![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Borgerhout samen gaan met mensen die het regime van Noord Korea fantastisch vinden en die een dictator als Al Assad steunen , om de N-VA buiten te houden , daar is dan weer niets mis mee.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor méér 'boekdelen', zie vorige pagina.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 3 januari 2013 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben het vaak niet eens met Rik Torfs, maar in tegenstelling tot de talrijke weekdieren in de CD&V (zoals Wouter Beke en Eric Van Rompuy bijvoorbeeld) heeft die mens wel iets inhoudelijks te vertellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik dacht dat hier op dit forum in andere draden zo lang een liedje gezongen werd, dat De Wever enkel zijn populariteit te danken had aan zijn optreden in de Slimste Mens.
Zo te zien is de populariteit van de nva en van De Wever aan alles te danken in gans Vlaanderen, behalve het politieke programma van de nva zelve. Mijn gat ja. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zat zopas in Terzake tegenover Annemans en zijn analyse van het cordon en wat dat met de traditionele partijen heeft gedaan (ze hebben door het cordon nooit de nood gehad om te vernieuwen) was er toch boenk op. Verder vertelde hij ook wel een hoop politiek gezwets. Er zijn dus twee verschillende Torfs: de analyticus die geen blad voor de mond neemt en de politieker die toch niet te veel tegen zijn partijleiding wil ingaan en zijn tegenstander niet te veel zuurstof wil geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Torfs ook niet lang in de politiek zal blijven. Inhoudelijk debat kennen de tjeven niet. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 3 januari 2013 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Het valt op dat als je vandaag op de site deredactie.be komt men blijkbaar maar een thema heeft: Het zogenaamd doorbreken van het cordon.
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt Henri,tot groot geluk van Di Rupo en zijn corrupte PS overigens...
Maar in Vlaanderen wordt men wakker..... Hoe harder de traditio's hun oude krokodillen hun verontwaardiging over de N-VA laten uitschreeuwen in de vooral franstalige media,des te sneller de N-VA zijn kiespotentioneel ziet aangroeien.... Den oude Tobback was de eerste in het rijtje,Van Rompuy voorlopig de laatste... En allen vergeten ze één ding.... De N-VA zijn groei is voornamelijk te danken aan vier factoren.... 1 : Het schabouwlijk bestuur van de traditionele partijen,het belgicistisch kamp met name ,die met de bevolking met Vlaanderen op kop door de transferts en andere politieke wafelijzers al meer dan 30 jaar laat voor opdraaien zonder hoop op beterschap beterschap.... 2 : De onderkruiperij van de Vlaamse traditio's en de verloochening van hun kiesbeloften om de francofonen ter wille te zijn in ruil voor de postjes... Martens,Dehaene en Verhofstadt, allen hebben ze op hun manier een knieval gemaakt in ruil voor het zitje in de wetstraat 16.... 3 : Het cordon sanitaire,zo laat het ancien regime zien hoe ver ze bereid zijn om te gaan om hun belgicistisch anti-democrationeel beleid te kunnen verder zetten... 4 : Bart De Wever,een politicus die ronduit zegt waar het op staat,en die luidop vertolkt wat de man in de straat al jaren over het hele politieke zooitje ongeregeld denkt.... Laatst gewijzigd door Svennies : 3 januari 2013 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() CD&V, VLD, Groen, SP.A en Wallonië zorgden jarenlang voor een hoge migranten-instroom. Ze noemden diegenen die een lage instroom wilden 'racistisch', ik vermoed dat ze er niet eens twee keer over hebben nagedacht. Een vingerknip, en ze sloten een groot deel van hun bevolking politiek uit. Ze gaven ze geen aanbod tot onderhandelingen en geen aanbod tot compromissen (bij mijn weten toch niet).
Ze kunnen misschien eens herbekijken of de redenen op basis waarvan Vlaams Blok uitgesloten werd, of die wel terecht waren. Ik heb het 70-puntenplan niet grondig bestudeerd, maar veel van wat twijfelachtig was, waren voorstellen die baseerden op vrijwillige medewerking. Voor mij lijkt dat alsof er een grote kans is dat veel van wat racistisch geïnterpreteerd werd, het feitelijk juridisch niet was. Dan zou alleen nog over blijven dat “racistisch” een politieke interpretatie was. Als dat zo zou zijn, dan zouden die andere partijen tot het inzicht kunnen komen dat ZIJ jarenlang de monsters zijn geweest die teerden op uitsluiting. Wilden ze die voorstellen van VB niet uitvoeren? Geen probleem, helemaal niet, maar dan doe je een aanbod tot compromis (óók als je zou denken dat het afgewezen zou worden). Tenzij je natuurlijk fluit naar dat deel van de bevolking, tenzij je vindt dat ze mogen verrekken met hun mening. De vraag is niet zozeer wat het cordon sanitaire met de N-VA heeft gedaan, maar wat het cordon met henzelf heeft gedaan, wat heeft het van henzelf gemaakt? Ze hebben het in hun ziel ingebakken dat het opportuun is om mensen met een andere mening uit te sluiten. Willen anderen iets wat jij niet wilt en worden ze verkozen, dan noem ze criminelen en geen medestander die zijn mond durft open te doen uit angst om zelf voor crimineel gestigmatiseerd en uitgesloten te worden. Ik leg het er een beetje dik op, omdat ik zout in de wonde wil strooien die Torfs opendekt, neem het me niet kwalijk. Maar ik denk dat er toch wel een griezelige grond van waarheid in zit. Laatst gewijzigd door Lucajac : 4 januari 2013 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 4 januari 2013 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Annemans zei dat "het volgen van de EVRM in hun statuten staat - we zijn daar trouwens toe verplicht door de wet" en dan zei hij iets van : het is een slechte wet maar soit. het is niet omdat je het een slechte wet vindt dat je zelf niet achter die EVRM kan staan. Maar het is een grijze zone inderdaad.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan dus zonder problemen achter een slechte wet staan? |
|
![]() |
![]() |