![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al gehoord van reservetroepen? Ah jij laat het dus liever aan onze grote bondgenoten over om onze oorlogen uit te vechten als het zover is. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2012 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al bij al was het daar niet zo slecht. Slavernij ? Niets van gemerkt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, en als jij dat niet zo ervaart, moet het maar voor iedereen gelden?
![]() |
![]() |
#66 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb noch het vechten, noch mijn andere taken ooit aan anderen overgelaten. Zij die het meemaakten praten daar alleen niet zo over. Die uitspraken worden gereserveerd voor mensen die teveel Hollywood volgen in hun droom naar actie. Ik weet alleen dat, in geval van dienstplicht, je het overgrote deel van mensen binnenkrijgt die niks met het leger willen te maken hebben. Los van het feit dat ze misschien slim genoeg zijn om ze de basistheorie bij te brengen heb je op dat jaar geen tijd genoeg om ze bijkomend genoeg te trainen en te oefenen. En dat staat dan al volledig los van het feit dat je met tegenwerking van hun kant te maken krijgt omdat ze er niet graag zijn. Zeg mij dan eens waarom je iemand zijn leven daarvoor zou riskeren, of beter gezegd het leven van zijn naasten. Ik heb al van het reservekader gehoord ja. Dit kader bestaat uit twee delen, de actieve reserve, die gerecruteerd wordt uit ex beroepsmilitairen die meerdere keer per jaar doortrainen op wat ze uit opleiding en ervaring geleerd hebben, en de gewone reserve, die vrijwillige recruten zijn die een basisscholing krijgen en 1 to 2 maal per jaar kunnen gaan bijtrainen. Dit tweede deel wordt bijna nooit ingezet en zal stilaan verdwijnen. Alle reserve-inzet gebeurd in de meeste gevallen door dat eerste, actieve deel. Als je dan toch zo persé een doorgedreven vechtopleiding wil, zal je je moeten aanmelden bij defensie en als beroepsvrijwilliger bij de SF of Paracommando gaan.
![]() |
![]() |
#67 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De paracommando's en kandidaten zeemacht moesten voor 2 jaar tekenen, aangezien zij een langere opleiding kregen voor een meer specifieke taak en men hetzelfde rendement nadien wilde behalen zoals dat van een gewone infanterist. Dit was de situatie voor het Belgische leger, waarover we het hier toch hebben dacht ik.
Let Hot Rods ride in this idiot country Laatst gewijzigd door Hot_rod : 6 november 2012 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() Een para tekende voor 15 maanden, als die op missie wilde gaan in de eerste 12 maanden moest hij daar vrijwillig aanvraag voor doen en een dokument tekenen. In de laatste 3 maanden was dat niet het geval omdat die dan werd betaald zoals een beroeps.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ga daar zeker niet over zeveren. Punt blijft dat het echt geen zin heeft mensen tegen hun zin bij gevechtseenheden te steken omdat het dan zelfs ronduit gevaarlijk wordt. Het heeft in ieder geval zelfs geen zin om ze zelfs ook maar in aanraking te laten komen met het leger, tegen hun zin, dat geeft nauwelijks een goed rendement. Het zorgt alleen voor veel frustraties en torenhoge kosten.
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1 ik heb het niet over Hollywood maar over geschiedkundige lessen Grote conflicten of oorlogsgebieden kunnen niet met beroepslegers aangepakt worden Engeland heeft het eeuwen met beroepslegers gesteld maar voor de werldoorlogen moesten ze miliciens oproepen. 2 met reserve bedoel ik niet zozeer de huidige gang van zaken, maar wat je zou kunnen doen met miliciens om een goed getrainde- reserve aan te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat doet men trouwens oa in Amerika met de reserves, maar we weten allemaal hoeveel schulden zij hebben. Onze actieve reserves zijn de laatste maal in actie getreden in Afganistan.
Let Hot Rods ride in this idiot country Laatst gewijzigd door Hot_rod : 6 november 2012 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben heel blij dat die zever afgeschaft is. Daar is niks nuttig aan. Laatst gewijzigd door pajoske : 6 november 2012 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hier gaan we weer...inderdaad ,draadje voor de elfendertigste keer...
Eerst en vooral,de Belgische Strijdkrachten zijn zo ongeveer bekomen van het gedurende tientallen jaren er op na houden van tienduizenden toeristen(waarvan ik er ook eentje was) en beschermde werkplaats pseudo-militairen.... Inmiddels is al het ouderwets wapentuig vernietigd en het overbodig rollend materieel verpatst aan wie het wilde hebben of verschroot.Ook de meeste kazernes,symboliek van een STAAND en LIGGEND leger zijn verkocht en hebben veelal een nuttiger gebruik gevonden. Nu er weer een kleine en tamelijk efficiente strijdmacht is ontstaan,onderverdeeld volgens "capaciteiten" in plaats van volgens "machten",blijkt dat het ongelofelijk goedkoop is(enkele procenten van de Belgische Staatsbegroting voor werkingskosten),en zijn er regelmatig bedragen beschikbaar voor de aanschaf van moderne en INZETBARE spullen die nu effectief VERSLIJTEN door GEBRUIK.Dat wordt bewezen overal ter wereld waar dat "mini-legertje" gewoonlijk "boven zijn klasse" mag spelen.Ik laat in het midden of we akkoord zijn met bepaalde inzet,maar ze doen het toch maar.Ik herinner er aan dat 20 jaar geleden een grotere Belgische Zeemacht de grootste moeite had om enkele mijnenvegers operationeel te houden in de Perzische Golf,we toendertijd hoogstens wat oude Mirages in Turkije parkeerden(een kort moment van vreugde voor Saddam Hoessein ongetwijfeld),en onze beste soldaten,van de Para-commando's, enkele dienden om regelmatig wat zotte nonnen te evacueren uit de Congo...Dat waren indertijd extreme krachtsinspanningen voor een nochtans veel omvangrijker "leger",dat eigenlijk alleen maar diende om de West-Duitse horeca-sector draaiende te houden.... ![]() En nu zou alles weer verpest worden,en veel en veel duurder gemaakt,omdat "het leger" een verondersteld maatschappelijk probleem zou moeten aanpakken? no way! Laatst gewijzigd door kelt : 6 november 2012 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben het over een soort burgerplicht met lichte militaire discipline! Leren opstaan op een vast uur, leren uitvoeren wat van je gevraagd wordt, leren anderen respecteren en niet alleen respect voor jezelf te eisen. Cursussen krijgen over voor het leven nuttige zaken maar niet op schoolse wijze, leren chauffeur worden, kunnen helpen met brancardier, pompier, technieker enz Voor sommigen die te lomp waren dat ze gaapten op school leren lezen en schrijven en rekenen.Niet alleen weten dat je rechten hebt maar ook dat je je plichten hebt die niet zomaar naast je weggooit zonder dat er gevolgen zijn! Er lopen nu teveel lapzwansen rond met een grote bek, die een broertje dood hebben aan werken en zich gedragen! Lieden die denken dat ze enkel maar rechten hebben en dat iedereen voor hen moet springen. Graag wat minder van dat op straat aub! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Een film met veel waarheid:
![]() Laatst gewijzigd door giserke : 6 november 2012 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is veel te weinig verschil tussen de laagste lonen en het stempelgeld! Zolang kan aangetoond worden dat er werk is mag dat niet geweigerd worden door lieden die toch niets anders en beter aan kunnen zonder financiële gevolgen voor hen! We moeten het land niet laten vollopen met vreemdelingen die hier komen "om te werken" naar het schijnt, als er al duizenden werklozen rondlopen die daarvoor kunnen gebruikt worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ik heb mijn dienstplicht gedaan als KRO bij bataljon bevrijding 5 de linie Leopoldsburg .
Dit wad een unieke ervaring en ik heb er nog zeer veel goede herinneringen aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sleur er geen wapens bij om de zaak belachelijk te maken! Laatst gewijzigd door andev : 6 november 2012 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |