Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2004, 13:23   #61
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Waarschijnlijk, één of ander koeterwaals, ja 8)
Hoogstwaarschijnlijk wel ja
Oud 21 juli 2004, 13:44   #62
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Waarom moeten die hier mogen stemmen.

Welk voordeel hebben wij daarmee. De overheid mag enkel zaken goedkeuren waar wij voordeel bij hebben en moeten zaken afkeuren waar wij nadeel bij hebben.
Wie zijn "wij"?
Citaat:
Hoe kan je van vreemdelingen een kiesgedrag verwachten dat in het voordeel van de mensen van dit land is. Immers zijn de meeste mensen die hier geboren en getogen zijn nog niet echt op de hoogte van het politieke reilen en zeilen. hoe kun je dat dan verwachten van mensen die ons land nauwelijks kennen en een heel ander cultuurdenken hebben?
Eens ze hier wonen en leven hebben ze dezelfde belangen als andere landgenoten hier.
Citaat:
Mogen wij in andere landen van de wereld stemmen wanneer wij daar wonen. Neen, vergeet het maar.
Is dat een gefundeerde reden? Het is niet omdat men elders iets doet, dat wij dat hier zomaar moeten overnemen met dat argument.
Citaat:
Je opent met het geven van stemrecht voor vreemdelingen ook die vreemdelingen die de bedoeling hebben ons westers systeem te vernietigen een middel om hun extremisme op een politieke wijze kracht bij te zetten.
Er zijn andere extremisten die dat nu ook al doen.
Citaat:
Nog een argument. Wij hebben bij onze eigen bevolking talloze bekwame mensen, zodat wij zeker voor deze functies geen vreemdelingen nodig hebben. Wij moeten geen functies voor vreemdelingen open stellen waar wij zelf voldoende mensen voor hebben. Dit geldt voor alle beroepen.
Zij is een landgenote dus ik zie het probleem niet?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 13:48   #63
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard racisme �* volonté

Beste Oete,
Blijkbaar zijn we aan het verkennen waar de grenzen van het toelaatbare liggen en dus wil ik U plezieren met een fijne racistische mop :

Een vliegtuig vliegt over de oceaan als plots 3 van de 4 motoren uitvallen en er bovendien kerosene weglekt (de brandstof). De kapitein deelt de passagiers mede dat de situatie dermate ernstig is dat hij niet alleen de bagage zal moeten lozen maar er ook wat passagiers moeten buitengegooid worden
"Maar" zegt de kapitein "Wij zullen het op een eerlijke manier doen en het lozen van passagiers
in alfabetische volgorde doen".

Zijn er soms passagiers van Afrikaanse origine ("Africans? )
Achterin het toestel zit een zwarte vader met zijn zwarte zoontje en die gebaren van krommen aas...

Zijn er soms zwarten ("Blacks") aan boord ?
Ook op deze vraag reageert het gekleurde stel niet...
Het zoontje fluistert de vader toe : "Maar pappa, wij zijn toch zwarte afrikanen"..
Waarop de vader : "Dat kan wel zijn mijn zoon , maar vandaag zijn wij Negers...."

...
Dit om maar aan te geven dat racistische uitdrukkingen soms een kwestie van cultuur en interpretatie en feitelijke toestanden zijn. Oeteke : N e g e r s is doorgaans een grove racistische belediging aan alle mensen waarvan de huidskleur niet hagelwit is ahw de tegenhanger van
"bleekscheet". Feitelijk had iemand U sofort moeten blauwknoppen, maar onwetendheid mag men
niet als een zware fout rekenen.

Er zit dus momenteel een "waarschijnlijk" nederlandsonkundige zwarte vrouw in de federale
of is het de brusselse regering, zoals er een nederlandstalige zwarte mevrouw ergens in een brussels schepencollege zetelt.

Bij mijn weten is er momenteel geen enkele politieke partij in België die daar enig bezwaar tegen heeft. U kan trachten een dergelijke partij op te richten : De raszuiverheidspartij of zoiets.
Een andere oplossing voor Uw probleem is emigratie : zoek een land op deze planeet waar raszuiverheid hoog in het vaandel staat, U zal er gelukkig zijn.
Oud 21 juli 2004, 14:47   #64
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het feit dat deze dame van buitenlandse afkomst is, is voor mij geen ènkel probleem. Het baart me meer zorgen dat het een FDF'ster is, en naar alle waarschijnlijkheid geen woord Nederlands kan.

Eigenlijk zouden ALLE federale exellenties perfect tweetalig moeten zijn... maar ja, dit is Belgie hé?
pas op, denk je dat canadese of zwitserse politici perfect twee- of drietalig zijn?
Oud 21 juli 2004, 14:56   #65
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
Dus voor u is NEGERIN een scheldnaam?
Tja, dit komt ervan als men de freedom of speech afneemt!
WHAT THE FUCK IS ER RACISTISCH AAN NEGER OF RODE OF BLANKE!!!?????
Als u het verschil zelf niet ziet? neger is nikker is roetmop, dat zijn scheldwoorden. Als u de moeite zou willen doen om eens een zwarte te spreken dan zou je beseffen dat dat voor hen een scheldwoord is.
Vandaar ook dat zwarten in Amerika Afro-Americans worden genoemd. Negroes and niggers is not done.

Citaat:
Zwarte, dat zou pas racistisch zijn , want bij zwart denk je aan:
- de dood - vuil- ziektes
Dat kan zijn dat jij dat daar automatisch mee associeert, zwart is niet enkel en alleen negatief. Als je zo denkt dan associeer jij wit (en blank, lelieblank weet je wel, is ook een kleur) uiteraard met onschuld, lieflijkheid en het leven?
Tja, straf hee, wat associaties kunnen zeggen over iemands 'onbewuste' denken

Citaat:
En wat die 2 amerikanen en dien afrikaan betreft,
das het gevolg van politieke correctheid, en het negeren van de stem van het volk.
Condoleeza rice is vant straat geplukt om de negerkes te sussen in Amerika, en den Powell is nen ex-militair die ze wat plezier willen gunnen zodat em zou zwijgen over de wantoestanden/schandalen in de 1ste Golfoorlog/periode BUSH 1
Jawadde, en hier komt jouw superioriteitsgevoel weer naar boven, maw jij beschouwt deze 2 (toch wel intelligente mensen) als inferieur door hun huidskleur, het feit dat jij dan nogmaals negerkes gebruikt toont aan dat je "volhardt in de boosheid" dus heel bewust racistische uitspraken doet, zelfs NADAT wij jou daar attent op maken.

Laatst gewijzigd door oriana : 21 juli 2004 om 14:57.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 17:08   #66
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
pas op, denk je dat canadese of zwitserse politici perfect twee- of drietalig zijn?
Dat zou toch mogen...
Oud 21 juli 2004, 17:21   #67
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Een zoveelste bewijs dat België aan het afrikaniseren is, en dat kan enkel maar verdere degradatie betekenen.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 17:29   #68
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Waarom moeten die hier mogen stemmen.

Welk voordeel hebben wij daarmee.
Gelijk heb je, ik stel dan ook in alle consequentie voor dat we u uw stemrecht afnemen aangezien de rest van de bevolking er geen baat bij heeft dat gij stemrecht hebt.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 17:48   #69
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Koenraedtje uw post 67

1° De mevrouw in kwestie heeft een zwarte huid - voor het overige kan ze best een brusselse of waalse vader hebben (zelfs een vlaamse - ik zou
de FDF leden/Vlamingen niet allemaal 10 ct willen geven). Uw term "afrikaniseren" slaat dus enkel op een appreciatie qua huidskleur,
gelieve de standpunten van de partij over racisme op basis van huidskleur
eens na te lezen en consequent te zijn ttz uw lidmaatschap netjes opzeggen en een echt racistische partij trachten op te starten.
Emigreren naar een land waar nog volgens racistische principes
geregeerd wordt is natuurlijk ook een optie.

2° Er is een donkerhuidige nederlandstalige mevrouw opgekomen op de lijsten van NVA voor de Brusselse gewestraad - die is al heel haar leven vlaming en woont nu in Brussel. Mogelijkerwijze wordt zij kortelings lid van het Vlaams Blok als de standpunten van de NVA als regeringspartij niet "stevig" genoeg zijn. Dus zeg uw lidmaatschap
bij de partij van 1 miljoen niet-racistische kiezers maar op.. en..
(zie hoger).
Oud 21 juli 2004, 17:55   #70
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Bon, ik zal het nóg duidelijker zeggen.

In ons land bestaat zoiets als godsdienstvrijheid. Als uw partij dan moskeën wil verminderen in aantal is dat het miskennen van een deel van de bevolking haar rechten.
Ik zal hier dan ook duidelijk zijn. De toelage aan de Kerk is niets anders dan een schadeloosstelling voor de naasting van kerkelijke goederen tijdens de Franse revolutie. Het staat u vrij deze uit te breiden tot andere godsdiensten om welke redenen ook. Zoals het mij vrij staat deze uitbetaling te doen op basis van een schadeloosstelling. Dat u dat op rekening van een miskenning van de rechten van een deel van de bevolking schuift is niets anders dan een tekortkoming in uw kennis van geschiedenis.

Citaat:
Ontmaskeren van de vreemdelingenlobby. Die "ontmaskeren" is al een uiting van een vooroordeel, maar elke pressiegroep heeft een lobby (de boeren, de holebis, de mijnwerkers, dokwerkers,....) Wilt u die allemaal "ontmaskeren"?
Iedereen heeft het recht op een opinie. Zoals u vooroordelen hebt, zo zal ik er ook hebben. Maar wat is nu feitelijk uw vraag? Want daarmee wilt ge ergens bewijzen dat het Vlaams Blok discrimineert terwijl een FDF-militante dit niet doet!

Citaat:
Mijn antwoord is maar een tipje van een ijsberg. En dan hebt u het lef om iemand die toevallig gekleurd is en perfect Belg af te schilderen als een "vreemdelinge" en die "nog erger dan racist" te bestempelen omdat ze wil opkomen voor de rechten van franstaligen. Lijkt mij redelijk (!) onlogisch. U toont gewoon hoe u bent: racist pur sang!
Uw antwoord is inderdaad een tipje van de ijsberg....maar dan een heel klein nietszeggend tipje. Ik heb u gevraagd te bewijzen dat het Vlaams Blok discrimineert. Dat hebt u niet gedaan. Intgendeel, uw scheldgehalte staat omgekeerd met de inhoud van uw bijdrage. Ik stel mijn vraag anders. Bewijs dat deze FDF-militante NIET discrimineert, terwijl het Vlaams Blok dit volgens u WEL zou doen.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 18:00   #71
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Jean Pierre,

Wilt ge nu zeggen dat het FDF een racistische partij is die verboden moet worden ?
Oud 21 juli 2004, 18:00   #72
NVG
Burgemeester

Standaard

Jean-Pierre, voor u zal niets van hetgeen ik aanbreng als "discriminatie" worden gezien (behalve het arrest van Het Hof van Beroep in Gent jegens het Vlaams Blok, das is dan wel "discriminatie") omdat dat nu net het probleem van het Blok is. Ze proberen hun aanhangers wijs te maken dat discriminatie mag en helemaal niet erg is. Meer zelf, wie niet discrimineert is niet volledig meer bij z'n hoofd. Daarom ook dat dat jij niets als discriminatie zal zien.
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 18:01   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het feit dat deze dame van buitenlandse afkomst is, is voor mij geen ènkel probleem. Het baart me meer zorgen dat het een FDF'ster is, en naar alle waarschijnlijkheid geen woord Nederlands kan.

Eigenlijk zouden ALLE federale exellenties perfect tweetalig moeten zijn... maar ja, dit is Belgie hé?
Is ze van het FDF ? Ik dacht dat er een cordon was tegen fascistische partijen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 18:01   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Jean Pierre,

Wilt ge nu zeggen dat het FDF een racistische partij is die verboden moet worden ?
Als hij niet antwoordt dan doe ik het wel : JA

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 18:04   #75
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Ik zal hier dan ook duidelijk zijn. De toelage aan de Kerk is niets anders dan een schadeloosstelling voor de naasting van kerkelijke goederen tijdens de Franse revolutie. Het staat u vrij deze uit te breiden tot andere godsdiensten om welke redenen ook. Zoals het mij vrij staat deze uitbetaling te doen op basis van een schadeloosstelling. Dat u dat op rekening van een miskenning van de rechten van een deel van de bevolking schuift is niets anders dan een tekortkoming in uw kennis van geschiedenis.
Wij betalen de kerk voor iets uit de tijd van de Franse revolutie? Omg, afschaffen die subsidies! Meteen!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 18:06   #76
Eugene
Gouverneur

Standaard

Wel laat ons consequent zijn he... Alle kinderen van Vlaams Blokkers die verwekt zijn met 'vreemdelingen' of negers of Aziaten enz..moeten we voor altijd uitsluiten van welk politiek mandaat dan ook!!! Dat is de consequentie he Oeteke....en ga dat rap zeggen tegen een paar VB-parlementairen en gemeenteraadsleden die gehuwd zijn met, ff terugdenken aan mijne vroegere tijd...een Chileense, een Thaise...yep zelfs een Congolese en ik kan nog wel ff doorgaan...tot een Chinese toe. Dus oeteke...nog ff naar 't school gaan...want tis nodig dat je van uw simplisme, of is het toch partijpolitiek(?) afraakt.
Oud 21 juli 2004, 18:32   #77
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Is ze van het FDF ? Ik dacht dat er een cordon was tegen fascistische partijen.
die zit
Oud 21 juli 2004, 18:38   #78
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Jazeker : We moeten hier het grote meningsverschil tussen "flaminganten" en het FDF toch eens voor eens en altijd vaststellen

Volgens het FDF moet de "père de famille" in volle vrijheid kunnen vaststellen welke taal hij en zijn familie gebruikt.
Volgens de flaminganten is er een onvervreemdbaar recht op grondgebied van een taalkundig gedefinieërd "volk", die volgens een hogere wet gehouden is de taal zijner voorvaderen te behouden.

Deze stellingen hebben niets met racisme te maken. Ze zijn beide verdedigbaar en in dit land (zelfs in een onafhankelijk vlaanderen) gedoemd om compromissen te sluiten.
Oud 21 juli 2004, 18:44   #79
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Jazeker : We moeten hier het grote meningsverschil tussen "flaminganten" en het FDF toch eens voor eens en altijd vaststellen
Is dat de eerste keer dat jij dat vaststelt
Oud 21 juli 2004, 19:02   #80
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Gelijk heb je, ik stel dan ook in alle consequentie voor dat we u uw stemrecht afnemen aangezien de rest van de bevolking er geen baat bij heeft dat gij stemrecht hebt.
Ik kom tenminste op voor Vlaanderen en daar zal op zijn minst de Vlaming ale voordeel bij hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be