Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2012, 23:51   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Neen de Palestijnen doden hun eigen burgers. Door hun militair materieel tussen de burgerbevolking te plaatsen. Snap jij dat nu niet ? Als de Israelis daarmee rekening moeten houden zouden ze nooit iets terug kunnen doen. Is daar nu een tekeningetje voor nodig ? Zijt gij nu plots ook al moslim geworden ?
Welk militair materieel? Dat schamel aantal wapens dat ze als burgers in het verzet tegen Israël gebruiken? De gelijkenis met het Belgische verzet tijdens WO II is treffend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 23:52   #62
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik dacht dat in militaire doelwitten altijd enkel hamasterroristen zaten, en onder militaire doelwitten vielen deze keer appartementsblokken.
Appartementsblokken volgestouwd met militair materiaal en terroristen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 22 november 2012 om 23:53.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 23:54   #63
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dan mag je inderdaad ook coleteral damage verwachten.

Neen de Palestijnen doden hun eigen burgers. Door hun militair materieel tussen de burgerbevolking te plaatsen. Snap jij dat nu niet ?
Het is nochthans eenvoudig te begrijpen : Kijk op de kaart, en kijk naar het bevolkingsaantal. Heel Gaza is burgerbevolking.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 23:55   #64
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U stelt dus dat de verkiezingen niet correct zijn verlopen? Kunt u dat aantonen met de conclusies van de internationale waarnemers? Bijvoorbeeld met die van het Carter Center?
Ochja, ik vergis mij. Hamas is helemaal niet verkozen. Ze hebben gewoon in 2006 de regering met geweld omver geworpen: http://newsbusters.org/blogs/brad-wi...ted-power-gaza

En hoe gaan de dingen nu? Awel, alstublieft, het complete overzicht van verkiezingswaarnemingen waar het Carter Center over bezit.

http://www.cartercenter.org/news/pub...n_reports.html

Voor Palestina vinden we 1 recent artikel terug: http://www.cartercenter.org/news/pr/...ry-102112.html

Citaat:
In the West Bank and Gaza Strip, Palestinian human rights organizations have reported the shuttering of NGOs affiliated with the rival party and the firing of public sector employees for their political views. A recent ruling by the Palestinian High Court to reinstate former public servants in the West Bank who were dismissed on the basis of partisan affiliations has not yet been implemented.
Bedrijfjes worden gedwongen te sluiten omwille van politieke voorkeur. Geen namen, dus we mogen aannemen dat het in beide richtingen gaat.

Citaat:
Contrary to the reconciliation agreements, efforts to facilitate technical measures to allow the registration and participation of all eligible voters in future electoral processes in the Gaza Strip were effectively impeded. Although the CEC was allowed to re-establish its presence in the Gaza Strip in anticipation of municipal, PLC and presidential elections, the planned voter registration was suspended by the Gaza authorities on the day before the voter registration period was to begin. The Hamas government refused to allow the process to proceed, arguing that Fatah had failed to fulfill its obligations under the May 2012 Cairo agreement. The Carter Center regrets the decision to stop the voter registration process and urges the Hamas authorities to allow these technical steps to be implemented.
Hamas liet het niet toe dat mensen zich konden registreren om te stemmen, zogezegd omdat Fatah zijn beloften niet nagekomen is. Wie kon er dus nog stemmen? Enkel de mensen waarvan ze zeker waren dat die op Hamas gaan stemmen.

Verder beschrijft het artikel hoe Hamas zowat alle polls geboycot heeft, bewerend dat Fatah, die trouwens vrede wil met Israël, afspraken niet nakomt. Welke dat zijn, wordt nooit op ingegaan.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 22 november 2012 om 23:57.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 23:57   #65
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk militair materieel? Dat schamel aantal wapens dat ze als burgers in het verzet tegen Israël gebruiken? De gelijkenis met het Belgische verzet tijdens WO II is treffend.
Er is wel een link met België, maar niet degene die u denkt: http://english.ruvr.ru/2012_10_20/Be...ian-militants/

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Oud 22 november 2012, 23:57   #66
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Feit is dat zowel hamas als Israël walgelijke daden hebben begaan.
Dat zal dan wel, maar de balans weegt toch zwaar door in het nadeel van de Palestijnen/moslims. Het is hun 2e natuur. En als ze even tijd hebben vechten ze ook onder mekaar. Ben je dat even vergeten ?
Oud 22 november 2012, 23:57   #67
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Appartementsblokken volgestouwd met militair materiaal en terroristen natuurlijk.
zo'n beetje gelijk die boten een paar maanden geleden
uit louter 'zelfverdediging' tegen het 'militaire' materiaal keukenmes en deegrol konden de Israelische para's enkel nog een bloedbad aanrichten.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 23:57   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Kalashikovs? Iraanse raketten.... Ja hoor.

Zeker treffend vergelijkbaar met WO II.
Oud 23 november 2012, 00:00   #69
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Ochja, ik vergis mij.
Blijkbaar wel, ja. Hier kan je een interessant artikel vinden.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...erine-legt-uit
Oud 23 november 2012, 00:01   #70
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Maar ik denk, in mijn perceptie, dat de gemiddelde arabier een grotere barbaar is dan de gemiddelde jood.
heb ik al 1000x gezegd/beaamt.
Oud 23 november 2012, 00:04   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Het is nochthans eenvoudig te begrijpen : Kijk op de kaart, en kijk naar het bevolkingsaantal. Heel Gaza is burgerbevolking.
Ok, volgens Atmosphere is het enige verschil tussen een Hamas vrijheidsstrijder en een vredelievende Palestijn het dragen van een Kalashnikov.

Op dit moment beweer ik dat in de Gaza strook alleen vrouwen, meisjes en jongetjes te klein om een AK47 te dragen geen vrijheidsstrijders zijn.
Oud 23 november 2012, 00:07   #72
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beschuldiging die nergens op gebaseerd is, tenzij uw vooroordelen.
Het is een tactiek die al lang bestaat. Gezinnen reizen mee met de leiders, zodat als de vijand die zou aanvallen, met een oorlogsmisdaad zou moeten begaan om de leiders te vermoorden, namelijk vrouwen en kinderen doden.

En u wilt bewijzen hiervan? Geschreven of videobeelden? Dan moet u maar eens de ingestorte gebouwen gaan afzoeken.

En dan hebt ge zo mensen gelijk gij, die de kant van het "slachtoffer" kiezen, in poging er sympathiek uit te zien. Die dan rond lopen roepen zo van "haha, ge kunt het niet bewijzen". Ze gaan dat zo vooral aan de grote klok hangen.

Wacht maar binnen een paar 10tal jaar. Dan zal het plots uitkomen bij historisch onderzoek. Zo gaat het altijd.

http://www.thegatewaypundit.com/2012...our-dad-video/

Kijk eens aan. Kleine meid wil een martelaar worden net als haar vader. Wat zijn die Hamas jongens toch sympathieke gasten.

Oud 23 november 2012, 00:07   #73
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Al die nicks, het wordt wel heel verwarrend allemaal.

Op de duur zou men zich bij iedere nieuwe forummer beginnen afvragen of het soms geen oudgediende is.
Klopt, en er zijn er hier op het forum die daar een extra zintuig voor hebben ontwikkeld en die dat direkt ontdekken. Straffe kost. Ik zat mij al een hele tijd af te vragen wie die Rode Maarschalk was en blijkt dat nu dezelfde haatbaard te zijn als die in mijn onderschrift.
Oud 23 november 2012, 00:10   #74
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wel, ja. Hier kan je een interessant artikel vinden.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...erine-legt-uit
Uit uw artikel:

Citaat:
Fatah had de verkiezingen van 2006 verloren tegen Hamas, maar weigerde daarop de door Hamas gevormde regering te erkennen en poogde met een 'staatsgreep' deze regering af te zetten, wat uiteindelijk mislukte en leidde tot een feitelijk apart bestuur in Gaza en de Westelijke Jordaanoever (nvdr).

Hamas reageerde met de uitschakeling van Dahlan en de militaire vleugel van Fatah in Gaza.
Dus, Hamas bestuurt de Gazastrook, nadat Fatah ze aangevallen had en Hamas hun militair kapot gemaakt hebben.

Best een tegenspraak van dat ander artikel.

Laatst gewijzigd door Nexer : 23 november 2012 om 00:13.
Oud 23 november 2012, 00:11   #75
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ok, volgens Atmosphere is het enige verschil tussen een Hamas vrijheidsstrijder en een vredelievende Palestijn het dragen van een Kalashnikov.

Op dit moment beweer ik dat in de Gaza strook alleen vrouwen, meisjes en jongetjes te klein om een AK47 te dragen geen vrijheidsstrijders zijn.
Een heel simplistische visie. Probleem is dat alles historisch gegroeid is. Je kan van een Gazaan moeilijk verwachten dat hij "vredelievend" is, na alles wat hem is aangedaan. Israel moordt vrolijk rustig verder, af en toe onder het boze wijsvingertje van de VN omdat ze weer eens de zoveelste resolutie hebben geschonden, maar sancties komen er niet. Anderzijds heb je de onschuldige bevolking in Israel, die te leiden heeft onder de reacties (rakketten) die van de Palestijnse kant komen.

Nogmaals, het lijkt een mooi bestand, met mooie voorwaarden. Laat ons hopen dat beide partijen zich aan het bestand houden, zodat de burger niet opnieuw het slachtoffer wordt van een aggressief haat beleid- langs beide kanten.
Oud 23 november 2012, 00:16   #76
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een heel simplistische visie.
Die van Atmosfere, of de mijne?

Ik kan je garanderen dat de mijne een stuk realistischer is. Al was het maar de lichamelijke capaciteiten van de door mij gespecifieerde groepen.

Citaat:
Probleem is dat alles historisch gegroeid is. Je kan van een Gazaan moeilijk verwachten dat hij "vredelievend" is, na alles wat hem is aangedaan. Israel moordt vrolijk rustig verder, af en toe onder het boze wijsvingertje van de VN omdat ze weer eens de zoveelste resolutie hebben geschonden, maar sancties komen er niet. Anderzijds heb je de onschuldige bevolking in Israel, die te leiden heeft onder de reacties (rakketten) die van de Palestijnse kant komen.
Ik zal de historie maar niet herhalen. maar deze 3 jaren zouden het toch duidelijk moeten maken. 1948, 1967 en 1973.

Citaat:
Nogmaals, het lijkt een mooi bestand, met mooie voorwaarden. Laat ons hopen dat beide partijen zich aan het bestand houden, zodat de burger niet opnieuw het slachtoffer wordt van een aggressief haat beleid- langs beide kanten.
Beide partijen hebben geen enkel belang om zich aan dat bestand te houden. Het is een herbewapingspauze en PR stunt, niet meer en niet minder

Laatst gewijzigd door maddox : 23 november 2012 om 00:16.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 00:18   #77
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Uit uw artikel:
Dus, Hamas bestuurt de Gazastrook, nadat Fatah ze aangevallen had en Hamas hun militair kapot gemaakt hebben.
Euh, ja, Fatah probeerde een coup, dus Hamas was wel degelijk verkozen...
ik had uw "Ochja, ik vergis mij" als sarcastisch geinterpreteerd, zeker na de zinnen van het einde van uw post ... feit is, dat Hamas wel degelijk democratisch verkozen werd.
Oud 23 november 2012, 00:22   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, ja, Fatah probeerde een coup, dus Hamas was wel degelijk verkozen...
ik had uw "Ochja, ik vergis mij" als sarcastisch geinterpreteerd, zeker na de zinnen van het einde van uw post ... feit is, dat Hamas wel degelijk democratisch verkozen werd.
Hitler was ook democratisch verkozen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 november 2012 om 00:22.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 00:22   #79
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
DIk zal de historie maar niet herhalen. maar deze 3 jaren zouden het toch duidelijk moeten maken. 1948, 1967 en 1973.
Je vergeet de oorlog 2009, waarbij Israel het bestand verbrak.

Citaat:
Beide partijen hebben geen enkel belang om zich aan dat bestand te houden. Het is een herbewapingspauze en PR stunt, niet meer en niet minder
Indien de grenzen worden gewaarborgd, en in- en export mogelijk is van/in uit Gaza, hebben de Palestijnen er zeker alle belang bij om het bestand te houden. De Israelische burgerbevolking heeft er ook alle baat bij, want zij lijden ook onder de constante dreiging van de rakketten, en worden op die manier uiteindelijk ook in een extremistische hoek gedreven.

Dat er jammer genoeg andere politieke motieven meespelen, geef ik zeker toe. Het zou al helpen dat Europa en de VN eindelijk eens hun verantwoordelijkheid opnemen...
Oud 23 november 2012, 00:28   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet de oorlog 2009, waarbij Israel het bestand verbrak.
Welk bestand? Heeft Hamas ooit het handvest aangepast? Eneuh, zoals ik schreef geen van beide partijen-althans de leiders niet- heeft geen enkel belang bij vrede. Stel U voor dat hun god samenwerking gaat bestraffen in het hiernamaals.
Citaat:
Indien de grenzen worden gewaarborgd, en in- en export mogelijk is van/in uit Gaza, hebben de Palestijnen er zeker alle belang bij om het bestand te houden. De Israelische burgerbevolking heeft er ook alle baat bij, want zij lijden ook onder de constante dreiging van de rakketten, en worden op die manier uiteindelijk ook in een extremistische hoek gedreven.
Ik kan U alleen maar gelijk geven.

Citaat:
Dat er jammer genoeg andere politieke motieven meespelen, geef ik zeker toe. Het zou al helpen dat Europa en de VN eindelijk eens hun verantwoordelijkheid opnemen...
En wat zou die verantwoordelijkheid betekenen? Geen wapens meer leveren?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be