Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2012, 01:05   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Met een kleine investering om de werkomstandigheden van de werknemers te verbeteren, zouden de werkgevers daar kunnen voorkomen dat hun handel met het westen stilvalt.

Het voorstel onderscheidt zich sterk van taksen op producten uit een land, voor de duidelijkheid. De ondernemingen daar zijn niet afhankelijk van hun overheid bij het voorstel. Ze kunnen zelf iets doen om de huidige winsten (min of meer) op peil te houden. Natuurlijk zullen ze dat dan ook doen. Waarom zouden ze dat niet doen? Uit koppigheid?

Je moet een geweldig zorgeloos leventje hebben als je jezelf dat kan wijsmaken.
Joat....miljarden mensen heropvoeden vanuit kamp Robinus. Ze zullen u zien komen.

Wordt toch eens realist.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2012, 13:37   #62
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wat denk je dat er zal gebeuren als hun handel stilvalt? Ze gaan nog meer uitgebuit worden daarna. Echt waar....het beste wat je kan doen is niks doen.
Zoals ik je probeer te zeggen is het beslist raadzaam om eerst het volledige plan te kennen. Het plan zelf induceert een aantal neveneffecten waardoor ook je angsten onterecht blijken. Anders gezegd, je neemt een deelaspect van het plan en vertaalt dat vervolgens binnen de perceptie of wereldbeeld dat nu net getransformeerd zal worden. Het is dan nogal wiedes dat je angst hebt, is echt niet nodig, we kunnen je gerust stellen. Als ik je lees dan zou je een mentaliteitswijziging ambiëren zonder je mentaliteit te wijzigen, zelfs mijn nichtje (Sarah) begrijpt dat zoiets niet lukt. Zoals je ook weet is mijn nichtje nog maar 12 jaar.

Laatst gewijzigd door MIS : 14 november 2012 om 13:39.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 00:14   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Zoals ik je probeer te zeggen is het beslist raadzaam om eerst het volledige plan te kennen. Het plan zelf induceert een aantal neveneffecten waardoor ook je angsten onterecht blijken. Anders gezegd, je neemt een deelaspect van het plan en vertaalt dat vervolgens binnen de perceptie of wereldbeeld dat nu net getransformeerd zal worden. Het is dan nogal wiedes dat je angst hebt, is echt niet nodig, we kunnen je gerust stellen. Als ik je lees dan zou je een mentaliteitswijziging ambiëren zonder je mentaliteit te wijzigen, zelfs mijn nichtje (Sarah) begrijpt dat zoiets niet lukt. Zoals je ook weet is mijn nichtje nog maar 12 jaar.
Men zegt wel eens "uit een kindermond komt de waarheid, maar op 12 jaar is het al ; een kinderhand is rap gevuld.

Je mag dan nog een boycot kunnen opzetten met bepaalde landen, zoals ik eerder al aangaf die veranderen gewoon van leverings en verzendingsadres.

Mensen die denken dat ze de wereld kunnen domineren met ideeen en gedragsveranderingen zijn niet goed bezig.
We zien hetzelfde verhaal met die zogenaamde klimaattaksen. Het kost enorm veel geld, het brengt enorm veel geld op en de uitstoot is nog gestegen sindsdien.
Wat is het nut ervan? Dat het veel geld opbrengt en meer ook niet.

Laat de handel gewoon handelen. Is hun product succesvol dan groeien ze naar een hogere welstand. Boycot je ze dan veroordeel je ze tot een gewisse dood in armoede.

Ik denk niet dat u nichtje daar al over nagedacht heeft op haar 12 jaar.

Trouwens er is al een heuse chinese industrie die 24/7 draait op illegale wijze om allerlei producten en noem maar op te produceren in Europa. Meer bepaald in Italie.
Noord Italie.
Ook Istanboel is een paradijs voor allerlei aankopen in namaak en goedkope werkkrachten.

Dus tegen hoeveel landen zou je wel geen boycot moeten opleggen? Zowat allen en wat als die als tegen reactie ons boycotten? Dan is het finaal gedaan met alles.

Zou je dan een beter mens zijn?

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 november 2012 om 00:23.
Oud 15 november 2012, 00:24   #64
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Primo: dergerlijke protectionistische maatregelen leiden sowieso tot tegenacties. En Belgique is een uiterst kleine economie die het van handel met het buitenland moet hebben.

Secundo: je spreekt over mensonwaardige omstandigheden. In vergelijking met de omstandigheden hier klopt dat natuurlijk, maar het klopt helemaal niet als je gaat vergelijken met waar die landen vandaan komen. Het is zoals de industriële revolutie hier destijds. Ja, in vergelijking met nu was dat in jouw termen waarschijnlijk 'mensonwaardig', maar toch kozen mensen er toen massaal voor om uiterst hard te gaan werken voor een karig loon in barre omstandigheden. Waarom? Omdat het nog altijd een veel, veel beter bestaan was dan wat er daarvoor was...

Tertio: in mijn ogen is het probleem hier niet zozeer de netto-lonen, maar wel wat er allemaal bovenop komt aan belastingen en administratieve verplichtingen.Ook zonder concurrentie uit Azië is onze 'welvaartsstaat' (sic) onhoudbaar.
Dat is niet juist.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 10:00   #65
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Men zegt wel eens "uit een kindermond komt de waarheid, maar op 12 jaar is het al ; een kinderhand is rap gevuld.
Dit soort van pedofiele wensdromen laat ik aan jou, mensonterend.

Citaat:
Je mag dan nog een boycot kunnen opzetten met bepaalde landen, zoals ik eerder al aangaf die veranderen gewoon van leverings en verzendingsadres.
Over welke boycot heb je het? Een boycot tegen het welzijn van mensen misschien?

Citaat:
Mensen die denken dat ze de wereld kunnen domineren met ideeen en gedragsveranderingen zijn niet goed bezig.
Correct, waarom promoot je het dan?

Citaat:
We zien hetzelfde verhaal met die zogenaamde klimaattaksen. Het kost enorm veel geld, het brengt enorm veel geld op en de uitstoot is nog gestegen sindsdien. Wat is het nut ervan? Dat het veel geld opbrengt en meer ook niet.
Dit is enkel een getuigenis van de schizofrene wereld waarin we leven, het zijn sociale en ecologische drogredenen in functie van het eigen belang, meer ook niet. Heeft niets te maken met het transformatieplan zelf, men misbruikt het enkel en weet zelf in de verste verte niet waar het nu echt om gaat.

Citaat:
Laat de handel gewoon handelen. Is hun product succesvol dan groeien ze naar een hogere welstand. Boycot je ze dan veroordeel je ze tot een gewisse dood in armoede.
Wie sterft heeft pech, jammer. Ironie is de taal van het modernisme, rationaliseren het perfecte middel om het geweten te susses en de voortgaande destructie te verantwoorden.

Citaat:
Ik denk niet dat u nichtje daar al over nagedacht heeft op haar 12 jaar.
Ik laat mijn nichtje regelmatig wat antwoorden van het forum lezen, ook die van jou. Het enige dat ze dan zegt is dat de wereld echt wel heel ziek is en dat ze steeds meer schrik krijgt van zgn volwassen mensen. Aangezien Sarah dit alles zo verontrustend vindt, is ze ook al een cursus psychologie begonnen om dat beter te begrijpen. Ik moet toegeven dat ze al met heel interessante zaken is afgekomen, werkelijk verbluffend hoe snel ze het echte probleem weet te vinden. Ze vroeg me of ze dan iets eenvoudig ook in moeilijke termen moet omzetten om interessant en slim over te komen, wat zou je haar zelf antwoorden op deze vraag?

Laatst gewijzigd door MIS : 15 november 2012 om 10:03.
Oud 15 november 2012, 10:12   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit soort van pedofiele wensdromen laat ik aan jou, mensonterend.

Over welke boycot heb je het? Een boycot tegen het welzijn van mensen misschien?

Correct, waarom promoot je het dan?

Dit is enkel een getuigenis van de schizofrene wereld waarin we leven, het zijn sociale en ecologische drogredenen in functie van het eigen belang, meer ook niet. Heeft niets te maken met het transformatieplan zelf, men misbruikt het enkel en weet zelf in de verste verte niet waar het nu echt om gaat.

Wie sterft heeft pech, jammer. Ironie is de taal van het modernisme, rationaliseren het perfecte middel om het geweten te susses en de voortgaande destructie te verantwoorden.

Ik laat mijn nichtje regelmatig wat antwoorden van het forum lezen, ook die van jou. Het enige dat ze dan zegt is dat de wereld echt wel heel ziek is en dat ze steeds meer schrik krijgt van zgn volwassen mensen. Aangezien Sarah dit alles zo verontrustend vindt, is ze ook al een cursus psychologie begonnen om dat beter te begrijpen. Ik moet toegeven dat ze al met heel interessante zaken is afgekomen, werkelijk verbluffend hoe snel ze het echte probleem weet te vinden. Ze vroeg me of ze dan iets eenvoudig ook in moeilijke termen moet omzetten om interessant en slim over te komen, wat zou je haar zelf antwoorden op deze vraag?
Ik zou haar antwoorden dat ze beter psychologie kan studeren zodat ze je ten tijde eens kan uitleggen op welke enorme onbeleefde lullige manier jij kan antwoorden om slim over te komen.

En tegelijk kan ze misschien een antwoord vinden op haar eigen onzin.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 november 2012 om 10:13.
Oud 15 november 2012, 10:20   #67
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou haar antwoorden dat ze beter psychologie kan studeren zodat ze je ten tijde eens kan uitleggen op welke enorme onbeleefde lullige manier jij kan antwoorden om slim over te komen. En tegelijk kan ze misschien een antwoord vinden op haar eigen onzin.
Zie je, Sarah zegt hierover dat het over cognitieve dissonantie gaat, ook andere termen komen hiervoor in aanmerking. Ze zegt hierover dat je dat heel makkelijk kan testen hoe dat werkt. Mensen beginnen dan hun eigen frustratie te uiten door ze te projecteren op anderen. Sarah is goed bezig, kunnen er nog wat van leren, ze vraagt zich ook af waarom zgn grote mensen haar toekomst doelbewust willen verpesten of dat hier andere redenen voor zijn.

Laatst gewijzigd door MIS : 15 november 2012 om 10:20.
Oud 15 november 2012, 10:29   #68
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie je, Sarah zegt hierover dat het over cognitieve dissonantie gaat, ook andere termen komen hiervoor in aanmerking. Ze zegt hierover dat je dat heel makkelijk kan testen hoe dat werkt. Mensen beginnen dan hun eigen frustratie te uiten door ze te projecteren op anderen. Sarah is goed bezig, kunnen er nog wat van leren, ze vraagt zich ook af waarom zgn grote mensen haar toekomst doelbewust willen verpesten of dat hier andere redenen voor zijn.
Zeg tegen uw nichtje dat haar nonkeltje een slag van de molen heeft.
Uw antwoorden zijn naast de kwestie en onbeleefd.
Oud 15 november 2012, 10:40   #69
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg tegen uw nichtje dat haar nonkeltje een slag van de molen heeft. Uw antwoorden zijn naast de kwestie en onbeleefd.
Sarah denkt ook dat grote mensen letterlijk aan het slapen zijn, ze stelt zich nu de vraag hoe het komt dat in een wereld die bol staat van de economen er überhaupt zoiets kan zijn als een 'economische' crisis. Ja Mambo, ze stelt heel gerichte en eenvoudige vragen, soms vindt ze het als een wonder dat ook de antwoorden daarop eenvoudig zijn. Sarah heeft enkel haar gezond daarvoor nodig, ze zegt dat er helemaal niets van economie begrepen wordt, met als logisch gevolg de crisis natuurlijk, niet andersom.

Laatst gewijzigd door MIS : 15 november 2012 om 10:42.
Oud 15 november 2012, 11:42   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sarah denkt ook dat grote mensen letterlijk aan het slapen zijn, ze stelt zich nu de vraag hoe het komt dat in een wereld die bol staat van de economen er überhaupt zoiets kan zijn als een 'economische' crisis. Ja Mambo, ze stelt heel gerichte en eenvoudige vragen, soms vindt ze het als een wonder dat ook de antwoorden daarop eenvoudig zijn. Sarah heeft enkel haar gezond daarvoor nodig, ze zegt dat er helemaal niets van economie begrepen wordt, met als logisch gevolg de crisis natuurlijk, niet andersom.
Er bestaan kostscholen om lastige pubers wegwijs te maken.
Oud 15 november 2012, 12:34   #71
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaan kostscholen om lastige pubers wegwijs te maken.
Dat zegt Sarah ook altijd, als je aan grote mensen iets voorlegt dat ze zelf niet begrijpen, dan sturen ze je zo ver mogelijk weg.
Oud 15 november 2012, 20:17   #72
Walterke
Vreemdeling

Standaard

Primo: MIS, misschien toch eens naar een psychiater gaan. Volgens mij leidt u aan schizofrenie of iets in dien aard (bij gebrek aan psychologische achtergrond moet ik ook hier gissen naar een antwoord)

secundo: Men zegt dat de prijzen van alles omhoog zullen gaan wanneer er een import taks komt. Wat als die inkomtaks gebruikt wordt om de loonkosten binnenin europa te verlagen? (minder belastingen e.d.)

tertio: I.v.m. controle. Wat als we er een soort ISO9001 van maken. Een bedrijf moet aan bepaalde voorwaarden qua werkomstandigheden voldoen om te mogen leveren aan 'verlaagd tarief'. Doen ze dit niet, komt er een extra kost bij. Deze normering moet natuurlijk rekening houden met kleine KMO's en eenmanszaken en dergelijke zodat deze niet in een soep van regeltjes verdrinken.

quattro: formaggi

P.S.: bedankt aan Rr00ttt voor de telwoorden.
Walterke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 23:10   #73
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dat is niet juist.
En hebt u daar ook argumenten voor? Vooralsnog moet ik uw opmerking als puur wishfull thinking catalogeren.

Beseft u dat er nul pensioenreserves zijn? Dat de pensioenverplichtingen niet eens worden meegerekend in de staatsschuld? Dat als die wel zouden worden meegerekend (en verdisconteert) we met een staatsschuld zitten die ongeveveer 350% van het BNP bedraagt?

Dat de overheid nu al beslag legt op 53% van het BNP en dan nog steevast geld tekort komt? Dat veruit de meeste mensen ook nog eens een hoop privé-schulden daarbovenop hebben?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 00:01   #74
Stingray
Banneling

Standaard

Als er geen groei was in Azië zat die groei hier en had men alsnog de reserves kunnen opbouwen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 11:56   #75
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walterke Bekijk bericht
Primo: MIS, misschien toch eens naar een psychiater gaan. Volgens mij leidt u aan schizofrenie of iets in dien aard (bij gebrek aan psychologische achtergrond moet ik ook hier gissen naar een antwoord)
Wel, dat is nu net wat Sarah zegt over die grote mensen ook, ze vraagt zich af hoe grote mensen een schaarste aan geld kunnen creëren terwijl het gewoon kan bijgedrukt worden. En dan moet je m'n nichtje eens horen over die virtuele schuldenberg, ze vraagt zich echt af hoe je nu zo dom kan worden om tegen een virtuele schuldenberg te vechten. Die berg bestaat immers niet echt, toch gaat men vlees en bloed inzetten om hem afbetaald te krijgen, tegelijkertijd roept politiek dat we meer innovativiteit nodig hebben. Dat laatste begrijpt Sarah natuurlijk wel, het is niet moeilijk, hoe absurd is dit alles nu? De bijna tragische grap is dat Sarah dat wel begrijpt maar dan zeggen grote mensen dat ze naar de psychiater moet, nog absurder natuurlijk, soms lacht ze zich daar een breuk mee, echt waar.

Citaat:
secundo: Men zegt dat de prijzen van alles omhoog zullen gaan wanneer er een import taks komt. Wat als die inkomtaks gebruikt wordt om de loonkosten binnenin europa te verlagen? (minder belastingen e.d.)
Die inkomtaks zal finaal verdwijnen aangezien het overheidsgeld komt via andere wegen, tegelijkertijd met de geambieerde visieverruiming. Het gaat niet langer over 'hoger of lager', het gaat om het redelijke evenwicht te herstellen. We mogen ons hier niet laten misleiden door wat men in economische kringen de 'geldillusie' noemt, je weet wel.

Citaat:
tertio: I.v.m. controle. Wat als we er een soort ISO9001 van maken. Een bedrijf moet aan bepaalde voorwaarden qua werkomstandigheden voldoen om te mogen leveren aan 'verlaagd tarief'. Doen ze dit niet, komt er een extra kost bij. Deze normering moet natuurlijk rekening houden met kleine KMO's en eenmanszaken en dergelijke zodat deze niet in een soep van regeltjes verdrinken.
Klopt, er zullen sociaal ethische criteria komen, net zoals KPI's die de effiiciëntie meten en als benchmark zullen gebruikt worden. Hoe efficiënter we werken, hoe meer dat we van onze vrije tijd kunnen genieten. De BOM is inderdaad bedoeld om dit bewustzijnsproces te bevorderen.

Citaat:
quattro: formaggi
Pizza vanavond?

ps : net Sarah even gebeld, probeer eens bij 'epigenetische configuraties' of 'apperceptieve agnosie', ze is nog niet zeker maar ze denkt het wel.

Laatst gewijzigd door MIS : 16 november 2012 om 12:00.
Oud 16 november 2012, 12:25   #76
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er geen groei was in Azië zat die groei hier en had men alsnog de reserves kunnen opbouwen.
Misschien moet je dat eens uitleggen aan Bart De Wever, welicht zal hij dan de Limburg willen afstoten. Merk op, naargelang hoe je dat bekijkt is het ook een visieverruiming natuurlijk. Er bestaan verschillende versies van.

Laatst gewijzigd door MIS : 16 november 2012 om 12:25.
Oud 16 november 2012, 13:19   #77
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
En hebt u daar ook argumenten voor? Vooralsnog moet ik uw opmerking als puur wishfull thinking catalogeren. Beseft u dat er nul pensioenreserves zijn? Dat de pensioenverplichtingen niet eens worden meegerekend in de staatsschuld? Dat als die wel zouden worden meegerekend (en verdisconteert) we met een staatsschuld zitten die ongeveveer 350% van het BNP bedraagt? Dat de overheid nu al beslag legt op 53% van het BNP en dan nog steevast geld tekort komt? Dat veruit de meeste mensen ook nog eens een hoop privé-schulden daarbovenop hebben?
Hoe komt dat nu toch, hebben die economen zich gewoon misrekend dan? In het bedrijfsleven heb je bij dergelijke misrekeningen al lang een documentje in je hand, een UB40. Als ik dat ook aan Sarah vertel, misschien wordt ze nog terrorist, zal maar best zwijgen hierover, denk je ook niet?

Laatst gewijzigd door MIS : 16 november 2012 om 13:20.
Oud 16 november 2012, 23:52   #78
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eeuh die logica moet u mij toch eens uitleggen.

Ik veronderstel dat u bedoelt dat er dan veel van de productie die nu ginder gebeurt hier zou gebeuren?

Maar dat zou dan toch alleen maar kunnen als:

1) die producten ook een heel pak duurder worden. (Wat dan weer impliceert dat de vraag zal dalen). Dan was een computer nog steeds enkel weggelegd voor de hoge middenklasse bvb. (wat an sich dan ook weer heel negatief zou zijn voor onze productiviteit)

of

2) we hier een heel groot deel van de bevolking keihard gaan laten werken voor een fractie van wat ze nu verdienen? (maar dan stort de vraag toch ook weer in elkaar want hoe gaan die mensen dan nog ooit hun iphone die ze gebouwd hebben kunnen betalen?)

Begrijp mijn opmerking niet verkeerd Stingray, ik probeer te begrijpen wat uw redenering is maar ik denk dat u fout zit.

Ik zie geen enkele omstandigheid waaronder het huidige systeem houdbaar kan blijven en in mijn ogen ligt dat gewoon aan het systeem zelf, niet aan concurrentie enz - alhoewel dat de zaken mogelijk wat versnelt.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 00:27   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eeuh die logica moet u mij toch eens uitleggen.

Ik veronderstel dat u bedoelt dat er dan veel van de productie die nu ginder gebeurt hier zou gebeuren?

Maar dat zou dan toch alleen maar kunnen als:

1) die producten ook een heel pak duurder worden. (Wat dan weer impliceert dat de vraag zal dalen). Dan was een computer nog steeds enkel weggelegd voor de hoge middenklasse bvb. (wat an sich dan ook weer heel negatief zou zijn voor onze productiviteit)

of

2) we hier een heel groot deel van de bevolking keihard gaan laten werken voor een fractie van wat ze nu verdienen? (maar dan stort de vraag toch ook weer in elkaar want hoe gaan die mensen dan nog ooit hun iphone die ze gebouwd hebben kunnen betalen?)

Begrijp mijn opmerking niet verkeerd Stingray, ik probeer te begrijpen wat uw redenering is maar ik denk dat u fout zit.

Ik zie geen enkele omstandigheid waaronder het huidige systeem houdbaar kan blijven en in mijn ogen ligt dat gewoon aan het systeem zelf, niet aan concurrentie enz - alhoewel dat de zaken mogelijk wat versnelt.
Idd. Terwijl ik ook voorstander ben om zoveel mogelijk de productie van alles en nog wat hier te laten gebeuren heeft de handel nu eenmaal het recht van aanbod en vraag te gebruiken. Niet omgekeerd.

In Europa met hun stomme vereniging is ook al veel handel stilgevallen. Is dat goed? Bijlange niet, we zien de resultaten. Vele landen in de unie zijn failliet en anderen staan op de wachtlijst wegens gebrek aan onderlinge handel.

Bv de europese unie heeft besloten een data bij te houden van alle km standen van de 2handswagens. Gevolg? De export in de europese unie is totaal stil gevallen hierdoor.
We moeten over zulke dingen beter nadenken alvorens gehandeld wordt.
Oud 17 november 2012, 00:40   #80
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dat is nu net wat Sarah zegt over die grote mensen ook, ze vraagt zich af hoe grote mensen een schaarste aan geld kunnen creëren terwijl het gewoon kan bijgedrukt worden. En dan moet je m'n nichtje eens horen over die virtuele schuldenberg, ze vraagt zich echt af hoe je nu zo dom kan worden om tegen een virtuele schuldenberg te vechten. Die berg bestaat immers niet echt, toch gaat men vlees en bloed inzetten om hem afbetaald te krijgen
Beste Mis. Ik heb gelezen dat die schulden virtueel zijn.

Kan ik van jou misschien €100.000 lenen. Ik beloof dat het ooit zal terugbetaald worden, waarschijnlijk mijn kinderen of zo.

Dank je wel,

Have a nice dream
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be