![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Groen! Enkel sympathisanten van Groen!, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Groen!' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() Misschien kan er beter aan gedacht worden om snel terug aardolie bij te maken.
Mijn voorstel, je kiest een groot moeras, je stoempt dat vol met allerlei plantaardig materiaal, en je laat dan al die gefrustreerde vlaams belangers volle bak de boel aanstampen. 2 problemen in 1 opgelost, die vlaams belangers verzuipen, en misschien komt er nog olie bij. Nu denken sommigen misschien, hoe krijg je die belangers nu zo gemotiveerd? Zeg gewoon dat er een paar Marokanen in dat moeras liggen te verdrinken. Maar soit ik geloof eigenlijk nog altijd in kernenergie. Als je ziet hoe voor hoe lang men het afval veilig kan opbergen, en de gemiddelde tijd van voorkomen van een bepaalde diersoort op aarde dan ben ik er wel gerust in dat er geen mens last van ons huidige kernafval zal hebben. Hoe lang zou het mensenras het nog op aarde kunnen volhouden? Ik denk dat we toch al bezig zijn onszelf te vernietigen, en daarbij heeft het gebruik van kernenergie maar een kleine verantwoordelijkheid. Nu is natuurlijk wel de vraag willen wij mensen deze aarde compleet voor onszelf opeisen en houden we geen rekening met andere soorten of wel. De meeste mensen denken nu eenmaal alleen maar aan hun eigen voortbestaan. Ik denk dat dit in de huidige politiek ook zo het geval is en dit niet snel zal veranderd kunnen worden. |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Wat betreft kerenergie, daar ben ik radicaal tegen. Er bestaan de dag van vandaag genoeg alternatieven die milieuvriendelijker zijn en al even efficiënt als kernenergie. Waar gat men blijven met al dat kernafval die van de kerncentrales voortkomt??? Onder ons bed leggen die vaten??? Al wie voor de kercentrales is moeten dan ook maar toe laten dat men bij hen thuis een bunker plaatst om dat kernafval in op te slaan he!!! Maar als het daar dan op aankomt, dat men dat kernafval onder de neus van voorstanders van kerncentrales zou opslaan!!!!! Dan prottesteren zij nog het meest, om dat afval niet in hen gemeente te laten opslaan. Waar moet men naartoe met al dat kernafval??? De ruimte inschieten??? Dus stop aan de Kerncentrales!!!!
|
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() De voorstanders op dit forum zijn ook geen liefhebbers, hoor, maar vragen zich af of dat zoveel slechter is dan de opwarming van de aarde. Of ze vragen zich af, of de mensen bereid gaan zijn om energie te besparen... Als je kijkt naar de tendens in het energieverbruik, lijkt me dat niet echt waarschijnlijk, integendeel. Mijn gutt feeling zegt hetzelfde als jij, maar zeg jij eens wat jouw alternatieven zijn?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen moeten ook bewuster gaan omspringen met energie. Zo doe ik mijn lichten in huis reeds al uit nadta ik mijn avondeten heb genoeten en nadat ik mijn vaat heb gedaan. Ik zet mijn T.V. en pc op en laat (op een veilige manier) kaarsen branden in huis (enkel in de plaats waar ik dan de rest van de avond doorbreng) en enkel kaarse die heel lang branden, dat komt goedkoper uit. Durf ook wel eens mijn oude petroliumlamp gebruiken(maar niet te vaak, want die rookt nogal). Ik benut ook mijn kookfornuis op een efficiënte manier, ik schakel het vroeger uit dan de meesten zouden doen, hetgeen op het fornuis staat wordt nog verder gaar omdat de kookplaat nog een tijdje warm blijft.Ook als ik kledij moet wassen let ik erop dat mijn wasmachine echt vol zit, wat ik met de hand kan wassen doe ik met de hand. Na een nachtje stappen bv gooiën de meesten hen kledij in de wasmand, dat doe ik niet, ik hang deze buiten om ze te laten verluchten (dan is de rookgeur eruit), daarna kan ik deze nogmaals aandoen. En nog heel wat van die kleine zaken waar ik op let. Mijn energie rekening is dan ook wonderwel met meer dan 1/3 gezakt. Als iedereen wat bewuster omging met z'n energie verbruik dan zou het verbrui, inderdaat met 1/3 kunnen zakken. Het is een kwestie van een heel klein beetje disipline in te bouwen, na een maand is het echter een gewoonte geworden en is er niets meer aan, dan is het gewone routine zoals met andere zaken!!! |
|
![]() |
![]() |
#65 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kortom, de meeste landen zonder kerncentrales, zijn minder ontwikkeld, en hebben daardoor een lager energieverbruik, hebben het geluk veel uit waterkracht te kunnen halen, of hebben heel veel broeikasgas uitstotende klassieke thermische centrales. In België geldt geen van de twee eersten, dus zouden we het moeten doen met zwaar vervuilende klassieke centrales op steenkool, gas of olie. Liever niet, if you don't mind. (Wat niet wegneemt, dat het percentage hernieuwbare energie omhoog moet). Citaat:
Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|||
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() En hoeveel dagen op het jaar waait het hard genoeg om de windenergie te kunnen gebruiken?
Ik dacht dat de molens maximum 20 dagen/ jaar op volle kracht kunnen draaien. Met windenergie alleen kom je er niet. Volgens mij is het juist het wisselvallige karakter van windenergie dat er voor zorgt dat het nog niet grootschaliger gebruikt kan worden in de toekomst. Wat energiebesparing betreft, zelf draag ik ook mijn steentje bij, maar dat weegt niet op tegen de grote rotsblokken die de industrie zou moeten bijdragen. Maar neen, men geeft grote bedrijven juist kortingen op hun energieverbruik, zodat ze nog meer mogen verspillen. Goed bezig zijn ze dan. |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er gebeurt veel te weinig onderzoek naar alternatieven en meestal worden die onderzoeken dan nog eens tegengehouden door geindustraliseerde mafia. (Ik heb ooit een voordracht gehoord van iemand die uitgevonden had om de uitlaatgassen van auto's te herbruiken. Dit zou een naftbesparing betekenen van 50% !! Maar het werd opgekocht door een oliemaatschappij en is dan in een vuilbakarchief beland) Die windmolens die ze nu bouwen is zinloos... weet je hoeveel windmolens ze wel gaan nodig hebben??? Zonne-energie is voorlopig nog waardeloos. |
|
![]() |