![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Dat is zeker geen reden om de hele Belgische politiek te blokkeren. Er zijn veel grotere problemen in onze maatschappij zoals werkloosheid, milieuvervuiling, hoge belastingen enz.
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Die grotendeels te wijten zijn aan de federale staat. Opdoeken die handel en zowel werkloosheid als belastingen zullen verminderen. Voorts kan op lokaal niveau veel beter beleid gevoerd worden ivm milieu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen zijn ze dan toch maar aan de eenmalige inkomsten begonnen om de boel voor 2013 een beetje op te fleuren.
Punt 1: de éénmalige bevrijdende aangifte, anders gezegd: amnestie voor belastingsfraudeurs. Gelukkig is éénmalig in België een rekbaar begrip. Voor 2014 zien we dan weer wel.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() fiscale amnestie komt weer ter sprake, onbegrijpelijk. Een groot schandaal voor de werkende mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() Mss al eens beginnen kijken wie die putten heeft gemaakt en met welk recht.
Vervolgens eens gaan bezien wat die personen bezitten. Vervolgens nog eens goed nagaan, wat er allemaal eerlijk van verdiend is. Dan de rekening presenteren. Corruptie aanpakken. Maar tja, we lezen het alle dagen in de krant he!? Belgie, en bij uitbreiding Europa, het land waar misdaad loont.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die grotere problemen zullen blijven bestaan zolang België blijft bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een van de vorige keren was de laatste, daarna de allerlaatste en deze keer vermoedelijk de super allerlaatste. Hoe de volgende genoemd moet worden zullen we nog eens flink over moeten nadenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Omdat ze een noodbegroting opstellen is de regering gevallen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je even nadenkt zal je vanzelf begrijpen dat als ze met twaalfden gaan werken het begrotingstekort er alleen groter op zal worden... Dan komen er alleen miljarden bij gedurende die periode die ze er wéér moeten afsnijden.... Bovenop die miljarden die ze nu al tekort komen... Lets play the last song..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijd rekken en nieuwe kansen een kans geven...wat anders kan je doen? Tuurlijk gaan de schulden oplopen. Maar is dat belangrijk? Ik heb al vele jaren een bedrijf, vaak stond ik ook in het rood op mijn kaskrediet in afwachting van nog te ontvangen facturen. Daar draait het hem toch allemaal om? Zolang de te verwachten inkomsten hoger zijn dan de uitgaven speelt dat weinig rol. Enfin zo redeneer ik. Anderen redeneren misschien verstandiger. Maar anderen gaan dikwijls failliet en ik ben nog nooit failliet gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Idd. Ik hoop tenminste dat ze de laatste keer en de allerlaatste keer de namen onthouden hebben en deze heer- en vrouwschappen een aantal keer als steekproef hebben gecontrolleerd. Maar wetende hoe de regering staat tov responsabilisering zal dit wel niet het geval zijn. Integendeel, ze hebben wsl een spaarkaart gekregen voor meer korting bij de belastingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De cijfers waarmee Belgie in het rood staat, is gelijk aan de jaaromzet. Klinkt wat mij betreft niet positief. Als zaakvoerder kan je daaruit geraken door de zaak te verkopen of een lening af te betalen. Ik vraag mij af hoe je dat ziet mbt de regering? Belgie verkopen aan USA of Zwitserland ofzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk perfecte moment om de regering te laten vallen. Vertraag de formatie in Antwerpen tot er nieuwe verkiezingen zijn en dan kan BDW beginnen pendelen tussen Vollezele enerzijds en het schoon verdiep anderzijds.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het klopt inderdaad dat als de inkomsten hoger zijn dan de uitgaven tijdelijk in het rood gaan geen groot probleem is. Dat is echter niet de situatie van Belgie. De belgische overheid heeft geen (enfin, niet enkel) een cash-flow probleem, er is een structureel tekort. Er zijn meer uitgaven dan inkomsten, en door langer te wachten met het probleem aan te pakken maken ze het alleen maar erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is nu net het probleem. De verwachte inkomsten zijn LAGER dan de uitgaven. Als je als bedrijfsleider in die omstandigheden vertikt om beslissingen te nemen, zal iemand anders in jouw plaats wel een beslissing nemen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar België is onbestuurbaar hé. Zeg mij eens wie hier stuurt? Hier is niemand die een beslissing kan nemen die meteen uitgevoerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hun probleem is dat ze altijd mikken op een groei, terwijl een stagnatie dikwijls beter is. En neen stilstand is geen achteruitgang. Dat is een cliche. Als men uitgaat van een verlaging van de inkomsten en daar de uitgaven op aanpast, is het verschil terug winst. Het spijtige is dat men hier nooit geen geld opzij zet voor de volgende boekjaren. Hier is altijd alles op of altijd een tekort die moet aangezuiverd worden. Dat is idd mismanagement. Een zaakvoerder zou hiervoor in de cel belanden na een tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben de fed reg zo moe als koude pap. Tijd voor een afstraffing en liefst toestanden als in egypte, ganser dagen pleinen bezetten, totdat de nodige hervormingen voor de economie en justitie er komen verdorie. |
|
![]() |
![]() |