Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2012, 22:22   #61
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Grondwettelijk klopt het allemaal wat hij zegt, maar strategisch is de illegaal gekozen naam 'federatie' wel heel goed gekozen.

En men komt er mee weg, vooralsnog.
U kan zich voorstellen wat een indruk dat dat in het buitenland geeft. Men loopt er enorm mee te koop met die federatie. Begin dan maar eens uit te leggen aan pak een zuid amerikaan dat dat niet betekent dat Brussel nu bij Wallonië hoort. En dan zijn zogezegd de Vlamingen de 'separatisten' en 'nationalisten'. 'Nou moe'. Wie maakt hen dat wijs?

Vlamingen zijn zo laks denk ik soms, terwijl anderen hun zaakjes aan het regelen zijn ten nadele van Vlaanderen. Het wordt tijd dat ook de Vlaamse Belgisch nationalisten eens wat ballen kweken denk ik. Uit angst voor het Vlaams nationalisme laten ze zich doen door een minderheid uit het zuiden die uiteindelijk nul komma nul dankbaarheid voor die houding zal opbrengen. De verdeeldheid in Vlaanderen kost haar duur.

Gelukkig spreekt zowat iedereen Spaans op die officiële aangelegenheden. Dat is de taal die ik met Franstalige Belgen spreek. Anders was het natuurlijk weer de Vlaming die zich diende aan te passen door Frans te spreken....en dat nog normaal vinden ook.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2012 om 22:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 22:59   #62
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U kan zich voorstellen wat een indruk dat dat in het buitenland geeft. Men loopt er enorm mee te koop met die federatie. Begin dan maar eens uit te leggen aan pak een zuid amerikaan dat dat niet betekent dat Brussel nu bij Wallonië hoort. En dan zijn zogezegd de Vlamingen de 'separatisten' en 'nationalisten'. 'Nou moe'. Wie maakt hen dat wijs?

Vlamingen zijn zo laks denk ik soms, terwijl anderen hun zaakjes aan het regelen zijn ten nadele van Vlaanderen. Het wordt tijd dat ook de Vlaamse Belgisch nationalisten eens wat ballen kweken denk ik. Uit angst voor het Vlaams nationalisme laten ze zich doen door een minderheid uit het zuiden die uiteindelijk nul komma nul dankbaarheid voor die houding zal opbrengen. De verdeeldheid in Vlaanderen kost haar duur.

Gelukkig spreekt zowat iedereen Spaans op die officiële aangelegenheden. Dat is de taal die ik met Franstalige Belgen spreek. Anders was het natuurlijk weer de Vlaming die zich diende aan te passen door Frans te spreken....en dat nog normaal vinden ook.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn ben ik bang.
mij als buitenlandse waarnemer verbaast dat ook in hoge mate

Laatst gewijzigd door Hollander : 27 november 2012 om 23:00.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 23:09   #63
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ach Hollander, niemand geeft om dit apenland.
zelfs Europa niet.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 23:16   #64
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik kan het alleen maar met je eens zijn ben ik bang.
mij als buitenlandse waarnemer verbaast dat ook in hoge mate
Ik ga eens wat lezen hierover. Kan je me een goede tekst aanraden op het internet te vinden? Ben pissed off over die 'we hebben jullie liggen' houding van die ook met Vlaams geld betaalde zuiderling. En hij is niet de enigste aldaar. Ik wil dat woordje 'illegaal' wel eens laten vallen. Wil echter kunnen verwijzen naar een betrouwbare bron.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2012 om 23:20.
Oud 27 november 2012, 23:27   #65
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik ga eens wat lezen hierover. Kan je me een goede tekst aanraden op het internet te vinden? Ben pissed off over die 'we hebben jullie liggen' houding van die ook met Vlaams geld betaalde zuiderling. En hij is niet de enigste aldaar. Ik wil dat woordje 'illegaal' wel eens laten vallen. Wil echter kunnen verwijzen naar een betrouwbare bron.
blijkbaar blijft de kiezer steeds meespelen in de politiek van de nationale loterij voortgetrokken door de kans dat men ooit wel eens kan winnen

Laatst gewijzigd door Nvalid : 27 november 2012 om 23:29.
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 23:34   #66
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
blijkbaar blijft de kiezer steeds meespelen in de politiek van de nationale loterij voortgetrokken door de kans dat men ooit wel eens kan winnen
De relevantie ontsnapt me.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be