![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die is afwezig omdat die niet bestaat. Feministische pseudowetenschap en bijhorende flauwe spiritualiteit is zo mogelijk nóg grotere nonsens dan het patriarchaal masculinisme. Two wrongs don't make a right. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sommigen lezen boeken, anderen maken ze. De waarheid ligt zowel in het verleden als in de toekomst. Maar nu ben ik misschien iets te enigmatisch? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Niet ééntje van "aanpassing van de moderne waarden/tijd", maar een verdere consequente uitdieping van de leer. Sterker nog, ze stonden op dat vlak voor op de toenmalige maatschappij.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2000 jaar is niet eens veel tijd als we spreken over de relatie tussen de geslachten binnen de menselijke species. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 december 2012 om 23:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer zijn DE "heilige & goedheid" uithangen , des te meer de mensen hun rug naar hun toekeren !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 16 december 2012 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet alleen dat, je weet dan ook waarmee je te maken hebt. Anglicanisme, modern Jodendom, unitarisme, etc. zijn praktisch de CD&V van de religies. Ze zijn alles behalve hetgeen waar hun naam voor staat. Een inhoudsloos allegaartje dat opdringerig 'relevant' wilt zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() m.a.w. geloofsgeloof:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan nog zou er wel sprake zijn van een evolutie. De rol van de vrouw in de kerk is eveneens nog steeds aan het evolueren. Er is geen enkele reden om vrouwen het recht te ontzeggen mee te beslissen over de toekomst van de kerk. Laat dat een kwestie zijn van capaciteiten, van wil, maar niet van geslacht. Heb geen angst van sexualiteit ook. Dat is een gerelateerd thema waarop een verandering noodzakelijk is mijns inziens. Ik ben vandaag trouwens nog op bezoek geweest bij een financieel goedgestelde 'evangelische' familie die me had uitgenodigd voor een maaltijd. De vrouw was zwanger van haar zevende kind. Nochtans had ze bij haar vorig kind bijna het leven verloren tijdens de bevalling. Maar aangezien voorbehoedsmiddelen als 'des duivels' beschouwd worden, en het sowieso de door hun religie geïnspireerde bedoeling is zoveel mogelijk kinderen op de wereld te plaatsen, was ze nu dus terug zwanger geraakt. Ik heb er geen opmerking over gemaakt, maar stel me toch ethische vragen bij die taakverdeling waarbij de man priester mag zijn en de vrouw mag opdienen en kinderen baren. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 december 2012 om 02:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Raadsel van Damascus van Lena Einhorn. ISBN 978 90 445 1151 2 De titel zegt niet veel, maar het is de moeite waard om het te lezen. Tenminste indien men zich interesseert aan de geschiedenis van Jezus en van Paulus. Of hoe men toevallig wel op een interessant boek kan stuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
( of wat ze niet allemaal verzinnen om feiten en fictie toch maar bijeen te houden ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat wil je nu zeggen met ' Zo is het gemakkelijk ' ??? Mijn sterke indruk is dat Krijbolder totaal de trappers verliest door alles en nog wat uit het N.T. een ' symbolische ' verklaren te geven. Met deze soms wel heel bizarre symboliek gaat hij dan verder of het gedrukt staat. Desalniettemin staan er zeer waardevolle gegevens in, maar gaat die dan op deze wijze verkrachten. Net zo hilarisch als Paulus en Jezus als één persoon te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Nee, dat is gewoon wat er gebeurt is in de geschiedenis. Sla eens een boek open. Je zou je pseudointellectualiteit een stuk geloofwaardiger kunnen maken met een basiskennis filosofie en geschiedenis, in plaats van te mompelen over de vrouwelijke energie en mijn opmerking totaal non sequitur 'arrogant' bestempelen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 16 december 2012 om 11:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 december 2012 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.noordseliteratuur.nl/aute...horn/boek/5399 ...zie ik geen enkele reden dit ook te doen. ( of heb jij wel een goed argument ? ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar vermits ik toch niet zeker ben of u het gekocht hebt, wil ik het toch even checken. Kunt u mij het derde woord aangeven dat staat op blz 59 van dit boek? Dit moet voor u een koud kunstje zijn. Laatst gewijzigd door system : 16 december 2012 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jezus de Nazoreneeër ? blz 59 : 3e woord : WERK ( 7 de werken van...) |
||
![]() |