Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2012, 12:33   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat doet die van mij ook als ik in de zetel naar de TV aan het kijken ben. Ze komt vlak onder mijn kin op mijn hals zitten en ik zie niets meer van de uitzending op TV. Als ik haar wegjaag zit ze binnen de 15 seconden terug op dezelfde plaats.
Een kat domineert doodgraag. Wij hadden tot over een paar jaar een kat. Wanneer ik eraan dacht om in de ligzetel een dutje te doen, dan kwam ze steevast op mijn borst liggen, met haar voorste poten op mijn keel. Tegelijkertijd sloeg ze haar klauwtjes uit waardoor ik eigenlijk geen millimeter meer kon verroeren zonder dat haar naaldscherpe nagels in mijn huid prikten. Daar lag ze dan triomfantelijk in mijn gezicht te staren terwijl ze ondertussen zelf uit pure tevredenheid heel luid aan het spinnen was.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 12:33   #62
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze schijten en zeiken overal , behalve in hun kattenbak.
Dan is er iets serieus mis met hun opvoeding of hun mentale toestand, of een indicatie van een fysiek probleem. Ik zou eens langsgaan bij een dierenarts als ik jou was, want dat is niet normaal.

Laatst gewijzigd door lombas : 8 december 2012 om 12:33.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 12:36   #63
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Katten die niet in hun kattebak doen daar is een oorzaak voor, meestal frustratie of teveel katten. Ik heb nu 3 katten en heb de laatste 5 jaar met deze katten nog nooit geweten dat ze ergens anders hun behoefte doen dan in de kattenbak. En gelijk een volslagen idioot erop kloppen helpt geen fluit. Integendeel ge maakt het hierdoor nog erger.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt. We hebben momenteel 6 katten (en geen kattebak ten andere, er zijn katteluiken voor iets). Als er eentje zijn gevoeg doet in huis, is dat een protestactie.
Waarom is soms een raadsel. Dat kan gaan van "'t eten is niet lekker" of "den andere krijgt veel meer aandacht" of zelfs "mijn hoekje is veranderd".
Da's iets waar katten echt niet van houden. Verandering.

Indien een kat betrapt wordt, is een directe handeling aanbevolen, maar tot de volgende tuin schoppen is er wel over.
Onze kat kan enkel anti-allergeen droogvoer eten en heeft hierdoor wat moeite met de stoelgang (hoewel ze wel veel drinkt). Hierdoor zal het "gaan" wat moeilijker verlopen. Het is al wel eens voorgevallen dat het "hoopje" dan net uit de kattenbak ligt omdat ze niet goed doorheeft dat het is "gevallen" (laat ons het zo uitleggen). Maar ja...

Laatst gewijzigd door lombas : 8 december 2012 om 12:47.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 12:47   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Luipaard:

wordt

Niet te verwarren met de ueberschattige Luipaardkat:

Oud 8 december 2012, 12:56   #65
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet die beesten tolereren . Ze schijten en zeiken overal , behalve in hun kattenbak. Er zijn er zelfs bij die als ze buiten zijn speciaal naar binnen komen om in een hoek van de de living te komen schijten , speciaal om mij te pesten . Ik heb er zo eens ééntje op heterdaad betrapt. Die heb ik toen een goede trap gegeven , sindsdien blijft ze uit mijn buurt.
dan hebben ze een slechte opvoeding genoten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 13:52   #66
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

IK heb ook graag katten, maar ze zijn minder lief als je ze een pil moet toedienen. Altijd werk met 2 man en een stevig paar handschoenen en nadien een woeste kat in huis.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 14:08   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet die beesten tolereren . Ze schijten en zeiken overal , behalve in hun kattenbak. Er zijn er zelfs bij die als ze buiten zijn speciaal naar binnen komen om in een hoek van de de living te komen schijten , speciaal om mij te pesten . Ik heb er zo eens ééntje op heterdaad betrapt. Die heb ik toen een goede trap gegeven , sindsdien blijft ze uit mijn buurt.
Dat kan kloppen, en dat zal blijven duren totdat je toegeeft en de kat alfa-mannetje/vrouwtje laat spelen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 14:20   #68
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Ik heb een heilige birmaan. Al 14 jaar oud dat beest
Mijn dochter heeft een kat die al 17 jaar is!
Vroeger was dit een heel kwade kat, ze was bang van niks en gedroeg zich bijna als een wilde kat, ze dierf de honden aanvallen (de grootste, een Duitse scheper ging gewoon van haar lopen!) en zat bijna altijd buiten. Nu komt ze niet meer buiten, het eerste verdiep en de zolder zijn haar domein geworden waar ze zich verschanst heeft, want ze is schuw geworden voor de honden (en die mogen niet naar boven), ze geeft lief kopjes en floddert graag en soms miauwt ze heel luid als er niemand boven is, puur om aandacht te trekken en iemand naar boven te lokken om zich met haar bezig te houden.
Ze ging vroeger ook altijd buiten om haar behoefte te doen maar nu gaat ze in de kattebak.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 8 december 2012 om 14:25.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 14:21   #69
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Is dat dat niet uw kat ook?
Wou ik ook al vragen
Oud 8 december 2012, 14:29   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Mijn dochter heeft een kat die al 17 jaar is!
Vroeger was dit een heel kwade kat, ze was bang van niks en gedroeg zich bijna als een wilde kat, ze dierf de honden aanvallen (de grootste, een Duitse scheper ging gewoon van haar lopen!) en zat bijna altijd buiten. Nu komt ze niet meer buiten, het eerste verdiep en de zolder zijn haar domein geworden waar ze zich verschanst heeft, want ze is schuw geworden voor de honden (en die mogen niet naar boven), ze geeft lief kopjes en floddert graag en soms miauwt ze heel luid als er niemand boven is, puur om aandacht te trekken en iemand naar boven te lokken om zich met haar bezig te houden.
Ze ging vroeger ook altijd buiten om haar behoefte te doen maar nu gaat ze in de kattebak.
Dan moet ze buiten ergens een heel nare ervaring hebben opgedaan. Soms iets gemerkt van kwetsuren of zo?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 14:57   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quarck Bekijk bericht
Schandalig gewoon. Dieren houden maar ze op een ander laten schijten
Wat dacht u van in de vrije natuur? Trouwens. De buren weten prima van wie onze rakkers zijn en we krijgen geen klachten.
Oud 8 december 2012, 16:39   #72
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan moet ze buiten ergens een heel nare ervaring hebben opgedaan. Soms iets gemerkt van kwetsuren of zo?
Bijlange niet! Ze heeft ooit veel gevochten en zo maar dat heeft die kat nooit afgeschrikt. Maar zoals ik zei : het beest is 17 jaar, dat is serieus oud voor een kat. In mensenjaren is dat meer dan 100 jaar. Dat beest geniet van haar pensioen!
Oud 8 december 2012, 16:41   #73
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb het eens opgezocht : gemiddeld wordt een kat 13 tot 15 jaar. Die van ons had dus al twee jaar geleden naar de kattenhemel moeten gaan
Oud 8 december 2012, 16:53   #74
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Mijn vorige hond was een echte kattenkiller.
Oud 8 december 2012, 17:14   #75
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Katten die niet in hun kattebak doen daar is een oorzaak voor, meestal frustratie of teveel katten. Ik heb nu 3 katten en heb de laatste 5 jaar met deze katten nog nooit geweten dat ze ergens anders hun behoefte doen dan in de kattenbak. En gelijk een volslagen idioot erop kloppen helpt geen fluit. Integendeel ge maakt het hierdoor nog erger.
Nu zijn ze de leren zetel aan het bekrassen en de kerstballen uit de kerstboom aan het halen , ook om mij te treiteren .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 05:04   #76
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Ze negeren U gewoon, ge zijt gewoon lucht voor hen. In feite word ge in hun ogen amper getolereerd.

Dat van die leren zetels en het krabben dat is iets wat heel moeillijk af te leren is. Gewoon een aantal krabpalen of krabmatten kan helpen.

Ge moet die krabmatten dan met wat ferhormoon besproeien (merk FELIWAY). Wat ook helpt maar wel veel werk is, is de tipjes van de voorste nagels wekelijks afknippen. Niet in het vlees knippen !! De meeste katten laten dat gewillig doen. Gewoon lichtjes op de pootkussentjes drukken en de nagels komen te voorschijn.

Uw vrouw zal er werk mee hebben denk ik.

Maar al bij al zijn er bij u thuis precies toch geen kattenkenners.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 05:06   #77
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het eens opgezocht : gemiddeld wordt een kat 13 tot 15 jaar. Die van ons had dus al twee jaar geleden naar de kattenhemel moeten gaan
Die van mij worden gemiddeld altijd 16-17j.
Oud 9 december 2012, 05:09   #78
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijlange niet! Ze heeft ooit veel gevochten en zo maar dat heeft die kat nooit afgeschrikt. Maar zoals ik zei : het beest is 17 jaar, dat is serieus oud voor een kat. In mensenjaren is dat meer dan 100 jaar. Dat beest geniet van haar pensioen!
Kunt ge maar tot een jaar of 15 -16 met mensenjaren vergelijken. Er zijn katten die 25 to 30 jaar worden.
Oud 9 december 2012, 09:07   #79
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
IK heb ook graag katten, maar ze zijn minder lief als je ze een pil moet toedienen. Altijd werk met 2 man en een stevig paar handschoenen en nadien een woeste kat in huis.
Doe ik altijd zonder handschoenen en alleen. De pil is binnen, achter op haar tong vooraleer ze beseft wat er gebeurt. Onmiddeliijk onder de kin bij de hals stevig wrijven zodat ze naar binnenslikt.

Een andere methode is onder haar eten. In plaats van altijd extreem dure kattevoeding te kopen, iets minder dure en als ze een pil moet binnenslikken die onder wat "Sheba" of zo mengen. Omdat dat natuurlijk een pak beter smaakt zal ze die pil niet proeven. Maar als ze natuurlijk gewoon zijn om alle dagen het neusje van de zalm te krijgen kunt ge nog moeilijker iets geven dat die pil camoufleert.
Oud 9 december 2012, 14:38   #80
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be