Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2012, 10:52   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik heb zo ook eens ergens gelezen dat er ooit overwogen is het ruiterstandbeeld van Godfried Van Bouillon op het Koningsplein weg te halen omdat moslims dit misschien wel aanstootgevend zouden vinden, zo'n standbeeld van een kruisvaarder die destijds duizenden moslims in de pan gehakt heeft. Ook hier waren het de autochtonen zelf die dat voorstel deden en niet de moslims.
Och een bepaalde categorie moslims is nog steeds aan het zeiken over iets dat bijna duizend jaar geleden is gebeurd. Maar waar ze in alle talen over zwijgen is dat zij op amper een eeuw tijd na de dood van hun warlord Mohammed een enorm gebied onder de voet liepen dat ging van centraal Azië, over gans Noord-Afrika tot driekwart van Spanje/Portugal. En dat gebied was overwegend christelijk.

Laatst gewijzigd door quercus : 11 november 2012 om 10:53.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 10:56   #62
Today
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De kerstboom is geen katholiek symbool, maar een symbool uit het heidense Joelfeest.
Ja, dat weten we.
In welke zin maakt dat de verbanning van deze uitgesproken autochtone traditie minder erg?
Today is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 12:10   #63
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Het draagt alvast niets bij tot de kwaliteit van het debat als je een hele bevolkingsgroep omschrijft als geobsedeerde ingevoerde achterlijken.
Dergelijke statements staan op het niveau van het gelul van Fouad Belkacem en zijn clubje. Wil je op dat niveau meedraaien ?
Stop met doen alsof: ik heb al duidelijk er aan toegevoegd dat het niet over "de hele bevolkingsgroep" maar over diegenen die het schoentje past!
En ik, en ik niet alleen, heb dat al ontelbare keren er aan toegevoegd dat bepaalde opmerkingen niet slaan op "de ganse bevolking" maar op diegenen waarover het gaat!
Jullie mogen stilaan een andere "oneliner" uitvinden dan dat gedoe met "die ganse bevolkingsgroep" telkens je met hun fratsen afkomt!
Enne...hoe reageer jij op die kerstboomverdwijning omdat...?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 12:11   #64
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik heb zo ook eens ergens gelezen dat er ooit overwogen is het ruiterstandbeeld van Godfried Van Bouillon op het Koningsplein weg te halen omdat moslims dit misschien wel aanstootgevend zouden vinden, zo'n standbeeld van een kruisvaarder die destijds duizenden moslims in de pan gehakt heeft. Ook hier waren het de autochtonen zelf die dat voorstel deden en niet de moslims.
De dhimmi kent voorgaans de regels van de Islam beter dan menige Moslim zelf, zoals een culturele zelfverrader betaamt. Sloganeske uitspraak? Misschien. Het is toch wel vaak het geval. De lafaards zitten alvast heden ten dage in de politiek correcte hoek.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 november 2012 om 12:15.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 12:17   #65
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De kerstboom is hoegenaamd niet christelijk, het vieren van Kerstmis evenmin.

Ik zie niet in waarom Brussel geld zou moeten geven voor een kerstboom, of voor deze Xmastree. Als mensen een boom willen, dat ze dan toestemming vragen en er zelf geld voor geven.
Daar gaat het toch niet over. Misschien moeten we dan alle versieringen die aan kerstmis doen denken laten vallen of zo? Omdat...
Binnen enkele jaren gooien ze misschien de ruiten in van particulieren waar in huis nog een kerstboom staat te flikkeren! Zoals onze vrouwen nu al kommentaar krijgen over de manier waarop ze gekleed lopen. En andere zaken.
Oud 11 november 2012, 12:25   #66
Today
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Today Bekijk bericht

Dit wordt het: de 'Xmastree'.
Wie goed kijkt ziet er nog een vage kerstboomvorm in.
Om het morrende volk te sussen (kijk dan, er staat toch nog een kerstboom?).
Een volk ontrieven van zijn culturele eigenheid (zodat het op den duur geen enkele identiteit meer kan claimen) mag niet te bruusk verlopen, maar in kleine stapjes.

Boil the frog slowly.
Today is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 12:44   #67
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een volk ontrieven van zijn culturele eigenheid (zodat het op den duur geen enkele identiteit meer kan claimen) mag niet te bruusk verlopen, maar in kleine stapjes.

Boil the frog slowly.
Vervang de spits van die kerktoren tot iets dat meer op een minaret lijkt misschien? Everybody happy.

Laatst gewijzigd door andev : 11 november 2012 om 12:45.
Oud 11 november 2012, 13:56   #68
BrusselsMussels
Partijlid

BrusselsMussels's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De protestanten...
De kerstboom is al lang meer dan een Christelijk symbool, het is een Westerse traditie die ook beleefd wordt door vele atheisten en andere niet gelovigen!

Ik ben zelf niet gelovig maar kerst is een traditionele familiebijeenkomst.

Wegblijven gaat de anderen nog meer doen genieten van hun overwinning opmde Grote Markt, centrum en trots van Belgie.

Ik woon in de Emiraten en zelfs hier zijn er kerstmannekes en staat er een kerstboom in Dubai Mall tijdens kerst. De lokale Arabieren respecteren dat zoals wij hun Eid en andere feesten respecteren!

Ik zou dus zeggen

IEDEREEN EN MASSE NAAR DE GROTE MARKT MET ZIJN EIGEN KERSTBOOM! DAT ZE TUSSEN DE BOMEN DAT METALEN KLIMREK NIET MEER KUNNEN ZIEN!
BrusselsMussels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 14:16   #69
BrusselsMussels
Partijlid

BrusselsMussels's schermafbeelding

Standaard

Ha ik weet waar de boom naartoe is: hij staat in Abu Dhabi in de Emirates Palace!!

http://www.arabianbusiness.com/abu-d...ee-367719.html

Dubai ook al, stad der tolerantie (wederzijds!):

http://gulfnews.com/business/retail/...stmas-1.949700

Dat Thielemans dit eens leest.
BrusselsMussels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 14:19   #70
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat weten we.
In welke zin maakt dat de verbanning van deze uitgesproken autochtone traditie minder erg?
Uiteraard is dat erg. Het was gewoon in reactie op de anti-katholieke schoofzak die blij was met deze verbanning, omdat hij dacht dat het een katholieke traditie is.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 15:00   #71
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Daar gaat het toch niet over. Misschien moeten we dan alle versieringen die aan kerstmis doen denken laten vallen of zo? Omdat...
Binnen enkele jaren gooien ze misschien de ruiten in van particulieren waar in huis nog een kerstboom staat te flikkeren! Zoals onze vrouwen nu al kommentaar krijgen over de manier waarop ze gekleed lopen. En andere zaken.
Ik zie gewoon niet in waarom zoiets met gemeenschapsgeld moet betaald worden.
Oud 11 november 2012, 15:05   #72
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ah, benieuwd wat dan wel de officiële reden is.
Jij kunt ons die vast wel even geven.
Weet ik veel wat de "officiële" reden is.

Misschien vond er ergens een clown op de gemeente die metalen constructie mooier. Misschien wouden ze eens iets anders dan gewoon altijd maar die kerstboom. Misschien is deze "originele versiering" een excuus voor ne corrupte politieker om een paar 10.000den euro's belastinggeld te kunnen doorschuiven naar de bvba van één of andere bevriende "kunstenaar" of "ontwerper" (en de CD&V-er is misschien malcontent omdat zijne kunstenaar die euro's niet heeft gekregen?). Ik weet het niet.

Maar als ik moet gissen, is het laatste dat in mij opkomt een salafistische samenzwering om ons allemaal, desnoods met dwang, te bekeren tot de Islam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Today
Het verhaal over de geboorte van Jezus (Isa) komt ook voor in de Koran, zij het een beetje anders. Niet zo provocerend voor de moslims dus als een 'heidense' kerstboom.

The Quranic account of Jesus begins with a prologue, which describes the birth of his mother, Mary, and her service in the Jerusalem temple, while under the care of the prophet and priest Zechariah, who was to be the father of John the Baptist.[9] The Quran then goes on to describe the conception of Jesus. Mary whom the Quran states was chosen by God over the women of all the worlds, conceives Jesus while still a virgin.
Allé jong, is 't echt? En dat hebt ge zelf vertaald uit de Koran of sprak Mohammed destijds Engels?

Citaat:
Blijft het feit dat een traditioneel symbool (de kerstboom) dat de autochtone bevolking na aan het hart ligt verbannen wordt om de islam ter wille te zijn.

We mogen dat toch even onder de aandacht brengen, niet?
Van mij moogt gij zeggen wat ge wilt. Maar hier komen doen alsof de boom vervangen wordt door iets anders louter en alleen "om de islam ter wille te zijn", vind ik belachelijk. Ik mag dat toch wel in twijfel trekken, niet?

Uw stelling is nergens anders op gebaseerd dan op paranoïa en het gewauwel van een CD&V-er die de keuze voor een metalen constructie met lichtjes i.p.v. voor een Kerstboom met lichtjes op de Grote Markt blijkbaar één van de grootste maatschappelijke problemen van zijn stad vindt. Ik stel voor dat hij eens een avondwandelingske in een achtergestelde Brusselse wijk gaat maken en de plaatselijk inwoners van zijn stad gaat vragen hoe hoog "Geen Kerstboom op de Grote Markt" in hun rangschikking van problemen staat.

Citaat:
En in welke zin is dat een argument om die kerstboom te verwijderen?
Is de kerstboom een 'opperwezen' ofzo?
Er wordt iets anders in de plaats gezet. Ik kan begrijpen dat veel mensen dat jammer vinden omdat ze de boom mooi vinden. Ik hou niet zo vast aan die boom en vind dit origineler dan elk jaar diezelfde boom.

Wat mij stoort, is dat je dit als aanleiding gebruikt voor nog maar eens rondje islam bashen.

Tot slot, off topic, maar misschien weleens nuttig: interessante lectuur die een ander licht gooit op de door u verguisde Islam:

"Moskee en Staat: een moeilijke verhouding?"

Laatst gewijzigd door Sammael : 11 november 2012 om 15:09.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 16:11   #73
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zie gewoon niet in waarom zoiets met gemeenschapsgeld moet betaald worden.
Was het niet zo dat die boom dikwijls of altijd een "geschenk" was?
En ik ken nog een paar zaken waarvan ik me afvraag waarom dat met gemeenschapsgeld moet betaald worden! Kosten gemaakt voor een bepaalde godsdienst waar we zoveel plezier aan beleven...
Oud 11 november 2012, 18:02   #74
Coldwave
Gouverneur

Standaard

3/4 van het artikel klopt niet eens en het andere kwart bestaat louter uit vermoedens.

Het enige feit is dat er geen echte boom komt te staan, maar een nepboom.

Maar dat verhindert de domme schapen hier natuurlijk niet om heel hard mee te blaten.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 18:24   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De kerstboom is geen katholiek symbool, maar een symbool uit het heidense Joelfeest. Maar ja sommigen zijn zo blind in hun haat tegen de katholieke godsdienst...
Je hebt gelijk dat ik de katholieke godsdienst, maar ook de andere, haat. Maar niet blind. Zeer gebeten, maar niet blind.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 18:43   #76
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Vandaag iets meegemaakt waar ik kop nog staart aan krijg. Een ander gebeuren waar moslims het moeilijk meehebben binnen onze cultuur is nl het Sinterklaas-gedoe. Vandaag naar de intrede geweest van een Sinterklaas, ergens in het Vlaamse land. Op een bepaald moment mochten kinderen met de ouders aanschuiven om 1/1 tot bij de Sint te gaan. En wat zie ik in de rij wachtenden, een vrouw met hoofddoek en haar kinderen. Op zich heb ik hier geen enkel probleem mee, het zijn ook kinderen, en Sinterklaas is een kindervriend van ALLE kinderen, maar wat een dubbele moraal toch. De kerstboom moet weg, de kerstvakantie mag zo niet meer genoemd worden enz, en toch staan ze aan te schuiven als er iets te krijgen is. Een vriend die in Deurne woont, krijgt met Driekoningen meerdere groepjes zingende kinderen aan de deur, en raad eens wat het zijn, meestal marokaantjes. Onbegrijpelijk toch, ofwel is men tegen dit alles en komt men ook niet meevieren, ofwel viert men mee en laat men onze symbolen hieromtrent met rust.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 18:57   #77
rub1615
Schepen

Standaard

Citaat:
Er komt dit jaar geen kerstboom op de Grote Markt in Brussel. De traditionele dennenboom wordt vervangen door een stalen constructie (gezellig!): de XmasTree.
'Kerst' wordt 'X'.
Zo provoceren we niemand onnodig, redeneert men in het multiculturele Brussel.
Dit ligt in het verlengde van de trend om wat voorheen bekend stond als 'Kerstmarkten' te vervangen door neutrale namen als 'winterland', 'winterpret' etc.
U mag voorlopig wel nog zelf een Kerstboom zetten in uw eigen woonkamer, al plaatst u die bij voorkeur niet te dicht bij het raam.

Prettige Xdagen,

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20121107_114
Niet overdrijven. Die kerstboom is gewoon een moderne variant van de traditionele kerstboom. Er komt dus nog steeds een kerstboom. Alleen in een modern kleedje.

De kans is groot dat dit trouwens eenmalig is.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 19:40   #78
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik ken nog een paar zaken waarvan ik me afvraag waarom dat met gemeenschapsgeld moet betaald worden! Kosten gemaakt voor een bepaalde godsdienst waar we zoveel plezier aan beleven...
Al dit soort lanterfanterij mag voor mijn part geschrapt worden op de gemeenschapsgeldrol hoor.
Oud 11 november 2012, 21:45   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Boil the frog slowly.
Ze hebben geld teveel zeker, want ik kan mij niet inbeelden dat dat goedkoper zou zijn dan zo een echt sparrenboompje.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 21:47   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe er dan maar gerust gans die politiemacht bij die telkens opgetrommeld wordt wanneer er ergens een grote voetbalmatch gespeeld wordt.

Laat die clubs is zelf opdraaien voor de ordehandhaving.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be