![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geografische ligging van Vlaanderen verandert trouwens niet bij onafhankelijkheid. ![]() Het is zoals met Renault , niemand ging het nog kopen , maar één jaar na de sluiting was het terug het best verkochte merk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Wiens schuld iets is. Welke belegger kan dat nu iets schelen? Als belegger wil je je geld. Dat is waar het om draait. Niet wie volgens een sprookjesnationalist schuldig is.
En je kan niet zomaar 60% (in de realiteit gaat het 80% zijn) van 350 miljard euro in één keer terugbetalen. Ook Vlaanderen zal in het scenario van onafhankelijkheid zijn deel van de schulden gedeeltelijk moeten aflossen met nieuwe schulden. En als 40% of meer van de schulden naar Wallonië gaat, dan gaan zowel Wallonië als ook Vlaanderen een hoge rente op hun schulden betalen, want niemand gelooft dat Wallonië (dat zelfs met NUL procent van de staatsschuld al gigantisch zou moeten besparen) die schulden dan kan terugbetalen en als Wallonië het niet kan betalen, dan komen die schulden naar Vlaanderen (de reden dat ook de rente van Vlaanderen onmiddellijk omhooggaat). Je kan beter niet hopen dat Wallonië initieel verantwoordelijk wordt voor zoveel mogelijk schulden, want wat ze niet kunnen betalen, komt naar ons, en die hoge rente was dan helemaal voor niets. Zo weinig mogelijk schulden voor Vlaanderen is niet meer dan een politiek spelletje. Zowel voor Vlaanderen als voor Wallonië is het beter dat Vlaanderen meer dan 60% van de schuld op zich neemt. Voor Vlaanderen komt het er vanuit egoïstisch oogpunt op aan Wallonië net zoveel schulden toe te schuiven als ze kunnen betalen of zelfs nog iets minder dan dat, zodat de beleggers van wie de rente afhangt zeker zijn. De Belgische schulden zomaar negeren is helemaal onrealistisch. Vlaanderen hangt volledig van investeerders af en dan moet je investeerders niet wegjagen door beloften niet na te komen. En kom nu niet af met "Het was een belofte van België, niet van Vlaanderen," want daar trappen de grote investeerders niet in; het kan hen niet schelen wélke Belgen het terugbetalen, maar zij zullen het moeten doen om samen van vertrouwen te kunnen genieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben je er nu eigenlijk mee aan het spelen, of meen je die zever nu werkelijk ? Let maar op of straks ga je ook nog als hobby oude en dode draadjes terug bumpen, of theorietjes over dietsche keizers of New Order samenzweringen rondstrooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de Coburgers wel ja, voor de begroting niet, want zonder dat decadente zweetdieven volkje van Laken, gaan we al een flink stukje besparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor het goede nieuws. Ik hoop dat ge het bij het rechte eind hebt. 'k Vraag niet beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de koeien gingen geen melk meer geven en de kippen geen eieren meer leggen, en, en, en.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je krijgt een politieke tegenstander niet klein door hem systematisch te onderschatten. Al die mensen zijn ergens niet tevreden over en dat is niet de staat België op zich. Vlaanderen en België zijn abstracte begrippen die geen deel hebben aan het geluk of de tevredenheid van de mensen, maar door vanuit je ivoren torentje het grote orakel te gaan spelen, ga je daar ook niet veel toe bijdragen. Je zou beter mee zoeken achter waardige alternatieven voor hun ongenoegen dan door die nog aan te scherpen met je voorspellingen. Ik vrees dat je daar nog iets te jong voor bent, als ik even op de man mag spelen, en elk voorstel dat ik hier van je lees getuigt van wereldvreemdheid. Dus werk daaraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het niet over Vlaamse eisen. Ik heb het over internationaal staatsrecht.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een trainer die tegen zijn grootste rivaal voor de titel zegt: '' Wij willen voor de titel gaan maar maak je geen zorgen en slaap op uw twee oren, er is daar geen draagvlak voor bij onze supporters en bestuur''. Een uitspraak die meer schade dan voordeel oplevert want je legt je al voorhand neer bij een nederlaag. Laatst gewijzigd door daiwa : 9 januari 2013 om 01:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstaligen hebben altijd op pariteit gestaan en als ze een beetje eerlijk zijn geldt dit nu ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel moeilijk alternatieven te bedenken voor mensen die bijna nooit tevreden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iedereen is tevreden te stellen, je moet gewoon moeite doen. Ook ik ben erg ontevreden met de regering Di Rupo, maar als CD&V en VLD wat moeite doen, kunnen ze mij perfect tevreden stellen. |
|
![]() |
![]() |