Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 4 december 2012, 23:22   #61
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ja hoor, ik vergis me. Want vind je veel? honderd? Zouden we aan duizend komen?
Er zijn Franstaligen op die websites die vermoeden dat als N-VA in Wallonië opkwam ze vlot de kiesdrempel zouden halen. En als die het al zelf zeggen waarom zou ik hen durven tegenspreken?

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 4 december 2012 om 23:22.
'XIII' is offline  
Oud 6 december 2012, 01:23   #62
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Er zijn Franstaligen op die websites die vermoeden dat als N-VA in Wallonië opkwam ze vlot de kiesdrempel zouden halen. En als die het al zelf zeggen waarom zou ik hen durven tegenspreken?
XIII, ergens heb ik wel sympathie voor je maar een partij die een separatistisch, anti-Franstalig discours voorstaat zou scoren in Franstalig België? Je bent een goeie kerel maar je wordt verblind door je liefde voor de NVA.
Oud 6 december 2012, 02:07   #63
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
XIII, ergens heb ik wel sympathie voor je maar een partij die een separatistisch, anti-Franstalig discours voorstaat zou scoren in Franstalig België? Je bent een goeie kerel maar je wordt verblind door je liefde voor de NVA.
Bijlange niet Tommmeke. Lees eens regelmatig de reacties op artikels in de Franstalige onlinekranten. Er zijn Franstaligen die doorhebben dat N-VA eigenlijk niets tegen de Franstaligen op zich heeft, maar tegen het beleid dat er in Zuid-België gevoerd wordt en dat ook een invloed heeft op Vlaanderen omwille van de transfers die daardoor noodzakelijk blijven. Dat jij dat niet snapt verwondert me eigenlijk niet. Ik probeer je dat al lang duidelijk te maken. Niet de Franstaligen zijn de boeman , maar het beleid en het Belgische systeem dat dat beleid de kans geeft om zich zelfs aan Vlaanderen op te dringen.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 6 december 2012 om 02:09.
'XIII' is offline  
Oud 6 december 2012, 02:10   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijlange niet Tommmeke. Lees eens regelmatig de reacties op artikels in de Franstalige onlinekranten. Er zijn Franstaligen die doorhebben dat N-VA eigenlijk niets tegen de Franstaligen op zich heeft, maar tegen het beleid dat er in Zuid-België gevoerd wordt en dat ook een invloed heeft op Vlaanderen omwille van de transfers die daardoor noodzakelijk blijven.
Je moet Tommm een beetje begrijpen, er liggen voor hem in de nabije toekomst bittere tranen in het verschiet.
Xenophon is offline  
Oud 6 december 2012, 09:01   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in Franstalig België zijn er meer mensen dan je denkt die beseffen dat de N-VA niet anti-Franstalig is maar anti-België.
Oud 6 december 2012, 09:15   #66
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drie man en een paardenkoper zeker...
Oud 6 december 2012, 10:38   #67
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Drie man en een paardenkoper zeker...
Drie man en een paardenkop zou misschien beter kunnen, maar de tendens is duidelijk: daar waar De Wever voor september 2011 de gebeten hond was in Franstalig België, gaan er nu als maar meer stemmen op een soortgelijke figuur omdat de Franstalige politici al jaren meer van hetzelfde zijn, zonder dat het Franstalig België vooruit helpt.
'XIII' is offline  
Oud 6 december 2012, 10:43   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA is niet anti-Franstalig. Als je dergelijke zaken zelfs niet beseft dan ben je ronduit achterlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 december 2012, 13:24   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drie man en een paardenkop zou misschien beter kunnen, maar de tendens is duidelijk: daar waar De Wever voor september 2011 de gebeten hond was in Franstalig België, gaan er nu als maar meer stemmen op een soortgelijke figuur omdat de Franstalige politici al jaren meer van hetzelfde zijn, zonder dat het Franstalig België vooruit helpt.
Er bestaat absoluut geen tendens. Iedereen die de situatie een beetje kent, verwacht zich aan een duel Di Rupo/Onkelinx/Demotte tegen Michel/Reynders in 2014.

En als er dan "iemand" zou opkomen, dan nog zal iemand zijn uit extreem-linkse hoek.
Oud 6 december 2012, 13:28   #70
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat absoluut geen tendens. Iedereen die de situatie een beetje kent, verwacht zich aan een duel Di Rupo/Onkelinx/Demotte tegen Michel/Reynders in 2014.

En als er dan "iemand" zou opkomen, dan nog zal iemand zijn uit extreem-linkse hoek.
Waarom begrijp je het woord 'als' niet in de zin: "Er zijn Franstaligen op die websites die vermoeden dat als N-VA in Wallonië opkwam ze vlot de kiesdrempel zouden halen"?
'XIII' is offline  
Oud 6 december 2012, 13:39   #71
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom begrijp je het woord 'als' niet in de zin: "Er zijn Franstaligen op die websites die vermoeden dat als N-VA in Wallonië opkwam ze vlot de kiesdrempel zouden halen"?
Ik begrijp het zeer goed, en geef dan ook een passend antwoord:
1. het kan zijn dat een paar Franstaligen denken dat de NVA een goede score zou kunnen hebben indien zij in Wallonië zou opkomen
2. die Franstaligen zijn verkeerd
Oud 6 december 2012, 13:44   #72
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het zeer goed, en geef dan ook een passend antwoord:
1. het kan zijn dat een paar Franstaligen denken dat de NVA een goede score zou kunnen hebben indien zij in Wallonië zou opkomen
2. die Franstaligen zijn verkeerd
Jij bent God of Nostradamus?
'XIII' is offline  
Oud 6 december 2012, 14:15   #73
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijlange niet Tommmeke. Lees eens regelmatig de reacties op artikels in de Franstalige onlinekranten. Er zijn Franstaligen die doorhebben dat N-VA eigenlijk niets tegen de Franstaligen op zich heeft, maar tegen het beleid dat er in Zuid-België gevoerd wordt en dat ook een invloed heeft op Vlaanderen omwille van de transfers die daardoor noodzakelijk blijven. Dat jij dat niet snapt verwondert me eigenlijk niet. Ik probeer je dat al lang duidelijk te maken. Niet de Franstaligen zijn de boeman , maar het beleid en het Belgische systeem dat dat beleid de kans geeft om zich zelfs aan Vlaanderen op te dringen.
Reacties van lezers in kranten zijn niet echt au sérieux te nemen. Ik denk vooral dat de Franstaligen in het algemeen geen enkele rekening met de Vlaamse gevoeligheden nemen en dat ze met het Vlaams-Nationalisme lachen.
Everytime is offline  
Oud 6 december 2012, 14:17   #74
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, gewoon objectief.
Everytime is offline  
Oud 6 december 2012, 14:20   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terloops even een vraagje , Tommmeke, bent u soms een Brusselaartje?
quercus is offline  
Oud 6 december 2012, 14:24   #76
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Terloops even een vraagje , Tommmeke, bent u soms een Brusselaartje?
Nee, dat is hij niet. Maar indien Di Rupo zijn zin krijgt, wordt hij dat in een zekere toekomst misschien wel.
SDG is offline  
Oud 6 december 2012, 15:09   #77
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Reacties van lezers in kranten zijn niet echt au sérieux te nemen. Ik denk vooral dat de Franstaligen in het algemeen geen enkele rekening met de Vlaamse gevoeligheden nemen en dat ze met het Vlaams-Nationalisme lachen.
Als een Franstalige zich achter de Wever stelt doet hij dat niet uit Vlaams-nationalisme, maar uit sympathie met de rationalistische en rechtlijnige aanpak van de problemen door N-VA en De Wever. Daarmee valt heel je redenering hierboven compleet in duigen.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 6 december 2012 om 15:12.
'XIII' is offline  
Oud 6 december 2012, 15:11   #78
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Nee, gewoon objectief.
Dan heb je bewijzen? Bewijzen over de toekomst? Straf. Een kijk op de toekomst is een veronderstelling en veronderstellingen zijn zo subjectief als maar kan zijn. Waar sta je nu met je 'objectiviteit'?
'XIII' is offline  
Oud 6 december 2012, 18:37   #79
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om u te plezieren zal ik eventjes nuanceren: zij zijn meer dan waarschijnlijk verkeerd.

Zo beter?
Oud 6 december 2012, 19:14   #80
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Om u te plezieren zal ik eventjes nuanceren: zij zijn meer dan waarschijnlijk verkeerd.

Zo beter?
Hoezo verkeerd? Zijn zij verkeerd omdat ze het zouden overwegen om voor N-VA te stemmen. Wijs je met het vingertje? Zo van wij zijn de 'goei' en N-VA is 'slecht', zeker als je Franstalig bent?
'XIII' is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be