Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2013, 15:56   #61
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Gewelddadige misdaad vs. aantal wapenbezitters

Source: US Justice Department
lol, zouden er misschien nog andere verklarende variabelen zijn voor de afname van misdaad bhalve de toename van wapens?

Soit, als we toch met cijfers gaan gooien; vervang "violent crimes" door moord aangezien de eerste indicator voor interpretatie vatbaar is en de 2e niet; dan vermijdt ge tenminste discussies over de definitie.

Even opgezocht op wikipedia; in 2009:

UK: 1.17
US: 5.0

tja...
Oud 10 januari 2013, 17:29   #62
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Feit is dat Alex Jones niet meer is dan een luid balkende ezel die geld verdient aan het afleiden van zijn subjecten die ergens in de goede richting zouden kunnen geraken, ware het niet dat hij hen misleidt en beliegt. Voor wie het nog niet duidelijk is, moet dringend eens kijken of luisteren naar zijn verhelderend gesprek met Noam Chomsky (eerst akkoord gaan met de professor, tot het punt komt omtrent gun-ownership, waarna de laffaard hem 'ontmaskert' als NWO samenzweerder, uiteraard nadat de professor alreeds had opgehangen). Dat deze rechtse harlekijn met iemand van dergelijk kaliber uberhaupt MAG spreken getuigt al van de domheid van hedendaags 'links' dat zich inlaat met van de pot gerukte samenzweringstheorien.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 10 januari 2013 om 17:33.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 17:42   #63
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
lol, zouden er misschien nog andere verklarende variabelen zijn voor de afname van misdaad bhalve de toename van wapens?

Soit, als we toch met cijfers gaan gooien; vervang "violent crimes" door moord aangezien de eerste indicator voor interpretatie vatbaar is en de 2e niet; dan vermijdt ge tenminste discussies over de definitie.

tja...
lol, wat is 1.17 en 5.0 ?

Murder vs. Guns ?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 10 januari 2013 om 17:44.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 18:17   #64
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Murder vs. Guns ?
Citaat:

tja...

Murder vs. Guns ?

Tja, als vuurwapens verboden worden is het nogal logisch dat er minder gemoord wordt met dit soort wapens, maar dat betekent echter niet dat er niet met iets anders gedood wordt.

Volgende is overduidelijk :

Ook uit 2009 : Dail Mail - The most violent country in Europe: Britain is also worse than South Africa and U.S.

en volgende had ik reeds geplaatst...

Video - Ben Swann REALITY CHECK for Piers Morgan Gun Stats

De crime rates in het VK liggen gewoonweg stukken hoger dan in de VS, dat is een feit en de reden is bekend.

Criminelen maken wel gebruik van vuurwapens in het VK :

Daily Mail - Culture of violence: Gun crime goes up by 89% in a decade

townhall - Gun Crime Soars in England Where Guns Are Banned
data out from the UK, where guns are banned, shows gun crime has soared by 35 percent.

Hoe dan ook, 2nd Amendment ea. behouden is noodzakelijk. Laat de Amerikaanse burger hun ultieme bescherming tegen hun tirannieke overheid maar behouden. Dat is wat ik steun.

De Amerikanen zullen hun wapens niet zonder slag of stoot laten afnemen en dat is maar goed ook.
HIER
Oud 10 januari 2013, 18:24   #65
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Feit is dat Alex Jones niet meer is dan een luid balkende ezel die geld verdient aan het afleiden van zijn subjecten die ergens in de goede richting zouden kunnen geraken, ware het niet dat hij hen misleidt en beliegt. Voor wie het nog niet duidelijk is, moet dringend eens kijken of luisteren naar zijn verhelderend gesprek met Noam Chomsky (eerst akkoord gaan met de professor, tot het punt komt omtrent gun-ownership, waarna de laffaard hem 'ontmaskert' als NWO samenzweerder, uiteraard nadat de professor alreeds had opgehangen).
Dat is best mogelijk. Maar niemand verhindert U om zelf verder te onderzoeken en Uw eigen mening te vormen niet ?

Men moet verder dan de 'gate-keeper' durven kijken natuurlijk.

Citaat:
Dat deze rechtse harlekijn met iemand van dergelijk kaliber uberhaupt MAG spreken getuigt al van de domheid van hedendaags 'links' dat zich inlaat met van de pot gerukte samenzweringstheorien.
U zou dus, als ik het goed begrijp, de 1st amendment ook naar de prullenmand verwijzen, mooi zo.

Dat links ken ik niet hoor. En van de pot gerukte samenzweringstheorien ken ik wel, maar daar houd ik mij niet mee bezig. Just facts. Dit alhoewel ik de indruk heb er juist een gelezen te hebben.

Staat U mij toe AUB met die laatste opmerking eens goed te lachen.

Zo, 't is al voorbij.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 10 januari 2013 om 18:27.
Oud 10 januari 2013, 18:43   #66
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feiten...

Video - Crime Stats Piers Morgan MSM Won't Discuss - 2013 Gun Control Debate
HIER
Oud 10 januari 2013, 18:46   #67
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Video - Piers Morgan defeated by Larry Pratt in Gun Control debate ... AGAIN !!! ... Part 2
HIER
Oud 10 januari 2013, 19:48   #68
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Murder vs. Guns ?

Tja, als vuurwapens verboden worden is het nogal logisch dat er minder gemoord wordt met dit soort wapens, maar dat betekent echter niet dat er niet met iets anders gedood wordt.
Moorden per 100.000 inwoners...

Dus, 1.17 moorden per 100.000 inwoners in UK en 5.0 moorden per 100.000 inwoners in USA (dit was 2009). Ik heb nog wat verder gezocht; volgens wikipedia is van die 5.0 moorden per 100.000 inwoners voor USA, 3.7 per 100.000 inwoners met een vuurwapen.

inderdaad, zonbron, feiten...
Oud 10 januari 2013, 20:47   #69
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, Dank U.

Citaat:
Dus, 1.17 moorden per 100.000 inwoners in UK en 5.0 moorden per 100.000 inwoners in USA (dit was 2009). Ik heb nog wat verder gezocht; volgens wikipedia is van die 5.0 moorden per 100.000 inwoners voor USA, 3.7 per 100.000 inwoners met een vuurwapen.

Jaja, ik heb ook reeds heel wat feiten en reacties gepost, daar zie ik weinig reactie op, maar toch zullen dat de laatste niet zijn.
HIER
Oud 10 januari 2013, 20:58   #70
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uiterst populaire zoekterm Google : 'Hitler gun control'

Washington Examiner - As liberals propose more gun control, Google searches on ‘Hitler gun control’ spike
10 januari 2013

Journalists were startled yesterday when Matt Drudge used photos of Hitler and Stalin on his Drudge Report website to highlight a story about Obama possibly issuing an executive order to tackle the gun issue.

But according to research on Google Trends, web users interest in the history of Hitler and gun control has spiked since Democrats began demanding more restrictions on high capacity magazines and semi-automatic weapons.

In December the keywords “Hitler gun control” spiked to a 100 rating - the rating given to Google’s peak search volume since 2004.

...

HIER
Oud 10 januari 2013, 21:54   #71
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Fout, de nieuwe wapenwet in Belgie gaat over alle wapens.
gaat het hier over Belgie dan heb ik iets gemist...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 22:01   #72
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

pijnlijk voor de AJ lovers
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 22:50   #73
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"When they get our guns, they can have their world tyranny," he said.
Hoe groter de verdeling van macht hoe minder kans op tyranny. In die zin heeft Jones hier gelijk.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 18:53   #74
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Hoe groter de verdeling van macht hoe minder kans op tyranny. In die zin heeft Jones hier gelijk.
Je geeft Jones te veel eer, Johan. Jones is een parasiet die teert op de gevoelens van onvrede en er geld aan verdient, ook al herhaalt hij hetgene wat door anderen reeds gezegd werd, terwijl hij zijn eigen ideologie in de hersenen van zijn volgelingen imprimeert. Dit houdt in essentie in: sommige instituten van de regering van de VS zijn slecht, en moeten vernietigd worden want ze doden onze kinderen met chemische wapens. Andere kunnen verder gaan, alsook hetzelfde economische systeem dat slechts gezuiverd moet worden van enkele rotte appelen. Omdat hij daarenboven zo bekend is zou hij daarvoor de eer nog kunnen (en zeker willen) opstrijken ook! De zelf-versterkende cirkel in actie.
Oud 11 januari 2013, 19:16   #75
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hou vooral uw eigen woorden indachtig

Citaat:

Website
Oud 11 januari 2013, 19:17   #76
RodeLantaarn
Minister

Standaard

dubbel, excuses

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 11 januari 2013 om 19:23.
Oud 11 januari 2013, 19:17   #77
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is best mogelijk. Maar niemand verhindert U om zelf verder te onderzoeken en Uw eigen mening te vormen niet ?

Men moet verder dan de 'gate-keeper' durven kijken natuurlijk.

U zou dus, als ik het goed begrijp, de 1st amendment ook naar de prullenmand verwijzen, mooi zo.

Dat links ken ik niet hoor. En van de pot gerukte samenzweringstheorien ken ik wel, maar daar houd ik mij niet mee bezig. Just facts. Dit alhoewel ik de indruk heb er juist een gelezen te hebben.

Staat U mij toe AUB met die laatste opmerking eens goed te lachen.

Zo, 't is al voorbij.
Ja, natuurlijk. Plotseling is burgerlijk wapenbezit van essentieel belang voor het voortbestaan van een democratie of een natie-staat. De reden voor dat wapenbezit is afkomstig vanuit een idee dat een gewapende bevolkingsgroep die zich verzet tegen de tirannie van de centrale regering deze tirannie ten gronde kan en zal richten. Het wordt echter tijd dat we de bril waarmee we de 19e eeuw bekeken afnemen en een grondig overzicht maken van de wijze waarop macht tegenwoordig wordt uitgeoefend.

Misschien is het nuttig om zich eenmaal in te beelden hoe een centrale regering zou reageren indien er 10 000 gewapende burgers voor het parlement zouden staan. Afgezien van alle sensationele speculatie kan het van pas komen om zich in de geest van de machthebbers in te leven. Het is natuurlijk eenvoudig om een dergelijke massa die bereid is om dodelijk geweld te gebruiken te verpletteren (de budgetten voor politie en verdediging kunnen dergelijke onrust moeiteloos aan en indien niet bekomen ze een grotere som tijdens de volgende verkiezingscampagne. Veiligheid is sinds 2001 een goede investering gebleken, ook al teert die op de vaak ongegrond en gegenereerde angsten van de subjecten), enkel en alleen maar door de legitimiteit die het verleent aan de regering. We leven tenslotte in een rechtstaat (die alhoewel zeer oneerlijk en onrechtvaardig is, nog steeds over geld en mankracht beschikt om nagenoeg elke volksbeweging op de knieen te dwingen), en terroristen worden natuurlijk niet geduld! In de samenlevingen die we vandaag kennen, bestaan dergelijke interventies wel degelijk, maar ze vallen niet samen met aggressieve inbreuken op de fysieke privacy. Hetgeen rondzweeft op het internet is daarentegen een veel krachtiger wapen waardoor het gebruik van wapens over het algemeen overbodig wordt. Het gebruik van dodelijke wapens in de context van sociale strijd is achterhaald en geeft enkel goede redenen om andersdenkenden de boeien in te slaan. Wapens kunnen slechts verbannen worden door zij die weigern ze te gebruiken.

Ik wil niet aggressief zijn, maar er is dringend nood aan iets anders dan het Grote Gelijk van Alex Jones tegenover iemand die zogenaamd de fundamentele vrijheden van de Amerikanen wil afnemen. Ook al doe je liever niet mee met de stroom, je gedachten doen het voor je. Veel geluk!

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 11 januari 2013 om 19:22.
Oud 11 januari 2013, 19:22   #78
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je geeft Jones te veel eer, Johan. Jones is een parasiet die teert op de gevoelens van onvrede en er geld aan verdient, ook al herhaalt hij hetgene wat door anderen reeds gezegd werd, terwijl hij zijn eigen ideologie in de hersenen van zijn volgelingen imprimeert. Dit houdt in essentie in: sommige instituten van de regering van de VS zijn slecht, en moeten vernietigd worden want ze doden onze kinderen met chemische wapens. Andere kunnen verder gaan, alsook hetzelfde economische systeem dat slechts gezuiverd moet worden van enkele rotte appelen. Omdat hij daarenboven zo bekend is zou hij daarvoor de eer nog kunnen (en zeker willen) opstrijken ook! De zelf-versterkende cirkel in actie.
Ik doe geen uitspraken over Jones. Het is niet iemand die me bezig houdt. Ik stel dat we niet ondoordacht dienen burgers te ontwapenen, dat een accumulatie van macht in handen van overheden en criminele organisaties geen goede ontwikkeling is. Maak van de mens geen tandwieltje in een machine.

Website
Oud 11 januari 2013, 19:33   #79
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gebruik van dodelijke wapens in de context van sociale strijd is achterhaald en geeft enkel goede redenen om andersdenkenden de boeien in te slaan.
In een maatschappij waarin die wapens verboden zijn ja. Het is ook niet het gebruik maar de dreiging ervan dat overheden twee keer zal doen nadenken vooraleer over te gaan tot dictatoriale maatregelen.

We zijn naoorlogse kinderen. We zijn opgegroeid met een aantal illusies. We dienen de werkelijkheid op langere termijn en op grotere schaal te bekijken dan vanuit onze Europese cocon (zolang die nog bestaat).

Ik wil niet zeggen dat sociale strijd gewapenderhand dient te gebeuren. Zonder wapens kan ook iets bereikt worden, inderdaad. Het is die weg die ik volg trouwens.

Citaat:
Wapens kunnen slechts verbannen worden door zij die weigern ze te gebruiken.
Niet dus. Dit is toch een argument om de overheid niet die fysieke macht te geven over haar burgers, of toch zo weinig mogelijk.

Er is nog een ander aspect en dat is het recht op zelfverdediging. In België mag een oud vrouwtje zelfs geen pepperspray in haar tas hebben zitten. Is dat geen inbreuk op haar fundamenteel recht zich te verdedigen?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 januari 2013 om 19:43.
Oud 11 januari 2013, 19:34   #80
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik doe geen uitspraken over Jones. Het is niet iemand die me bezig houdt. Ik stel dat we niet ondoordacht dienen burgers te ontwapenen, dat een accumulatie van macht in handen van overheden en criminele organisaties geen goede ontwikkeling is. Maak van de mens geen tandwieltje in een machine.
Is de mens dan nog geen tandwiel in de machine? Ik zie het nochtans als een gegeven dat burgers sinds lange tijd machteloos zijn ten aanzien van het financiele grootkapitaal dat dicteert hoe en op welke manier men leven moet. Langer werken voor minder geld, en dat alles om de winsten voor zij die er het minst voor werken te laten stijgen. De vijanden van de arbeider, en dus binnenkort zowat iedereen, zijn degenen die de vruchten plukken van de arbeid van anderen. Wapens zijn een absolute idiotie in een wereld waar de daders ongrijpbaar zijn, het kapitaal onmogelijk te visualiseren valt. Zelfs indien dit mogelijjk ware, dergelijke omstandigheden zouden vereisen dat we om de zoveel jaar een aantal figuurlijjke klootzakken afknallen.

Give me control of a nations money supply, and I care not who makes it’s laws

Krachtiger dan om het even welk wapen of leger, elke belastingsbetaler schikt zich nog steeds naar deze zin.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be