![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kat domineert doodgraag. Wij hadden tot over een paar jaar een kat. Wanneer ik eraan dacht om in de ligzetel een dutje te doen, dan kwam ze steevast op mijn borst liggen, met haar voorste poten op mijn keel. Tegelijkertijd sloeg ze haar klauwtjes uit waardoor ik eigenlijk geen millimeter meer kon verroeren zonder dat haar naaldscherpe nagels in mijn huid prikten. Daar lag ze dan triomfantelijk in mijn gezicht te staren terwijl ze ondertussen zelf uit pure tevredenheid heel luid aan het spinnen was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is er iets serieus mis met hun opvoeding of hun mentale toestand, of een indicatie van een fysiek probleem. Ik zou eens langsgaan bij een dierenarts als ik jou was, want dat is niet normaal.
Laatst gewijzigd door lombas : 8 december 2012 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 8 december 2012 om 12:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Luipaard:
![]() wordt ![]() Niet te verwarren met de ueberschattige Luipaardkat: ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK heb ook graag katten, maar ze zijn minder lief als je ze een pil moet toedienen. Altijd werk met 2 man en een stevig paar handschoenen en nadien een woeste kat in huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger was dit een heel kwade kat, ze was bang van niks en gedroeg zich bijna als een wilde kat, ze dierf de honden aanvallen (de grootste, een Duitse scheper ging gewoon van haar lopen!) en zat bijna altijd buiten. Nu komt ze niet meer buiten, het eerste verdiep en de zolder zijn haar domein geworden waar ze zich verschanst heeft, want ze is schuw geworden voor de honden (en die mogen niet naar boven), ze geeft lief kopjes en floddert graag en soms miauwt ze heel luid als er niemand boven is, puur om aandacht te trekken en iemand naar boven te lokken om zich met haar bezig te houden. Ze ging vroeger ook altijd buiten om haar behoefte te doen maar nu gaat ze in de kattebak.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 8 december 2012 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dacht u van in de vrije natuur? Trouwens. De buren weten prima van wie onze rakkers zijn en we krijgen geen klachten.
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijlange niet! Ze heeft ooit veel gevochten en zo maar dat heeft die kat nooit afgeschrikt. Maar zoals ik zei : het beest is 17 jaar, dat is serieus oud voor een kat. In mensenjaren is dat meer dan 100 jaar. Dat beest geniet van haar pensioen!
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het eens opgezocht : gemiddeld wordt een kat 13 tot 15 jaar. Die van ons had dus al twee jaar geleden naar de kattenhemel moeten gaan
![]()
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vorige hond was een echte kattenkiller.
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Ze negeren U gewoon, ge zijt gewoon lucht voor hen. In feite word ge in hun ogen amper getolereerd.
Dat van die leren zetels en het krabben dat is iets wat heel moeillijk af te leren is. Gewoon een aantal krabpalen of krabmatten kan helpen. Ge moet die krabmatten dan met wat ferhormoon besproeien (merk FELIWAY). Wat ook helpt maar wel veel werk is, is de tipjes van de voorste nagels wekelijks afknippen. Niet in het vlees knippen !! De meeste katten laten dat gewillig doen. Gewoon lichtjes op de pootkussentjes drukken en de nagels komen te voorschijn. Uw vrouw zal er werk mee hebben denk ik. Maar al bij al zijn er bij u thuis precies toch geen kattenkenners. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een andere methode is onder haar eten. In plaats van altijd extreem dure kattevoeding te kopen, iets minder dure en als ze een pil moet binnenslikken die onder wat "Sheba" of zo mengen. Omdat dat natuurlijk een pak beter smaakt zal ze die pil niet proeven. Maar als ze natuurlijk gewoon zijn om alle dagen het neusje van de zalm te krijgen kunt ge nog moeilijker iets geven dat die pil camoufleert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()