![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Tja, daar heb je het, koning Albert heeft zijn vakantie onderbroken - de gewone man zou er niet aan denken... Zijn werk bestaat ook uit morele steun aan de bevolking, en die geeft hij nu volop in deze dagen van nationale rouw.
Als je dat onnuttig werk vind, waarom bestaan er dan nog opleiding �* la filosofie of psychologie aan de universiteiten van ons land? Waarom bestaan er dan "welzijnswerkers"? Een president is misschien wel verkozen, maar is politiek afhankelijk. Waar een koning neutraal de gehele bevolking vertegenwoordigt, is het met een president steeds hommeles, omdat toch zeker 70% van de bevolking hem niet zou steunen, zoveel partijen als we kennen... Deze onafhankelijkheid en neutraliteit van de koning is van zeer grote diplomatieke waarde.
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken, Wees Immer Uzelf En Ongeknecht Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken, Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht! Laatst gewijzigd door Foundation : 31 juli 2004 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als mijn leven ook uit 70% semi vakantie bestaat, en de grootste spanning ik nog kan krijgen, wat ramptoerisme is.Dat samen met de goedkeuring van mijn PR afdeling. Dan zou ik ook doen alsof.
Ok, we hebben een rampje gehad in België-15 doden- Maar wat van de 1000'den doden die overal ter wereld vallen door directe menselijke acties? Weet je wat, ik kondig nu een dag van Universele rouw af, omdat de plaag mensheid zichzelf pijn doet. Bijna hetzelfde, alleen ben ik niet uit een inteeltfamilie afkomstig en gebruiken politici me niet als bliksemafleider
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit is weer zo typisch. Wat de Koning ook doet, het is altijd fout. Vinden jullie dat zelf nu niet kinderachtig?
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja Yann, alsof de Koning enige moeite zou doen als morgen je huisje een klein beetje ontploft door een gaslek.
Dit was gewoon eenzelfde iets, alleen wat groter, en door de aaneenrijging van omstandigheden, misvattingen en wat menselijke foutjes resulterende in een spectaculaire apotheose.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 31 juli 2004 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() De man onderbreekt zijn vakantie en komt eerbiedig zijn steun betuigen en morele steun bieden, en het is nog niet goed...
Sommige mensen weten ook echt niet wat ze willen...
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yann, dus je geeft toe dat de Koning alleen maar moeite doet als het langdurig en uitgebreid in het nieuws komt?
Oftewel, de goedkeuring van zijn PR afdeling krijgt. En ik kan je op een papiertje geven, als een rijhuis ontploft, dat het potentieel voor doden een pak hoger ligt dan 15. Stel je maar eens voor, om 5u30 komt pa beneden, omdat die om 7u30 op zijn werk moet zijn. Reukt gas, maar met zijn slaapkop doet ie het licht toch aan. BOEM. Dag gezinnetje, de huizen van de buren storten half mee in.. weer 4 doden extra etc.... Oftewel, de ramp nu is een ramp, maar om de koning ervoor te bewierroken dat ie van zijn PR afdeling ramptoeristje mag spelen, dat vind ik goor. Eneuh , wie betaald zijn reiskosten?Als jij of ik een ramp willen bezoek, mogen we dat ook betalen.
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Als alles in een straal van 0.5 kilometer om mijn huis vernietigd zou zijn bij die ontploffing, zou hij dat wel doen, denk ik. Dan zouden er immers een stuk of 7000 doden zijn gevallen.
Uw afgrijzen voor het optreden van de koning, maddox, geeft een wrang gevoel bij mij. Vraagt u zich ook af wie de helikopters betaalt die de Waalse gewonden naar de Vlaamse ziekenhuizen overbrengt? Zou een president zijn reis wel zelf betalen? Zou een gewonere man zijn reis zelf betalen? Die schrijft vaak de benzine voor zijn bedrijfswagen wel op de onkostennota. Steeds maar weer dat geld, dat geld... Het heerschap Janssen dat hier onlangs is binnengevallen lijkt mij steeds representatiever...
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foundation, dat jij misschien "Zou een gewonere man zijn reis zelf betalen? Die schrijft vaak de benzine voor zijn bedrijfswagen wel op de onkostennota." dit goedkeurt, en zelf toepast is niet mijn direct probleem.
Door zulke grapjes uit te halen zorg je er eerder voor dat er geen helicopters zijn om de gewonden over te vliegen naar waar ze wel geholpen kunnen worden. Maar dat iemand de expliciete toestemming daartoe krijgt, omdat die uit de juiste inteeltfamilie komt, dat is voor mij wat ver gaan. Met de dotatie die het koningshuis "oficieel " krijgt kunnen er wel wat extra ambulances en brandweerwagens rondrijden. Ik vind niet dat ze op onze kosten wat ramptoeristje moeten spelen. Alsof die slachtoffers er echt mee geholpen worden dat een wandelend anachronisme wat sympathiek komt doen. Trouwens, dat brandwondencentrum in Nederoverheembeek.. al ooit eens geweest?Een enorm gebouw, waarvan maar een klein gedeelte bruikbaar meer is om patienten op te vangen.Waarom, omdat er geen geld voor is, om er een Europees brandwondencentrum van te maken.Een in verhouding kleinschalige ramp, en we moeten al patienten in Frankrijk dumpen. Ik hoop dat alle slachtoffers zo goed mogelijk geholpen worden, desondanks alle "politieke" strubbelingen in het brandwondencentrum.
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De politieke verantwoordelijken verschuilen zich achter de koning, alsof die ook maar iets nuttigs kan verrichten op dat moment behalve medelijdend kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Tja, u mag met een beter voorstel komen. Een neutrale koning of een niet neutrale president? In ons land met zoveel versnipperde partijen houdt ik het voor de lieve vrede toch op het eerste.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom een president?
Onze Premier doet die taak nu al.En politici hebben we al te veel, evenals postjes ervoor. Gewoon niks veranderen. Laat de koning de koning wezen, maar dan zonder dotatie.Als ie koning wil spelen, dan van eigen poen.
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() U plukt uw visie op het koningschap rechtstreeks uit een sprookjesboek. Het spijt me, maar Koning Albert is niet de vader van Sneeuwwitje en prinses Astrid is niet de boze stiefzuster.
Het koningschap is een taak met veel verplichtingen, maar met uitzonderlijk veel beperkingen. De gouden kooi, om het met mooie woorden te zeggen. Verder verricht de koning veel ondersteunende taken en dient hij neutraal te blijven. Zijn eed verplicht hem om onze wetten te respecteren. Spelen? Ik zou voor geen geld in de man zijn schoenen willen staan.