lijkt me héél duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dus, welke staatkundige, identitaire conclusie wilt u daaraan geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw unique selling point? Citaat:
Wat willen de Limburgers dan wel doen dat ze nu niet kunnen? Ook dit klinkt rationeel, maar waaruit bestaat die Limburgse identiteit?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 november 2012 om 01:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik had verwacht dat ge zoudt zeggen: Wij zijn geen Belgen , geen Nederlanders en geen Duitsers, maar Limburgers! Maar neen! Dus een eigen Limburgse identiteit bestaat toch niet?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=338 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=333 Citaat:
Ik zie eerder ideologische scheidingslijnen tussen de traditionele politieke families dan tussen noord-zuid; ik zou het nog niet zo dadelijk zien gebeuren dat er een 'Nederlandse' en een 'Vlaamse' partij zal opgericht worden, zoals er nu een Friese partij is.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 november 2012 om 02:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schelde stroomt immers niet door de limburg... ![]() Verder valt het op dat de belgicistiche limburgers er vooral trots op zijn zich eerst Limburger noemen en dan pas belg .... Wanneer wij,de rest van de Nederlandstaligen ons met trots eerst Vlamingen noemen, en dan pas belg ,worden we uiteraard voor separatisten uitgemaakt... Het valt verder op dat sommigen dromen van een onafhankelijk verenigd limburg,zélfs al moeten ze er een stuk van zuid-Nederland voor inpikken... Dromen wij van een onafhankelijk Vlaanderen worden we uiteraard wéér in het verdomhoekje geplaatst... Volgens sommigen is Vlaanderen dan te klein om in zijn onafhankelijkheid de welvaart van zijn bevolking op peil te kunnen houden.... Dat voor hun nog kleiner verenigd Limburg dit probleem zich dan ook zou stellen wordt gemakshalve over het hoofd gezien.... Zij blijven eigenlijk liever de slaven van een Francofoon gedomineert belgië dan dat ze mee onafhankelijke Vlamingen zouden worden ..... Laatst gewijzigd door Svennies : 8 november 2012 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat ik alleen maar volmondig kan beamen.
En toch komen we niet tot dezelfde inzichten over dat heden..... Zo gaat het er bij niet in dat men geschiedkundig goed kan onderlegd zijn én desondanks toch Belgicist kan zijn.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 november 2012 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De westoever, natuurlijk.....! De Maas maakt toch een scheiding tussen oost en west maar toch niet tussen noord en zuid.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 november 2012 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Friesland als doel onafhankelijkheid? Tja, een paar zonderlingen heb je altijd wel ... ken zelf geen Friezen (Heitelân) die zich daar serieus over uitlaten of mee bezig houden. Laatst gewijzigd door Adrian M : 8 november 2012 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() pwned
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Quote: De FNP staat aan de linkerzijde van het politieke spectrum en is regionalistisch ingesteld. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden, is de FNP niet voor volledige zelfstandigheid van Friesland. Wel ziet het de Friezen als een apart volk en staat het voor een federalistisch politiek systeem in Friesland. De partij wil meer autonomie voor Friesland; gebruik, bescherming en erkenning van de Friese taal en eigen gezag over de gasreserves in de Friese bodem. http://nl.wikipedia.org/wiki/Fryske_Nasjonale_Partij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |